|
|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Urbanetics Stedelijke discussies |
| Global Announcement |
|
SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info! |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1561 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Gaat allemaal een stuk langzamer dan voorgaande jaren, hoe komt dat?
|
|
|
|
|
|
#1562 |
|
Registered User
|
Ik doe eens een gok:
- minder verhuizingen door crisis - lager geboortecijfer wegens financiële onzekerheid op lange termijn - minder woningen opgeleverd, ook door crisis - strenger immigratiebeleid de afgelopen jaren ...zouden wat oorzaken kunnen zijn
|
|
|
#1564 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 98
|
@^*(!ASDWTUIE(@RSG!*^(!#^#* CBS STELLETJE AMSTERDAMSE GRACHTENGRODELFETISJETEN ALTIJD WEER ROTTERDAM MINDER GEVE DAN AMSTERDAM NOU DER KLOPT HELEGAAR NIKKES VAN!
Ik zeg het maar even, die discussie gaat namelijk ongetwijfeld weer losbarsten...
|
|
|
#1565 |
|
Dirk
Likes (Received): 54
|
Ik gok dat er inderdaad een bevolkingsdaling is, aangezien de bevolkingsgroei in Nederland gigantisch is teruggelopen. Maar hoeveel die daling in Rotterdam zal zijn weet ik niet, daarvoor wacht ik wel op de cijfers van het COS
|
|
|
|
|
|
#1566 |
|
Registered User
Likes (Received): 573
|
@ Arrrgh
Het is geen ramp zolang er in AMS ook maar een terugloop is.
|
|
|
|
|
|
#1567 | |
|
Registered User
Likes (Received): 48
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1568 |
|
Registered User
Likes (Received): 147
|
Afgestudeerde studenten die daarom de stad verlaten?
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#1569 |
|
Registered User
Likes (Received): 22
|
In de zomer leggen traditioneel veel oudjes het loodje?.;-)
|
|
|
|
|
|
#1570 |
|
Registered User
Likes (Received): 36
|
|
|
|
|
|
|
#1571 |
|
Registered User
Likes (Received): 58
|
Sterfte is geen verklaring, dit is constant gebleven. Emigratie naar andere gemeenten en naar het buitenland is wel gestegen in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. In Den Haag is de stijging van het vertrek minimaal en het aantal administratieve correcties opvallend laag deze maand.
Vermoedelijk heeft dit te maken met studenten die klaar zijn met hun studie. Straks zullen dezelfde steden weer een groei laten zien. Verschillende cijfers op CBS
|
|
|
#1572 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal want ik kan me niet meer herinneren wanneer Amsterdam voor het laatst een bevolkingskrimp had.
|
|
|
|
|
|
#1573 |
|
Bas
|
Als er een hitte-of koudegolf is, sterven er vanzelfsprekend veel meer mensen dan onder normale weersomstandigheden. Midzomer en november laten altijd pieken zien in de sterftecijfers in Nederland. Maar ik vind dat er de laatste 2-3 maanden wel relatief erg veel mensen overlijden, zou niet weten waaraan dat ligt want zulk extreem mooi weer als vandaag is het nou ook niet over het algemeen.
|
|
|
|
|
|
#1574 |
|
hipp-E
|
|
|
|
|
|
|
#1575 |
|
Registered User
|
O+S heeft het in 2006 overigens over een kleine steiging. Vooral als we uitsplitsen in maanden, dan zie wel vaker in juni een daling. Als er dan geen daling is, dan is de groei vaak minimaal. Kortom een jaarlijks terugkomend fenomeen, wat terug te zien is met steden met veel studenten. In Den Haag is dat niet het geval. Nu de groei van Amsterdam afneemt wordt de daling in juni / juli beter zichtbaar.
|
|
|
#1576 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ah 2006 had een krimp. Een 'gezond' Amsterdam heeft de potentie om de groei van de jaren 2009/2010 vast te houden. Dan moet de economie eerst wel weer goed op gang komen evenals de aanvoer van woningbouw.
|
|
|
|
|
|
#1577 |
|
"I need ya buddy!"
Likes (Received): 11
|
Bijna elke gemeente had een krimp in 2005 2006???vreemd.
Overigens "studeren" er 33000 mensen in Den Haag. |
|
|
|
|
|
#1578 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Dronten heeft ook in de zomer altijd een daling in juni / juli. Vanwege de agrarische studenten, zal met de grote steden ook wel zo zijn, aangezien ook Den Haag de enige stad van de grote 4 is zonder universiteit.
|
|
|
|
|
|
#1579 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 98
|
Het is maar hoe je het bekijkt want volgens mij liggen twee van de meest vooraanstaande universiteiten van Nederland in een voorstad van Den Haag.
|
|
|
#1580 | |
|
Registered User
|
Quote:
Amsterdam: HBO 23 366 // WO 29 159 // Totaal: 52525 Den Haag: HBO 15 627 // WO 6 518 // Totaal: 22145 Rotterdam: HBO 17 426 // WO 13 846 // Totaal: 31272 Utrecht: HBO 13 390 // WO 19 690 // Totaal: 33080 Bron: CBS
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|