|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#621 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Er heeft daar sowieso nooit een fietspad gelegen. Ik dacht dat het trouwens de bedoeling is dat je achter Samos langs de dijk op fietst, daar was toch een extra fietspad aangelegd?
|
|
|
|
|
|
#622 |
|
Registered User
|
Dat is niet hoe het is aangegeven. Er loopt een heel breed fietspad precies tot aan het gebouw. De opritten de dijk op zijn vrij smal hierbij vergeleken. Ik snap je punt, en dat is ook een veel betere route, maar t voelt toch raar zo. Het is niet de route die je "vanzelf" rijdt.
|
|
|
|
|
|
#623 |
|
Registered User
|
Ik ben daar al een tijd niet meer geweest, maar ik dacht dat het de bedoeling was dat het fietspad van de McGillavrylaan in een rechte lijn doorloopt naar de dijk, vanaf het punt waar de weg een bocht maakt? Dat zal toch ook iets korter zijn?
|
|
|
|
|
|
#624 |
|
Registered User
|
Zou best kunnen kloppen, maar de oprit de dijk op is niet half zo breed en gaat stijl omhoog. Het is ook niet vormgegeven als een rechtdoor: ter plaatse van de oprit gat het brede (tweerichtingen!) fietspad nog een stukje rechtdoor tot aan de oversteek. De meeste fietsers verkiezen dan de rijbaan. Gelukkig is het er niet zo druk.
|
|
|
|
|
|
#625 |
|
Registered User
|
Er zijn twee officiële routes en er is een olifanten pad ontstaan. Ik heb zelfs verhuis wagens deze route zien nemen om bij de ingang aan de dijkzijde te komen.
Je ziet dat de blauwe route veel directer is en makkelijk als fietspad aangelegd kan worden.
|
|
|
|
|
|
#627 |
|
Registered User
|
Oh, ik meen mij (al oude) plattegronden te herinneren waarin de blauwe route als fietspad was aangegeven. Ik was in de veronderstelling dat dit eindelijk gedaan was nu Samos af is, en ben eigenlijk verbaasd dat dit niet het geval blijkt.
|
|
|
|
|
|
#628 |
|
Registered User
Likes (Received): 43
|
Doorsnijdt dat doorsteekje wellicht een kavel voor toekomstige verbouwing? Als dat niet zo is kan je wellicht contact opnemen met het stadsdeel om dit als voorstel te doen... anders een lokaal krantje er bij betrekken wil nog wel eens aandacht trekken van mensen die zoiets voor elkaar kunnen krijgen.
|
|
|
|
|
|
#629 |
|
Frans Woerden
Likes (Received): 208
|
![]() Deze moet daar nog ergens komen ![]()
|
|
|
|
|
|
#630 |
|
Frans Woerden
|
Studentenwoningen
De eerste tunnels zijn gearriveerd voor de bouw van de flats.
|
|
|
|
|
|
#631 |
|
Frans Woerden
|
Studentenwoningen
Vanaf nu zal de bouw wel hard gaan.
|
|
|
|
|
|
#632 |
|
Frans Woerden
|
Studentenwoningen
Waarschijnlijk geen torenkranen hier.
|
|
|
|
|
|
#633 |
|
Registered User
|
Dode en zwaargewonde bij bouwongeluk
Bij een bouwongeluk op het Science Park in Oost is vrijdag aan het einde van de middag een man om het leven gekomen. Bij werkzaamheden met een zware glasplaat vielen aan het einde van de middag twee mannen van de derde of vierde verdieping in een liftschacht in een gebouw op het Science Park, zo laat de politie weten. Een van de twee mannen kwam door de val om het leven, de tweede is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis. Over de precieze toedracht van het ongeval is nog niks bekend. De arbeidsinspectie doet onderzoek naar het ongeval. http://www.at5.nl/artikelen/86059/do...ij-bouwongeluk |
|
|
|
|
|
#634 | |
|
Registered User
|
Quote:
Dat hele Samos is uberhaupt asociaal geplaatst aangezien je dus met geen mogelijkheid zonder de rijbanen helemaal te verneuken er nog een fietspad voor kan passen en dan heb ik het nog niet over het feit dat dure woningbouw eigenlijk niets te zoeken heeft daar (het voelt wel heel erg als studentje pesten dat gebouw, dit in tegenstelling tot het gebouw aan de andere kant van de straat, dat ook koop is, maar wel in de rest van het straatbeeld past) |
|
|
|
|
|
|
#635 | |
|
Registered User
|
Quote:
|
|
|
|
#636 |
|
Registered User
|
Een paar jaar geleden zag ik een omgevingskaart, daarop stond aangegeven dat het fietspad in rechte lijn doorgetrokken zou worden naar de dijk, en dus onder een flauwe hoek de dijk op rijdt. Dan is het ook niet zo steil als het pad wat er nu ligt, wat dus een haakse bocht maakt en dan vlak bij de dijk pas naar links gaat, en volgens mij veel haakser aansluit op de dijk.
|
|
|
|
|
|
#637 | |
|
Registered User
|
Quote:
De afslag bij de Middenweg wordt aangepast. Er komt een ontsluitingsweg naar Sciencepark vanaf de Middenweg, en op die ontsluitingsweg zal de afslag voortaan uitkomen. De afrit wordt dus een klein beetje verschoven, maar niet helemaal naar Science Park, zoals hier te zien: http://youtu.be/5fcfu1uh0xQ?hd=1&t=1m3s |
|
|
|
|
|
|
#638 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Foto's van het interieur van het Amsterdam University College op deArchitect.nl.
|
|
|
|
|
|
#639 |
|
Frans Woerden
|
Studentenwoningen
Dat is even snel gegaan.
|
|
|
|
|
|
#640 |
|
Frans Woerden
|
Lichtkunstproject
Realisatie lichtkunstproject in tunnel Kruislaan/Carolina Macgillavrylaan
12 oktober 2012 Van 15 oktober tot en met uiterlijk 7 december 2012 is de tunnel onder het spoor aan de Kruislaan deels afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. ![]() Deze maatregel is nodig omdat er gewerkt wordt aan de plaatsing van een lichtkunstproject aan het plafond van de tunnel. Deze werkzaamheden waren eerder voorzien in het voorjaar van 2012 maar zijn toen uitgesteld. De kunstenares van het lichtkunstwerk is Nicky Zwaan. Overdag tussen 9.00 en 16.00 uur wordt één van de tunnelbuizen afgesloten voor het werk. De andere weghelft blijft beschikbaar voor autoverkeer in beide richtingen. Het verkeer wordt geregeld door verkeersregelaars. Er wordt geen omleiding ingesteld. Ook voor fietsers en voetgangers blijft de tunnel in beide richtingen open. Bron: www.oost.amsterdam.nl |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| amsterdam, equinix, fnwi, matrix, samos, science park |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|