daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Reply

Thread Tools
Old February 2nd, 2013, 07:55 PM   #2181
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 2230

Wat Apostle zegt.

Ik heb het ook een beetje gehad met de zeiksfeer waar de thread nu in terecht komt. Kritiek is prima, maar dat plafond is nou eenmaal zo. Mogadishu gaat ook veel te ver, het is verre van zo'n faal. Morgen open, ga kijken. Maar besef je dat het nog niet de hele hal is en de ervaring nog heel anders wordt als de andere fases gereed zijn.

Apostle, Spamkip, dommeltje liked this post
Guere no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 2nd, 2013, 09:28 PM   #2182
Oeg
Registered User

Likes (Received): 176

Eens. Maak je geen zorgen Guere, en ga lekker door met je mooie reportages. Bovendien gaat het om veel meer dan die imponeer-architecuur van architecten met te grote ego's. Functionaliteit, overzichtelijkheid, sociale veiligheid, acoustiek, allemaal zaken die bijdragen aan het feit of een ruimte functioneert en of je je er prettig voelt. Of dit allemaal klopt kan je eigenlijk pas goed zeggen als een gebouw af is en een jaar heeft gefunctioneerd.

Apostle, Guere, Spamkip, dommeltje, azuil liked this post
Oeg no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 02:22 AM   #2183
nannoe
Registered User

Likes (Received): 49

Morgen een SSC-meeting in de nieuwe hal? Roep een tijd!

Koopzondag in Utrecht, dus ik verwacht wel omver gelopen te worden door provincialen die totaal niet doorhebben dat het de eerste dag is van de nieuwe hal.
nannoe no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 08:06 AM   #2184
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Likes (Received): 3

Nou, ik ben er niet van onder de indruk moet ik zeggen. Dat lelijke dak verpest een hoop goeds (wat er natuurlijk ook wel is). Ik vind het een beetje een anti-climax. Jammer, weer een lelijke faal na die bolletjeswand van het muziekpaleis.
Old February 3rd, 2013, 08:52 AM   #2185
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Grappig idee van een meeting, maar ik denk een beetje te kort dag. Een meeting weken vooraf organiseren was de laatste keer al een vrij grote faal Hoe dan ook, ik vertrek in ieder geval zometeen naar de hal om een update te maken
Old February 3rd, 2013, 09:53 AM   #2186
Morgan Stanley81
Registered User

Likes (Received): 65

Voor mij is een meeting geen probleem, 10 minuten fietsen voor mij het station.

Ik ga dinsdag even kijken in de hal, ben benieuwd. Hoe dan ook, het zal een hele verbetering zijn met de huidige hal.
Morgan Stanley81 no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 10:42 AM   #2187
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 346

Ik moet sowieso nog door de nieuwe hal op weg naar huis, ben nu een weekendje weg. ;-)
Apostle está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 10:51 AM   #2188
NS162
Registered User

Likes (Received): 59

Hallo,

Op de laatste dag dat de Jaarbeurstraverse open was, maar even een bezoekje gebracht. Hierbij enkele plaatjes. Ik hoop dat de oude foto's die gebruikt zijn op de hekken op de traverse ook nog eens op internet in groot formaat beschikbaar komen. Juist de vergelijking met toen maakt zo'n project nog interessanter!

Van Centraal naar de Jaarbeurs:

Nog 1 dag:

Aanvoer ballonnen

Deze stroken ballonen hingen al:

De planning in stappen, net zoals ze dat in Rotterdam hebben gedaan:

Behalve deze nog 160 plaatjes rondom het station en stadskantoor gemaakt. Als ik tijd heb post ik nog wat in andere topics. Maar ik moet ook nog weg vanmiddag. Mooie kans om even door de nieuwe hal te lopen. Ik vind hem nu al prachtig! Nu maar hopen dat ze niet weer de hal volgooien met onmogelijke bouwsels. De verbouwing van 1988/1989 ook meegemaakt. De hal leek zo mooi groot. Tot ze die winkels rondom de trappen gingen bouwen.....

Groet,
Raymond van den Hoven, die met zijn vader enige dagen na opening al over de traverse liep, toen. En nog bij de bekende drankenhandel een miniflesje voor zijn moeder kocht. Erg jammer dat nou net die winkel niet terug komt :-((

laserq, NulDertig liked this post
NS162 no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 10:55 AM   #2189
Guere
Registered User

Guere's Avatar

03-02-2013. Nou, daar issie dan! Ik ben benieuwd naar de reacties. Alle meningen zijn welkom, maar hou het dus aub een beetje realistisch en/of constructief. Referenties naar de 3e wereld zijn een beetje kansloos.

Zoals ik zelf al eerder heb gezegd kan de dakafwerking inderdaad mooier. Echter, het is denk ik een keuze of je het je ontzettend laat afleiden. Als je gewoon rondloopt valt het helemaal niet zo op. De ruimte is groot en licht. En dat is nog met tijdelijke commercie die uiteindelijk weer weg gaat! Als je continu naar het dak gaat staren: tsja, dan vallen er wel wat dingen op. Maar het is naar mijn idee zwaar overdreven als je daardoor het hele gebouw afschrijft.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

werchter, laserq, azuil, NulDertig, Oeg and 2 others liked this post
Old February 3rd, 2013, 11:02 AM   #2190
werchter
Registered User

Likes (Received): 1

Thnx voor de snelle update!
werchter no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:10 AM   #2191
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Likes (Received): 123

Geweldige updates. Nu nog kunnen voorstellen dat dit pas 1/6 van de hal is
dommeltje no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:16 AM   #2192
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 2151

Dank voor de mooie update vroege vogel! Op zich is de nieuwe constructie mooi, evenals de vloer en oogt het ruimtelijk, maar het ontbreken van een plafond is echt zonde. Daardoor oogt het nu als een fabriekshal c.q. distributiecentrum van de C1000. Zie foto 2 en 15 voor wat ik bedoel. Des te schokkender is het als je dan foto 34 van het plafond van de oude hal ziet en beseft dat er wat betreft plafond in al die jaren geen vooruitgang geboekt is en amper verschil... Echt, dit nieuwe station zou er zoveel mooier uitzien met plafond. Nu oogt het te kaal, kil en onaf.
Old February 3rd, 2013, 11:18 AM   #2193
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Er zit helaas weinig anders op dan hopen dat er komende jaren nog een potje geld gevonden wordt om toch nog de oorspronkelijk geplande plafondafwerking te monteren. Ik vermoed dat als het project in 2016 is afgerond - en er geen geld is gevonden - dat de kans zeer klein is dat ze het daarna ooit nog gaan doen.
Old February 3rd, 2013, 11:26 AM   #2194
utrecht
Registered User

Likes (Received): 0

Heerlijk om die nieuwe hal rond te lopen. Heel strak ingericht. Kleurstelling (vloer/dak) maakt het heel rustig, het is veel minder schreeuwerig dan de oude hal. Ik vind dat er goed werk is geleverd, mijn complimenten!
utrecht no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:29 AM   #2195
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Likes (Received): 123

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Dank voor de mooie update vroege vogel! Op zich is de nieuwe constructie mooi, evenals de vloer en oogt het ruimtelijk, maar het ontbreken van een plafond is echt zonde. Daardoor oogt het nu als een fabriekshal c.q. distributiecentrum van de C1000. Zie foto 2 en 15 voor wat ik bedoel. Des te schokkender is het als je dan foto 34 van het plafond van de oude hal ziet en beseft dat er wat betreft plafond in al die jaren geen vooruitgang geboekt is en amper verschil... Echt, dit nieuwe station zou er zoveel mooier uitzien met plafond. Nu oogt het te kaal, kil en onaf.
Onaf ja, je kan overal wel een vergrootglas op zetten, nog 3 jaar dan weten we het. Ik ben in ieder geval trots op deze toekomstige mega terminal, uniek voor zo'n klein landje.

Apostle liked this post
dommeltje no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:34 AM   #2196
NS162
Registered User

Goed vastgelegd weer, deze nieuwe stap in de verbouwing van Utrecht Centraal! Ik blijf het prachtig vinden: Die hoogte, dat licht en het golvende dak wat soms in constructies binnen weer terug komt. Dat soort details maken voor mij het verschil! Er is een golvend dak, dus zijn de lichtlijnen ook golvend, dat soort details dus! Hopelijk komt dat verder in de bouw nog meer terug. Jammer wel weer van die bouten die je ziet op foto 32. DAT moet je nu juist niet willen: Maak mooie constructies, maar laat niet zien hoe ze gemaakt zijn. Dan wordt het nog fraaier!!
En zoals ik al eerder tikte, houd deze hal nou eens leeg! Doe al die commercie aan de buitenzijdes of op een niveau hoger zoals in de toekomstplaatjes ook te zien is. Ik ga er dus ook van uit dat die winkeltjes aan de noordzijde, tijdelijk zijn! (Jambelle foto 23 = definitief, Smullers foto 25 = tijdelijk?)
Ik ga vanmiddag het zelf ook nog even live bekijken. Hopelijk hebben ze nog steeds die folder beschikbaar. Telkens als er iets op papier uitkomt, is dat na enkele dagen al nergens meer te vinden. Zo mis ik nog een paar bouwkranten :-(

Groet,
Raymond v/d Hoven
Old February 3rd, 2013, 11:41 AM   #2197
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Ik denk dat ze vanmiddag nog wel foldertjes voor je hebben. En ja, de glazen commercie is definitief, alles aan de noordzijde (houten gebouwtjes) zijn tijdelijk.

Foto 32 is zwaar ingezoomed: dat detail zie je nauwelijks vanaf de grond. Deze plaatjes zijn nodig om de snoeren etc door de balken heen te trekken. Al hadden die natuurljik ook met veel minder boutjes vastgezet kunnen worden.
Old February 3rd, 2013, 11:47 AM   #2198
azuil
Registered User

Likes (Received): 19

thanks Guere weer!
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:48 AM   #2199
azuil
Registered User

Likes (Received): 19

en de Traverse is al dicht of niet?
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old February 3rd, 2013, 11:56 AM   #2200
NS162
Registered User

Quote:
Originally Posted by azuil View Post
en de Traverse is al dicht of niet?
Ik denk dat de mannen op foto 36 nu wel klaar zijn met hekken plaatsen. En dan het rolhek nog dicht wat er achter zit.
Zijn de toiletten eigenlijk al open? Die bij de jaarbeurstraverse vallen nu in het afgesloten gebied.

Groet,
Raymond v/d Hoven, die juist let op die boutjes die balken verbinden. Je kunt er zo mooi een deksel op doen. Maar dat zal mijn beroepsgekte wel zijn (ik werk in de bouw, en weet hoe mooi je dingen kunt afwerken. En hoe lelijk..)

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules