daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Reply

Thread Tools Display Modes
Old August 16th, 2012, 09:41 AM   #1
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 211

Ikea gaat gemeubileerde studentenflats in Nederland bouwen en wil budgethotels beginnen

Quote:
Ikea gaat gemeubileerde studentenflats in Nederland bouwenDoor: Pieter Smit − 16/08/12, 07:56

© anp. De Ikea in Eindhoven
Ikea gaat in Nederland grootschalig investeren in studentenhuisvesting. De meubelfabrikant verwacht nog voor het einde van het jaar een overeenkomst te sluiten voor het bouwen van de eerste studentenflat van minstens 200 woningen.

Dit zegt Harald Müller, vastgoedontwikkelaar van het meubelconcern. Ikea heeft een exclusieve intentieverklaring getekend met studentenhuisvestingsbureau Duwo, dat de studentenkamers in beheer krijgt. Momenteel is Ikea nog in onderhandeling met diverse studentensteden over de exacte locaties.

Budget design-hotels
Naast studentenhuisvesting heeft het concern plannen om in Nederland, Groot-Brittannië en Polen te investeren in gebouwen voor 'budget design' hotels. De komende jaren moeten er ruim honderd goedkope hotels verrijzen die te vergelijken zijn met merken als het Duitse Motel One en het Franse Ibis. De exploitatie komt in handen van een grote hotelketen.
rest artikel:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...d-bouwen.dhtml

Wel vreemd dat ze het met Ibis vergelijken, zie ik niet bepaald als budgetcategorie vergeleken met bepaalde easyhotels, stayokayhotels etc.

Maar lijkt me mooi als deze speler erbij komt op de markt voor studenten en goedkope hotels. Vraag me alleen wel af hoe die eruit komen te zien. Hoop niet als een golfplaten knalgele met blauwe doos...
jb_nl no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 16th, 2012, 10:27 AM   #2
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 54

Hier nog een aanvulling met iets meer info :

Quote:
Ikea gaat studentenflats en hotels voor ‘zacht Ikea-prijsje’ bouwen

In Amsterdam, Leiden, Delft en Den Haag wordt tot 2015 een tekort van 20.00 kamers beraamd. Ikea wil er binnen vijf jaar 5.000 bouwen.

Ikea gaat investeren in studentenflats in Nederland. De bouw ervan richt zich in eerste instantie op Amsterdam en Delft, waar de het tekort aan kamers het grootst is. Daarnaast wil het in Nederland, Polen en Groot-Brittannië geld stoppen in ‘budget designhotels’, schrijft de Volkskrant.

Nog voor het einde van dit jaar verwacht Ikea een overeenkomst te sluiten voor de eerste flat met minstens tweehonderd woningen, zegt vastgoedontwikkelaar bij de Zweedse meubelfabrikant Harald Müller. De kamers van 17,5 vierkante meter moeten volledig gemeubileerd worden opgeleverd met populaire artikelen van Ikea.

Het bedrijf heeft een intentieverklaring getekend met studentenhuisvestingsbureau Duwo, dat de kamers in beheer krijgt. Duwo is actief in Amsterdam, Delft, Leiden en Den Haag. maar volgens de Volkskrant is Ikea in gesprek met “diverse studentensteden”.
‘Sky is the limit’

Duwo-directeur Jan Benschop hoopt dat in vijf jaar vijfduizend extra studentenwoningen worden gebouwd. “De studentenflats kunnen vanaf tweehonderd kamers worden neergezet, maar tweeduizend kan ook als steden dat willen. The sky is the limit.”

Ikea heeft ook plannen om in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Polen te investeren in ‘budget designhotels’. De komende jaren moeten ruim honderd hotels verschijnen die vergelijkbaar zijn met het Duitse Motel One en de Franse keten Ibis, ook in Nederland actief. Een grote hotelketen moet ze exploiteren.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/16/300402/
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old August 16th, 2012, 10:31 AM   #3
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 54

Ik denk dat het een best goed idee is.
Zo worden veel meer studentenwoningen aangeboden voor een lage prijs (als we ze mogen geloven).
Ik hoop alleen niet dat het monotone flatjes zijn...

Ik zou het ook erg op prijs stellen als het een paar 150-plus torens zouden worden .
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old August 16th, 2012, 11:46 AM   #4
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 0

Dit kan nog wel eens een interessante ontwikkeling zijn voor de Nederlandse studentensteden. Met name 'the sky is the limit' spreekt me aan.
Old August 16th, 2012, 11:48 AM   #5
Slagathor
Luctor et Emergo

Slagathor's Avatar

Likes (Received): 203

Laat eerst maar eens wat ontwerpen zien. Ik wil geen fel blauwgele toren in m'n stad.

Fotoreportages:
Middelburg, ZL | Vlissingen, ZL
Slagathor no está en línea   Reply With Quote
Old August 16th, 2012, 12:07 PM   #6
hoogbouwe
Registered User

hoogbouwe's Avatar

Likes (Received): 35

Hoeft niet perse, zie hier wat ze in Londen bouwen.
Old August 16th, 2012, 09:25 PM   #7
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 138

Quote:
De studentenflats kunnen vanaf tweehonderd kamers worden neergezet, maar tweeduizend kan ook als steden dat willen.
Dat klinkt mij wel een beetje als "Indien het hoger moet, pakken we gewoon wat extra eenheden uit de stellingen"-bouw, Billy in architectuurvorm... I'm hoping for the best, expecting the worst.
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old August 16th, 2012, 09:42 PM   #8
Kiboko
hubba hubba

Kiboko's Avatar

Zeer brandbare houtpulparchitectuur, dat belooft wat.
Old August 16th, 2012, 11:23 PM   #9
Atmosphere
Live from the sky!

Atmosphere's Avatar

Likes (Received): 28

Quote:
Originally Posted by Cpt.Iglo View Post
Dit kan nog wel eens een interessante ontwikkeling zijn voor de Nederlandse studentensteden. Met name 'the sky is the limit' spreekt me aan.
Het is misschien wel interessant om te weten dat er in Londen een hele wijk door Ikea gebouwd gaat worden.

Tegenlicht docu:
http://tegenlicht.vpro.nl/aflevering...ty-UnLtd-.html
Old August 17th, 2012, 08:16 AM   #10
bjrndlw
Vrijstad Kellerbier!

bjrndlw's Avatar

Ik denk dat IKEA er de juiste ideologie op nahoudt om in de moderne wereld een leefbaar habitat te creëren. Dan moet er inderdaad in modules en verticalen gedacht worden. Beetje a la de containers in de tuin van de UU maar dan beter.

image hosted on flickr

Koppeling intrappen versnellingspook naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven gas weer loslaten koppeling intrappen versnellingspook naar linksonder bewegen koppeling voorzichtig op laten komen oppassen voor fietsers rempedaal indrukken koppeling weer intrappen versnellingspook terug naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven...

Drinkt Vrijstad Keller bier! Het beste bier!

bjrndlw no está en línea   Reply With Quote
Old August 22nd, 2012, 12:05 AM   #11
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Zojuist uit de Bild-T-Online geplukt, een vers bericht over IKEA (21-08-2012, 23.52 uur):

Ikea will in Hamburg neues Viertel bauen
Hamburg (dpa) - Der schwedische Ikea-Konzern plant den Bau eines neuen Stadtviertels in Hamburg - mit Wohnungen, Büros und Geschäften für Tausende Menschen. Das sagte ein Manager der Immobilientochter Landprop des Möbelkonzerns, Harald Müller, dem «Hamburger Abendblatt». Hamburg sei eine der Prioritätsstädte in Deutschland, in denen sie aktiv Grundstücke suchen und hoffentlich bald fündig würden. Nach Informationen der Zeitung sucht die Ikea-Schwestergesellschaft Inter Ikea rund um die Innenstadt oder in Flughafennähe ein mindestens fünf Hektar großes Areal.

Dan ook maar bij ons in Nederland een woonwijk van Ikea, dit bericht toont dat IKEA meer plannen in huis heeft.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old August 22nd, 2012, 12:44 AM   #12
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 63

laat ze IJburg II maar aanleggen dan
Old August 22nd, 2012, 02:52 PM   #13
Martuh
Triple X

Martuh's Avatar

Likes (Received): 2

Zeer goede ontwikkeling! Wat zouden in Amsterdam potentiële locaties kunnen zijn? Uilenstede of gebieden als de Zuidas of Noordelijke IJ-oevers om wat projecten uit het slop te trekken?

||| X |||
|||
X |||
|||
X |||
Martuh no está en línea   Reply With Quote
Old August 23rd, 2012, 01:38 PM   #14
Yv
Registered User

Likes (Received): 9

Laat ze alsjeblieft eerst wat leegstaande kantoren ombouwen en inrichten voor studenten en dan zien we wel of we nog meer Ikea kunnen hebben. Een complete stadswijk aan hen overlaten heeft wat mij betreft geen haast.
Yv no está en línea   Reply With Quote
Old August 23rd, 2012, 10:22 PM   #15
EvanG
Registered User

Likes (Received): 8

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post

Wel vreemd dat ze het met Ibis vergelijken, zie ik niet bepaald als budgetcategorie vergeleken met bepaalde easyhotels, stayokayhotels etc.
Ibis heeft o.a. de Etap en Formule 1 hotels die nu langzamerhand van naam veranderen naar Ibis budget. Zijn vooral in Frankrijk zeer uitgebreid aanwezig.
EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old August 24th, 2012, 05:53 AM   #16
Jeroenhummel
Registered User

Jeroenhummel's Avatar

Likes (Received): 0

Billy boekenkast rijtjeshuizen
Jeroenhummel no está en línea   Reply With Quote
Old August 24th, 2012, 10:43 AM   #17
Arrrgh
Gouda's Glorie

Arrrgh's Avatar

Likes (Received): 94

Het modulaire Billy-concept zou voor een woontoren ook goed werken!
Old August 25th, 2012, 03:45 PM   #18
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

In Groningen en Leeuwarden zijn al wijken met een 100% Zweeds uiterlijk, veel hout en veel kleur. Dus IKEA zal in deze steden niet investeren, want de huizen die er al staan zijn veel mooier en veelal vrijstaand.....
Old August 25th, 2012, 09:50 PM   #19
flex
--------------

flex's Avatar

Likes (Received): 2

maar zijn dat ook budgethotels of studentenwoningen..?
flex no está en línea   Reply With Quote
Old August 26th, 2012, 12:03 AM   #20
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Ik liet het al doorschemeren, dat zijn royale koopwoningen in een echt Zweedse setting, heel erg mooi. Er zijn hier in het noorden nog wel meer plaatsen waar kavels of delen van een straat gevuld zijn met Scandinavisch aandoende woningen. Noorse huizen staan hier ook genoeg. Kijk voor Zweedse huizen maar eens op Google Streetview bij >Leeuwarden - Guozzemar< of bij >Groningen - Reitdiephaven<

In mijn wijk staan ook enkele vrijstaande Zweedse huizen, rechtstreeks uit dat land geïmporteerd. Het hele huizenconcept uit dat land vind ik zo gek nog niet.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules