daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

View Poll Results: Breng hier je stem uit
B-Tower, Rotterdam 9 6.57%
Fletcher Tower Hotel, Amsterdam 1 0.73%
Huis van de Stad, Gouda 2 1.46%
JuBi, Den Haag 52 37.96%
Oosterheem Centrum, Zoetermeer 0 0%
De Karel Doorman, Rotterdam 11 8.03%
De Nieuwe Heikant, Tilburg 1 0.73%
Westerlaantoren, Rotterdam 1 0.73%
De Groenling, Groningen 0 0%
New Babylon, Den Haag 57 41.61%
De Ooievaar, Rotterdam 0 0%
De Furie, Maassluis 1 0.73%
Erasmus MC, Rotterdam 1 0.73%
Huis van Groei, Rotterdam 0 0%
nog in te vullen 1 0.73%
Voters: 137. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools
Old December 30th, 2012, 02:58 PM   #81
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 1391

Niet alleen een bagger plint. De uitvoering van de gevel is op z'n zachtst gezegd magertjes te noemen, de verdeling van de gevel is uiterst onzuiver (als je bedenkt dat deze toren architectonisch heel erg sterk refereert aan het werk van Gordon Bunschaft), een entree waar je nog niet dood gevonden wil worden, ramen die eigenlijk te laag zijn van binnenuit (een beetje lang mens kijkt tegen de bovendorpel van de ramen), balkon die veren alsof het springplanken zijn en dus buitengewoon oncomfortabel zijn. Dat is een hele rij punten waarom de B-Tower gewoon mislukt is. Het enige positieve dat ik kan opnoemen is het interieur van de short-stay apartments en daarvan kan je duidelijk stellen dat slechts ene zeer kleine groep mensen dit sullen waarderen (waarvan ik er 1 ben dus). Al bij al niet echt positief te noemen dus.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old December 30th, 2012, 03:02 PM   #82
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 3723

^ of het wegstoppen van de winkel achter de plint een goed idee is, daar kun je over discussieren. De kant van de Hennekijnstraat en dus waar de entree van de woningen zitten, die is gewoon slecht. Hier de plint aan de Hennekijnstraat:

Armoedige bestrating voor, en luifel boven je ingang

Betaal je tussen de 1000 en 2000 in de maand huur, en dan zie je dit elke keer wanneer je naar buiten loopt:

Quote:
Originally Posted by Liberty City View Post
Desondanks blijft dit gebouw een aanvulling door het aantal woningen wat het toevoegt aan de stad.
Als dat het criterium is voor het beste gebouw van 2012, dan moet het een zwaar jaar zijn geweest, zeker als er hier veel meer woningen hadden kunnen staan als ze het aangedurfd hadden om echt de lucht in te gaan, en voor een ander segment op de woningmarkt te kiezen. Leegstaande woningen voegen wat dat aangaat weinig toe.
Jan está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 30th, 2012, 05:34 PM   #83
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1121

Wow die balkonrand bij New Babylon is wel erg ja... Dat verzin je toch niet?

En buitenkomen bij de B-tower, tsja, je stapt een expeditiestraat in, ik snap ook niet hoe ze ooit hebben verzonnen om daar een ingang te maken.
Old December 30th, 2012, 05:44 PM   #84
MR. Bacon
Registered User

MR. Bacon's Avatar

Likes (Received): 203

Het is bij mij toch JUBI geworden.

Niet alleen omdat ik er naast woon, maar naar mijn mening hebben deze gebouwen het aanzicht van Den Haag positief beÔnvloed. Het entree van de stad is weer wat beter geworden en ik zie dagelijks iedereen hier naar boven staren en foto's maken. Ik heb de torens nog niet "in werking" gezien. Dit kan pas volgend jaar wanneer iedereen er in zit. De plint vind ik niet slecht en ik ben benieuwd of er nou nog commerciŽle ruimtes onder komen. Er wordt daar gewerkt, maar ze hebben de ramen afgeplakt. Al met al een aanwinst voor Den Haag en ik de "ouderwetse" architectuur totaal niet storend.

Een gelukkig 2013 voor iedereen!!
MR. Bacon no está en línea   Reply With Quote
Old December 30th, 2012, 05:58 PM   #85
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
En buitenkomen bij de B-tower, tsja, je stapt een expeditiestraat in, ik snap ook niet hoe ze ooit hebben verzonnen om daar een ingang te maken.
Ik begrijp niet dat de ontwikkelaar blijkbaar vond dat zijn betrokkenheid ophoud de deur van de entree. In zo'n geval ga je toch met de gemeente praten of daar niks knaps van te maken valt? Omdat iedereen elke dag met die entree wordt geconfronteerd wil je die juist als eerste en beste op orde hebben.
Old December 30th, 2012, 10:41 PM   #86
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1121

Ze hebben er alles aan gedaan om de boel onverkoopbaar te maken. Als je dan toch veel geld te besteden hebt, dan ga je toch in New Orleans zitten in plaats van hier... Dat je bij de B-tower meer voorzieningen dichtbij hebt weegt dan niet op tegen de kwaliteit die NO wel heeft...
Old December 31st, 2012, 12:39 PM   #87
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6706

Tja, ik zou het ook wel weten.
De achterkant van de Lijnbaan (laatste foto van Jan) hebben ze natuurlijk niks over te zeggen, maar dan zou men de ingang ook om de hoek kunnen doen.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote
Old December 31st, 2012, 12:40 PM   #88
Kiboko
hubba hubba

Kiboko's Avatar

Likes (Received): 288

Op zichzelf vind ik die ingang van de B-tower nog niet eens zo slecht, lekker strak gedaan. Echter, zo'n ingang stelt nogal wat eisen aan de directe omgeving. Zo zou deze ingang bijvoorbeeld goed tot zijn recht kunnen komen met een opgang van natuurstenen tegels en goed onderhouden planten. Afgaande op de foto's lijkt deze steriele ingang zich te bevinden in een bevoorradingssteeg met scheef liggende 30x30 tegels en betonbollen. Dat vloekt behoorlijk met elkaar. Dan kun je je afvragen of die ingang op de juiste plek is gekozen..
Kiboko no está en línea   Reply With Quote
Old December 31st, 2012, 01:44 PM   #89
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kiboko View Post
Op zichzelf vind ik die ingang van de B-tower nog niet eens zo slecht, lekker strak gedaan.
Dat die luifel op die hoogte (laagte?) hangt is al prut (had natuurlijk een venster hoger gemoeten, als ik op die bol ga staan kan ik mezelf aan die luifel op hijsen) maar juist zo'n strakke gevel kun je in ťťn keer goed krijgen door er een erg knappe en uitbundige luifel aan te hangen. Zoiets accentueert de strakheid van de gevel alleen maar. Wat er nu hangt versterkt alleen het saaie karakter van zo'n gevel. Kijk maar naar die eerste foto van mij: zoek de luifel, oh ja daar hangt een afdakje...
Old December 31st, 2012, 02:48 PM   #90
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Die luifel is idd wel de lulligheid troef. Helemaal eens met Jan.
Old December 31st, 2012, 03:08 PM   #91
Thelis
Registered User

Thelis's Avatar

Likes (Received): 31

Quote:
Originally Posted by Jan View Post

Armoedige bestrating voor, en luifel boven je ingang

Betaal je tussen de 1000 en 2000 in de maand huur, en dan zie je dit elke keer wanneer je naar buiten loopt:
Volgens mij gaat hier ook de expeditielift naar Forum Rotterdam komen. Met andere woorden: Het gaat er niet beter op worden en de gemeente zal niets investeren in de bestrating wetende dat dit er aan komt. De luifel kan niet verder uit de gevel ivm vrachtverkeer, niet hoger omdat hij anders geen functie meer heeft. Dan wordt je gewoon nat voor je eigen deur. Uitzicht op achterzijde Lijnbaan zal dus niet verbeteren aangezien huurder Manfield het geen r*k interesseert, hun verhuurder ook niet.

Jubi wint trouwens wat mij betreft.
Old December 31st, 2012, 03:13 PM   #92
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

^ ik denk dat als je met Manfield gaat praten om daar een mooi groene muur van te maken en je naamsvermelding regelt in het persbericht dat naar alle blogs en blaadjes gaat, dat er dan echt wel wat te regelen valt met die zwarte muur. Maar ga er maar vanuit dat de ontwikkelaar dat allemaal niet tot zijn kerntaken rekent. Het wordt allemaal niet eens geprobeerd om er wat van te maken.
Old December 31st, 2012, 03:24 PM   #93
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

De ellende is dat je waarschijnlijk helemaal gelijk hebt
Old December 31st, 2012, 05:39 PM   #94
Winbuks
I am sterdam

Winbuks's Avatar

Likes (Received): 202

Ik was nog helemaal vergeten te stemmen... Heel lastige keuze, maar toch de NB. Bij deze:
1. New Babylon (architectonische stijl, kracht, plint en deen toegevoegde waarde voor de stad)
2. JuBi (klasse!)
3. De Karel Doorman (stedelijk bouwen)

Nog een klein half uurtje!
Mijlpalen: Noord/Zuidlijn 2017 | 2e Coentunnel 2013 | Oosterdokseiland 2012 | IJDock 2013 | JuBi Den Haag 2012 | New Babylon 2012 | Kempkensberg Groningen 2013 | Rabobank Utrecht 2011 | New Orleans 2010 | De Rotterdam 2013 | Markthal 2014 | Erasmus MC 2017 | Utrecht Centraal 2014 | Rotterdam Centraal 2013 | OV-Terminal Arnhem 2012 | Den Haag Centraal 2013 | OV-Terminal Breda 2014 | Station Delft 2016 | Stationseiland Amsterdam Centraal 2017

That's Hot: Barcelona | Istanbul | London | Paris
Winbuks no está en línea   Reply With Quote
Old December 31st, 2012, 06:07 PM   #95
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1088

Met die top 3 kan ook ik heel goed leven. New Babylon dus de winnaar. Wat mij betreft de terechte winnaar.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old December 31st, 2012, 07:56 PM   #96
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2111

Waarom ben je voor de Westerlaantoren gegaan Bubbah?
Old January 1st, 2013, 09:53 AM   #97
Momo1435
S/mileage

Momo1435's Avatar

Likes (Received): 9040

New Babylon, gefeliciteerd!
Momo1435 no está en línea   Reply With Quote
Old January 2nd, 2013, 12:03 PM   #98
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

@SQM, je kan zeggen wat je wil maar ik heb wel woord gehouden
Old January 3rd, 2013, 10:37 PM   #99
Basshead
Registered User

Basshead's Avatar

Likes (Received): 29

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Maar ga er maar vanuit dat de ontwikkelaar dat allemaal niet tot zijn kerntaken rekent. Het wordt allemaal niet eens geprobeerd om er wat van te maken.
Hoi Jan, ik heb moeite om dat te geloven. De mensen die dit soort superpremium woningen aan de man brengen zien dat toch ook wel...!?

Kan het te maken hebben met de monumentenstatus die aan de Lijnbaan is toebedeeld?
Basshead no está en línea   Reply With Quote
Old January 3rd, 2013, 10:46 PM   #100
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Ik denk dat Jan beangstigend dicht bij de werkelijkheid zit... helaas.

Reply

Thread Tools

Posting Rules