daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Noord-Brabant

Noord-Brabant Projecten en ontwikkelingen in Eindhoven, Tilburg, Breda, 's-Hertogenbosch en Helmond

Reply

Thread Tools Display Modes
Old December 8th, 2012, 08:59 AM   #261
MikeyMike
MikeyMike

Likes (Received): 0

Ook hier maar even plaatsen...

Ryanair vestigt basis op Eindhoven Airport

EINDHOVEN - Eindhoven Airport wordt thuisbasis voor een aantal vliegtuigen van Ryanair. Topman Michael O'Leary maakt dat dinsdag bekend.

De Ierse luchtvaartprijsvechter kondigt ook een aantal nieuwe bestemmingen aan die worden aangevlogen vanaf Eindhoven.

Eerder gaf Ryanair te kennen dat 'in eerste instantie wordt gedacht aan stationering van twee of drie toestellen in Eindhoven'. Een Ryanair-basis trekt doorgaans ook andere zogeheten low cost carriers en levert in de regel enkele honderden banen op. Dan gaat het om onderhoudspersoneel, maar ook om stewardessen en grondpersoneel dat in de regio zal worden geworven.

Een woordvoerster van de Ierse luchtvaartmaatschappij wilde vrijdag niet vooruitlopen op de mededelingen van dinsdag. "Maar O'Leary komt met goed nieuws en Ryanair gaat groeien in Eindhoven. O'Leary komt niet zomaar".

Bron: ED.nl
MikeyMike no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 8th, 2012, 09:58 AM   #262
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 54

Hele mooie foto‘s Mit!
Dat glas ziet er heel goed uit!
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old December 8th, 2012, 11:20 PM   #263
De Baron
No Worries

De Baron's Avatar

Likes (Received): 13

Goed nieuws voor de airport. Mooi ook dat de gemeente EA als hoge prioriteit heeft gemaakt als het gaat om de bereikbaarheid.
Old December 11th, 2012, 01:37 PM   #264
Ward
Registered User

Likes (Received): 1

Nog meer goed nieuws:

Transavia vliegt vaker vanaf Eindhoven

SCHIPHOL (AFN) - KLM-dochter Transavia gaat vanaf februari 2013 op Eindhoven Airport een thuisbasis vestigen voor drie vliegtuigen. Dat maakte het luchtvaartbedrijf maandag bekend.

De budgetmaatschappij voegt vier nieuwe bestemmingen toe: Napels, Bologna, Madrid en Kopenhagen. Daarmee komt het aantal bestemmingen op 27. De groei van Transavia, die komend jaar 35 procent zal bedragen, is op Eindhoven al twee jaar op rij meer dan verdubbeld.

,,Door de extra ruimte die is geboden wordt het mogelijk om onze passagiers meer bestemmingen te bieden op gunstigere tijdstippen'', aldus Transavia-directeur Bram Gaber.
Ward no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 01:54 PM   #265
da_scotty
Registered User

da_scotty's Avatar

Dit was wel langer al bekend!

Hoelaat gaat O'Leary praten trouwen?
Old December 11th, 2012, 02:26 PM   #266
Astenaar
Registered User

Likes (Received): 9

Nu!

Er komt vooralsnog 1 vliegtuig van Ryanair, wordt 70 miljoen dollar geïnvesteerd en men rept over 1700 toekomstige extra arbeidsplaatsen (??).

Nieuwe bestemmingen sowieso: Agadir, Bordeaux, Fez en Chania.
Astenaar no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 07:20 PM   #267
[NL] Mr.Mit. [NL]
-- EINDHOVEN ROCKCITY --

[NL] Mr.Mit. [NL]'s Avatar

Likes (Received): 28

Basis Ryanair start in april met slechts een toestel
11 december 2012 Laatste update 11 december, 18:57

EINDHOVEN - De Ierse vliegmaatschappij Ryanair posteert vooralsnog slechts één vliegtuig op de nieuwe basis op Eindhoven Airport, die in april operationeel moet zijn.
Dat heeft topman Michael O'Leary dinsdagmiddag bekendgemaakt op een persconferentie op de luchthaven.

De luchtvaartprijsvechter start ook met vliegen op 4 nieuwe bestemmingen vanaf Eindhoven: Agadir en Fez in Marokko, het Franse Bordeaux en het Griekse Chania.

De reden voor het tegenvallende aantal vaste toestellen heeft te maken met feit dat er volgens Ryanair in de vroege ochtend nog te weinig ruimte is om te kunnen vertrekken. O'Leary pleitte dan ook voor meer zogenaamde 'slots', startopties, aan het begin van de dag. De nu beschikbare eerste slots, om 7.00 uur 's ochtends, zijn al in bezit van concurrent Transavia.

Als die ruimere mogelijkheden er komen, volgen waarschijnlijk ook meer vaste vliegtuigen op Airport, liet O'Leary doorschemeren. Ter vergelijking: in het Duitze Weeze heeft Ryanair nu 9 toestellen gestationeerd.

Volgens directeur Joost Meijs van Eindhoven Airport zijn de investeringen van Ryanair goed voor 60 nieuwe arbeidsplaatsen op het vliegveld.

[NL] Mr.Mit. [NL] no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 07:53 PM   #268
De Baron
No Worries

De Baron's Avatar

Ik hoop in de toekomst dat Eindhoven nog flink wat groter wordt. Ik was vd zomer 2 maanden in Cyprus en Larnaca Airport is HET voorbeeld van een nieuwe ruime terminal. Deze airport heeft iets meer dan 5 miljoen passagiers per jaar. Ik denk dat Eindhoven hier ook wel aan komt op den duur. Waarom nu steeds iets uitbreiden met allemaal losse, toch weinig samenhangende delen? De uitbreiding nu is mooi, maar hoeveel groter wordt het daadwerkelijk? Niet groot. We kunnen nu weer 2 jaar vooruit en dan moet het weer uitgebreid worden.
Ik zie graag een Airport waarmee je 10 tot 20 jaar vooruit kan. Larnaca Airport is daar een mooi voorbeeld van. Een volwaardige airport. Het zal allemaal wel weer met geld te maken hebben...

Old December 12th, 2012, 12:55 PM   #269
da_scotty
Registered User

da_scotty's Avatar

Slurven zijn bij Eindhoven niet noodzakelijk, Ryanair/Wizzair/Transavia maken de dienst uit, zei willen korte turnaround tijden en zo laag mogelijke kosten!

Ben wel van mening dat de nieuwe uitbreiding minimaal is inderdaad qua capaciteit, maar nogsteeds een verdubbeling qua oppervlakte.

Wat bedoel je met allemaal losse onsamenhangende delen overigens??
Old December 13th, 2012, 06:17 PM   #270
MikeyMike
MikeyMike

Ik neem aan dat er wel rekening mee gehouden is om nog verder uit te breiden, links van het gebouw is nog wel een open stuk waar wat kan komen te staan. Het gaat de laatste tijd wel erg hard dit jaar al bijna 3 miljoen passagiers!
MikeyMike no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2012, 11:51 AM   #271
Concrete Stereo
Registered User

Concrete Stereo's Avatar

Likes (Received): 6

Low-cost = high-speed. In de lucht wordt het geld verdiend, op de grond de kosten gemaakt.

Wat mij betreft is dat - naast de prijs - het grootste voordeel van RyanAir : ze maken een vliegtuig niet ingewikkelder dan de bus met vleugels die het is.

Dus hoe meer een vliegveld op een bushokje lijkt hoe beter. Ruime terminal, slurven, inchecken, taxiën bij vertrek, taxiën bij aankomst, die onzin kost bakken geld en mankracht, het kost RyanAir tijd, maar het belangrijkste : het kost mij tijd. Ik vind het al erg genoeg dat we dankzij veiligheidscontroles niet gewoon 5 minuten vantevoren bij een vliegveld kunnen aankomen. Als je meer tijd kwijt bent op het vliegveld dan in de lucht kan je gewoon veel beter de TGV pakken.

Eindhoven is wdb één van de beste vliegvelden die ik ken. Hij ligt 20 minuten per goedkope bus-verbinding van het centrum, het vliegveld zelf kost je max 30 minuten, 2 minuten taxiën en voila je bent weg. Dat moet ik hier in Lyon niet proberen, de prachtige terminal van Calatrava en de ruime nieuwe EasyJet terminal kosten me samen alleen al 45 minuten aan pure looptijd.

Wees dus vooral blij met wat je in Eindhoven hebt !!! Een net en efficient no-nonsense vliegveld om de hoek met een enorm aanbod van lowcost verbindingen is een luxe waar heel veel mensen jaloers op zouden zijn.
Concrete Stereo no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2012, 01:13 PM   #272
Marin
Jürgen Leschinger

Marin's Avatar

Likes (Received): 248

Bron

Quote:
Nieuwbouw hotel Eindhoven Airport

Algemeen | Laatst gewijzigd: 14-12-2012 11:40 | Yvonne Ton |

Eindhoven - De nieuwbouw van het hotel voor Eindhoven Airport begint vorm te krijgen.

“We zijn ongeveer halverwege met het aanbrengen van de gevelbekleding”, zegt senior werkvoorbereider Jorg van Haaren van Heijmans. Eindhoven Airport breidt uit om de groeiende reizigersstroom aan te kunnen. Heijmans bouwt in opdracht van de luchthaven een nieuw hotel van 120 kamers en realiseert eveneens de uitbreiding van de terminal.

De betonconstructie van het hotel rust op vier kolommen van ongeveer 13 meter en torent boven de luchthaventerminal uit. Het hoogste punt van het hotel wordt zo’n 33 meter. Onder de bovenbouw is een staalconstructie gehangen, waar onder meer de receptie komt. Aardig detail: in elke grijze gevelplaat zitten ongeveer 36 vliegtuigmotiefjes verwerkt. De logistiek luistert nauw. Van Haaren: “We proberen de bouwstroom en de passagiersstroom zo veel mogelijk gescheiden te houden. Het is elke keer weer een uitdaging om beide processen optimaal te laten verlopen.”
Old December 14th, 2012, 01:59 PM   #273
Epsix
Registered User

Quote:
Originally Posted by Concrete Stereo View Post
Low-cost = high-speed. In de lucht wordt het geld verdiend, op de grond de kosten gemaakt.

Wat mij betreft is dat - naast de prijs - het grootste voordeel van RyanAir : ze maken een vliegtuig niet ingewikkelder dan de bus met vleugels die het is.

Dus hoe meer een vliegveld op een bushokje lijkt hoe beter. Ruime terminal, slurven, inchecken, taxiën bij vertrek, taxiën bij aankomst, die onzin kost bakken geld en mankracht, het kost RyanAir tijd, maar het belangrijkste : het kost mij tijd. Ik vind het al erg genoeg dat we dankzij veiligheidscontroles niet gewoon 5 minuten vantevoren bij een vliegveld kunnen aankomen. Als je meer tijd kwijt bent op het vliegveld dan in de lucht kan je gewoon veel beter de TGV pakken.

Eindhoven is wdb één van de beste vliegvelden die ik ken. Hij ligt 20 minuten per goedkope bus-verbinding van het centrum, het vliegveld zelf kost je max 30 minuten, 2 minuten taxiën en voila je bent weg. Dat moet ik hier in Lyon niet proberen, de prachtige terminal van Calatrava en de ruime nieuwe EasyJet terminal kosten me samen alleen al 45 minuten aan pure looptijd.

Wees dus vooral blij met wat je in Eindhoven hebt !!! Een net en efficient no-nonsense vliegveld om de hoek met een enorm aanbod van lowcost verbindingen is een luxe waar heel veel mensen jaloers op zouden zijn.
Vanuit oogpunt van de gebruiker ben ik het redelijk met je eens. Ik zelf vind het niet zo denderend erg om iets meer voor meer comfort te betalen, maar ik snap je uitgangspunt prima.

De efficientie van Eindhoven Airport is prima, maar daarnaast is het amper een visitekaartje voor Eindhoven te noemen. Er zijn erg veel bedrijven in eindhoven die op het europese toneel spelen, en het is wel een beetje beschamend als je hiermee aankomt zetten. En dan nog die speelgoedbus die naar het station gaat... Als je vooruit denkt; Eindhoven is misschien een kleine stad, maar het heeft een industrie die op sommige vlakken kan concureren met de grote steden. Ik snap dat gasten uit Tokyo en Shanghai sowieso niet op Eindhoven Airport kunnen landen. Maar we mogen toch wel stappen nemen die op z'n minst een intercontinentaal vliegveld niet volledig uitsluiten?
Ik neem Dusseldorf (500k mensen) als voorbeeld. An sich een stad maar 2x zo groot, dus prima vergelijkbaar. Dusseldorf airport (20mil passagiers/jaar) wordt ook gevoed door de steden om dusseldorf heen (die ook allemaal 2x zo groot zijn als de steden om Eindhoven heen), en dat heeft het mede te danken aan de snelweg, 2 treinstations en eigen inter-terminal people mover. Dus ja de groei van Eindhoven Airport is sterk afhankelijk van de infrastructuur erom heen en de infrastructuur van het vliegveld zelf. Daarom vind ik dat uitbreidingen aan het vliegveld en de infrastructuur hand in hand moeten gaan; met als projectie dat het aantal passagiers gigantisch gaat toenemen. En ja, dan is al die onzin die Eindhoven Airport niet heeft wel opeens nodig. Vergeet niet dat het Philips hoofdkantoor vertrokken is uit Eindhoven juist omdat Schiphol dit soort zaken wel allemaal in orde heeft. De lokale bedrijven en horeca profiteren daarvan, en daarmee kan Eindhoven ook op een vlakken groeien. Of delen onze tijdelijke wethouders deze visie niet?
Epsix no está en línea   Reply With Quote
Old December 20th, 2012, 05:15 PM   #274
BlaZ
Registered User

Düsseldorf is onderdeel van Rhein-Ruhr metropool gebied met zón 12miljoen inwoners. Tot zover dus de vergelijking. Düsseldorf is eerder van de categorie Brussel of Amsterdam.

Eindhoven heeft verder wel degelijk mogelijkheden om het vliegveld verder te laten groeien. Het vliegveld ligt precies in de driehoek Schiphol-Zaventem-Düsseldorf en kan op prijs concurreren met deze 3 vliegvelden.

Het nut van een intercity station bij het vliegveld zie ik niet echt, zeker aangezien er geen goede trein verbindingen met Antwerpen/Brussel en het Ruhrgebied zijn.

Investeer dan liever in een snellere verbinding met het centraal station. De afstand is slechts 5km.
Goedkope parkeergelegenheid is overigens ook een uitstekende manier om te concurreren met andere vliegvelden.
BlaZ no está en línea   Reply With Quote
Old December 29th, 2012, 01:07 PM   #275
Baldie
Registered User

Ach Eindhoven... doe eens gek. maak een maglev van vliegveld naar centrum. Als slimste regio een mooie aanvulling. Ik weet het, erg duur. Maar het is maar 5 km. goeie impuls voor de regio?
Zal nooit gebeuren maar ik mag dromen toch?
Old December 30th, 2012, 11:25 AM   #276
040
<-Hardcore*weirdo->

040's Avatar

http://www.nu.nl/binnenland/2993081/...d-ryanair.html

Geeft toch te denken.
Goedkoop vliegen is leuk maar mag geen gevaar worden voor de mensheid.
Rayanair is wat mij betreft afgaande het actuele nieuws een stuk minder betrouwbaar geworden.
Old December 30th, 2012, 02:44 PM   #277
Roeltjuh
Registered User

Roeltjuh's Avatar

In België (?) is hier kort geleden onderzoek naar gedaan, ze houden zich aan de regels. Als dat gevaarlijk is kloppen de regels niet.
Old December 30th, 2012, 03:19 PM   #278
LAYZIEDOGG
Los Santos

LAYZIEDOGG's Avatar

Het is eerder dat ze op het randje van de regels balanceren en dat dag in, dag uit als ik die piloten mag geloven. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn. Wel binnen de regels maar waarschijnlijk dus ook wel eens nét erover.
LAYZIEDOGG no está en línea   Reply With Quote
Old December 30th, 2012, 04:51 PM   #279
[NL] Mr.Mit. [NL]
-- EINDHOVEN ROCKCITY --

[NL] Mr.Mit. [NL]'s Avatar

Likes (Received): 28

Update 30-12:

01.

02.

03.

04.

05.