SkyscraperCity Forum banner

Breda: Projectenoverzicht

Tags
breda
804K views 4K replies 115 participants last post by  Breda2008 
#1 · (Edited)
#3,132 ·
^^Mooi dat het doortrekken van het water weer echt in de aandacht staat, heeft toch een behoorlijke tijd stilgelegen. Gaat zeker een mooi stukje worden langs de Seeligkazerne :). Hopelijk wordt het oude UWV gebouw vervangen door iets mooi en de flat op de hoek grondig gerenoveerd :cheers:.

Bij het laatste deel van Gasthuyspoort wordt overigens flink gewerkt nu, het is lastig te zien in de drukte en achter de hekken maar er is al redelijk wat beton gestort.
 
#3,137 ·
^^Mooi dat het doortrekken van het water weer echt in de aandacht staat, heeft toch een behoorlijke tijd stilgelegen. Gaat zeker een mooi stukje worden langs de Seeligkazerne :). Hopelijk wordt het oude UWV gebouw vervangen door iets mooi en de flat op de hoek grondig gerenoveerd :cheers:.


Absoluut mee eens! Dat water heeft wel lang gewacht ja, het is de vooruitgang die Breda nodig heeft en de waarde van de omgeving gaat ook flink omhoog.
 
#3,134 ·
Doortrekken Nieuwe Mark bezorgt Breda nieuwe buurt


Mooi dat in dit artikel niet alleen gesproken wordt over het stuk van de Markendaalseweg bij de ING, maar ook het stuk dat al langs het water ligt. Hopelijk komt er snel een einde aan het pand van de fietsenmaker en verandering in het kadaster-gebouw. Dit staat dus wel onder de aandacht. De ambities zijn er in ieder geval al langere tijd.

En wat betreft het wel of niet vaarbaar maken van het nieuwe stuk water; Mij lijkt het doodzonde het water dusdanig ondiep te maken dat het merendeel van de boten er niet doorheen kan!!!
 
#3,142 ·
^^ En weer Maas-Jacobs! Lijkt wel of zij de hele stad verbouwen. Ben benieuwd.

Om ook wat nieuws bij te dragen:

Grote oncologie-campus in Breda straks goed voor 2.500 banen

Overigens wil Amrath Hotel met hun campus plannen ook hierop inhaken. Helaas niet in de digitale krant. Er gebeurt al veel in deze hoek van de stad en het is duidelijk dat dat ook nog wel even doorgaat.
Trouwens, hoeveelste campus-plan is dit wel niet? :)
 
#3,145 ·
#3,144 ·
het ziekenhuis gaat hard ja.
Ik snap alleen niet welke ruimte in het oude ziekenhuis men voor ogen heeft voor die oncologie campus. Ik heb gesproken met mensen direct betrokken bij de nieuwbouw van Amphia en die geven toch aan dat het oude gebouw gerenoveerd en voor een groot deel gewoon voor de patiëntenzorg gebruikt blijft worden. vergeet niet dat de nieuwbouw ter vervanging van de langendijk is. In het oude gebouw op de molengracht zou vooral kortdurend verblijf komen en poliklinische functies.
overigens is er in het huidige ontwerp rekening gehouden met de positie van de nieuwe hoofdingang. Op de plek van het oude gebouw kunnen ook gebouwdelen in de nieuwe stijl gebouwd worden.
 
#3,147 ·
50.000m2 is niet niks!
"...Projecten waar VKZ op dit moment de rol van ontwikkelmanager vervuld zijn de ontwikkeling van de disco in Huizen, de herontwikkeling van Amrath Hotel Brabant in Breda tot een moderne City Campus van ruim 50.000 m², de herontwikkeling van de locatie rond.."

Ze hebben ook plannen voor het oude Jeka-terrein aan de overkant. Ik neem aan dat dat bij elkaar opgeteld is. Anders kan je zoveel niet kwijt. Ik verwacht een ontwikkeling in fases! ;)

Schetsje is natuurlijk nog enorm vaag, kan er prachtige gebouwen bij voorstellen maar ook rommel... In ieder geval wordt de Claudius prinsenlaan steeds stedelijker :cheers:.
Eens. Mogelijk is het slechts een schetsje om een plaatje te hebben en zegt het nog niets over welke kant het op gaat.
 
#3,151 ·
^^ Van mij mag Maas-Jacobs ook best een torentje bouwen hoor, al zie ik torens liever wat moderner dan het Gasthuyspoort. Overigens terechte winnaar, de ontwikkelaar is hier duidelijk niet voor de makkelijkste route gegaan en heeft er echt een prachtig project van gemaakt :cheers:.
 
#3,152 ·
^^ Gasthuyspoort past zich dan ook prima aan aan de historische omgeving ten westen van het complex en maakt daarmee het stukje aantrekkelijkheid binnen de binnenstadsring af. Daarbuiten kun je experimenteren wat je wil wmb.

En inderdaad wat is het toch prettig om dat complex te zien! Ik had bijna gehoopt dat het helemaal tegen de vlakte zien maar dit laat zien dat dat helemaal niet nodig bleek.
 
#3,160 ·
Ben benieuwd naar de bouwplannen aan de kades. Als er iets moois tussen zit zou het best wel eens mijn terugkeer naar het zuiden kunnen betekenen.
Dat hangt toch niet daaar vanaf!?

Dit gaat echt fantastisch zijn voor de binnenstad. Ik ben trouwens benieuwd naar hoe het waterniveau er uit gaat zien in het stuk tussen de Tolbrug en de Markendaalseweg - dat gaat hetzelfde niveau krijgen als de haven, dus dit stuk zal ook aangepakt moete worden. Het zal sowieso uitgediept moeten worden en ik denk ook verbreed.
Zie plaatje 3,4 en 5! :)
De damwanden gaan in iedere geval eindelijk weg. Das mooi!
Ik ben ook benieuwd naar het vervolg. De omgeving van belastingkantoor en de rechtbank. Daar liggen nog meer hele mooie kansen! Daar staat nog niets over op de plaatjes.

En er is meer goed nieuws, nu over de Klokkenberg. Er lijkt eindelijk wat te gaan gebeuren. Zo concreet was het nog niet eerder:

Vanaf 3,5 ton een huis op De Klokkenberg







Anno nu:



Lekker nieuws vandaag.
 
#3,158 ·
Dit gaat echt fantastisch zijn voor de binnenstad. Ik ben trouwens benieuwd naar hoe het waterniveau er uit gaat zien in het stuk tussen de Tolbrug en de Markendaalseweg - dat gaat hetzelfde niveau krijgen als de haven, dus dit stuk zal ook aangepakt moete worden. Het zal sowieso uitgediept moeten worden en ik denk ook verbreed.
 
Top