|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#1 | |
|
Registered User
Likes (Received): 211
|
Ikea gaat gemeubileerde studentenflats in Nederland bouwen en wil budgethotels beginnen
Quote:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...d-bouwen.dhtml Wel vreemd dat ze het met Ibis vergelijken, zie ik niet bepaald als budgetcategorie vergeleken met bepaalde easyhotels, stayokayhotels etc. Maar lijkt me mooi als deze speler erbij komt op de markt voor studenten en goedkope hotels. Vraag me alleen wel af hoe die eruit komen te zien. Hoop niet als een golfplaten knalgele met blauwe doos...
|
|
|
|
#2 | |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Hier nog een aanvulling met iets meer info
:Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
Likes (Received): 54
|
Ik denk dat het een best goed idee is.
Zo worden veel meer studentenwoningen aangeboden voor een lage prijs (als we ze mogen geloven). Ik hoop alleen niet dat het monotone flatjes zijn... Ik zou het ook erg op prijs stellen als het een paar 150-plus torens zouden worden .
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
D’r is mor ain Stad!
Likes (Received): 0
|
Dit kan nog wel eens een interessante ontwikkeling zijn voor de Nederlandse studentensteden. Met name 'the sky is the limit' spreekt me aan.
|
|
|
#5 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 203
|
Laat eerst maar eens wat ontwerpen zien. Ik wil geen fel blauwgele toren in m'n stad.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Derp?
Likes (Received): 138
|
Quote:
|
|
|
|
#8 |
|
hubba hubba
|
Zeer brandbare houtpulparchitectuur, dat belooft wat.
|
|
|
#9 | |
|
Live from the sky!
Likes (Received): 28
|
Quote:
Tegenlicht docu: http://tegenlicht.vpro.nl/aflevering...ty-UnLtd-.html
|
|
|
|
#10 |
|
Vrijstad Kellerbier!
|
Ik denk dat IKEA er de juiste ideologie op nahoudt om in de moderne wereld een leefbaar habitat te creëren. Dan moet er inderdaad in modules en verticalen gedacht worden. Beetje a la de containers in de tuin van de UU maar dan beter.
![]() image hosted on flickr
Koppeling intrappen versnellingspook naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven gas weer loslaten koppeling intrappen versnellingspook naar linksonder bewegen koppeling voorzichtig op laten komen oppassen voor fietsers rempedaal indrukken koppeling weer intrappen versnellingspook terug naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven... Drinkt Vrijstad Keller bier! Het beste bier! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bas
|
Zojuist uit de Bild-T-Online geplukt, een vers bericht over IKEA (21-08-2012, 23.52 uur):
Ikea will in Hamburg neues Viertel bauen Hamburg (dpa) - Der schwedische Ikea-Konzern plant den Bau eines neuen Stadtviertels in Hamburg - mit Wohnungen, Büros und Geschäften für Tausende Menschen. Das sagte ein Manager der Immobilientochter Landprop des Möbelkonzerns, Harald Müller, dem «Hamburger Abendblatt». Hamburg sei eine der Prioritätsstädte in Deutschland, in denen sie aktiv Grundstücke suchen und hoffentlich bald fündig würden. Nach Informationen der Zeitung sucht die Ikea-Schwestergesellschaft Inter Ikea rund um die Innenstadt oder in Flughafennähe ein mindestens fünf Hektar großes Areal. Dan ook maar bij ons in Nederland een woonwijk van Ikea, dit bericht toont dat IKEA meer plannen in huis heeft. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
"Yes! the people!"
Likes (Received): 63
|
laat ze IJburg II maar aanleggen dan
|
|
|
#13 |
|
Triple X
Likes (Received): 2
|
Zeer goede ontwikkeling! Wat zouden in Amsterdam potentiële locaties kunnen zijn? Uilenstede of gebieden als de Zuidas of Noordelijke IJ-oevers om wat projecten uit het slop te trekken?
|
|
|
|
#14 |
|
Registered User
Likes (Received): 9
|
Laat ze alsjeblieft eerst wat leegstaande kantoren ombouwen en inrichten voor studenten en dan zien we wel of we nog meer Ikea kunnen hebben. Een complete stadswijk aan hen overlaten heeft wat mij betreft geen haast.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
Likes (Received): 8
|
Ibis heeft o.a. de Etap en Formule 1 hotels die nu langzamerhand van naam veranderen naar Ibis budget. Zijn vooral in Frankrijk zeer uitgebreid aanwezig.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Billy boekenkast rijtjeshuizen
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Gouda's Glorie
Likes (Received): 94
|
Het modulaire Billy-concept zou voor een woontoren ook goed werken!
|
|
|
#18 |
|
Bas
|
In Groningen en Leeuwarden zijn al wijken met een 100% Zweeds uiterlijk, veel hout en veel kleur. Dus IKEA zal in deze steden niet investeren, want de huizen die er al staan zijn veel mooier en veelal vrijstaand.....
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
--------------
Likes (Received): 2
|
maar zijn dat ook budgethotels of studentenwoningen..?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bas
|
Ik liet het al doorschemeren, dat zijn royale koopwoningen in een echt Zweedse setting, heel erg mooi. Er zijn hier in het noorden nog wel meer plaatsen waar kavels of delen van een straat gevuld zijn met Scandinavisch aandoende woningen. Noorse huizen staan hier ook genoeg. Kijk voor Zweedse huizen maar eens op Google Streetview bij >Leeuwarden - Guozzemar< of bij >Groningen - Reitdiephaven<
In mijn wijk staan ook enkele vrijstaande Zweedse huizen, rechtstreeks uit dat land geïmporteerd. Het hele huizenconcept uit dat land vind ik zo gek nog niet. |
|
|
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|