daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Reply

Thread Tools Display Modes
Old May 30th, 2012, 01:33 PM   #641
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Likes (Received): 0

Daar heb je inderdaad gelijk in. Die winkels zouden echt een ingang aan de kant van de haven moeten hebben. Zou me niets verbazen als dit nog gaat veranderen. Volgens mij was dat namelijk ook een van de opmerkingen die door die binnenstadsmanagers laatst werd gemaakt.
Festina Lente no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 31st, 2012, 10:44 PM   #642
ReinaldII
Registered User

ReinaldII's Avatar

Probleem is dat die winkels de deur aan de havenzijde stuk voor stuk hebben geblindeerd en gebarricadeerd, dus een verandering zit er, ondanks de commentaren van de bezoekende stadsmanagers, helaas niet in denk ik.
ReinaldII no está en línea   Reply With Quote
Old June 26th, 2012, 01:15 PM   #643
Undoro
Registered User

Een mooi overzicht van alle ontwikkelingen in de regio Venlo!

Undoro no está en línea   Reply With Quote
Old June 26th, 2012, 01:38 PM   #644
Undoro
Registered User

Een overzicht van de projecten:

Maasboulevard

Bron: maasboulevard.nl

Bron: maasboulevard.nl

Het nieuwe stadskantoor

Bron: venlovernieuwt.nl

Dit moet het worden:

Crecendo, naast het toekomstige stadskantoor:

Bron: woonwenz.nl

De tunnel onder het koninginneplein:

Daaraanvast het nieuwe stationsplein:

Bron:venlovernieuwt.nl

Het te bouwen poppodium in Q4:

Bron: q4.nl

Q4 vanaf de maas gezien:

De nieuwe bios (dat werd tijd):

Old July 23rd, 2012, 12:47 PM   #645
Undoro
Registered User

Het lijkt erop dat de maaspoort bijna klaar is

Bron: Maasboulevard.nl
Old July 23rd, 2012, 08:00 PM   #646
elPierro
Registered User

Die brug is mooi geworden trouwens...
elPierro no está en línea   Reply With Quote
Old July 23rd, 2012, 09:23 PM   #647
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 54

Lijkt net op een render.
En de brug vind ik ook geslaagd, zeker met de verlichting.
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old July 24th, 2012, 01:47 PM   #648
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Mooie foto Undoro, zowel de Weerdsprong als de Maaspoort zien er mooi uit. Heeft iemand de brug al 's avonds gezien? Volgens mij wordt de brug dan met meerdere kleuren verlicht. Heb het zelf nog niet gezien, maar hoop niet dat het er té kermisachtig uitziet :p
Old July 26th, 2012, 11:18 PM   #649
Undoro
Registered User

Venlo start tweede grote aanbesteding KazerneKwartier
Datum: 25-07-2012 15:36, Bron: PropertyNL

VENLO - Venlo start de tweede grote aanbesteding voor de ontwikkeling van het KazerneKwartier. Het KazerneKwartier wordt de komende jaren ontwikkeld tot een 22 ha groot leisure- en entertainmentpark. Met deze aanbesteding zet Venlo in een keer een grote ontwikkelzone in de markt.

Het KazerneKwartier bestaat in feite uit twee ontwikkelzones: de lijnstadzone met intensieve bebouwing en de parkzone met minder intensieve bebouwing. Eerder dit jaar is reeds gestart met de aanbesteding van het multifunctionele voetbalstadion, de eerste grote ontwikkeling in de lijnstadzone. Deze aanbesteding bevindt zich inmiddels in de zogenoemde concurrentiegerichte dialoogfase met drie geselecteerde partijen. Het overige deel van de lijnstadzone wordt nu in een keer via een aanbesteding in de markt gezet.
Woensdag is de selectieleidraad gepubliceerd waarop partijen zich kunnen inschrijven. Deze Selectieleidraad bevat informatie over de ambities van de gemeente Venlo ten aanzien van het KazerneKwartier, de aanbestedingsprocedure en informatie die bij deelname ingediend dient te worden. In deze eerste fase van de aanbesteding wil de gemeente Venlo drie partijen selecteren, waarmee in een volgende fase een concurrentie gerichte dialoog wordt gevoerd. Dit moet leiden tot het contracteren van één partij om het gebied voor eigen rekening en risico te ontwikkelen.
Naast voetbal, popconcerten, congressen en beurzen biedt het terrein onder andere ruimte aan kansspelen, wellness, buitenevenementen of ander gelijksoortige functies. De bouw van het Mfc start naar verwachting begin 2013 en is daarmee de eerste grootschalige leisure-ontwikkeling in het gebied. De totale ontwikkeling van het KazerneKwartier duurt zo’n 10 jaar.
In het KazerneKwartier zijn tijdens archeologische opgravingen de resten aangetroffen van het 16e eeuwse Spaanse fort St. Michiel. De resten van dit unieke fort krijgen veel aandacht in de verdere gebiedsontwikkeling. Het fort vormt zelfs hèt structurerend element, waarbij het fort deels in oude glorie zal worden gereconstrueerd. Dit alles levert een extra attractiewaarde op voor het leisureconcept. Bovendien vormt het een uniek en onderscheidend element ten opzichte van andere vergelijkbare leisuregebieden in Nederland.
Het bestemmingsplan is eerder dit jaar reeds vastgesteld. Momenteel maakt de gemeente de gronden bouwrijp en zal zij binnen afzienbare tijd al starten met delen van de openbare ruimte en de restauratie van het fort.
Old July 27th, 2012, 04:38 PM   #650
wespje1990
Registered User

wespje1990's Avatar

Likes (Received): 18

mooie projecten toch hoor in Venlo

ook die innovatoren mag er wezen
wespje1990 no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2012, 05:58 PM   #651
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

De laatste jaren zijn er inderdaad de nodige mooie projecten gerealiseerd. Ik vroeg me af wat jullie van het volgende initiatief vinden:

Idee voor kunstwerk Nedinsco Fabriek
vrijdag 27 juli 2012, 10:53

'De toekomst nadert', die tekst moet volgens Eric Lamers in grote roze reclameletters bovenop het Nedinscogebouw komen.

Iedereen die Venlo binnenkomt moet de letters kunnen zien. Bezoekers worden nu nog welkom geheten door grote commerciële reclameborden op de Roermondsepoort. De initiatiefnemers willen hier een inspirerend alternatief tegenover zetten.

Op basis van de reacties van Venlonaren willen de kunstenaars kijken of het plan gerealiseerd kan worden. In de meest ideale situatie siert de tekst al vanaf de de oplevering van de Nedinsco Fabriek het dak.
(Bron: Omroep Venlo)

Ik vind het zelf niet zo'n sterk plan, maar dat kan ook komen door de tekst. Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n discussie als de kunstwerken die het stadhuis (ont)sierden. Ik ben het trouwens wel eens met de initiatiefnemers dat de huidige reclameborden niet echt een mooie entree van de stad vormen.
Old July 27th, 2012, 06:04 PM   #652
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Er staan trouwens echt schitterende foto's op die website van de Maasboulevard. Deze twee wilde ik jullie niet onthouden:

Weerdsprong met uitzicht op de Blerickse Maasoever

(Bron: http://www.maasboulevard.nl/IManager...C44/mt2165/mp0)

Weersprong met uitzicht op de Maaspoort

(Bron: http://www.maasboulevard.nl/IManager...C44/mt2165/mp0)
Old July 28th, 2012, 11:23 AM   #653
Undoro
Registered User

Mooi! En ziehier de kleurverandering van de brug!
Old July 29th, 2012, 01:09 AM   #654
ReinaldII
Registered User

ReinaldII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Festina Lente View Post
De laatste jaren zijn er inderdaad de nodige mooie projecten gerealiseerd. Ik vroeg me af wat jullie van het volgende initiatief vinden:

Idee voor kunstwerk Nedinsco Fabriek
vrijdag 27 juli 2012, 10:53

'De toekomst nadert', die tekst moet volgens Eric Lamers in grote roze reclameletters bovenop het Nedinscogebouw komen.

Iedereen die Venlo binnenkomt moet de letters kunnen zien. Bezoekers worden nu nog welkom geheten door grote commerciële reclameborden op de Roermondsepoort. De initiatiefnemers willen hier een inspirerend alternatief tegenover zetten.

Op basis van de reacties van Venlonaren willen de kunstenaars kijken of het plan gerealiseerd kan worden. In de meest ideale situatie siert de tekst al vanaf de de oplevering van de Nedinsco Fabriek het dak.
(Bron: Omroep Venlo)

Ik vind het zelf niet zo'n sterk plan, maar dat kan ook komen door de tekst. Dit wordt waarschijnlijk weer zo'n discussie als de kunstwerken die het stadhuis (ont)sierden. Ik ben het trouwens wel eens met de initiatiefnemers dat de huidige reclameborden niet echt een mooie entree van de stad vormen.
Gelijk afschieten, dat idee. De inwoners hebben inderdaad net een (godzijdank afgesloten) ontzettend omstreden kunstproject op het stadhuis afgeschoten, en nu willen ze het opnieuw proberen met een ander Rijksmonument?? Zijn ze gek geworden???
Toegegeven, die reclameborden op de Roermondsepoort is ook niet alles (die ene van Suptertech kan trouwens sowieso de prullenbak in, want dat merk bestaat niet meer), maar om nou met zo'n geldverslindende herhaling van het stadhuis op de Nedinsco te zien lijkt me ook niet echt blijk geven van "luisteren naar de burgers".

Jullie weten intussen dat ik ook erg gesteld ben op het authentieke karakter van de Venlose binnenstad. De Maasboulevard is desondanks best mooi geworden, en nu kun je écht met een paar passen 700 jaar terug in de tijd stappen (contrast Maasboulevard - oude binnenstad).
Nu alleen die voetgangers op de Weerdsprong nog uitleggen dat het lichte gedeelte voor hen is, en het donkerdere gedeelte voor de fietsers...
Old July 29th, 2012, 06:51 PM   #655
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Kwestie van aan iedere zijde een fiets symbool op het wegdek te verven. Of is daar geen geld meer voor? :p
Old July 30th, 2012, 12:10 PM   #656
ReinaldII
Registered User

ReinaldII's Avatar

Dat maakt geen verschil. Iedereen weet dat de fietsbrug aan de spoorbrug alleen voor fietsers is, en toch lopen er vaak (al dan niet dronken) voetgangers overheen, soms zelfs over de hele breedte. Ook nu alles op het terrein voor de FHK is afgebroken. Aan beide kanten staat trouwens duidelijk aangegeven dat dit een fietspad is.

Het potje GVV (Gemeentelijk Verkeer en Vervoer) is inderdaad leeg, net als veel andere potjes. Juist daarom werd onlangs de OZB ook (weer) verhoogd. En als de Floriade niet boven het break-even-point (2,2 miljoen verkochte kaartjes) uitkomt, zal straks nog eens de OZB verhoogd worden, vrees ik.

Wel vind ik het mooi om te zien hoeveel nationaliteiten deze zomer in Venlo te vinden zijn. Londen mag zijn Olympische Spelen hebben, maar Venlo heeft de Floriade. En de meeste bezoekers zorgen voor flink wat additionele inkomsten in de toeristenbranche (behalve de Blauw Trap dan, want die is afgelopen donderdag definitief dicht gegaan). En die Amerikanen die zeuren dat er nauwelijks bloemen te zien zijn, maar probeer maar eens bij die stijfkoppen het verschil uit te leggen tussen de Floriade en de Keukenhof...
Old July 30th, 2012, 06:22 PM   #657
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Ik had het over de Weerdsprong, niet de fietsersbrug. Dacht dat jij daar ook aan refereerde in jouw eerdere post.
Old July 31st, 2012, 12:07 AM   #658
ReinaldII
Registered User

ReinaldII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Festina Lente View Post
Ik had het over de Weerdsprong, niet de fietsersbrug. Dacht dat jij daar ook aan refereerde in jouw eerdere post.
Inderdaad. Maar ter vergelijking haalde ik de fietsbrug aan, zoals het daar gebeurt terwijl daar duidelijk wie, wat & waar staat aangegeven. Als het dus op de fietsbrug al niet lukt, dan zeker niet op de Weerdsprong. Mensen zijn raar in zulke dingen. Maar er is natuurlijk ook iets voor te zeggen dat het fietsgedeelte van de Weerdsprong op zijn minst rood geasfalteerd had moeten worden. Dan was het wellicht wat meer opgevallen.
Old July 31st, 2012, 04:20 PM   #659
Festina Lente
Registered User

Festina Lente's Avatar

Oh op die fiets, denk dat het op de Weerdsprong wel losloopt. Daar fietsen ook niet zo heel veel mensen. Beetje opletten en dan komt dat wel goed.
Old August 16th, 2012, 05:14 PM   #660
ReinaldII
Registered User

ReinaldII's Avatar

Het nieuwe poppodium gaat samenwerken met Theater de Maaspoort. Bij concerten met meer dan 550 bezoekers (maximale capaciteit poppodium) wordt het concert in de nieuwe middenzaal van de Maaspoort gehouden.
http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/15111

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules