daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old August 5th, 2012, 04:06 PM   #1361
Hof van Seanden
I want to be an Architect

Hof van Seanden's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Henk55 View Post
Gelul of geen gelul, je moet het met me eens zijn dat dit (zie foto hieronder) geen visitekaartje is voor ons nieuwe centrum. En dit is maar een voorbeeld...
Er is m.i. al genoeg aandacht besteedt aan aangeven waar je je fiets of scooter kwijt kunt. Parkeerplekken zijn meestal nog niet voor de helft in gebruik.
Ik denk dat het vooral luiheid is van de mens, forensen zouden de fiets liefst bij de kaartjesautomaat op het station achterlaten. AH bezoekers zouden liefst de fiets nog mee naar binnen nemen.
Dat pokkeneind lopen valt volgens mij best mee. Van de grote stalling tegenover het station is het iets meer dan een minuut lopen tot je in de stationshal bent.
Vanaf het fietsen pakhuis in de Vinkenstraat sta je lopend in 30 seconden op de gracht. Wel even in de gaten houden dat je niet door een bus geschept wordt! Om de hoek bij AH zijn heel veel parkeerplekken die helaas grotendeels worden bezet door forensen die niet een klein stukje willen om fietsen naar de stalling tegenover het station.
Kom op mensen, allemaal een beetje discipline en het wordt behalve mooi ook leefbaar in centrum Zaandam.

Begrijpend lezen is ook een vak. Alsof ik het goed vind dat er fietsen overal in de stad staan, is ook geen gezicht.

Met een goede fietsenparkeerzone bedoel ik zoals het al staat achter het Zaandam station -> fietsen rekken. Je parkeert je fiets pakt de roltrap en je bent in de stations hal. ongeveer in 2 minuten.

Huidige fietsen parkeerloods staat tegenover het busstation je moet dan omlopen richting het SVB gebouw en via het stoplicht oversteken richting gebouw de Zaangolf daarna moet je nog lopen richting het NS station roltrap naar boven en dan ben je in de Stations hal (kaartje halen chippen etc) Als jij dat in 1 minuut kan dan vind ik dat behoorlijk knap. De echte forensen die dat dagelijks doen (zoals ik) weten donders goed dat dit niet in 1 minuut kan

Last edited by Hof van Seanden; August 5th, 2012 at 04:07 PM. Reason: .
Hof van Seanden no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 5th, 2012, 04:28 PM   #1362
Zaankantertje75
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Hof van Seanden View Post
Begrijpend lezen is ook een vak. Alsof ik het goed vind dat er fietsen overal in de stad staan, is ook geen gezicht.

Met een goede fietsenparkeerzone bedoel ik zoals het al staat achter het Zaandam station -> fietsen rekken. Je parkeert je fiets pakt de roltrap en je bent in de stations hal. ongeveer in 2 minuten.

Huidige fietsen parkeerloods staat tegenover het busstation je moet dan omlopen richting het SVB gebouw en via het stoplicht oversteken richting gebouw de Zaangolf daarna moet je nog lopen richting het NS station roltrap naar boven en dan ben je in de Stations hal (kaartje halen chippen etc) Als jij dat in 1 minuut kan dan vind ik dat behoorlijk knap. De echte forensen die dat dagelijks doen (zoals ik) weten donders goed dat dit niet in 1 minuut kan
Of je loopt richting het hotel.. Neemt de roltrap (als die het doet) en je loopt het station in zonder stoplichten. WTF? ik dacht dat iedereen die route nu wel kon?
Zaankantertje75 no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2012, 04:38 PM   #1363
Henk55
Registered User

Henk55's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by Zaankantertje75 View Post
Of je loopt richting het hotel.. Neemt de roltrap (als die het doet) en je loopt het station in zonder stoplichten. WTF? ik dacht dat iedereen die route nu wel kon?
Klopt, en dan sta je een minuut nadat je fiets op slot staat op het gewenste perron....
Kaartje kopen tel ik niet mee, dat moet je toch doen.
Denk zomaar dat Hof van Saenden vanaf nu zijn wekker iets later kan zetten....
Henk55 no está en línea   Reply With Quote
Old August 5th, 2012, 04:39 PM   #1364
Zaankantertje75
Registered User

Quote:
Klopt, en dan sta je een minuut nadat je fiets op slot staat op het gewenste perron....
Dus dat

En meer dan de helft heeft nu een ov-chipkaart en die haal je al lopend langs de scanner....

