daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

View Poll Results: Wat te doen hier?
Huidige bebouwing laten staan / renoveren / optoppen 46 35.38%
Nieuwbouw / massa toevoegen 84 64.62%
Voters: 130. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old December 13th, 2012, 01:00 AM   #461
Vincen1
Registered User

Likes (Received): 147

elke foto is meer ontopic dan de vorige 4 pagina's. Bovendien is 'ie schitterend, dus bedankt.

Ik heb nog eens terug gelezen. Het begon er geloof ik allemaal mee dat het nut van een of andere stichting in twijfel getrokken werd. En na een tijdje ging het meer over de manier van argumenteren, vervolgens ging de discussie over de ontstane discussie en vervolgens een pagina vol met dat het zo weer wel genoeg is geweest, en nu uiteindelijk ik weer. Daarom als laatste nogmaals, mijn dank voor de voortreffelijke foto.
Vincen1 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 13th, 2012, 01:18 AM   #462
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1205

Om dan helemaal on-topic te blijven plaats ik de prachtige foto nogmaals.

Quote:
Originally Posted by Ossip View Post
Klein beetje offtopic want de linker flat staat er niet op:

"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 13th, 2012, 09:56 AM   #463
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1274

Quote:
Originally Posted by lipservice View Post
Ik vind alleen maar minder bijval hier -op welke manier dan ook- tegen mijn betoog! Deze laatste foto lijkt me ook weer self-explanatory tegen het argument van de verpestende schaal van het Klunder blok.

Dank aan Ossip door mij weer on-topic te krijgen
En zo is het!
Old December 13th, 2012, 12:37 PM   #464
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2334

Mooie foto Ossip!

Laat goed de gigantische leegte en verlatenheid zien rondom de flatjes aan de linkerkant zien. Zou heerlijk zijn als die leegte opgevuld wordt.
Old December 13th, 2012, 12:45 PM   #465
1943
Registered User

Likes (Received): 197

Je praat over "flatjes" en over de "gigantische" leegte. Ga jij nou ook al schromelijk overdrijven? Ik zou zeggen, ga er eens langs en open de ogen. Ik was er eergisteren en ik woon nabij maar die gigantische leegte is me niet opgevallen en mijn ogen waren volgens een recente controle bij de oogarts in excellente staat. Maar die Ossip-foto, ook die is excellent.
1943 no está en línea   Reply With Quote
Old December 13th, 2012, 01:24 PM   #466
Stratosphere 2020
Registered User

Stratosphere 2020's Avatar

Likes (Received): 389

mee eens, dat foto bewijst dat het met de grote leegte/ruimte meevalt. Maar de gebouwen zijn wel erg gracht onvriendelijk, men mag best wat meer met het water gaan doen in de binnenstad van Rotterdam. Ook op de Wijhaveneiland zie ik mogelijkheden voor kroegjes aan het water ala Utrecht!
Old December 13th, 2012, 01:30 PM   #467
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7081

Quote:
Originally Posted by 1943 View Post
Je praat over "flatjes" en over de "gigantische" leegte. Ga jij nou ook al schromelijk overdrijven? Ik zou zeggen, ga er eens langs en open de ogen. Ik was er eergisteren en ik woon nabij maar die gigantische leegte is me niet opgevallen en mijn ogen waren volgens een recente controle bij de oogarts in excellente staat. Maar die Ossip-foto, ook die is excellent.
Het valt ook wel mee. Leegstand boven en het niet gebruiken van de waterkant zijn denk ik de grootste manco's van deze gebouwtjes.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old December 13th, 2012, 04:19 PM   #468
Skyscrapercitizen
TIMBY

De grote leegte is op de foto ook niet te zien, namelijk het Grotekerkplein zelf. Daar sluiten die open gaten flatjes op aan. Het is zijn gewoon nutteloze pishoeken.
Old December 13th, 2012, 11:51 PM   #469
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 586

Quote:
Originally Posted by Stratosphere 2020 View Post

mee eens, dat foto bewijst dat het met de grote leegte/ruimte meevalt. Maar de gebouwen zijn wel erg gracht onvriendelijk, men mag best wat meer met het water gaan doen in de binnenstad van Rotterdam. Ook op de Wijhaveneiland zie ik mogelijkheden voor kroegjes aan het water ala Utrecht!
Tis even offtopic irt westewagenstraat, maar waar zie jij die kroegjes dan op het wijnhaveneiland aan het water??? Lager dan straatniveau gaat niet want eb en vloed is behoorlijk aanwezig. Of je moet iets doen met cafe in het pand, terras op straat kade en terras op boot....?
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old December 14th, 2012, 01:07 PM   #470
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Dat wordt dan op het WHE aan de kade. Maar dat gaat em niet worden, want er lopen straten voorlangs.
Hier aan de Westewagen kan het wel.
Old December 15th, 2012, 07:54 PM   #471
Adriaen Paets
Registered User

Likes (Received): 394

Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.

Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen.
Adriaen Paets no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2012, 11:22 PM   #472
Bouwmaardoor
Registered User

Bouwmaardoor's Avatar

Likes (Received): 848

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
Dat wordt dan op het WHE aan de kade. Maar dat gaat em niet worden, want er lopen straten voorlangs.
Hier aan de Westewagen kan het wel.
Terrasboten en andere drijvende horeca lijkt me meer iets voor het WHE. Daar kan je een leuke sfeer mee creëren daar. Nog 2 schepen zoals Tinto in een felle kleur lijkt me ook wel wat.
Bouwmaardoor no está en línea   Reply With Quote
Old December 15th, 2012, 11:51 PM   #473
Skyscrapercitizen
TIMBY

Quote:
Originally Posted by Adriaen Paets View Post
Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.

Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen.
Leeuwenstraat is niet doods. Verder schermt de V&D het gebied niet af van de stad, het gebied IS de stad. De wijnbar is 1 van de populairste plekken van het Laurenskwartier.

Ik ben het er mee eens dat die V&D en die Parkeergarage slechte stedenbouwkundige dingen zijn, maar dat daardoor het gebied niet tot bloei zou komen is onzin, want de vele horeca die er al zit bewijst het tegendeel.
Old December 16th, 2012, 02:40 AM   #474
Maarten_Mulder
Registered User

Maarten_Mulder's Avatar

Likes (Received): 197

Ik vind wel dat je kan zeggen dat de V&D nogal in de weg staat voor alle straten eromheen. Aardige plint, maar het pand maakt van de Westewagenstraat, Leeuwenstraat, Rodezand en het stukje Hoogstraat bijna een steeg.

Het aantal ramen op de 1e, 2e en 3e verdieping verdubbelen zou al heel veel schelen (al zal dat technisch waarschijnlijk niet mogelijk zijn als de verdiepingen niet enkel op de kolommen rusten) voor een betere belevenis. En zou de parkeergarage niet worden bekleed met klimop, of ben ik in de war met een andere parkeergarage?
Maarten_Mulder no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2012, 03:01 AM   #475
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1205

Die klimop is tegen de parkeergarage van het Westblaakgebouw geplant als "grootste groene gevel van Europa". Of dat waar is waag ik overigens te betwijfelen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2012, 09:56 AM   #476
Skyscrapercitizen
TIMBY

De grootste gevel met dode klimop planten ertegenaan is het inmiddels. Echt iets om trots op te zijn.
Old December 16th, 2012, 12:23 PM   #477
Kinkel
Registered User

Likes (Received): 213

Quote:
Originally Posted by Adriaen Paets View Post

Helemaal mee eens.
Dat er horeca tot bloei is gekomen op die plek zoals de wijnbar is ondanks het dysfunctionerende blok van V&D en de parkeergarage.
Vergeleken met het V&D/garage-blok zijn de 'flatjes' van een schattige subtiele kleinschaligheid.
In Rotterdam richt de aandacht zich vaak niet op de grootste lelijkerds maar op de minder belangrijke maar makkelijker aan te pakken gebouwen en locaties.
V&D is waarschijnlijk een maatje te groot om aan te pakken c.q. een betere onderhandelaar.
Kinkel no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2012, 01:34 PM   #478
Adriaen Paets
Registered User

Likes (Received): 394

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Leeuwenstraat is niet doods. Verder schermt de V&D het gebied niet af van de stad, het gebied IS de stad. De wijnbar is 1 van de populairste plekken van het Laurenskwartier.

Ik ben het er mee eens dat die V&D en die Parkeergarage slechte stedenbouwkundige dingen zijn, maar dat daardoor het gebied niet tot bloei zou komen is onzin, want de vele horeca die er al zit bewijst het tegendeel.
Zoals door anderen al aangegeven: dat wat er in dit gebied gebeurt, gebeurt ondanks het V&D pand. Ik kom zelf af en toe in de wijnbar, en ook nog wel eens in Asian Glories. Wat opvalt als je daar 's avonds loopt is de totale desolaatheid: er is niemand op straat, en de V&D en de parkeergarage hebben de uitstraling van een zwart gat.

Ik vind het prima om het hier over de toekomst van die flats te hebben. Maar met de V&D voor de deur moeten we niet de illusie hebben dat een hoop geld spenderen aan een renovatie, reclad of vervanging van de flats er hier een bruisend stadsgebied gaat komen. Die grauw/groen/grijze kolos voor de deur zuigt het leven uit de straat.
Adriaen Paets no está en línea   Reply With Quote
Old December 16th, 2012, 02:05 PM   #479
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Eens. Het zou mooi zijn als die kant van de V&D eens goed aangepakt werd.
Gistermiddag stond de file voor de ingang van de garage trouwens tot aan de Meent.
Old December 16th, 2012, 02:13 PM   #480
Marin
Jürgen Leschinger

Marin's Avatar

Likes (Received): 3017

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Die klimop is tegen de parkeergarage van het Westblaakgebouw geplant als "grootste groene gevel van Europa". Of dat waar is waag ik overigens te betwijfelen.
Hier nog een aardig verhaal over de korven met klimop.

Reply

Thread Tools

Posting Rules