|
|
| daily menu » news links | rate the banner | guess the satellite | guess the city | one on one |
|
|
#1 |
|
VivrantQuest
|
Scheepvaartcollege Update poost
Impressiemateriaal was niet 1-2-3 voorhanden.
We beginnen maar gewoon. Ploeg der Aarde ![]() Hut gaat op de schop ![]() Met uitzicht op de Euromast ![]() Wij zijn Sterk ![]() Bouwplaats ![]() Datum: 13 februari 2003 Platen: Marin Woorden: VQ
Candle Light in de disco Sprite Last edited by VQ; February 14th, 2003 at 12:21 AM. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Registered User
|
Dat schiet al aardig op!
Ik wist niet dat ze al begonnen waren.
THE FUTURE IS NOT A GIFT: IT IS AN ACHIEVEMENT. THIS IS THE ESSENTIAL CHALLENGE OF THE PRESENT. THE FUTURE DOES NOT BELONG TO THOSE WHO ARE CONTENT WITH TODAY, APATHETIC TOWARD COMMON PROBLEMS AND THEIR FELLOW MAN ALIKE, TIMID AND FEARFUL IN THE FACE OF BOLD PROJECTS AND NEW IDEAS. RATHER, IT WILL BELONG TO THOSE WHO CAN BLEND PASSION, REASON AND COURAGE IN A PERSONAL COMMITMENT TO THE GREAT ENTERPRISES AND IDEALS OF AMERICAN SOCIETY." ROBERT F. KENNEDY |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Registered User
|
Scheepvaartcollege is dat niet de Hogere Zeevaartschool?Ben daar jaren geleden nog is op een voorlichtingsdag geweest voor de opleiding Maritiem Officier........................Helaas mijn grootste droom van jongs af aan om stuurman te worden is nooit doorgegaan ,afgekeurd voor mijn ogen!Grote zeeschepen,tankers en hoogbouw hebben altijd mijn fascinatie gehad,en nog steeds.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Registered User
|
Mooie plaatjes!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Jürgen Leschinger
|
Gevonden...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Registered User
|
Apartica Fantastica!
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
My train goes everywhere!
|
Dat ziet er vaag uit... heel apart, maar weet nog niet of ik het mooi moet vinden!
|
|
|
#8 |
|
Registered User
|
Het is weer eens wat anders. Leuk ontwerp van die gevel.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Registered User
|
Tel zo'n 16 etages.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jürgen Leschinger
|
Goed zo Apo !!
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VivrantQuest
|
Die Apo is toch ook een Telmeester van de bovenste plank
|
|
|
#13 |
|
|
Ja tellen en rekenen kunnen we gelukkig wel aan Apo overlaten... Voor mij wordt het zodra het boven de 10 komt toch lastig
|
|
|
#14 |
|
Jürgen Leschinger
|
Vandaag in het RD een interessant stukje over het Lloydkwartier. Eigenlijk een beetje van alles incl. STC. Vandaar dat ik 'm hier post...
'On-Nederlandse' parkeergarage in Lloydkwartier' Doek dreigt te vallen voor oude portiersloge, maar vervallen veerhuisje wordt restaurant. Rotterdam - Het Lloydkwartier in Rotterdam-West, het verlaten haventerrein dat de komende jaren wordt omgevormd tot een modern woon- en werkgebied, krijgt een parkeergarage van 'on-Nederlandse omvang'. Op de Lloydpier komt een zeer omvangrijke garage die op één laag plek gaat bieden aan 900 auto's. Daar bovenop worden de nieuwe woningen gebouwd. 'Zoiets is er nog nergens in Rotterdam en ook in Nederland is dit heel bijzonder', zegt een woordvoerder van de gemeente. Bij de ontwikkeling van de zes hectare grote Lloydpier - het laarsvormige terrein dat ligt ingeklemd tussen de Schiehaven, de Sint Jobshaven en de Nieuwe Maas - is ervoor gekozen eerst te kijken hoeveel parkeerplaatsen er kunnen worden aangelegd om daar vervolgens pas de hoeveelheid woningen bij te tekenen. De 'voet' van de pier zal plaats gaan bieden aan 1050 parkeerplaatsen (900 in de garage en 150 op de kades) en 700 woningen. Dat betekent dat op de pier plaats is voor 1,5 auto per huishouden. Om ervoor te zorgen dat de nieuwe grote parkeergarage geen onveilige plek wordt, zal een speciale werkgroep zich over de inrichting gaan buigen. De bedoeling is in ieder geval dat het plafond van het parkeerdek een stuk hoger wordt dan doorgaans het geval is. Bovendien wordt de voorziening van verschillende kleuren voorzien zodat gebruikers zich beter kunnen oriënteren en de weg niet kwijt raken. De Lloydpier ligt op dit moment helemaal braak, met uitzondering van het Lloydgebouw. Dit rijksmonument is het oude hoofdkantoor van de voormalige rederij de Rotterdamsche Lloyd en is onlangs ontwikkeld tot een gebouw met een mix van wonen en werken. Smit Tak gebruikt de Lloydpier nu nog voor het afmeren van takliften, maar deze zullen komend jaar verhuizen naar een andere plek in de haven. Het stedenbouwkundig plan voor de Lloydpier bestaat uit een gesloten bouwblok, met op de hoekpunten torens van zo'n zeventig meter hoog. De eerste schetsontwerpen voor de woongebouwen worden momenteel gemaakt. Voor de supervisie over de architectuur is Kees Rijnboutt aangetrokken. Van de hand van deze voormalige rijksbouwmeester zijn onder meer enkele gebouwen op de Veranda, de nieuwe wijk tegenover de Kuip. Hoewel nog niet vaststaat hoe de bebouwing van de Lloydpier er precies komt uit te zien, is door Neutelings Riedijk Architecten uit Rotterdam al wel een gedurfd ontwerp gemaakt voor een van de torens waarin het Scheepvaart- en Transport College zal worden gevestigd. In het gebouw, dat eind 2005 gereed moet zijn en bestaat uit een twee tot drie verdiepingen tellende onderbouw met daarop een geknikte toren, komen 200 mensen te werken en kunnen 2300 leerlingen en studenten een opleiding volgen. Hoewel bij de bouw van het Lloydkwartier getracht wordt om zoveel mogelijk oude havengebouwen te behouden, lijkt de vroegere portiersloge van de Rotterdamsche Lloyd plaats te moeten maken voor de nieuwbouw. Pal onder het blauwe gebouwtje is een innovatief leidingensysteem gepland, waarmee Rotterdam experimenteert. Het gaat om een uniek systeem dat reparaties aan kabels en leidingen mogelijk maakt zonder dat de straat hoeft te worden opengebroken. Restaurant De Rotterdamse politiek is verdeeld over de portiersloge. Hoewel iedere fractie het lieflijke gebouwtje het liefst zou behouden, is een aantal fracties er inmiddels van overtuigd geraakt dat het gewoonweg niet mogelijk is. De deelgemeente Delfshaven heeft al een sloopvergunning voor de loge afgegeven, maar aangezien daar vier bezwaarschriften tegen zijn ingediend, is de dreigende sloop nog even afgewend. Later deze maand zal de commissie voor beroep- en bezwaarschriften zich over de protesten buigen. Een historisch gebouw dat wel zeker een plek krijgt in het nieuwe Lloydkwartier is het oude veerhuisje op de punt van de straten Schiemond en Schiehaven. Bekeken wordt of het Zwitsers uitziende chaletje, dat in zeer slechte staat verkeert, kan worden gerenoveerd. Blijkt dat niet het geval, dan zal het houten pandje op dezelfde plek worden herbouwd. Het veerhuisje deed vroeger dienst als wachthuisje voor het voormalige veer naar de scheepswerf van RDM op de Heijplaat. Om te voorkomen dat het pandje wordt gekraakt, wonen er momenteel twee studenten in. Zij zullen uiteindelijk plaats moeten maken voor een Cubaans restaurant. Last edited by Marin; March 5th, 2003 at 01:44 PM. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Registered User
|
Jezus, Kees Rijnboutt, hadden ze niet een jongere architect kunnen vinden??
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jürgen Leschinger
|
Waarschijnlijk zijn er mensen die zich afvragen hoe de portiersloge eruit ziet. De volgende foto's (van 13 feb.) tonen het bewuste gebouwtje.
Ene VQ was op slag verliefd...:love: ![]()
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Erg leuk huisje.. ik houd zelf wel van zulke kleine gebouwtjes e.d. ook de functie ervan was interessant!
Mooi dat die behouden blijft!
|
|
|
#18 |
|
Jürgen Leschinger
|
<table cellpadding=4 cellspacing=0 width=98% class="quoteBox">
<td align=left valign=center> <smallfont> <b>Quote</B> <I>originally posted by supercees </i></b> </smallfont> </td> <tr><td align=left valign=top>Erg leuk huisje.. ik houd zelf wel van zulke kleine gebouwtjes e.d. ook de functie ervan was interessant! Mooi dat die behouden blijft!</td></tr> </table> Gezien de huidige plannen twijfelachtig... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
kwalijke zaak dan weer...
|
|
|
#20 |
|
Guest
|
Het voortdurend willen bewaren van allerlei zaken wordt in de psychologie aangeduid met de term 'neurose'. In courante taal: 'het syndroom van Malle Pietje'. Zelf ben ik iemand die voortdurend overal berichten uit knipt, er datumstempels op zet en de artikelen uit tijdgebrek danwel anderszins vervolgens tot een grote stapel laat groeien. Vervolgens voel ik mij schuldig. Een topneuroot.
Hiermee wil ik zeggen dat ik in Nederland momenteel een teneur waarneem die ervan uitgaat dat al het oude mooi en waardevol is. Dit is een misvatting en geldt m.i. ook niet voor het huisje op de foto, dat daar zo lelijk in de weg staat. (zie ook gebouw Nederlandsche Bank aan de Boompjes) |
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|