daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools
Old January 22nd, 2008, 02:18 PM   #1
Ard Buijsen
t.a.f.k.a. AJB

Ard Buijsen's Avatar

Likes (Received): 1391

Welke wijk in R'dam wil je wonen?

In het rijtje van "Waarom woon je in Rotterdam" en "Wonen in Rotterdam" en "Waar in Rotterdam woon je" de volgende:

In welke wijk in Rotterdam zou je willen wonen en waarom.

Ikzelf woon in het Liskwartier en woon daar omdat ik dat een prettige rustige wijk vind met een uiterst gemeleerd publiek. Maar vooral veel creatievere en jongere mensen. Als ik ergens anders in Rotterdam zou kunnen en willen wonen zou dat misschien de de Overschiese Kleiweg zijn omdat dat een soort van buiten gevoel geeft en de stad toch op spuugafstand is zeg maar.
Ard Buijsen no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old January 22nd, 2008, 02:27 PM   #2
SkyBridge
a.k.a. Sequentia

SkyBridge's Avatar

Likes (Received): 548

Nieuwe- of Oude Westen vanwege de nabijheid van het centrum en de vele voorzieningen in de wijken zelf. Oude Noorden, Baankwartier of Kop van Zuid staan ook hoog op het lijstje!
Old January 22nd, 2008, 02:27 PM   #3
Just
Registered User

Just's Avatar

Likes (Received): 0

@ AJB En ik woon aan de andere kant, het Oude Noorden om ongeveer dezelfde redenen.

@Skybridge, Oude Noorden doen! Leuk en gezellig, en niet super duur!
Just no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 04:13 PM   #4
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 516

ik ga in Hillesluis / Riederbuurt Noord wonen vanwege:

buurt in opkomts / wordt flink gebouwd en opgeknapt. Komt van diep en gaat naar...
direct winkels in de buurt
goede (voor de deur) OV voorziening met de stad
locatie tegen toekomstig Parkstad aan
relatief gezien zo op uitvalswegen (A16/A29)

Andere buurten in Rdam die me zeker wel zouden trekken.
Kop van Zuid -> dan toch wel in de buurt van/op de pier.
Nieuwe en Oude Westen.
Blijdorp.

2013: Dubai / Barcelona / Madrid & Toledo / Nepal: Steden & trekking Annapurna Base Camp & Chitwan NP
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 06:17 PM   #5
Niyyu
Registered User

Hilligersberg, Kralingen Crooswijk of bij de Veerhaven in de buurt.
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 07:44 PM   #6
de flatneuroot
Lord of the Lampposts

de flatneuroot's Avatar

Likes (Received): 57

Blijdorp (ik ben op zoek naar een woning in die wijk). Volgende week de eerste twee huizen bezichtingen.
Waarom Blijdorp, dicht bij het centrum en Rotterdam Centraal en toch veel groen in de omgeving.
Old January 22nd, 2008, 08:11 PM   #7
Knurft
Echt wel

Knurft's Avatar

Likes (Received): 122

west
Knurft no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 08:28 PM   #8
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 516

West is in die zin een behoorlijk brede term; Oude/Nieuwe Westen, Delfshaven, Spangen etc etc Choose your area....

Vroeger was Station Rotterdam West eigenlijk Schiedam
2013: Dubai / Barcelona / Madrid & Toledo / Nepal: Steden & trekking Annapurna Base Camp & Chitwan NP
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 08:31 PM   #9
Knurft
Echt wel

Knurft's Avatar

Likes (Received): 122

Inderdaad, Oude/Nieuwe Westen en Delfshaven
Knurft no está en línea   Reply With Quote
Old January 22nd, 2008, 09:14 PM   #10
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1123

Ik woon nu in nieuwe westen. De stedelijkheid bevalt me goed, de straat minder (alleen sociale woningbouw en dat merk je gewoon). Nadeel in dit deel van Rotterdam is dat je of heel duur zit (boven 3 ton) of je zit in een klotestraat, of je zit veel te klein. Hetzelfde geldt voor centrum en kop van zuid, en ook voor Kralingen in mindere mate.

Ben nu op zoek in Blijdorp, gisteren bezichting gehad bij huisje dat goed beviel, maar anderen hebben nu al een bod gedaan en ik weet nog te weinig om ook een bod te kunnen doen dus dat zal het niet worden denk ik. Wel dikke kans dat Blijdorp de eerst volgende wijk wordt, maar nieuwebouw van bijvoorbeeld nieuw crooswijk is misschien ook nog wel een optie, maar zal wel weer net te duur worden, net als nieuwbouw in het centrum.
Old January 23rd, 2008, 01:01 PM   #11
:)dorp
Registered User

Blijdorp vanwege de nabijheid van het centrum, maar toch relatief rustig.

Kop van Zuid vanwege de nabijheid van het centrum, stedelijkheid, rivier, nieuwbouw.

@ Skyscrapercitizen: Blijdorp is zeker een goede keus, maar pas wel op voor huizen waar de slaapkamer aan een woonkamer grenst. Vanwege de relatief dunne muren kan dat nog wel eens voor slapeloze nachten zorgen.
Old January 23rd, 2008, 03:53 PM   #12
Frank S.
Frank S.

Likes (Received): 8

Ik woon -ontzettend tevreden- op de Meent, maar vertrek over drie weekjes -met een beetje pijn in mijn hart- voorgoed naar Melbourne, Australie.
Old January 23rd, 2008, 04:49 PM   #13
dirkholtkamp
Aanstormend talent

dirkholtkamp's Avatar

Ik woon in het kloppend hart van het Oude Noorden; de Zwart Janstraat. Zit daar eigenlijk wel prima; zowel qua woning als qua locatie. Heb daar net een prachtig mooi oud pand opgeknapt. Betreft een ruime (170 m2) bovenwoning uit 1894 met (bijna) alle authentieke details als ornamentenplafonds, marmeren schouwen, en-suite separatie, origenele paneeldeuren en een spannende dakconstructie in zicht. Afgelopen half jaar zo'n beetje alles vernieuwd; gas, water, electra, verwarming, dak, keuken. Om nog maar niet te spreken over herstelwerkzaamheden aan plafonds, muren en houtwerk. Bloed zweet en tranen dus...voorlopig maar even genieten van mijn werk.

Voor een vergelijkbare woning in de betere straten van Kralingen of een van de kades van het Noordereiland zou ik wel willen verkassen. Probleem is alleen dat vergelijkbare woningen voor mij (nog) niet te betalen zijn op die locaties. En zodra ze wel binnen mijn budgetaire reikwijdte gaan vallen, weet ik niet of ik het geld er wel voor over heb. Heb hiervoor 4 jaar in Kralingen gewoond en 1 jaar op het Noordereiland en moet zeggen dat ik 't Oude Noorden niet minder leuk vind ('t is niet echt te vergelijken met Kralingen en het Noordereiland).

Blijdorp en het Oude Westen zou ik eventueel ook nog wel over na willen denken. Last but not least zou wel in een appartement in het centrum willen wonen. Echter wel minimaal 20 ste etage met blijvend goed uitzicht. Wat vloeroppervlak zou ik in dat geval genoegen nemen met minder dan dat ik nu heb (maar niet minder dan 100 m2). Appartementen die in aanmerking komen vallen echter niet binnen mijn budget.

Last edited by dirkholtkamp; January 23rd, 2008 at 04:56 PM.
dirkholtkamp no está en línea   Reply With Quote
Old January 23rd, 2008, 06:02 PM   #14
Gyz
Eilander

Gyz's Avatar

Likes (Received): 15

Na 't Oude Westen en Kralingen op het Noordereiland beland. Mijn vriendin komt niet uit R'dam en wilde ook niet overal in de stad wonen, Kralingen, Blijdorp, H'berg stonden hoog op het lijstje tot we bij toeval op een pandje aan de kade op het eiland stuitten.

Het is echt een rustige maar eigenwijze enclave middenin de stad. Voorheen woonden hier voornamelijk schippers en scheepsvolk (dat merk je nog aan de kroegen) en had een eiland een slechte naam maar de laatste tijd zit het flink in de lift. Er openen galleries, allerlei kleine bureaus (van architecten tot administratie of design). Laatste wat ik hoorde is dat Hugo Borst hier aan het zoeken was naar een 'schrijflocatie' met leuk uitzicht Dat uitzicht op de stad is dan ook super hier, nadeel is dat er buiten de bus geen OV is en dat je altijd die bruggen over moet (soms flink omlopen) om ergens te komen...
Old January 23rd, 2008, 08:27 PM   #15
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Frank S. View Post
Ik woon -ontzettend tevreden- op de Meent, maar vertrek over drie weekjes -met een beetje pijn in mijn hart- voorgoed naar Melbourne, Australie.
Je gaat naar een prachtig land met financieel aantrekkelijkere belastingtarieven en er zit minder gespuis . Natuurlijk moet je af en toe effe langs komen in Rotterdam, dat is een verplichtig voor elke ex-rotterdammer
Old January 24th, 2008, 11:14 AM   #16
KRS
Registered User

Scheepvaartkwartier of Kralingen.
All the majesty of a city landscape, All the soaring days in our lives, All the concrete dreams in my mind's eye, All the joy I see thru' these architect's eyes - David Bowie - Thru' These Architect's Eyes
KRS no está en línea   Reply With Quote
Old January 31st, 2008, 09:00 PM   #17
Andi Condor
student

In Ommoord vanwege de zeer aantrekkelijke stedebouwkundige opzet en de dichtbijheid van de natuur en recreatievoorzieningen. Leuk wijkje :P
Andi Condor no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2008, 11:14 AM   #18
Splinter
Walk your talk

Splinter's Avatar

Likes (Received): 9

Scheepsvaartkwartier of omgeving Straatweg/Kleiweg lijkt me wel wat...
Splinter no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2008, 11:28 AM   #19
carfentanyl
efil4oremirp

carfentanyl's Avatar

Quote:
Originally Posted by ZeTaCy View Post
Je gaat naar een prachtig land met financieel aantrekkelijkere belastingtarieven en er zit minder gespuis .
Je bedoelt toch buitenlanders? Oftewel 'wogs'. Die zitten er in AustraliŰ ook hoor! Turken, Grieken, Libanezen, Serven, Kroaten, Vietnamezen, Koreanen, Japanners, Laotianen.

Of bedoel je met gespuis Wilders stemmers? Want die zitten er inderdaad weinig. Ik ben benieuwd!
Old February 1st, 2008, 12:23 PM   #20
ZeTaCy
Registered User

ZeTaCy's Avatar

De zware criminaliteit is net zoals in NL laag en met gespuis bedoel ik straattuig.

Reply

Thread Tools

Posting Rules