daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old August 7th, 2012, 09:59 PM   #4741
Maarten Otto
Registered User

Maarten Otto's Avatar

Likes (Received): 4

Quote:
Originally Posted by RoelZ1 View Post
Heb je toevallig het treinstelnummer gezien? Alle verrassingsritten worden tot nu toe met de 4806 gereden.
Ook voor opleidingsritten gaat de voorkeur uit naar de 4806.

Sponsored Links

Old August 8th, 2012, 02:32 PM   #4742
3737
Registered User

3737's Avatar

Likes (Received): 18

In de telegraaf van vandaag staan overal stukjes in dat onze olympische kampioenen per trein terug komen voor een huldiging in den Bosch omdat ns hispeed sponsor is. Met welk mat zal dit gereden worden ? Tijdens de winterspelen van turijn kwamen zij terug in een pba thalys. Nu verwacht ik zelf dat dit waarschijnlijk een ice3 gaat worden omdat dit naast de Eurostar de enige hst is die in Engeland is geweest vanaf vast europa en de rest volgens mij niet voldoet aan de strenge regels van de kanaaltunnel.
3737 no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2012, 02:38 PM   #4743
Gereke
Registered User

Likes (Received): 11

ICE mag niet op eigen kracht naar Engeland rijden en moet gesleept worden. Bovendien zijn hier allemaal ontheffingen voor nodig en dat gaat dus niet gebeuren voor een paar sporters. Het zal dus gewoon een ritje Eurostar met overstap worden of een treinreisje vanaf Schiphol naar de plek van de huldiging.
Gereke no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2012, 10:08 PM   #4744
Maarten Otto
Registered User

Maarten Otto's Avatar

Likes (Received): 4

Zolang de ICE nog geen typegoedkeuring heeft kan deze nog geen reizigers mee nemen op Engels grondgebied.

Een Thalys kan je ook vergeten daar NS geen belang meer heeft in Thalys en uitsluitend de Nederlandse ticket verkoop en personeel hebben. Met andere woorden.... gewoon een Benelux
Old August 9th, 2012, 12:20 AM   #4745
AlexNL
Registered User

AlexNL's Avatar

Likes (Received): 32

Een ICE vanuit Brussel naar 's-Hertogenbosch kan natuurlijk wel. Een V250 niet, want die heeft nog geen typetoelating in België.

Het meest waarschijnlijke is inderdaad een Beneluxstam. Mijn gok: het wordt de Olympische stam, getrokken door loc 186.111.
Old August 9th, 2012, 10:05 AM   #4746
Gereke
Registered User

De Schipholoptie lijkt mij eigenlijk veel plausibeler. Maar we zullen zien.
Old August 9th, 2012, 03:23 PM   #4747
3737
Registered User

3737's Avatar

Likes (Received): 18

In de krant stond dat ze vanuit Londen in de trein moeten instappen dit omdat Marianne nu al in nederland is maar daarvoor moet terugvliegen naar londen. Ik had er idd nog niet aan gedacht dat de ice nog niet was toegelaten voor passagiers. an denk ik dat het waarschijnlijk een overstap is op Brussel vanaf de Eurostar.
3737 no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2012, 07:57 PM   #4748
woutero
Registered User

Likes (Received): 0

Vandaag was de 'verrassingsrit' van de V250 alweer om 12.08 vanuit Rotterdam. Er lijkt een patroon in de verrassingen te zitten.

Mooi is hij niet, maar het rijdt wel fijn. Meerdere mensen om me heen vroegen zich af of ze niet per ongeluk in de 1e klas waren gaan zitten (dit stond niet aangegeven boven de deur).

In de tunnel was er echter af en toe een raar geluid, alsof een stuk metaal steeds in en uitklapte. Ik dacht eerst dat iemand zich had opgesloten in de WC en probeerde de deur te forceren, maar het kwam eerder van het dak.
woutero no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2012, 08:39 PM   #4749
Gereke
Registered User

Dat zijn de 15kv kabels die los op het dak liggen .
Old August 9th, 2012, 08:50 PM   #4750
AlexNL
Registered User

AlexNL's Avatar

Likes (Received): 32

Quote:
Originally Posted by woutero View Post
Vandaag was de 'verrassingsrit' van de V250 alweer om 12.08 vanuit Rotterdam. Er lijkt een patroon in de verrassingen te zitten.

Mooi is hij niet, maar het rijdt wel fijn. Meerdere mensen om me heen vroegen zich af of ze niet per ongeluk in de 1e klas waren gaan zitten (dit stond niet aangegeven boven de deur).

In de tunnel was er echter af en toe een raar geluid, alsof een stuk metaal steeds in en uitklapte. Ik dacht eerst dat iemand zich had opgesloten in de WC en probeerde de deur te forceren, maar het kwam eerder van het dak.
Het is makkelijk te herkennen: de eerste klas heeft rode stoelen, de tweede klas blauwe. Dit geldt ook voor veel ander NS-materieel. De klappen die vanaf het dak komen hebben te maken met de luchtdrukregeling, dit is een klep die opent/sluit.

----
Een post van 3 weken terug:
Quote:
Originally Posted by Momo1435 View Post
Het zelfde tijdschrift weet trouwens ook te melden dat de Belgische toelating aan het eind van deze maand te verwachten is.
Belgische typetoelating is er nog niet, zou nog enkele weken duren...
Old August 9th, 2012, 09:49 PM   #4751
mijack1985
Registered User

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier.

Quote:
Originally Posted by woutero View Post

Ik zat ook in de trein van 12.08 en wat je zegt viel mij ook op. Hij rijdt inderdaad erg fijn. Alleen jammer dat hij niet op volle snelheid reed, maar rond de 160. Had het gecontroleerd met mijn gsm.

Hier nog een foto vanuit Amsterdam na aankomst

mijack1985 no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2012, 10:38 PM   #4752
Victorinus
GOES - NL

Victorinus's Avatar

Likes (Received): 7

Welkom op het forum!
Victorinus no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 12:11 AM   #4753
Montecito08
Registered User

Op het Twitter-account van NS Hispeed doen ze geheimzinnig over welke trein het zal zijn:

"13 aug komt Olympic Team Netherlands terug uit Londen. Toch niet in zo maar een trein….? "
https://twitter.com/NSHispeed/status/234228940246499330

Zou het dan toch een V250 zijn? Of "gewoon" de Olympische rijtuigen met een Beneluxtrein?
Montecito08 no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 12:44 AM   #4754
RoelZ1
Registered User

RoelZ1's Avatar

Likes (Received): 6

Of wellicht toch net als twee jaar terug de Thalys.. Als het de Thalys of V250 is betekent dat misschien wel de eerste 'reizigers'trein over de zuidboog bij Breda .
RoelZ1 no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 01:48 AM   #4755
krulstaartje
Registered User

Wellicht hebben ze een van de drie Eurostar (class 373) stellen gehuurd die nu in dienst zijn bij SNCF (op 'normale' TGV-diensten) om direct uit Londen te kunnen komen?
krulstaartje no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 01:53 AM   #4756
Godius
Sons of Liberty

Godius's Avatar

Likes (Received): 881

Wellicht worden de DM '90's van stal gehaald, we zullen het zien.
Old August 12th, 2012, 01:05 PM   #4757
racingweirdo
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Godius View Post
Wellicht worden de DM '90's van stal gehaald, we zullen het zien.
arme arme sporters.
racingweirdo no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 01:19 PM   #4758
Thijs_W
Registered User

Thijs_W's Avatar

Op Somda zegt men het volgende:

Quote:
Het is gewoon een thalys die gaat van Brusz naar Ht via Bd. Met aankomst 16:03 uur op spoor 1 te Ht. Rond 17:15 uur terug. Ritten gaan via de HSL.
Link
Thijs_W no está en línea   Reply With Quote
Old August 12th, 2012, 01:50 PM   #4759
da_scotty
Registered User

da_scotty's Avatar

Likes (Received): 13

Even tussendoor, ik reis regelmatig op het traject Breda-Rotterdam, wanneer heb ik de grootste kans om in een V250 te stappen, zit er al een regelmaat in de testritten?

Het liefst reis ik in het weekend (of vrijdag na 12)! Alvast bedankt
Old August 12th, 2012, 03:12 PM   #4760
RoelZ1
Registered User

RoelZ1's Avatar

Likes (Received): 6

Op Rotterdam - Breda zijn ze op dit moment nog niet te vinden. Ze rijden nu alleen als extra ritten tussen Amsterdam en Rotterdam. Wanneer ze ook in de reguliere Fyra Amsterdam - Breda te vinden zijn zal dit ongetwijfeld hier op het forum worden gemeld.
RoelZ1 no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
captain hindsight, failra, fyra, hi speed fail, hispeed al-sahaf, nederland faalt, ns hispeed, v250, zomerboemeltje, zuinige hollanders

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules