daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 22nd, 2012, 09:32 PM   #1041
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Likes (Received): 2

Lijkt mij wel een geveltje dat vuil aantrekt.
Martinistadjer no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 22nd, 2012, 09:46 PM   #1042
Martinistadjer
Registered User

Martinistadjer's Avatar

Likes (Received): 2

De nieuwbouw van de Sociale Dienst is boven het maaiveld uitgekomen

Met een metalen constructie
Martinistadjer no está en línea   Reply With Quote
Old July 22nd, 2012, 11:15 PM   #1043
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 138

Quote:
Originally Posted by Martinistadjer View Post

Lijkt mij wel een geveltje dat vuil aantrekt.
De besmettelijkheid is één, maar die afwerking! Van afstand lijkt het nog wel aardig, maar van dichtbij, godskolere!!! Lijkt wel alsof ze blinde tegelzetters aan het werk hebben gezet
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 10:23 AM   #1044
JVB
Registered User

Likes (Received): 0

Dit zijn tegels die je zo scheef kunt kopen, ik vind het er goed uitzien, lijkt mij omdat het tegels zijn ook niet zo vervuiling gevoelig.
JVB no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 11:09 AM   #1045
Jeroenhummel
Registered User

Jeroenhummel's Avatar

Quote:
Originally Posted by JVB View Post
Dit zijn tegels die je zo scheef kunt kopen, ik vind het er goed uitzien, lijkt mij omdat het tegels zijn ook niet zo vervuiling gevoelig.
Ik hoop dat er een glazuurlaag overheen zit of een coating, maar ik denk het niet... Misschien word dan één kant van de Euroborg toch nog groen?

Jeroenhummel no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 12:30 PM   #1046
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Likes (Received): 11

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Ach, hij heeft toch een punt. Tis dat buitenkant Euroborg nog lelijker is en dus best uit het zich kan liggen, maar eigenlijk is het wat dat betreft niets zo natuurlijk.
Een stadion zou een landmark van een stad kunnen/moeten zijn en je als club herkenbaar/zichtbaar moeten maken. Dat was bij Euroborg al niet geval en is nu helemaal aan zicht onttrokken.
Dit gebouw heeft altijd op de tekeningen gestaan, de buitenkant Euroborg is niet echt showwaardig dus in dat opzicht lig ik er nu niet wakker van. Uitbreiding is evenmin aan de orde op dit moment en sowieso al lastig, maar als het weleens aan de orde mocht zijn en komen is dit ding een verdere sta-in-de weg voor die toch al lastige materie.
Een hinderlijke sta-in-de-weg was het ook tijdens de open dag van de FC trouwens. Nu kun je je sowieso afvragen als het Europapark ooit nog es vol komt waar de FC naar toe moet met haar open dag.
Al met al met alle tekortkomingen die er al waren komt deze erbij en voor mij alleen maar meer een teken dat de Euroborg op bepaalde vlakken een succes is, maar qua uitstraling/omgeving/sfeer in die omgeving mislukt en bij dat beeld past dit gebouw alleen maar.
Het gaat mij er meer om dat railwaystick weer een standaardtrol uithangt. Een school huisvest je niet in een smal hoog gebouw, daarvoor zijn er te veel bewegingen in het gebouw. Je krijgt dan een bottleneck in de liften en trappenhuizen.
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 08:06 PM   #1047
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Quote:
Originally Posted by JVB View Post
Dat ze schots en scheef staan kan ik, zeker zoals ik op de eerste foto van Martinistadjer, nog wel enigszins waarderen (ondanks de rommelige look, wat natuurlijk wel versterkt wordt door de kijk-hoek), maar dat er nu al tegels met missende hoekjes, beschadigingen etc. zijn, dat is toch wel een stuk minder. Maar goed, daar kan het gebouw zelf ook niet zo heel veel aan doen...
Old August 6th, 2012, 02:24 PM   #1048
Eisso
Fagus Sylvatica

Eisso's Avatar

Likes (Received): 1

Vind de gevel aan de hand van de foto's nog verbazingwekkend verrassend! Ik zeg: meer blinde tegelzetters in de bouw!
Old August 8th, 2012, 10:03 PM   #1049
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 195

Quote:
Originally Posted by maral View Post
Ontwikkelingen op Europapark heb ik niets op tegen, dit gebouw ansich ook niet, wel de plek. Ook vraag ik me af...Euroborg is ontworpen door Wiel Arets, maar blijkbaar strekt het verder...want alles wat daar gebouwd wordt wordt in hetzelfde wit/beton gebouwd. Deze school, stoker en brander, SOZAWE, gebouw huisvesting studenten. Mooi is een ander woord voor mij.
Wiel Arets is de supervisor van de Euroborg en heeft daar erg veel te zeggen maar niet alles kan ik uit ervaring van de Stoker en Brander zeggen.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2012, 11:00 PM   #1050
Tjeerd
Registered User

Heb je een voorbeeld van waar je hem hebt getrotseerd? :-) Ben wel benieuwd. Of bedoelde je het niet zo?
Tjeerd no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2012, 11:12 PM   #1051
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Je mag je eigen behangetje uitzoeken?
Old August 9th, 2012, 09:50 AM   #1052
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 195

Quote:
Originally Posted by Tjeerd View Post
Heb je een voorbeeld van waar je hem hebt getrotseerd? :-) Ben wel benieuwd. Of bedoelde je het niet zo?
Bij de Euroborg torens wilde hij perse aan alle zijden balkons hebben (dus ook aan de kant waar geen of nauwelijks zon komt). De opdrachtgever zag dat niet zitten en bij CKA ook niet. Toen hebben we contact opgenomen met Niek Verdonk en hem zijn voorkeur uit laten spreken. Op basis hiervan zijn ze mede geworden hoe ze geworden zijn. Alle appartementen hebben nu ene balkon aan de goede kant. Ook de afwerking van het beton was een discussie. Hij wilde heel graag een reliëf in het beton a la het stadion en wij niet. Het is uiteindelijk glad geworden...
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2012, 12:56 PM   #1053
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 3

Vandaag in de stadsberichten:

Europapark, kad. AA1684 oprichten kantoor, winkel en appartementen (26-07-2012, 201271470)

Vermoed dat het deze is.
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2012, 09:45 PM   #1054
Groningen NL
Registered User

Likes (Received): 15

Jammer, ik kijk liever de komende 5 jaar tegen een grasveld aan dan de komende 30 jaar tegen zoiets
Groningen NL está en línea ahora   Reply With Quote
Old August 10th, 2012, 01:19 AM   #1055
Tjeerd
Registered User

Het heeft wel een aantal aardige Bauhaus-kwaliteiten.

Jammer dat die vergelijking in de afwerking waarschijnlijk wel behoorlijk scheef zal gaan lopen.
Als ze overigens daadwerkelijk de kolenmuur bij het ontwerp betrekken vind ik dat wel sterk.
Tjeerd no está en línea   Reply With Quote
Old August 10th, 2012, 11:02 AM   #1056
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Op de site van m2o5 Real Estate kwam ik deze plaatjes tegen:

En nog een krantenartikel

Nog steeds niet denderend, maar wel een stuk beter dan het bovenstaande ontwerp.

Last edited by Cpt.Iglo; August 10th, 2012 at 11:08 AM.
Cpt.Iglo no está en línea   Reply With Quote
Old August 10th, 2012, 11:18 AM   #1057
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

volgens mij was dat eerste ontwerp alleen maar een soort placeholder, dat het volume van het gebouw moest aangeven. Het zou mooi zijn als er wat meer werk van de materialisering wordt gemaakt en wat kleur er in. of moet het hele europapark wit?
Old August 10th, 2012, 08:28 PM   #1058
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Even voortbordurend op Tjeerd's Bauhaus-opmerking, misschien willen ze hier in Groningen wel een eigen Witte Stad opzetten, à la Tel Aviv's White City... Maar dan mag het niveau wel een stuk omhoog

Vind het 'nieuwe' ontwerp een flinke vooruitgang: nog steeds wit en wat steriel, maar wel een stuk speelser.
Old August 10th, 2012, 09:35 PM   #1059
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 29

Absoluut vooruitgang.
Vraag me wel nog steeds af, net als D1N0 , tot hoever het nu precies strekt die invloed van Arets op het Europapark. Directe omgeving Euroborg en langs Boumaboulevard?
maral no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2012, 01:08 AM   #1060
nydam
Bouwplaats Hooligan

nydam's Avatar

Als er bij die Alfa college maar geen steentjes naar beneden vallen.. Laatst bij de Fortuna is een glasplaat naar beneden gevallen!
nydam no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules