|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1561 | |||
|
Registered User
Likes (Received): 149
|
Quote:
![]() Quote:
De A380 heeft onder dezelfde temperaturen, en eveneens maximaal volbeladen slechts 2.800 meter nodig. De enorme vleugel van de A380 is hiervoor verantwoordelijk. Die genereert bij lagere snelheden al een enorme hoeveelheid lift. De A380 heeft in het algemeen dus weinig baanlengte nodig. Een landing op maximum gewicht vereist slechts 1.900 meter baanlengte voor een A380. Een A380 is uiteraard, zeker onder de genoemde condities, veel zwaarder dan welk ander civiel vliegtuig dan ook. Een Boeing 747-400ER (B744) heeft onder diezelfde condities om op te stijgen 3000 meter startbaan nodig. Ook dit toestel wordt veelvuldig o.m. door de KLM gebruikt en is ook een vaste bezoeker van Schiphol. En kan opereren zonder een enkel probleem. Quote:
Sterker nog, onder de huidige regels zou Schiphol 8 A380's kunnen afhandelen waar de regels in een bepaalde tijdseenheid nu maximaal 2 Boeings 747-400ER's toestaan. Daarmee kunnen volle knooppunten in de luchtvaart (hubs) enorm profiteren van het vliegen met een A380 naar en van die luchthavens. Vooral London Heathrow heeft daar nu al heel veel baat bij. ![]() Het tekent tevens de enorme progressie in techniek, inclusief de reductie van brandstofverbruik en vooral de geluidsproductie van moderne toestellen. Want ook de net in bedrijf genomen B787 (bij ANA & JAL, ook besteld door AF-KLM) en de komende A350 (ook besteld door AF-KLM, order is dacht ik nog niet helemaal definitief) zullen weer veel en veel stiller zijn dan alle qua omvang serieuze toestellen die nu vliegen. En dat is inclusief de Fokker-70, Boeing 737, A320, enz, enz, enz. ![]() De tegenstanders van de luchtvaart hebben op die gebieden straks nauwelijks nog een reden om te protesteren tegen de luchtvaart, alhoewel ze altijd wel weer een ander argument kunnen/zullen bedenken om tegen te protesteren. Want die mensen zijn principieel tegen luchtvaart, zelfs als alle denkbare nadelen door nieuwe technieken opgelost zouden kunnen worden.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan Last edited by EPA001; July 29th, 2012 at 10:51 PM. |
|||
|
|
|
|
|
#1562 | |
|
Registered User
Likes (Received): 47
|
Quote:
Wat kerrosine betreft zal dat nu idd meer zijn. Hier nog een filmpje ervan. Als het weer een beetje goed is ga ik denk ik ook nog ff kijken
|
|
|
|
|
|
|
#1563 |
|
Registered User
Likes (Received): 7
|
@EPA001: bedankt vooral de aanvullende informatie, zeer leerzaam ! Nu maar hopen dat er snel meer maatschappijen volgen die met de A380 op Schiphol gaan vliegen. Volgens mij zijn Malaysian en China Southern het meest waarschijnlijk/ concreet, alhoewel ik hier weinig meer over lees.
|
|
|
|
|
|
#1564 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#1565 |
|
Registered User
|
Interessant artikel over de gevolgen van de A380 van Emirates voor Schiphol op voorpagina NRC van vandaag:
Schiphol onder druk door A380 Door onze redacteur Steven Derix Voor alle zekerheid is de Schipholtunnel versterkt met 25 centimeter gewapend beton. Een Airbus A380 met 450 passagiers aan boord weegt meer dan 500.000 kilo. En vanaf morgen kan zo’n vijfhonderd-tonner zomaar eens zijn landing gaan inzetten op de Buitenveldertbaan – dwars over het autoverkeer op de A4. Luchtvaartmaatschappij Emirates opent morgen een lijnvlucht naar Amsterdam met het grootste passagierstoestel ter wereld. Het is de eerste luchtvaartmaatschappij die met de Airbus A380 op Schiphol gaat vliegen. Andere gebruikers, zoals Singapore Airlines en China Southern, hebben het tot nu toe bij woorden gelaten. De komst van de A380 heeft gevolgen voor Schiphol en voor zijn belangrijkste gebruiker, Air France-KLM. Alleen al het noemen van de naam ‘Emirates’ is voldoende om KLM-topman Peter Hartman in staat van opwinding te brengen. Er komt nog meer concurrentie op de belangrijke bestemmingen in Zuidoost- Azië, zegt luchtvaartexpert Jan Veldhuis van SEO Economisch Onderzoek. „Met de A380 kan Emirates elke dag 150 extra passagiers meenemen. Dat gaat ten koste van de concurrenten.” Emirates is in het afgelopen decennium explosief gegroeid. Tussen 1997 en 2012 vertienvoudigde het aantal passagiers. De groei van de luchtvaartmarkt in het Midden-Oosten is niet voldoende om die toename te verklaren. Emirates is bezig de andere luchtvaartmaatschappijen op te eten, zegt luchtvaartanalist Richard Aboulafia van de Amerikaanse Teal Group. „Emirates graait zijn marktaandeel bij elkaar.” In de slag met de gevestigde luchtvaartmaatschappijen is de A380 het belangrijkste wapen. De Golfstaten zijn met afstand de grootste afnemers van het vliegtuig. Op dit moment telt de Emiratesvloot al 22 toestellen, en in de komende jaren zullen daar nog 68 superjumbo’s bij komen. Op termijn wil Emirates zelfs beschikken over maar liefst 120 A380’s: een luchtarmada die een slordige 32 miljard euro zal gaan kosten. Voor de Europese vliegtuigbouwer Airbus is dat goed nieuws. Maar Amerikaanse en Europese vliegmaatschappijen spreken van concurrentievervalsing. Emirates Airlines is volledig in handen van de overheid. Volgens Europese luchtvaartmaatschappijen worden de carriers uit de Golfregio op allerlei manieren gesubsidieerd. Emirates zou gunstige financieringsvoorwaarden krijgen voor nieuwe toestellen. Emirates zou nauwelijks luchthavenbelasting betalen. Emirates zou toegang hebben tot goedkope olie. „Het staat vast dat deze airlines de ongelimiteerde steun van de overheid genieten”, zei Jean-Cyril Spinetta, topman van Air France-KLM. De beschuldigingen worden weersproken door Emirates-topman Tim Clark. „Luidruchtige concurrenten, die zelf hebben geprofiteerd van overheidssteun, verspreiden onwaarheden”, zo zei Clark onlangs tijdens een presentatie in Brussel. Volgens Clark is Emirates een normaal commercieel bedrijf, dat winst maakt. Hoewel het bedrijf geen beursnotering heeft, publiceert het uitgebreide jaarverslagen, met gedetailleerde financiële informatie. Richard Aboulafia hecht daar echter niet al te veel waarde aan. Emirates, zo benadrukt de Amerikaanse analist, is een cruciaal onderdeel van een masterplan dat de Golfstaten moet voorbereiden op het moment dat de oliebronnen zijn opgedroogd. Volgens het strategische plan ‘Dubai 2015’ moet de piepkleine Golfstaat op termijn uitgroeien tot een toeristische pleisterplaats en het kloppende financiële centrum van het Midden-Oosten. Emirates moet van Dubai International Airport de grootste luchthaven ter wereld maken, zegt Aboulafia. „En of ze daarbij winst of verlies maken is eigenlijk van minder groot belang.” De opkomst van de Golfregio gaat ten koste van traditionele hubs als Londen, Frankfurt en Schiphol. In de toekomst zouden overstappers Schiphol kunnen mijden. Emirates ligt strategisch, zegt Jan Veldhuis van SEO. „Trek maar eens een cirkel van twaalf uur vliegen. Vanuit Dubai kun je bijna de hele wereld bereiken.” Geen wonder dat Europeanen bondgenoten zoeken. Een half jaar geleden sprak Jean-Cyril Spinetta nog luchtig over contact met Etihad, de carrier van Abu Dhabi. Maar inmiddels lijken de plannen voor samenwerking met Air France-KLM behoorlijk ver gevorderd. Want de A380’s vliegen niet alleen op Schiphol en Parijs. Ze vliegen ook op München, Manchester en Newcastle. Dit artikel werd gepubliceerd in NRC Handelsblad op Dinsdag 31 juli 2012, pagina 1 |
|
|
|
|
|
#1566 |
|
Peter
Likes (Received): 52
|
Volgens Scramble moet de eerste A380 lijnvlucht van Emirates (A6-EDU) om 12:54u op de Zwanenburgbaan landen. Ik hoop dat ik zo de tijd heb om even op de fiets te springen, dan rij ik richting Halfweg (Schiphol ga ik niet meer halen en zal wel afgeladen zijn). EDIT: helaas, het zit er niet in voor mij. Nou ja, vanaf nu komt er elke dag een langs...
Last edited by Mojito; August 1st, 2012 at 12:39 PM. |
|
|
|
|
|
#1567 |
|
Peter
|
Emirates A380 op weg naar Schiphol
Hij is behoorlijk teleurstellend... maar wel de eerste in deze thread. Ziehier (zoek tussen het iepen-oerwoud) de eerste A380 lijnvlucht van Emirates in de nadering van de Zwanenburgbaan, vanaf mijn balkon op zes hoog in Amsterdam Slotermeer. Oftewel: Emirates A388 A6-EDU on final 18C EHAM/AMS
image hosted on flickr ![]() Met een 55mm lens kom je niet bepaald ver... maar ik hoop dat andere forummers straks prachtige foto's zullen posten. |
|
|
|
|
|
#1568 |
|
312M since 1889
Likes (Received): 0
|
Jullie opwinding over de landing van dit toestel dat al jarenlang lijnvluchten over de hele wereld uitvoert, doet me denken aan de 19e eeuwse schrijver Heinrich Heine. Die zou gezegd hebben "Als er een ramp gebeurt ga ik naar Nederland. Daar gebeurt alles 50 jaar later."
|
|
|
|
|
|
#1569 |
|
Het regent op Wimbledon
|
|
|
|
#1570 |
|
BANNED
Likes (Received): 2
|
A380
|
|
|
|
|
|
#1571 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Wat landt ’ie raar zeg
.Dankje voor de video .En mooie skyline op 1:18. |
|
|
|
|
|
#1572 | |
|
Registered User
Likes (Received): 153
|
Quote:
|
|
|
|
#1573 |
|
Peter
|
Inderdaad. Schiphol is nooit de voorhoede geweest wat dat betreft. Maar gezien het feit dat het toestel ook al op Manchester en München te bewonderen valt werd het toch wel eens tijd.
Vertrek wordt verwacht om 15:30 van de Aalsmeerbaan (18L). |
|
|
|
|
|
#1574 |
|
Registered User
|
Hij zal ondertussen zo´n beetje klaar zijn voor vertrek maar hier nog mijn bijdrage van de aankomst van de A380.
De landing op 18C. Na de landing reed het toestel een volledige ronde om schiphol en langs het panoramaterras om uiteindelijk bij G09 aan te docken. Daar werd het toestel onthaald met de waterboog van de brandweer. Bij aankomst de NL vlag uit het raam. ![]() ![]()
|
|
|
#1575 |
|
Registered User
|
Als het goed is dan is binnen 12 maanden twee x per dag een A380 van Emirates op en rond Schiphol te bewonderen, dit heeft de topman van Emirates op grond van de boekingen al laten doorschemeren tijdens de eerste vlucht. Het is ook ongelovelijk dat Emirates al 68 A380 bij Airbus heeft besteld waarvan nu al 22 geleverd en dat in het eindplan er 120 Emirates A380elke dag rond de aarde vliegen; ik kan me voorstellen dat de grote Europese carriers, en de Europese luchthavenhubs dit geen prettig vooruitzicht vinden !
|
|
|
|
|
|
#1576 |
|
Registered User
|
Emirates heeft 90 A380's besteld. Daarvan zijn er 22 afgeleverd en zitten er nog 68 in de pijplijn. Uiteindelijk willen ze naar 120 A380's, maar mogelijk wachten ze met de bestelling daarvan totdat de mogelijk doorontwikkeling van de A380, de A380-900 (of het "model" SUH (Steven Udvar-Hazy)) door Airbus wordt gelanceerd. Maar dat is op dit moment nog speculatief.@Henk: dank voor de filmpjes en foto's.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#1577 |
|
Registered User
Likes (Received): 47
|
Zat ik in de trein ben ik mn camera vergeten
maar heb een filmpje gemaakt met mn telefoon van het vertrek zal die zsm er straks opzetten.
|
|
|
|
|
|
#1578 |
|
S/mileage
Likes (Received): 1606
|
Ik was al weer helemaal vergeten dat het vandaag zover was.
. De A380-900 zie ik trouwens niet gelanceerd worden voordat de alle problemen met de vleugels zijn opgelost. En sinds er dit jaar duidelijk minder orders zijn voor grotere vliegtuigen zal Airbus ook nog op economisch betere tijden wachten voordat het toestel nog groter gaan maken. |
|
|
|
|
|
#1579 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Leuke filmpjes en foto's, moet maar gauw een keer naar Schiphol toe..
|
|
|
#1580 | |
|
Registered User
|
Quote:
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|