daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Reply

Thread Tools
Old April 20th, 2014, 03:36 PM   #4381
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Had weinig gescheeld hoor, of ik was inwoner van Groningen geworden. Maakt mij niks uit, iedere plaats waar ik heb gewoond, daar was wel iets mis mee. Met Leeuwarden heb ik net zo`n haat-liefde verhouding als met andere plaatsen. Overal is wel wat te beleven of juist niet. En als je het dan helemaal hebt gehad met beide provinciehoofdsteden, dan ga je toch lekker in Roden of Oosterwolde wonen? Als je een auto hebt, is Nederland opeens heel erg klein.

mennomulder liked this post
railway stick no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 21st, 2014, 04:57 PM   #4382
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Likes (Received): 65

Dat was kantje boord dus Bijna was dit je Avatar geweest :p

railway stick liked this post
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2014, 08:23 PM   #4383
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 204

Ik heb vanavond wat gegeten bij de Sigaar. Ik moet zeggen dat ik die nieuwe pandjes daar een stuk beter vind passen nu ik er eens goed in het echt naar heb gekeken.
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer
Erik no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2014, 08:40 PM   #4384
refluS
NL

refluS's Avatar

Likes (Received): 38

Stadspartij: studentenstraten vaker schoonmaken
Oogtv.nl

De Stadspartij wil dat de straten waar meer dan 15 procent van de bewoners op een studentenkamer woont, beter onderhouden wordt. Het gaat dan om zaken als groenbeheer en het schoonhouden van de straten.

De gemeente probeert wildgroei van studentenkamers tegen te gaan door een maximaal 15 procent per straat toe te staan, maar in de praktijk blijkt die norm soms moeilijk te handhaven. Dat gaat vaak gepaard met meldingen van overlast.

De straten die daar mee te maken hebben, moeten dan ook vaker schoongemaakt worden, aldus de Stadspartij.
refluS no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2014, 11:09 PM   #4385
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 12

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=133148
Quote:
Groningen vist achter het net als het gaat om latere treinen vanuit de Randstad naar Noord-Nederland. Dat blijkt uit de concept-ontwerpconcessie die vandaag bekend is gemaakt door staatssecretaris Mansveld (PvdA). De concessie voor de NS loopt over een periode van tien jaar en wordt na de zomer definitief vastgesteld.

Opdracht
Een meerderheid in de Tweede Kamer gaf Mansveld eerder nog de opdracht met de NS in gesprek te gaan over de nachttreinen naar Groningen, maar blijkbaar zonder resultaat. Een woordvoerder van de NS laat in een reactie weten dat de reizigersstroom naar Groningen onvoldoende is om nachttreinen te laten rijden. Ook zou er onvoldoende materieel zijn om de treinen ook na 1:00 uur vanuit de Randstad naar Groningen te laten rijden.

'Geen groot punt'
Het Groningse VVD-Kamerlid Betty de Boer heeft begrip voor het voornemen om geen nachttreinen naar Groningen te laten rijden: 'Zo dik is de nachtelijke stroom reizigers naar Groningen niet. Als het Noorden dit echt wil dan moeten we misschien zelf een bijdrage leveren. In het debat zal ik er nog eens naar vragen, maar echt een groot punt is dit hier niet', zegt het kamerlid met vervoer in haar portfeuille.

Wel nachttreinen andere steden
Overigens komen er wel latere (nacht)treinen in het weekend vanuit de Randstad naar steden daarbuiten. Tot 1:00 's nachts rijdt de NS door naar onder meer Zwolle, Deventer, Haarlem en Dordrecht. De komende maanden wordt de concept-concessie door de staatssecretaris besproken met consumentenorganisaties. Na de zomer volgt de afrondende behandeling in de Tweede Kamer.
En bedankt MUTS Betty de Boer. In de gemeenteraad kreeg je al niets voor elkaar door kennisgebrek en pure domheid, nu ben je gewoon te laf om als kamerlid iets te doen voor het Noorden.
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old April 23rd, 2014, 11:34 PM   #4386
Grunus
Viking

Grunus's Avatar

Likes (Received): 2

Zonde. Ik ben wel klaar met die nachtjes doortrekken of op Schiphol tukken omdat ik weer eens de laatste trein heb gemist. Wij leven in het Noorden geďsoleerd van de rest van Nederland vanaf bepaalde uren en daar word ik niet blij van. Mijn nest ga ik niet verhuizen.

Judazzz liked this post
Grunus no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 06:52 AM   #4387
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 116

Is het dan echt zo'n groot probleem om trein te laten aansluiten op die trein van 1.00 uur naar Zwolle?
Of er markt voor is, dat kan ik dan weer niet beoordelen.
maral no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules