daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Reply

Thread Tools Display Modes
Old July 24th, 2012, 02:41 PM   #621
chriskrusz
Registered User

Likes (Received): 0

Er heeft daar sowieso nooit een fietspad gelegen. Ik dacht dat het trouwens de bedoeling is dat je achter Samos langs de dijk op fietst, daar was toch een extra fietspad aangelegd?
chriskrusz no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 24th, 2012, 02:54 PM   #622
Chrisbridge
Registered User

Dat is niet hoe het is aangegeven. Er loopt een heel breed fietspad precies tot aan het gebouw. De opritten de dijk op zijn vrij smal hierbij vergeleken. Ik snap je punt, en dat is ook een veel betere route, maar t voelt toch raar zo. Het is niet de route die je "vanzelf" rijdt.
Chrisbridge no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2012, 03:24 PM   #623
chriskrusz
Registered User

Ik ben daar al een tijd niet meer geweest, maar ik dacht dat het de bedoeling was dat het fietspad van de McGillavrylaan in een rechte lijn doorloopt naar de dijk, vanaf het punt waar de weg een bocht maakt? Dat zal toch ook iets korter zijn?
Old July 24th, 2012, 03:46 PM   #624
Chrisbridge
Registered User

Zou best kunnen kloppen, maar de oprit de dijk op is niet half zo breed en gaat stijl omhoog. Het is ook niet vormgegeven als een rechtdoor: ter plaatse van de oprit gat het brede (tweerichtingen!) fietspad nog een stukje rechtdoor tot aan de oversteek. De meeste fietsers verkiezen dan de rijbaan. Gelukkig is het er niet zo druk.
Chrisbridge no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2012, 04:45 PM   #625
menzo2003
Registered User

Er zijn twee officiële routes en er is een olifanten pad ontstaan. Ik heb zelfs verhuis wagens deze route zien nemen om bij de ingang aan de dijkzijde te komen.

Je ziet dat de blauwe route veel directer is en makkelijk als fietspad aangelegd kan worden.

menzo2003 no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2012, 09:14 PM   #626
Chrisbridge
Registered User

Ik reed er net langs. Olifantenpaadje is inderdaad geschikte route. Maar het fietspad dat er nu is (de rode route) is geen alternatief en een beetje verstopt
Old July 24th, 2012, 10:06 PM   #627
chriskrusz
Registered User

Oh, ik meen mij (al oude) plattegronden te herinneren waarin de blauwe route als fietspad was aangegeven. Ik was in de veronderstelling dat dit eindelijk gedaan was nu Samos af is, en ben eigenlijk verbaasd dat dit niet het geval blijkt.
Old July 24th, 2012, 10:08 PM   #628
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 43

Doorsnijdt dat doorsteekje wellicht een kavel voor toekomstige verbouwing? Als dat niet zo is kan je wellicht contact opnemen met het stadsdeel om dit als voorstel te doen... anders een lokaal krantje er bij betrekken wil nog wel eens aandacht trekken van mensen die zoiets voor elkaar kunnen krijgen.
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2012, 11:07 PM   #629
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 208

Deze moet daar nog ergens komen

the runner no está en línea   Reply With Quote
Old August 4th, 2012, 12:13 AM   #630
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Studentenwoningen

De eerste tunnels zijn gearriveerd voor de bouw van de flats.
Old August 15th, 2012, 04:57 PM   #631
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Studentenwoningen

Vanaf nu zal de bouw wel hard gaan.
Old August 28th, 2012, 02:53 PM   #632
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Studentenwoningen

Waarschijnlijk geen torenkranen hier.
Old September 1st, 2012, 12:05 AM   #633
Silly_Walks
Registered User

Dode en zwaargewonde bij bouwongeluk

Bij een bouwongeluk op het Science Park in Oost is vrijdag aan het einde van de middag een man om het leven gekomen.

Bij werkzaamheden met een zware glasplaat vielen aan het einde van de middag twee mannen van de derde of vierde verdieping in een liftschacht in een gebouw op het Science Park, zo laat de politie weten.

Een van de twee mannen kwam door de val om het leven, de tweede is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis.

Over de precieze toedracht van het ongeval is nog niks bekend. De arbeidsinspectie doet onderzoek naar het ongeval.

http://www.at5.nl/artikelen/86059/do...ij-bouwongeluk
Old September 15th, 2012, 03:03 PM   #634
SomeoneOtherThenMe
Registered User

Quote:
Originally Posted by chriskrusz View Post
Er heeft daar sowieso nooit een fietspad gelegen. Ik dacht dat het trouwens de bedoeling is dat je achter Samos langs de dijk op fietst, daar was toch een extra fietspad aangelegd?
Dat is leuk dat dat misschien wel de bedoeling is, maar naast dat het om is, wat je niet kan zien op die luchtfotos is dat die dijk nogal stijl is. Niemand dus ook die die route neemt. Daar moeten ze echt wat op verzinnen.

Dat hele Samos is uberhaupt asociaal geplaatst aangezien je dus met geen mogelijkheid zonder de rijbanen helemaal te verneuken er nog een fietspad voor kan passen en dan heb ik het nog niet over het feit dat dure woningbouw eigenlijk niets te zoeken heeft daar (het voelt wel heel erg als studentje pesten dat gebouw, dit in tegenstelling tot het gebouw aan de andere kant van de straat, dat ook koop is, maar wel in de rest van het straatbeeld past)
SomeoneOtherThenMe no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2012, 02:17 PM   #635
Chrisbridge
Registered User

Quote:
Originally Posted by SomeoneOtherThenMe View Post
Dat is leuk dat dat misschien wel de bedoeling is, maar naast dat het om is, wat je niet kan zien op die luchtfotos is dat die dijk nogal stijl is. Niemand dus ook die die route neemt. Daar moeten ze echt wat op verzinnen.

Dat hele Samos is uberhaupt asociaal geplaatst aangezien je dus met geen mogelijkheid zonder de rijbanen helemaal te verneuken er nog een fietspad voor kan passen en dan heb ik het nog niet over het feit dat dure woningbouw eigenlijk niets te zoeken heeft daar (het voelt wel heel erg als studentje pesten dat gebouw, dit in tegenstelling tot het gebouw aan de andere kant van de straat, dat ook koop is, maar wel in de rest van het straatbeeld past)
Voorlopig is het wel te doen om de rijbaan te nemen. Ik hoorde vorige week echter dat afrit 113 wordt verplaatst van de middenweg naar science park. Dan gaat het dus een stukje drukker worden daar. Als men niet de dijk op gaat gaan daar dus sowieso ongelukken van komen.
Old September 17th, 2012, 03:14 PM   #636
chriskrusz
Registered User

Een paar jaar geleden zag ik een omgevingskaart, daarop stond aangegeven dat het fietspad in rechte lijn doorgetrokken zou worden naar de dijk, en dus onder een flauwe hoek de dijk op rijdt. Dan is het ook niet zo steil als het pad wat er nu ligt, wat dus een haakse bocht maakt en dan vlak bij de dijk pas naar links gaat, en volgens mij veel haakser aansluit op de dijk.
Old September 18th, 2012, 01:03 AM   #637
Silly_Walks
Registered User

Quote:
Originally Posted by Chrisbridge View Post
Ik hoorde vorige week echter dat afrit 113 wordt verplaatst van de middenweg naar science park.
Ik ken niet alle details, maar dat is in ieder geval niet compleet waar.

De afslag bij de Middenweg wordt aangepast. Er komt een ontsluitingsweg naar Sciencepark vanaf de Middenweg, en op die ontsluitingsweg zal de afslag voortaan uitkomen. De afrit wordt dus een klein beetje verschoven, maar niet helemaal naar Science Park, zoals hier te zien:

http://youtu.be/5fcfu1uh0xQ?hd=1&t=1m3s
Old September 24th, 2012, 03:03 PM   #638
Yv
Registered User

Likes (Received): 9

Foto's van het interieur van het Amsterdam University College op deArchitect.nl.
Yv no está en línea   Reply With Quote
Old October 8th, 2012, 04:15 PM   #639
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Studentenwoningen

Dat is even snel gegaan.
Old October 14th, 2012, 10:17 PM   #640
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Lichtkunstproject

Realisatie lichtkunstproject in tunnel Kruislaan/Carolina Macgillavrylaan

12 oktober 2012

Van 15 oktober tot en met uiterlijk 7 december 2012 is de tunnel onder het spoor aan de Kruislaan deels afgesloten voor gemotoriseerd verkeer.

Deze maatregel is nodig omdat er gewerkt wordt aan de plaatsing van een lichtkunstproject aan het plafond van de tunnel. Deze werkzaamheden waren eerder voorzien in het voorjaar van 2012 maar zijn toen uitgesteld. De kunstenares van het lichtkunstwerk is Nicky Zwaan.

Overdag tussen 9.00 en 16.00 uur wordt één van de tunnelbuizen afgesloten voor het werk. De andere weghelft blijft beschikbaar voor autoverkeer in beide richtingen. Het verkeer wordt geregeld door verkeersregelaars. Er wordt geen omleiding ingesteld. Ook voor fietsers en voetgangers blijft de tunnel in beide richtingen open.
Bron: www.oost.amsterdam.nl

Reply

Tags
amsterdam, equinix, fnwi, matrix, samos, science park

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules