|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#1601 |
|
Groningse Brabo
Likes (Received): 11
|
De kans is groter dat er reparatieregels komen om ongewenste bijwerkingen van de wet te repareren.
|
|
|
|
|
|
#1602 | ||
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Quote:
Quote:
Ik ga er van uit dat met de VVD in het kabinet de huren niet omlaag gaan en dat er dus nog voldoende verdiend wordt in de sociale woningbouw. Een terugverdientijd van 20 to 25 jaar is toch niet ongebruikelijk in de woningbouw? Of loop ik nu gigantisch achter? Ik denk hierbij aan mijn eigen huisje uit 1964 met een huur van 430 euro. Dat is, met alle verbouwingen en ondehoud meegerekend al lang terugverdiend. Dan lijkt mij 4,5% van de WOZ-waarde een redelijk voorstel. Nu weet ik niet wat de WOZ-waarde is, maar ik ga er van uit dat voor mij de huur dan omlaag zal gaan. |
||
|
|
|
|
|
#1603 | |
|
Groningse Brabo
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1604 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
http://www.architectenweb.nl/aweb/re...asp?iNID=30506
Broekbakema en pvanb ontwerpen Energy Academy ![]() Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#1605 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Tof! Aan het uitzicht te zien (Bernoulliborg) zou dit gebouw op de plek moeten staan van een deel van het huidige Natuur- en scheikundegebouw? Of op de plek van het Kapteyn Instituut (centraal Zernike, met dat uitzicht), maar ik wist niet dat die ook gesloopt ging worden?
Edit: Ah, bij het nieuwe Natuur- en Scheikundegebouw dus. Last edited by Alaskan; December 11th, 2012 at 12:51 PM. |
|
|
|
|
|
#1606 |
|
Registered User
|
Ja, we zouden eerst een mooi grasveld krijgen ("Bètaplein"), maar een deel daarvan zal worden gebruikt voor de Energy Academy.
Ik ben benieuwd hoe ze de werkzaamheden van de nieuwbouw van Nijenborgh 4 en de EAE gaan combineren. |
|
|
|
|
|
#1607 |
|
Stadjer
Likes (Received): 4
|
Dan wordt die nieuwbouw best groot. Had dat niet verwacht. Komt die op de plek van de oude tentamenhal? Nee toch? Maar op het grasveld naast Nijenborgh 4?
|
|
|
|
|
|
#1609 | |
|
Stadjer
Likes (Received): 4
|
Quote:
De vakgroep waarbij ik tot voor kort zat (IVEM) gaat waarschijnlijk ook naar het nieuwe gebouw. |
|
|
|
|
|
|
#1610 |
|
Registered User
|
Wow! weer een modieus atrium met veel glas en roltrappen! net als ForumGroningen en talloze hogescholen en ROC's een typische oversized expressie en articulatie van de verkeersruimte ten koste van de onderwijs/gebruiksruimte.
Yawn... |
|
|
|
|
|
#1611 |
|
Groningse Brabo
|
Ja laten ze er een jaren 80 gebouw neerzetten met lage plafonds, en van die grijze betongevelstenen.
|
|
|
|
|
|
#1612 |
|
Registered User
|
een échte van de broek en bakema bedoel je?
|
|
|
|
|
|
#1613 |
|
Groningse Brabo
|
^zat meer aan het Zernikegebouw van Sterrenkunde te denken :p |
|
|
|
|
|
#1614 |
|
Registered User
Likes (Received): 29
|
Wordt tijd voor een echte scala daar...
|
|
|
|
|
|
#1615 |
|
Registered User
|
Daar kan ik wel passender plekken voor verzinnen, Maral.
Noordzijde vismarkt? Herestraat? Ik vind het overigens intrigerend hoe mister welstand PvanB overal opduikt tegenwoordig. |
|
|
|
|
|
#1616 |
|
hubba hubba
|
Van mij mag Scala wel een pandje aan de oostwand voor zijn rekening nemen, bijvoorbeeld het buurpand van Kollhoff. Dan mag Peter eens daad bij het woord voegen en zijn kennis en kunde bewijzen. En als het nu een prachtpand wordt of een draak, we weten dan in elk geval hoe serieus we zijn comments in het vervolg mogen nemen.
Vergelijkbare kwaliteit als dit is wmb welkom. Net zoiets, maar dan meer met een Gronings tintje:
|
|
|
|
|
|
#1617 |
|
Registered User
|
Dat blijft wel echt een prachtproject
maar de gevels zijn feitelijk ontworpen door iemand anders toch? :P (herstel van gesloopte woningen op basis van oude tekeningen, of herinner ik me dat verkeerd?)Maar als je ziet hoe de noordzijde van de vismarkt en de herestraat zijn aangetast tbv die schrale retailpanden (Google maar eens de oude Peek & cloppenburg op de plaats van de huidige Bijenkorf) dan zie ik liever daar wat extra, kundig uitgevoerde investeringen dan een andere Oostwand. |
|
|
|
|
|
#1619 | |
|
hubba hubba
|
Quote:
Er is inderdaad veel verloren gegaan, maar ik kan op sommige plekken ook wel gecharmeerd raken van goed uitgevoerde wederopbouw. Helaas is in bovenstaande drie gevallen daar geen spraken (wat is die eerste eigenlijk?). En dan heb je nog maar een kleine selectie gemaakt, want die Herestraat staat vol met dit soort meuk. Maar geen nood, met een zorgvuldige pandgerichte aanpak is er nog altijd iets van te maken. En die aanpak hoef niet eens altijd historiserend van aard te zijn, een goed uitgevoerd postmodern winkelpand past hier zo tussen. Als er maar zorg wordt besteed aan goede detaillering. |
|
|
|
|
|
|
#1620 |
|
Registered User
|
Precies! Het verschil tussen een mooi en een lelijk wederopbouw-pand zit 'm vaak ook in de detaillering. Reliëf, materiaalgebruik, ritme, contrast, dat zijn universele elementen die steeds weer het verschil uitmaken tussen of een pand 'saai' of 'rustig' wordt, 'rommelig' of 'spannend', 'goedkoop' of 'duurzaam' etc.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|