|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#181 | |
|
Brussels sprout
Likes (Received): 35
|
Brusselnieuws:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 45
|
en wat doen gasflessen en vloeibare olie in een justitiepaleis?
|
|
|
#183 | |
|
City Geek
Likes (Received): 58
|
Quote:
|
|
|
|
#184 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#185 |
|
Registered User
Likes (Received): 63
|
Idéal, vous avez fait mon jour
|
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Brussels sprout
|
Brusselnieuws:
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Registered User
Likes (Received): 5
|
De gevangenis van Vorst is op een vergelijkbare manier op heel korte termijn weer leefbaar gemaakt...
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Hullu Poro !
Likes (Received): 7
|
Is het normaal dat het Paleis niet meer verlicht wordt 's nachts, en sinds wanneer?
Ik stond daar gisteravond mooi voor jan lul toen ik nachtfoto's wou maken. Ook de toren van het Stadhuis bleek niet verlicht toen ik vanop de Kunstberg een overzichtsfoto wou maken. Sinds wanneer doet men aan 'nacht van de verduistering' op 4 oktobers ?
|
|
|
#189 | |
|
Brussels sprout
|
Het gaat niet echt om het justitiepaleis, maar het is er wel recht tegenover, dus ik post het maar hier (als een mod een betere thread in gedachten heeft mag dit uiteraard verplaatst worden hé
).Brusselnieuws: Quote:
Hopelijk komen er ook een paar van deze omturnoperaties op gang in de achterstraatjes van de EU-wijk (voor een grotere gemengdheid van de buurt) en in de Woluwes (daar is de kantoorleegstand echt dramatisch hoog en is er een grote vraag naar woningen).
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Near Bruges
|
Mooi zo, maar de plint kon beter!
Daar mochten voor mijn part wel 2 verdiepingen (duplex) aan kantoren zitten. Desnoods een interimkantoor ofzo
|
|
|
#191 |
|
City Geek
|
Kantoren genoeg daar, hoor!
|
|
|
#192 |
|
Registered User
|
Het is een dode plint. Maar het is heus niet zo gemakkelijk om er altijd een publieke functie in te steken. Dienstverleningskantoren worden alsmaar meer afgebouwd (bankkantoren, interimkantoren, ...) 'dankzij' het internet.
|
|
|
|
|
|
#193 |
|
Architect-Urbanist
Likes (Received): 45
|
brusselnieuws.be
Miljoenen naar onderhoud Justitiepaleis
|
|
|
#194 |
|
Registered User
|
Wat een verontwaardigd toontje wordt daar aangeslagen in dat artikel. Mochten ze het gebouw eens deftig restaureren zou het jaarlijkse onderhoud veel minder duur uitvallen.
|
|
|
|
|
|
#195 |
|
Near Bruges
|
Ik zou het niet erg vinden mocht het Justitiepaleis een andere bestemming krijgen, misschien zou dat er voor zorgen dat er eens een oplossing komt voor de renovatie!
Kijk naar Battersea Power Station in Londen, ziet er een veelbelovend project uit. Misschien moet er een internationale wedstrijd uitgeschreven worden waarbij zowel het Justititiepaleis als haar omgeving eens flink onder handen genomen wordt door (een) gerenommeerde architect(en).
|
|
|
#196 |
|
Registered User
|
Die wedstrijd is er toch geweest? Maar jij zou het dan breder zien?
|
|
|
|
|
|
#197 |
|
Registered User
|
Herbestemmen is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben eigenlijk voorstander om gebouwen zoveel mogelijk hun oorspronkelijke functie te geven. Het is gebouwd als Justitiepaleis. Dus waarom niet gebruiken als Justitiepaleis?
Veiligheid is voor een klein deel van de zaken een probleem. Daar kan men iets aan doen. Maar ik het de indruk dat men het gebouw aan het verlaten is omdat Justitie de onderhoudskosten niet wil dragen. Nog een geluk dat het gebouw beschermd is, anders zag ik hen nog in staat het af te breken en er een 'efficiënter gebouw' neer te zetten. Last edited by De Klauw; December 31st, 2012 at 02:32 PM. |
|
|
|
|
|
#198 |
|
City Geek
|
Ik ben akkoord met De Klauw, grondig renoveren en opnieuw als justitiepaleis organiseren.Men kan eventueel elders een kleine justitiepaleiske bouwen voor zaken met hoog risico factor. Maar eigenlijk moet dat mogelijk zijn te integreren in het huidige paleis, het is groot genoeg om een deel te isoleren van de rest van het gebouw waar dan seriemoordenaars of terroristen kunnen berecht worden. Gewoon genoeg geld in steken, zowel omwille van de architecturale (en toeristische) waarde als omwille van het feit dat er gewoon een goed justitiepaleis moet zijn. D'er moet nu niet meer gewacht worden...
|
|
|
#199 | |
|
Near Bruges
|
Quote:
Een museum van een bepaalde omvang. Aanvullend met congres- en vergaderfaciliteiten. Misschien een gedeelte herbestemmen tot luxe state of the art shoppingcentrum? Ik weet het ook niet, dat gebouw moet eens grondig gerenoveerd worden! Het is bijna een wereldwonder dat bijna niet te onderhouden is!
|
|
|
|
#200 |
|
City Geek
|
Ik kan het woord shoppingcentrum stilletjesaan niet meer horen. Moet er nu echt overal shoppingscentra komen. In de metro, in de stations, aan de rand van de stad en nu ook al in het justitiepaleis?
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | Rate This Thread |
|
|