|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|||||||
| Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving. |
![]() |
|
|
Thread Tools | Display Modes |
|
|
#21 | ||||
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Mooie beelden van een stad die ik maar wat goed ken. De observaties die je maakt komen me maar wat bekend voor. Ook leuk om wat meer te zien van het Albanese deel van de stad, die heb ik nooit intensief bezocht. Heb je verder nog plaatsen bezocht in Macedonië?
Heb je trouwens het verzetsmuseum bezocht? Dat personifieerde wel heel erg hoe de Macedoniërs zichzelf zien; dat heel de wereld er op uit is hun te pakken en hun cultuur weg te vagen. Bizarre gewaarwording. Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
.
|
|
|
|
#22 |
|
Registered User
|
Heb je enkel de grote steden gedaan, Plaas. Of ook de natuur en de dorpjes? Want dat is eigenlijk de reden dat Macedonië op mijn 'lijstje' staat.
In elk geval weer een zeer aangenaam reisverslag! |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
MP
Likes (Received): 79
|
Lotje en ik hebben ons voorgenomen alle Europese hoofdsteden te gaan bezoeken, daar was deze reis het directe gevolg was. Natuurlijk hebben we wel de nodige landschappen gezien als we van stad naar stad reisden, maar de nadruk lag echt op de hoofdsteden. Toch waren de zichten vanuit trein en bus ook erg indrukwekkend (karren met paarden, het bestaat nog!). Vooral Bulgarije en Macedonië zijn schitterende landen. De bus stopte in Macedonië nog aan een waterbron in de bergen, daar hebben we onze flesjes hervuld - dat water was heerlijk.Quote:
Macedonië lijkt inderdaad nogal te worden verziekt door complottheorieën en koudwatervrees. "Ween, heel de wereld is tegen ons," en dan maar beelden bouwen. Ergens anders is het altijd nog slechter dan hier, dat idee. 't Is de vraag of dat soort retoriek nog uit de hoofden van de mensen kan verdwijnen. Misschien dat de toekomstige generaties wat opener en moderner zullen worden. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
2 van mijn beste vrienden zijn Macedonisch en wonen in Skopje. Om die rede ben ik er de afgelopen 2 jaar 4 maal geweest (en zij 2 keer hier, en heb ik 1 van de twee nog in New York ontmoet)
|
|
|
#25 | |
|
Bike It!
Likes (Received): 301
|
Heel boeiende reportage, al heb ik het bijgevoegde filmpje niet helemaal uitgekeken...trop is teveel, te veel is trop!
![]() Ik wil nog wel eens die kant op reizen, maar de zin is een beetje over, moet ik zeggen. Het is natuurlijk intrigerend om een land en een stad zo te zien ontwikkelen, al lijken ze idd wel wat te overdrijven met hun geëtaleerde nationalisme. Quote:
Gelukkig kwam even later de art nouveau die grotendeels komaf maakte met het kopieergedrag uit het verleden. De oude wijk van Skopje kan me trouwens wél bekoren, maar om daarvoor nu naar Macedonië af te reizen?...
|
|
|
|
#26 |
|
MP
Likes (Received): 79
|
Nu ja, om de kosten hoef je het in elk geval niet te laten, Macedonië is echt schokkend goedkoop. En de natuur is er wonderschoon. Het land heeft ook nog wel wat aardige historische stadjes. De wijnen zijn echt van superieure kwaliteit en ook het bier is er smaakvol. Redenen genoeg om het land toch nog een kans te geven hoor, Benonie!
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bike It!
Likes (Received): 301
|
Oké, bedankt voor de tips Plaas. Ik laat Macedonië nog even op mijn lijstje staan....naast die tientallen andere. Het bier heeft me overtuigd.
|
|
|
#28 |
|
Registered User
Likes (Received): 4
|
Mooi en representatief verslag! Ik ben er afgelopen zomer geweest, heb me er goed vermaakt. De lekkerste groenten en wijnen heb ik daar naar binnen gewerkt. Het Ottomaanse deel van de stad is geweldig, autentiek en ongepolijst. Over de rest van de stad; afmaken wat er nu gebouwd wordt en dan hopen op een fatsoenlijke regering..
|
|
|
#29 | |
|
Vrijstad Kellerbier!
|
Quote:
Koppeling intrappen versnellingspook naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven gas weer loslaten koppeling intrappen versnellingspook naar linksonder bewegen koppeling voorzichtig op laten komen oppassen voor fietsers rempedaal indrukken koppeling weer intrappen versnellingspook terug naar linksboven bewegen koppeling voorzichtig op laten komen gas geven... Drinkt Vrijstad Keller bier! Het beste bier! |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Registered User
Likes (Received): 10
|
Quote:
De kerk gaat door, maar wel op een ander plek. Er was niet alleen protest van Albanezen, maar ook van mensen die vonden dat de staat zich niet mag inlaten met religie. |
|
|
|
|
![]() |
| Tags |
| macedonië, skopje |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|