|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Rotterdam » Ojajôh? |
| View Poll Results: Wat te doen hier? | |||
| Huidige bebouwing laten staan / renoveren / optoppen |
|
35 | 36.46% |
| Nieuwbouw / massa toevoegen |
|
61 | 63.54% |
| Voters: 96. You may not vote on this poll | |||
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#461 |
|
Registered User
Likes (Received): 34
|
elke foto is meer ontopic dan de vorige 4 pagina's. Bovendien is 'ie schitterend, dus bedankt.Ik heb nog eens terug gelezen. Het begon er geloof ik allemaal mee dat het nut van een of andere stichting in twijfel getrokken werd. En na een tijdje ging het meer over de manier van argumenteren, vervolgens ging de discussie over de ontstane discussie en vervolgens een pagina vol met dat het zo weer wel genoeg is geweest, en nu uiteindelijk ik weer. Daarom als laatste nogmaals, mijn dank voor de voortreffelijke foto. |
|
|
|
|
|
#462 |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Om dan helemaal on-topic te blijven plaats ik de prachtige foto nogmaals.
![]()
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#463 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#464 |
|
Registered User
Likes (Received): 210
|
Mooie foto Ossip!
Laat goed de gigantische leegte en verlatenheid zien rondom de flatjes aan de linkerkant zien. Zou heerlijk zijn als die leegte opgevuld wordt.
|
|
|
#465 |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Je praat over "flatjes" en over de "gigantische" leegte. Ga jij nou ook al schromelijk overdrijven? Ik zou zeggen, ga er eens langs en open de ogen. Ik was er eergisteren en ik woon nabij maar die gigantische leegte is me niet opgevallen en mijn ogen waren volgens een recente controle bij de oogarts in excellente staat. Maar die Ossip-foto, ook die is excellent.
|
|
|
|
|
|
#466 |
|
Registered User
Likes (Received): 37
|
![]() mee eens, dat foto bewijst dat het met de grote leegte/ruimte meevalt. Maar de gebouwen zijn wel erg gracht onvriendelijk, men mag best wat meer met het water gaan doen in de binnenstad van Rotterdam. Ook op de Wijhaveneiland zie ik mogelijkheden voor kroegjes aan het water ala Utrecht!
|
|
|
#467 | |
|
The only way is up
Likes (Received): 652
|
Quote:
|
|
|
|
|
|
|
#468 |
|
Like it Vertical
|
De grote leegte is op de foto ook niet te zien, namelijk het Grotekerkplein zelf. Daar sluiten die open gaten flatjes op aan. Het is zijn gewoon nutteloze pishoeken.
|
|
|
|
|
|
#469 | |
|
visit the world
Likes (Received): 113
|
Quote:
|
|
|
|
#470 |
|
The only way is up
|
Dat wordt dan op het WHE aan de kade. Maar dat gaat em niet worden, want er lopen straten voorlangs.Hier aan de Westewagen kan het wel. |
|
|
|
|
|
#471 |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Als ik naar de foto van Ossip kijk dan vermoed ik dat de leegte aan de Westewagenstraat niet het gevolg is van de gebouwen die er staan, maar van het gebouw dat daar naast staat. Feitelijk is de V&D met de bijbehorende garage schandalig slecht ontworpen. Het gebouw staat midden in een dichtbebouwd gebied, maar de achterzijde en zijkant maken van de Westwagenstraat en de Leeuwenstraat twee doodse straten die vrijwel uitgestorven zijn. Als je hier echt iets wilt moet je de V&D en de parkeergarage afbreken, en hier een pand neerzetten dat aan alle vier de zijden op straatniveau benut kan worden. Voor de flats aan de Westewagenstraat is renovatie dan voldoende.
Een volledige nieuwbouw aan de Westewagestraat lijkt me zinloos. Zolang het V&D gebouw die plek afschermt van de stad zal er daar nooit iets tot bloei komen. |
|
|
|
|
|
#472 |
|
Registered User
Likes (Received): 55
|
Terrasboten en andere drijvende horeca lijkt me meer iets voor het WHE. Daar kan je een leuke sfeer mee creëren daar. Nog 2 schepen zoals Tinto in een felle kleur lijkt me ook wel wat.
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Like it Vertical
|
Quote:
Ik ben het er mee eens dat die V&D en die Parkeergarage slechte stedenbouwkundige dingen zijn, maar dat daardoor het gebied niet tot bloei zou komen is onzin, want de vele horeca die er al zit bewijst het tegendeel. |
|
|
|
|
|
|
#474 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Ik vind wel dat je kan zeggen dat de V&D nogal in de weg staat voor alle straten eromheen. Aardige plint, maar het pand maakt van de Westewagenstraat, Leeuwenstraat, Rodezand en het stukje Hoogstraat bijna een steeg.
Het aantal ramen op de 1e, 2e en 3e verdieping verdubbelen zou al heel veel schelen (al zal dat technisch waarschijnlijk niet mogelijk zijn als de verdiepingen niet enkel op de kolommen rusten) voor een betere belevenis. En zou de parkeergarage niet worden bekleed met klimop, of ben ik in de war met een andere parkeergarage ?
|
|
|
|
|
|
#475 |
|
Registered User
Likes (Received): 109
|
Die klimop is tegen de parkeergarage van het Westblaakgebouw geplant als "grootste groene gevel van Europa". Of dat waar is waag ik overigens te betwijfelen.
. "Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan |
|
|
|
|
|
#476 |
|
Like it Vertical
|
![]() De grootste gevel met dode klimop planten ertegenaan is het inmiddels. Echt iets om trots op te zijn.
|
|
|
|
|
|
#477 | |
|
Registered User
Likes (Received): 44
|
Quote:
Dat er horeca tot bloei is gekomen op die plek zoals de wijnbar is ondanks het dysfunctionerende blok van V&D en de parkeergarage. Vergeleken met het V&D/garage-blok zijn de 'flatjes' van een schattige subtiele kleinschaligheid. In Rotterdam richt de aandacht zich vaak niet op de grootste lelijkerds maar op de minder belangrijke maar makkelijker aan te pakken gebouwen en locaties. V&D is waarschijnlijk een maatje te groot om aan te pakken c.q. een betere onderhandelaar. |
|
|
|
|
|
|
#478 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
Ik vind het prima om het hier over de toekomst van die flats te hebben. Maar met de V&D voor de deur moeten we niet de illusie hebben dat een hoop geld spenderen aan een renovatie, reclad of vervanging van de flats er hier een bruisend stadsgebied gaat komen. Die grauw/groen/grijze kolos voor de deur zuigt het leven uit de straat. |
|
|
|
|
|
|
#479 |
|
The only way is up
|
Eens. Het zou mooi zijn als die kant van de V&D eens goed aangepakt werd.
Gistermiddag stond de file voor de ingang van de garage trouwens tot aan de Meent. |
|
|
|
|
|
#480 | |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 257
|
Quote:
|