daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools Display Modes
Old September 7th, 2012, 07:41 AM   #1041
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 59

die hectometerpaaltjes zijn niet rechtsbindend.

zal dus ook nog wel even duren voordat ze allemaal vervangen zijn. op veel stukken a10 staan nog steeds 100km hectometer bordjes.

Sponsored Links

Old September 7th, 2012, 11:22 AM   #1042
ropniko
Registered User

ropniko's Avatar

Likes (Received): 5

Quote:
Originally Posted by insulting-dutchman View Post
die hectometerpaaltjes zijn niet rechtsbindend.

zal dus ook nog wel even duren voordat ze allemaal vervangen zijn. op veel stukken a10 staan nog steeds 100km hectometer bordjes.
Ah dat is wel handig om te weten, maar zorgt voorlopig nog wel voor verwarring bij mensen, dat kunnen we nu net niet gebruiken op de snelweg. Slordigheidje met de invoering zullen we maar zeggen.
ropniko no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2012, 01:19 PM   #1043
bouwjaar59
Registered User

Likes (Received): 1

Kom net van de A12 tussen Den Haag en Utrecht af. Er staan na elke afslag netjes bordjes 120. Vlak daarna staan dan steeds borden met 100 met daaronder "als spitsstrook open is". Ook hebben ze dynamische snelheidsborden die in de spits 100 aangeven die natuurlijk (neem ik aan, ik reed vanmiddag de andere kant uit) weer wegzappen als de strook dichtgaat. Best wel verwarrend en je vraagt je steeds af hoe hard je mag. Voor de vele buitenlanders op dit traject ook niet altijd begrijpelijk denk ik.

Het is wel een mooie lap asfalt, vooral richting Utrecht. En ook richting Den Haag geen files in de spits!
bouwjaar59 no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2012, 03:58 PM   #1044
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 438

Quote:
Originally Posted by bouwjaar59 View Post
Voor de vele buitenlanders op dit traject ook niet altijd begrijpelijk denk ik.
Is dat echt anders dan in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland waar je op bepaalde tijden ook niet onbeperkt of 130 mag vanwege "lärmschutz"?

my clinched highways • highway pictures @ Flickr and Youtube
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2012, 04:57 PM   #1045
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 108

Of vanwege "Nässe"?

Ik denk dus ook dat het met die verwarring wel meevalt. Gewoon opletten (doet helaas lang niet iedereen) en niet op de limiet gaan rijden. Dan blijf je altijd boetevrij (zoals ik ).
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 7th, 2012, 05:18 PM   #1046
3737
Registered User

3737's Avatar

Likes (Received): 18

Quote:
Kom net van de A12 tussen Den Haag en Utrecht af. Er staan na elke afslag netjes bordjes 120. Vlak daarna staan dan steeds borden met 100 met daaronder "als spitsstrook open is". Ook hebben ze dynamische snelheidsborden die in de spits 100 aangeven die natuurlijk (neem ik aan, ik reed vanmiddag de andere kant uit) weer wegzappen als de strook dichtgaat. Best wel verwarrend en je vraagt je steeds af hoe hard je mag. Voor de vele buitenlanders op dit traject ook niet altijd begrijpelijk denk ik.

Het is wel een mooie lap asfalt, vooral richting Utrecht. En ook richting Den Haag geen files in de spits!
Bedoel je dit soms ?
http://www.omroepwest.nl/nieuws/verw...t-a12-compleet
3737 está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 8th, 2012, 04:55 PM   #1047
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 0

Stel dat de PvdA straks de grootste partij wordt, kunnen ze dan ook zonder slag of stoot de maximumsnelheid weer terug draaien naar 120km/h en 80km/h? Of zijn hier nog bepaalde regels aan gebonden?
Old September 8th, 2012, 05:40 PM   #1048
Joachim
Registered User

Joachim's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Cpt.Iglo View Post
Stel dat de PvdA straks de grootste partij wordt, kunnen ze dan ook zonder slag of stoot de maximumsnelheid weer terug draaien naar 120km/h en 80km/h? Of zijn hier nog bepaalde regels aan gebonden?
Paar weken terug was er een reactie van Samson op dit onderwerp. Dat hij het niet eens was met de 130 maatregel, maar dat het nu eenmaal al was ingevoerd en er wel belangrijkere dingen op de agenda stonden.

Maar goed, het blijft politiek, dus je weet het maar nooit Neem aan dat het ook niet zoveel voeten in de aarde zal hebben om het terug te draaien.
Joachim no está en línea   Reply With Quote
Old September 8th, 2012, 07:48 PM   #1049
__Abigail__
Registered User

Likes (Received): 5

Quote:
Ja, want de grootste partij bepaalt niet alleen wat er gebeurd. Zelfs als de PvdA zo snel mogelijk wil terug draaien (maar zoals gezegd, vindt Samson de maximum snelheid geen prioriteit, anders dan het vorige kabinet), dan zal eerst de PvdA ervoor moeten zorgen dat ze in een kabinet komen, en dat ze de rest van de coalitie mee krijgen. Of, als ze in de oppositie terecht komen, voldoende medestanders krijgen om de minister te dwingen de snelheid te verlagen.
__Abigail__ no está en línea   Reply With Quote
Old September 9th, 2012, 12:43 AM   #1050
temlin
Registered User

temlin's Avatar

Likes (Received): 6

Quote:
De PvdA zal nooit 76 zetels gaan krijgen dus moeten ze met iemand samen gaan werken. De enige mogelijkheid die er op dit moment is PvdA + VVD + D66/CDA. Dan denk ik dat er weinig gaat veranderen aan de maximum snelheid er zijn wel belangrijkere zaken die opgelost moeten worden.
temlin no está en línea   Reply With Quote
Old September 9th, 2012, 05:01 PM   #1051
Godius
Sons of Liberty

Godius's Avatar

Likes (Received): 871

A7: Wieringerwerf

A7: Wieringerwerf (8/9/12)

Old September 10th, 2012, 01:08 AM   #1052
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Wij zijn zaterdag heel rustig naar Rotterdam gereden en daar ook weer vandaan gekomen. Wat ons opviel, was de onduidelijkheid wat de snelheden betreft. Een ratjetoe aan borden, die soms niet eens logisch op volgorde stonden. Vooral in Noord-Holland is het een puinhoop, en er was ook een bord op de route, waarvan ik de betekenis niet eens wist. Bij Zaandam stonden de 100-120 en 130 km/u borden zelfs door elkaar, men was ze klaarblijkelijk vergeten weg te halen. En einde snelheidsbeperkingen worden bij de Coentunnel aangegeven door hoe snel je dan op dat moment wèl mag rijden.

Ik hoop dat Rijkswaterstaat nog even een grondige inspectie doet wat de snelheidsborden betreft. Ze ruimen immers altijd zo mooi die klapbanden, pallets en kadavers op paar keer per week, laat ze ook even de borden meenemen.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old September 10th, 2012, 08:19 AM   #1053
bouwjaar59
Registered User

Tja, het is in vergelijking met het buitenland altijd netjes en schoon hier. Wat betreft de verwarring voor buitenlanders: het woord "spitsstrook" bedoelde ik. Dat verstaan ze natuurlijk niet. Maar ja, zo kun je alles in vier (zes?) talen gaan weergeven en dat maakt het alleen nog rommeliger.
bouwjaar59 no está en línea   Reply With Quote
Old September 10th, 2012, 07:47 PM   #1054
FlyingHollander
Registered User

Quote:
Tja, het is in vergelijking met het buitenland altijd netjes en schoon hier. Wat betreft de verwarring voor buitenlanders: het woord "spitsstrook" bedoelde ik. Dat verstaan ze natuurlijk niet. Maar ja, zo kun je alles in vier (zes?) talen gaan weergeven en dat maakt het alleen nog rommeliger.
Het is helemaal niet nodig om een taal te gebruiken, als je 's nachts even hard mag als overdag en bij spitsstroken de max. snelheid op matrix borden zet dan hoef je alleen met getallen te werken.
FlyingHollander no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2012, 09:40 PM   #1055
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Voor de verandering afgelopen weekend via Emmeloord en Utrecht naar Rotterdam gereden en ik moet zeggen, het is hier een stuk beter wat de borden betreft. En die fuik bij Lelystad hebben ze ook goed voor elkaar, het hele traject door de polders kun je 130 km/u razen, maar uitgerekend bij Lelystad is dat op een bepaalde plek bij de afslag (tijdelijk) 100 km/u, je begrijpt natuurlijk dat dit een doorlopende kassa is, waar ik gelukkig niet ben ingetrapt.

Nog leuk bericht voor iedereen die over de beruchte A1 van Bremen naar Hamburg moet, vv.: Vanaf 11 oktober 2012 is het hier `Freie Fahrt`, dus zijn alle werkzaamheden van uitbouw naar 6 rijstroken echt voorbij (4 jaar ellende gehad hier!) Bron: www.ndr.de
Old September 17th, 2012, 10:09 PM   #1056
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Wat een waanzinnig snel project was voor Duitse begrippen. Over een paar kilometer A2 bij Hamm hebben ze 6 jaar gedaan. De hoeveelheid baustellen in Duitsland komt voornamelijk door achterstallig onderhoud, maar ook zeker door de waanzinnig trage bouwsnelheid, op veel plekken wordt alleen op kantoortijden gewerkt met het minimum aan personeel en materieel.

Hopelijk zien de Duitsers dat het met de PPS-projecten van de A1 Hamburg - Bremen en A5 Karlsruhe - Offenbach ook anders kan. De verbreding van de A8 Karlsruhe - Stuttgart (50 km) heeft straks bijna 25 jaar geduurd. Gewoon een generatie die niks anders dan baustellen heeft meegemaakt, alleen steeds 5 kilometer verderop.

Old September 18th, 2012, 11:57 AM   #1057
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Baustellen zul je altijd houden in Duitsland volgens mij, ik vind het alleen bijzonder dat dergelijke projecten er altijd zo lang duren. Dit zou je namelijk niet verwachten van een 'auto land' als Duitsland. Maar inderdaad goed nieuws dat het eindelijk afgerond wordt, een reis naar Denemarken duurde door deze baustellen al gauw een half uur tot drie kwartier langer.
Weet iemand overigens hoe het staat met de nieuw aan te leggen A20 vanaf Westerstede richting Scandinavië? Of is dit plan inmiddels al afgeschoten?

Overigens kwam ik afgelopen zondag nog iets vreemds tegen op de A12 tussen Woerden en Gouda; de spitsstrook was dicht, echter was de maximumsnelheid wel 100km/h, en was ook het bord te zien waarop de meest linker rijstrook als 'smal' stond afgebeeld. Was dit een storing, of is dit normaal?

Last edited by Cpt.Iglo; September 18th, 2012 at 12:04 PM.
Cpt.Iglo está en línea ahora   Reply With Quote
Old September 18th, 2012, 02:13 PM   #1058
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Quote:
Overigens kwam ik afgelopen zondag nog iets vreemds tegen op de A12 tussen Woerden en Gouda; de spitsstrook was dicht, echter was de maximumsnelheid wel 100km/h, en was ook het bord te zien waarop de meest linker rijstrook als 'smal' stond afgebeeld. Was dit een storing, of is dit normaal?
Ik zag dit zondag ook, het was rond 11 uur 's ochtends. Alleen het allerlaatste stukje van de plusstrook was open bij het Gouwe-aquaduct. De rest was dicht, maar wel 100 km/h.

Old September 18th, 2012, 08:35 PM   #1059
airbreaker
They do it in the air

airbreaker's Avatar

..

Last edited by airbreaker; December 2nd, 2012 at 02:31 PM.
airbreaker no está en línea   Reply With Quote
Old September 18th, 2012, 08:52 PM   #1060
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

De A12 Westerstede-Scandinavië gaat gewoon door. Men heeft nu een idee over de tunnel onder de Elbe bij Drochtersen, dit wordt een toltunnel want de private financiering ervan is bijna rond. De Wesertunnel (tolvrij) ligt er reeds en ik krijg zo langzamerhand uit de diverse media (NDR, Weserkurier, Ostfriesen Zeitung) door dat de voorbereidingen rustig doorgaan. Maar omdat Niedersachsen de Elbvertiefung heeft dwarsgezeten, krijgt dit land een koekje van eigen deeg terug door de almachtige Hamburgse antilobby ten aanzien van de A12. Hamburg ziet deze omleiding van de nieuwe autoroute naar Scandinavië niet zo zitten.

Ik heb afgelopen zaterdag 2x geen last gehad van beperkingen bij het Gouwe-aquaduct, volgens mij ben ik er in beide gevallen gewoon met 120 km/u doorheen gejakkerd. Spitsstrook was wel dicht met rode kruisjes. Wat mij opviel die avond, was erg veel politie op de weg en bij de parkeerplaats Bijleveld/De Meern aanwezig was. Zeker op zoek naar ene Railway Stick.

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules