SkyscraperCity Forum banner

Paris, deel 2.

9K views 14 replies 9 participants last post by  rivara 
#1 · (Edited)
Gisteren deel 1, vandaag het vervolg.

51. De Sacre Coeur. Deze foto is genomen op 1 mei, het was dus idioot druk in Montmartre. De foto's die hierna komen zijn eerder genomen.




52. Bij nacht in Montmartre.




53. Mooi dingetje heur.




54. Het uitzicht is ook niet verkeerd vanaf daarboven.




55. Sommige stukken zij behoorlijk stijl in Montmartre, het hoogteverschil wordt hier dan ook opgevangen door behoorlijk lange trappen. Grappig om te zien dat veel toeristen helemaal dood zijn als ze zo'n trapje op zijn gelopen:lol:




56. Tour Montparnasse, met zijn 209m het éénna hoogste bouwwerk van Parijs. Op de 59e etage bevindt zich een mooi outdoor uitkijkplatform.




57. Best hoog zo...




58. Schandalig eigenlijk he, die megalomane hoogbouw middenin het lieflijke historische kleinschalige karakter van de Parijsse binnenstad.




59. Klassiek uitzichtsplaatje.




60. Palais des Invalides stond er mooi bij zo in het zonnetje.




61. De metro gaat grootendeelsch ondergronds door het centrum, maar hier doet hij even het daglicht aan.




62. ondergronds heb je lange gangen die perrons van een station met elkaar verbinden. Dit is het station van Montparnasse.




63. Zo ziet zo'n bovengronds station er dan uit.




64. Ook hier hebben ze wat moois van weten te maken.




65. Ja, ook hier ben ik eventjes geweest.




66. Niet naar boven geweest, daar was het veel te druk voor, maar wel even er onder rond gelopen.




67. Wederom de bovengrondse metro.




68. Hier zijn we dus aanbeland in La Defense. In deel 1 is hierover al het een en ander gebakkeleid.




69. Grand Arse.




70. Density.




71. Best mooi gedaan zo, een kaarsrechte lijn van de Grande Arch over de Arc de Triomphe, Place de la Concorde tot aan het de piramide van het Louvre.




72. Aardig voetgangersbruggetje.




73. Buiten La Defense vind je deze experimentele sociale woningbouw.




74. Al dat groen linksvoor is een enorme begraafplaats. En uiteraard waren ook petanquevelden voor de kantoormedewerkers in de pauze.




75. Weerspiegeling.




76. Drukte op het centrale plein.




77. Grappige kunst.




78. Dikke middelvinger, beetje asociaal.




79. Nog wat weerspiegelingen. Bijna alle gebouwen op La Defense zijn gedecoreerd met koel spiegelglas.




80. De weg gaat hier onder de gebouwen door. Doet me stiekem een beetje denken aan de plannen voor de Zuidas.




81. nog meer weerspiegelingen. Ditmaal niet van een gebouw maar een vies modderpoeltje waar een onbegrijpelijk beeld in stond.




82. Kunst.




83. Fontein.




84. Arc de Triomph, hier konden we op, maar dat hadden we bewaard voor 's avonds. Voor de foto's. Voor JULLIE dus.




85. Uitroeping van de republiek.




86. Straatartiesten in overvloed. (Ook veel bedelaars trouwens...)




87. Knap hoor, op 1 hand.




88. Goed hier zijn dus de avondfoto's vanaf de Arc.




89. Aangezien het niet mijn camera was heb ik maar een beetje staan kloten met de instellingen.




90. Totdat er ineens een beveiligingsmedewerker mij kwam vertellen dat je niet je statief mocht gebruiken. En toen ik vroeg waarom kreeg ik het fantastische argument 'dat zijn de regels' te horen.:eek:hno:




91. Ik moest de camera dus op het randje plaatsen en de zelfontspanner gebruiken om de foto's nog enigszins te laten lukken.




92. Uitzicht dus.




93. Champs Elysees.




94. Ook wel aardig belicht.




95. Lopend via Place de la Concorde...




96. ...




97. ...Langs de Orangerie...




98. ...Naar het Louvre.




99. Nog even een fotootje van 1 mei bovenop Montmartre, stikdruk maar wel gezellig met deze zanger, hij had een leuk repertoire.




100. Afsluiter.






EDIT: BONUS!

Panorama vanaf het dakterras van de Printemps





Ik hoop dat jullie het hebben kunnen waarderen. Tips zijn nog steeds meer dan welkom!
 
See less See more
51
#5 ·
Prachtig! Ben je ook nog boven op die Arch (arse :D) in La Defense geweest? Dat vond ik zelf zeer leuk om te doen. Ik ben er een paar jaar geleden voor het laatst geweest. Het grootste minpunt van de stad vond ik de bedelaars.....
 
#7 ·
Ook hier weer bedankt voor de reacties. Misschien dat ik later nog eens die foto's in het UPC zal plaatsen, in ieder geval bedankt voor de tip ;)
Overigens had ik vrij weinig problemen met de camera hoor Chris, vrij gebruiksvriendelijk en m'n broer had er al het een en ander over uitgelegd voor ons vertrek. Alleen de nachtfoto's waren even zoeken naar de juiste instellingen.

@Timon: Nee ik ben niet op de Grand Arch in La Defense geweest. Van mijn moeder moest ik kiezen tussen de Grande Arch en de Arc de Triomphe. Overal op gaan vond ze ietwat overdreven. Maar die keus was snel gemaakt aangezien je vanaf de Arc de Triomph een mooi uitzicht hebt over La Defense, en volgens mij heb je dat minder vanaf de Grand Arch.

@ Daneo: Zoiets vermoede ik al, ik vond het al zo vreemd dat ze zo'n gebaar in het openbaar neerzetten.:D
 
#10 ·
Leuke, aansprekende foto's van Parijs ook in deel 1. Wat La-Defence betrft wat een drukte daar, toen ik er was (dit was wel op een zondag, dus kantoren gesloten) liep er geen kip rond. Via het metrostation kwamen we in een zowat leeg winkelcentrum en op enkele tientallen mensen bij de Ark was er niemand te bekennen. Vond het toen dan ook best wel tegenvallen, hier ziet het er een stuk aantrekkelijker uit.
 
#13 ·
Klopt, echt een aanrader daar bovenop. De Printemps zelf is aardig duur, maar de prijzen van het restaurantje er bovenop vielen mee. Althans, in vergelijking met andere cafés en restaurants op straatniveau. En dan heb je er nog uitzicht bij ook.
We kwamen er trouwens met toeval terecht. We wilden shoppen bij de Printemps, maar liepen bij de verkeerde ingang naar binnen, en aangezien ons Frans niet je-van-het is dachten wij 'mode' op de 9e verdieping. Daar moeten we heen. Maar dat bleek kindermode te zijn. Vervolgens liepen we nog een trap op en stonden we op het dakterras!
Het was er ook behoorlijk rustig bovenop dus ik had alle tijd en ruimte om de foto's te maken. :)
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top