Last edited by Zaankantertje75; August 5th, 2012 at 04:53 PM.
Old August 5th, 2012, 05:48 PM   #1365
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Quote:
Quote:
Kaartje kopen tel ik niet mee, dat moet je toch doen.
Denk zomaar dat Hof van Saenden vanaf nu zijn wekker iets later kan zetten....
Quote:
Dus dat
En meer dan de helft heeft nu een ov-chipkaart en die haal je al lopend langs de scanner....
Die andere route ken ik ook, maar in 1 minuut vanaf daar de trein in?
Ik reis dagelijks met de fiets naar het station en parkeer mijn fiets netjes in de parkeer-loods.

Of ik begrijp waarom mensen rond het station ergens hun fiets neerkwakken? Ja ! Of ik dat gedrag goed vind ? Nee ! Of ik de locatie die de gemeente heeft gekozen voor de tijdelijke K&R goed vind? Nee !
Of ik begrijp dat anderen zich storen aan het gedrag van hun mede stadsbewoners? Ja !

Verder gaat mijn wekker vroeg genoeg af en ben ik altijd ruim op tijd.
Old August 5th, 2012, 07:40 PM   #1366
Zaankantertje75
Registered User

Nou heb het ook vaak genoeg gedaan als student toen ik in Amsterdam studeerde. Je bent er zo.. En al helemaal als de roltrap het een keer doet Het is een trieste bedoeling daar dat wel.. Als het nou eens opgeknapt zou worden..
Old August 6th, 2012, 09:41 AM   #1367
Batavier
Rat race

Batavier's Avatar

Likes (Received): 43

Wat een mooie projecten in de binnenstad van Zaandam. Ik ben er een week geleden wezen kijken, na al die updates hier wilde ik het graag even in het echt bekijken, ook om even te winkelen bij de Primark en Saturn natuurlijk en ik moet zeggen het ziet er prachtig uit. Sfeervol, gezellig, goed gemengd. Het is erg druk op straat en door de terrasjes geeft het echt sfeer. Ik denk dat als die gracht af is dat ook de winkelstraat er beter uit komt te zien.

Ik had wel een vraag, er is een stuk nog onbebouwd, ruwweg tussen het winkelcentrum en het station in. Ligt de ontwikkeling ervan stil in verband met de economische crisis? Of wordt het nog ontwikkeld?
Batavier no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2012, 12:37 PM   #1368
Zaankantertje75
Registered User

Quote:
Originally Posted by Batavier View Post
Ik had wel een vraag, er is een stuk nog onbebouwd, ruwweg tussen het winkelcentrum en het station in. Ligt de ontwikkeling ervan stil in verband met de economische crisis? Of wordt het nog ontwikkeld?
De NS poort en gemeente Zaanstad hebben ruzie over de exploitatie kosten dacht ik of de bouw kosten van de overbouwing van het spoor. Dus het fietspad is nog niet doorgetrokken. En het fietspad naast de primark dus nog niet aangesloten op het fiets netwerk.
Old August 6th, 2012, 03:52 PM   #1369
hoppertje
Registered User

hoppertje's Avatar

op onderstaand kaartje kun je zien wat de plannen waren

http://www.zaanstad.nl/inverdankaart/

wat voorlopig niet doorgaat is figaro, kop noordse bos, de slinger(fietspad aan de westkant van het station), de waterboog, de vanger, de cypres, vrodest en spoorstrip b

over de overbouwing van het station wordt nog steeds gesproken maar niks is nog zeker en de zaansestrip wordt voorlopig gedeeltelijk gebouwd
hoppertje no está en línea   Reply With Quote
Old August 6th, 2012, 03:57 PM   #1370
Zaankantertje75
Registered User

Zonde.. met deze projecten had het zoveel mooier geworden.. hopelijk worden ze alsnog gebouwd als de crisis een beetje minder wordt.
Old August 6th, 2012, 05:14 PM   #1371
Henk55
Registered User

Henk55's Avatar

Zeker, en om te denken dat het allemaal begonnen is vanuit de wens om het centrum met wijken aan de westkant van het spoor te verbinden.
Juist daar zit nog de grootste hindernis in de uitvoering van de plannen.
Old August 6th, 2012, 11:04 PM   #1372
Zaankantertje75
Registered User

Ja precies.. Heel veel mensen die ik ken en ikzelf waren blij dat we in de toekomst niet meer onder het spoor door hoefden te gaan maar gewoon er over heen. Maar sowieso kan dit niet zo blijven.. Als je een foto wilt maken op het balkon van de trouwtoren dan heb je allemaal forenzen en toeristen die het station uitlopen op je foto...

Vind dat dat fietspad dus de slinger genaamd.. en het nieuwe stationsingang de voorrang zouden moeten hebben op de andere project.
Old August 7th, 2012, 09:09 AM   #1373
Hof van Seanden

Hof van Seanden's Avatar

Quote:
Ja precies.. Heel veel mensen die ik ken en ikzelf waren blij dat we in de toekomst niet meer onder het spoor door hoefden te gaan maar gewoon er over heen. Maar sowieso kan dit niet zo blijven.. Als je een foto wilt maken op het balkon van de trouwtoren dan heb je allemaal forenzen en toeristen die het station uitlopen op je foto...

Vind dat dat fietspad dus de slinger genaamd.. en het nieuwe stationsingang de voorrang zouden moeten hebben op de andere project.
Klopt ik geloof dat je in Alkmaar in het centrum ivm trouwen een zelfde soort situatie hebt.
Old August 7th, 2012, 01:14 PM   #1374
Zaankantertje75
Registered User

ja klopt dat zit ook midden in een winkelstraat. Mja dat is al eeuwen zo. Dit is gewoon een grote fout van de gemeente en kinderachtig gedrag van NS poort. (zover ik gehoord heb dan)
Old August 20th, 2012, 07:17 PM   #1375
Henk55
Registered User

Henk55's Avatar

Vanmiddag weer even een rondje centrum gewandeld met de camera op scherp.
Een voorbijganger vroeg mij serieus of hier aan de Noord-Zuidlijn gewerkt wordt.

De kade muurtjes vorderen gestaag:

Fundering maakt duidelijk dat hier 2 kiosken gebouwd gaan worden:

Achter het blauwe doek wordt een compleet nieuwe gevelbedekking geplaatst. Zal beeldbepalend zijn dus erg benieuwd hoe het er uit komt te zien. Plaatje op het doek laat wel al een indruk zien dat erg donker lijktl.

Gevels met uitzicht op de werkzaamheden:

Hier moet de muziektent komen, met fundering in het water en uitzicht op het plein dat ervoor gecreëerd wordt:

Het voorste deel van de gracht, naar de Beatrixbrug gezien is nog een grote zandbak. Contouren van de toekomst zijn wel al zichtbaar:

Met bestrating aan V&D zijde is het Groene Pandje reeds bereikt.

Kom op mannen, in november moet het klaar zijn!

Fundering voor twee kiosken. Achter de blauw omlijnde container komt de muziektent.
De zandbak ligt op de achtergrond.:

Wat in deze kuil voor kledingzaak WE moet komen is vooralsnog een raadsel:

Overzicht richting station:

Overzicht richting Beatrixbrug:

Overzicht vanaf de brug boven AH:

De laatste stuiptrekkingen van enkele foutgeparkeerde fietsen en scooters.
Handhavingsbeleid lijkt aan te slaan:

Mooie nieuw wandelgebied:

Last edited by Henk55; August 20th, 2012 at 10:39 PM.
Old August 20th, 2012, 08:53 PM   #1376
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 204

Dank voor de mooie update! Apart dat ze die kademuurtjes niet tot de bodem gemaakt hebben / metselen (sowieso jammer dat het zo ondiep is). Zijn er ergens impressies te vinden van die kiosken en de muziektent die er moeten komen?
jb_nl no está en línea   Reply With Quote
Old August 20th, 2012, 09:50 PM   #1377
Henk55
Registered User

Henk55's Avatar

Hier vind je plaatjes van een aantal kiosken:
http://www.skyscrapercity.com/showpo...postcount=1344

Een plaatje van de muziekkoepel vind je in deze nieuwsbulletin (pagina 3):
http://www.zaanstad.nl/repositories/...ieuws_0802.pdf
Old August 20th, 2012, 10:35 PM   #1378
kuikentje
bijna een kip!

kuikentje's Avatar

Likes (Received): 2

Deze pauperstad, of eh sorry, saaie stad is met al dit bouwgeweld nog best wat aan het worden!
Old August 20th, 2012, 10:46 PM   #1379
VictorJ
Registered User

VictorJ's Avatar

Likes (Received): 263

Quote:
Originally Posted by kuikentje View Post
Deze pauperstad, of eh sorry, saaie stad is met al dit bouwgeweld nog best wat aan het worden!
Zwolle staat ook niet bepaald vooraan in het alfabet...
VictorJ no está en línea   Reply With Quote
Old August 20th, 2012, 11:20 PM   #1380
Henk55
Registered User

Henk55's Avatar

Ahum, ik woon al ruim 33 jaar in Zaandam. Je kunt van alles roepen over Zaanstad maar saai is het hier niet.
Alleen al de vele metamorfoses van de Gedempte Gracht zorgen daarvoor.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules