search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam > Café Berlage

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old June 14th, 2016, 02:31 PM   #961
Alargule
zeeeendeeigeel

Likes (Received): 1349

De foto op wijnjemineetje is wat donker; als ik de boel wat overbelicht, dan ziet het scherm eruit alsof het één geheel is:

...terwijl de 'andere' R-netschermen toch duidelijk uit kleinere tussenschermpjes met LEDs bestaan:

Dus ik vermoed dat dit ook 'NS-schermen' worden.

Waarom er op een metrolijn waarop als het goed is maar één lijn komt te rijden überhaupt kleur gebruikt moet worden is voor mij overigens wel een vraag. Een monochromatisch scherm zou ook wel wat beter passen bij de 'vijftig tinten grijs' van de stationsarchitectuur...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Muiderpoort liked this post
Alargule no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old June 14th, 2016, 07:56 PM   #962
MrAronymous
Registered User

MrAronymous's Avatar

Likes (Received): 2505

Deze bovegrondse DRIP heeft één glasvlak én ledverlichting.

Ik neem aan dat het hetzelfde type is. Maar aangezien het schermpje er verdiept in zit zou het ook om een kleurendisplay kunnen gaan.
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old June 28th, 2016, 04:09 PM   #963
P17
Registered User

Likes (Received): 2685

Alle bussen van en naar Schiphol vanaf 2018 volledig elektrisch

NederlandElektrisch.nl, Alle bussen van en naar Schiphol vanaf 2018 volledig elektrisch:

Quote:
Alle bussen die in de nieuwe concessie vanaf 2018 van en naar Schiphol rijden, zullen dit volledig elektrisch doen. Het is een van de meest opvallende eisen die wordt gesteld in aanbestedingsdocumenten.

Momenteel wordt de concessie in Amstelland-Meerlanden – die in december 2017 afloopt – uitgevoerd door Connexxion. Amstelland-Meerlanden omvat de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer, Ouder-Amstel en Uithoorn. Het gebied is zo’n 300 vierkante kilometer groot en telt meer dan 300.000 inwoners. In het concessiegebied ligt een belangrijke motor van de Nederlandse economie: de luchthaven Schiphol. Daarnaast is de bloemenveiling Aalsmeer een belangrijke pijler van de regio. (meer)
P17 no está en línea   Reply With Quote
Old June 29th, 2016, 12:41 PM   #964
Gereke
Registered User

Likes (Received): 157

Nouja alle, die van het GVB niet lees ik. Maar evengoed vooruitgang. Ben benieuwd hoe lang die accu's het uithouden.
Gereke no está en línea   Reply With Quote
Old July 1st, 2016, 02:24 PM   #965
ropniko
Registered User

ropniko's Avatar

Likes (Received): 88

Quote:
Originally Posted by Alargule View Post
De foto op wijnjemineetje is wat donker; als ik de boel wat overbelicht, dan ziet het scherm eruit alsof het één geheel is:

...terwijl de 'andere' R-netschermen toch duidelijk uit kleinere tussenschermpjes met LEDs bestaan:

Dus ik vermoed dat dit ook 'NS-schermen' worden.

Waarom er op een metrolijn waarop als het goed is maar één lijn komt te rijden überhaupt kleur gebruikt moet worden is voor mij overigens wel een vraag. Een monochromatisch scherm zou ook wel wat beter passen bij de 'vijftig tinten grijs' van de stationsarchitectuur...
Misschien iets met vooruitgang / mogelijkheden? Kleuren, en met name bij waarschuwingen of afwijkende berichten maken mensen meer alert. Zeker in een 'vijftig tinten grijs' omgeving. Het enkel omroepen van berichten is niet meer van deze tijd, dus mooie stap vooruit!
ropniko no está en línea   Reply With Quote
Old July 2nd, 2016, 11:38 AM   #966
MrAronymous
Registered User

MrAronymous's Avatar

Likes (Received): 2505

Een nieuwe foto van scherm op het metrostation hier.

En de bordengate houdt niet op

MrAronymous no está en línea   Reply With Quote
Old July 2nd, 2016, 12:08 PM   #967
Alargule
zeeeendeeigeel

Slordig inderdaad.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Old July 2nd, 2016, 07:11 PM   #968
Silly_Walks
Registered User

Likes (Received): 614

...
Silly_Walks no está en línea   Reply With Quote
Old July 3rd, 2016, 06:32 PM   #969
RoelZ1
Registered User

RoelZ1's Avatar

Likes (Received): 132

Tegen de tijd dat de Noord Zuidlijn open gaat rijdt lijn 24 toch weer? Oh wacht, de haltes moeten precies andersom.
RoelZ1 no está en línea   Reply With Quote
Old July 3rd, 2016, 07:30 PM   #970
troll¥
Registered User

Likes (Received): 82

Quote:
Originally Posted by RoelZ1 View Post
Tegen de tijd dat de Noord Zuidlijn open gaat rijdt lijn 24 toch weer?
Nou, ben benieuwd...
troll¥ no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2016, 10:52 AM   #971
sergiogiorgini
Registered User

Likes (Received): 473

Misschien ben ik vergeetachtig, maar waar kan ik de meest recente (voorlopige) lijnennetvisie vinden op een kaart? Of waren we nog niet zo ver?

En dan bedoel ik niet dat kaartje met drie pijlen en een call-out "meer oost/westvervoer".
sergiogiorgini no está en línea   Reply With Quote
Old July 9th, 2016, 11:03 AM   #972
Alargule
zeeeendeeigeel

Dat is er niet. Voor gisteren stond dat nog op september dit jaar, maar ik verwacht dat GVB met deze vertraging ook wel weer achterover zal gaan leunen. 22 juli 2018 is nog zo ver weg he. Dan kan dat nog wel even wachten.

Old July 9th, 2016, 11:49 AM   #973
sergiogiorgini
Registered User

Likes (Received): 473

Hmmm. Ik kreeg gisteren al het idee dat mevrouw van Huffelen wel erg trots was op de spinnenweb/visgraat-analogie maar verder niet in detail wilde treden. Ik stel me een trots intern document voor met slechts een illustratie van een visgraat en het bijschrift "nog uit te werken"

Raar dat er nog niet eens een schetsversie is gepubliceerd.
sergiogiorgini no está en línea   Reply With Quote
Old July 13th, 2016, 09:13 PM   #974
Mojito
kejje nagaan!

Mojito's Avatar

Likes (Received): 1989

Nieuwe reisinformatie-displays tram- en bushaltes GVB (4)

Wellicht hadden andere forummers deze al gezien, mij vielen ze pas op sinds ik voor mijn huidige werk regelmatig op Sloterdijk de bus (22) pak: de grootste, 12-regelige versie van de nieuwe schermen. Voor de volledigheid post ik ook hier nog een foto van.

20160713_Sloterdijk by PCFR 76, on Flickr

P17, EPA001, Silly_Walks liked this post
Mojito no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
amsterdam

Thread Tools

Posting Rules