daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > Be. Forum > Urbi & Infra > Urbania

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Rate Thread Display Modes
Old November 13th, 2012, 03:56 PM   #241
Puinkabouter
killed Laura Palmer

Puinkabouter's Avatar

Likes (Received): 56

Ik vind het gewoon raar dat bij de ene toren élke verdieping een beetje verschoven staat tov. de anderen, terwijl bij de andere toren enkel het bovenste 2/5e deel van de verdiepingen verschoven staat ten op zichte van de onderliggende verdiepingen. Ik zou ofwel het ene ofwel het andere toepassen op beide torens tegelijk.

Sponsored Links

Old November 13th, 2012, 06:35 PM   #242
Dequal
Architecture Student

Dequal's Avatar

Likes (Received): 27

Ge moet praktisch ook es nadenken, uw liftkokers en trappenhallen lopen wel volledig door, dus wil zeggen dat je appartementen elke keer er anders gaan uitzien qua indeling en dergelijke ook. Variëteit kan goed zijn natuurlijk, maar als echt alles per verdiep anders is, da's al kostelijk grapje aan het worden. :p
Old November 13th, 2012, 08:28 PM   #243
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Likes (Received): 2

Quote:
Originally Posted by Dequal View Post
Ge moet praktisch ook es nadenken, uw liftkokers en trappenhallen lopen wel volledig door, dus wil zeggen dat je appartementen elke keer er anders gaan uitzien qua indeling en dergelijke ook. Variëteit kan goed zijn natuurlijk, maar als echt alles per verdiep anders is, da's al kostelijk grapje aan het worden. :p
Ik ben een hobbyist hé ; Ik heb nul achtergrond inzake architectuur , Maar je hebt gelijk !
Kzal er rekennng bij houden met men volgende toren waaraan ik nu bezig ben.

Vinden jullie de ontwerpen op zich mooi ? of valt het toch niet in de smaak ?
G_Peetrus no está en línea   Reply With Quote
Old November 13th, 2012, 08:33 PM   #244
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Puinkabouter View Post
Ik vind het gewoon raar dat bij de ene toren élke verdieping een beetje verschoven staat tov. de anderen, terwijl bij de andere toren enkel het bovenste 2/5e deel van de verdiepingen verschoven staat ten op zichte van de onderliggende verdiepingen. Ik zou ofwel het ene ofwel het andere toepassen op beide torens tegelijk.
Bedankt voor het advies man !
kan ik zeker goed gebruiken
Old November 13th, 2012, 09:49 PM   #245
Dequal
Architecture Student

Dequal's Avatar

Likes (Received): 27

Quote:
Originally Posted by G_Peetrus View Post
Ik ben een hobbyist hé ; Ik heb nul achtergrond inzake architectuur , Maar je hebt gelijk !
Kzal er rekennng bij houden met men volgende toren waaraan ik nu bezig ben.

Vinden jullie de ontwerpen op zich mooi ? of valt het toch niet in de smaak ?
Ja weet ik, daarmee dat ik wat tips geef he

Ga vooral akkoord met wat Puinkabouter al zei. Wat meer tijd geven aan de sokkel/plint omdat dat eigenlijk hetgene is wat je als voorbijganger het meest van dichtbij ziet dus ook goed moet zijn.

VOor hoge stapelingen is het dan ook van belang geen monotoon blok te ontwerpen, tenzij dat natuurlijk net je concept is.
Old December 7th, 2012, 04:25 PM   #246
quadi
Registered User

quadi's Avatar

Ook ik houd me regelmatig bezig met sketchup, naast gewone gebouwen, ben ik ook ooit begonnen aan het tekenen van een hele stad. Het model voor deze stad is een tekening die ik lang geleden, toen ik in de lagere school zat, ben beginnen maken. Die tekening is daarna verder en verder gegroeid. De laatste jaren teken ik niet echt meer hieraan, maar ik ben wel eens begonnen met Bevergem, de hoofdstad in sketchup te zetten. Bevergem was helaas erg groot; maar ik ben tot hier geraakt:

image hosted on flickr

Zoals je ziet zijn er geen afwerkingen, maar enkel volumes, anders zou het helemaal te veel werk worden. Hopelijk zegt het iets, want het is natuurlijk een overzicht.

Het grote probleem bij de tekening was dat ik alles in vooraanzicht tekende, en dat ik in 3d nooit een mooie skyline creëerde. (Als ik een toren tekende, kon men niet zien wat hierachter stond, als je dit in 3d ziet, staat er helemaal niets meer achter de toren) In de plaats van een mooie skyline kreeg ik gewoon enkele rijen met verspreidde torens. Daarom ben ik op een gegeven moment begonnen met de skyline te verdichten in mijn sketchupmodel.

Ongeveer gelijktijdig ben ik met een vriend van mij beginnen nadenken over de perfecte stad: het resultaat van deze denkoefening was kort samengevat: een dichtbevolkte stad waarbij iedereen toegang heeft tot water en groen, en waarbij gemotoriseerd verkeer zoveel mogelijk uit de stad geband wordt. Industriegebieden liggen dan aan de grote assen tussen de steden, niet ver van de stad en dus snel bereikbaar mbv treinen etc.
Ik besloot van Bevergem zo een stad te maken in sketchup, de stad is natuurlijk continu in ontwikkeling, maar dit is de huidige situatie:

Dit is een bovenaanzicht:
image hosted on flickr

Dit is een zicht op de stad, vanuit het omliggende groen:µ
image hosted on flickr

Zicht op de wijk met de grootste hoogbouw, deze bestaat vooral uit kantoren:
image hosted on flickr

Zicht op een recentere, dure woonwijk, in het groen en vlakbij het hart van de stad:
image hosted on flickr

Hier zie je het presidentieel paleis en het parlement:
image hosted on flickr

De pas aangelegde luchthaven:
image hosted on flickr

Dit is het industriegebied, zoals je ziet verbonden met de stad en met de luchthaven met een kanaal. de andere twee lijnen richting de Bevergem zelf zijn een hst-spoor en een autosnelweg:
image hosted on flickr

Als bonus krijgen jullie ook nog een beeld van de stad in de mist, op de plaats waar de tgv de grond ingaat en het hoogbouwcentrum begint:
image hosted on flickr

Ik zou jullie nog veel meer hiervan kunnen laten zien, nl waar ik met vernieuwingen bezig ben, wat de belangrijkste delen van de stad zijn, wat de arme en rijke delen van de stad zijn etc, maar dan zou ik jullie doodslaan met foto's. Als het jullie bevalt zal ik over een tijdje graag wel meer hierover op ssc zetten.

Last edited by quadi; December 7th, 2012 at 04:34 PM.
quadi no está en línea   Reply With Quote
Old December 8th, 2012, 04:13 PM   #247
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Khou me er soms ook met bezig maar dan doe ik dit wel via het spel SIMCITY , bespaart je veel werk ivm ontwerpen en dan leeft de stad ook echt en word er natuurlijk ook echt problemen gesimuleerd
Old December 8th, 2012, 05:00 PM   #248
Buffalo Soldier
Registered User

Buffalo Soldier's Avatar

@quadi: heb je je originele tekening ergens digitaal staan ook?
Buffalo Soldier no está en línea   Reply With Quote
Old December 8th, 2012, 06:40 PM   #249
quadi
Registered User

quadi's Avatar

Simcity doe ik ook, maar hier ben ik toch nog vrijer in om te doen wat ik wil...
Mijn originele tekeningen staan niet online nee...
Ik zal er anders wel eens werk van maken en hier ook enkele foto's posten. Daarvan moet je niet te veel verwachten ze, een huisje staat gewoon getekend met 6 lijntjes. Langs de andere kant is die tekening ondertussen zo groot dat je er wel lang naar kunt kijken. Zal iets voor volgend weekend worden dan...
Old December 9th, 2012, 11:19 AM   #250
Bvaerrts
Registered User

Bvaerrts's Avatar

Likes (Received): 30

[IMG]http://i46.************/8yddmq.jpg[/IMG]

Poging tot het maken van een gerestaureerde versie van onderstaand fabriekspand, maar dan zonder straatverlichting en bijhorende electriciteitsdraden.

[IMG]http://i47.************/2f0enaa.jpg[/IMG]
Old December 11th, 2012, 01:27 PM   #251
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Kunnen we mischien niet ter ontspanning een wedstrijden houden ofzo ?
BV: Iemand geeft een pand , en dan als opdracht moet iedereen zijn eigen versie er van maken !
Old December 11th, 2012, 02:01 PM   #252
quadi
Registered User

quadi's Avatar

Awel dat vind ik nog wel een leuk initiatief! Wat voor pand had je in gedachten? Nieuwbouw? renovatie? in een stedelijk weefsel? op het platteland? hoe groot? welke functie? Of gewoon een open domein waar je mee mag doen wat je wil?
Old December 11th, 2012, 02:10 PM   #253
Buffalo Soldier
Registered User

Buffalo Soldier's Avatar

Misschien afhankelijk van wedstrijd tot wedstrijd, en de winnaar van de vorige wedstrijd mag het onderwerp van de volgende ontwerpen.
Buffalo Soldier no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 02:46 PM   #254
Phoenyxar
Registered User

Phoenyxar's Avatar

Likes (Received): 9

Lijkt me wel best leuk, dan kan ik het achterveld verdikken
Phoenyxar no está en línea   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 03:14 PM   #255
Nergens
Registered User

Likes (Received): 5

Klinkt inderdaad wel leuk
Nergens está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 11th, 2012, 05:52 PM   #256
quadi
Registered User

quadi's Avatar

Wie maakt de eerste? Mss degene die op het idee kwam: G_Peetrus? of zie je dit niet zitten?
Old December 11th, 2012, 07:20 PM   #257
vank
Near Bruges

vank's Avatar

Of kunnen we ons baseren op bestaande gebouwen. Misschien kunnen we als forum misschien nog ideeën geven aan beleidsmakers.
3) Bruges, Belgium (view summary)
vank no está en línea   Reply With Quote
Old December 12th, 2012, 02:07 PM   #258
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Quote:
Originally Posted by vank View Post
Of kunnen we ons baseren op bestaande gebouwen. Misschien kunnen we als forum misschien nog ideeën geven aan beleidsmakers.
Beste ,
De opdracht is dus als volgende !
We ontwerpen een nieuw versie van de boeren toren !
( Omdat de vorig zogezegd per ongeluk gesloopt is ! )
Dus laten we gewoon met zen alle een ontwerpje maken !
LET OP: ! Er moet wel echt een beetje een verwijzing zijn naar de ouden boeren toren !
DEADLINE : ????

----------------------------------------------------------
En om dan uiteindelijk de winnaar te maken kunnen we een pol houden ! , En laten we de opdracht variëren van het her ontwerpen van een gebouwd , Tot het her designen van een gebouw ! ( zoals bv de Boerentoren of effectief leegstand krotten ).

Laat me weten wat jullie ervan vinden !
Old December 12th, 2012, 02:11 PM   #259
G_Peetrus
Registered User

G_Peetrus's Avatar

Quote:
Originally Posted by quadi View Post
Awel dat vind ik nog wel een leuk initiatief! Wat voor pand had je in gedachten? Nieuwbouw? renovatie? in een stedelijk weefsel? op het platteland? hoe groot? welke functie? Of gewoon een open domein waar je mee mag doen wat je wil?
Ja ik zou het niet zo diep laten gaan als stedelijk weefsel en specifieke afmetingen Want ik ben zelf geen expert in Sketchup , En al zeker niet in architectuur want ik studeer namelijk een financiële richting en ik denk dat er heit nog mensen zijn die puur als hobbyist design en anders zou het ook te veel tijd roven .
Old December 12th, 2012, 03:31 PM   #260
quadi
Registered User

quadi's Avatar

nee maar ik bedoelde niet een heel stedelijk weefsel, maar eerder een gebouw in een stad als rijhuis etc tegenover een gebouw op het platteland met een vrije grond, een villa bijvoorbeeld

Reply

Thread Tools
Display Modes Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules