daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Reply

Thread Tools
Old April 2nd, 2014, 06:38 AM   #4361
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Was net in het nieuws op radio, daar schrik je toch wel even van, het is nog redelijk goed afgelopen. Ik zie dat de brandweer gemakkelijk de hoogwerker heeft geparkeerd in de Herestraat, dat scheelt ook een stuk bij het bestrijden van deze moeilijk te bereiken brand. Ik hoop dat bewoners snel onderdak vinden, bij binnenstadsbranden blijkt vaak maar weer dat er op een paar vierkante meters toch wel erg veel bewoners aanwezig zijn.
railway stick no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old April 2nd, 2014, 06:46 AM   #4362
maral
Registered User

maral's Avatar

Likes (Received): 116

Behalve de schade en natuurlijk verlies van spullen e.d. voor de bewoners lijken de gevolgen wel mee te vallen inderdaad. Je denkt dan toch gelijk aan bv Leeuwarden.
Tis daar bij de hoek van de Sting tegenover de hema. Benieuwd hoe de schade is wat betreft sloop of herbouw e.d. Grootste schade zit zo te zien aan Pelsterstraat en niet aan de Herestraat.
maral no está en línea   Reply With Quote
Old April 2nd, 2014, 01:53 PM   #4363
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Likes (Received): 63

Het gaat om het pand in het midden. Staat los van de panden van de Herestraat en is alleen via tussenbouw aan de begane grond verbonden.

https://www.google.com/maps/dir/53.2...m3!1m0!1m0!3e2
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old April 2nd, 2014, 07:33 PM   #4364
maral
Registered User

maral's Avatar

Na rood lijkt Groningen paarsplus te worden
D'66, VVD, PVDA en Groenlinks moeten het gaan doen na de informatieronde.
SP als 1 vd winnaars buitenspel gezet hiermee.
Old April 2nd, 2014, 07:59 PM   #4365
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

Dit leek mij ook het meest waarschijnlijke scenario, D66 heeft niet zoveel motivatie om de VVD buiten de deur te houden, SP daarentegen kan problematisch zijn binnen een breed college dat door de SP te zwaar zou worden aan de linkerkant. Winnen geeft ook geen onbetwistbaar recht op collegedeelname. In een democratie gaat het om de meerderheid.
Old April 2nd, 2014, 08:09 PM   #4366
maral
Registered User

maral's Avatar

Op papier leek dit meest waarschijnlijke optie als je kijkt naar verleden. Blijkbaar was werkbaar belangrijker dan echt vernieuwend voor D'66
Andere winnaar, CDA, ook buitenspel gezet. In die zin is het wel 'opmerkelijk' allemaal.
Old April 2nd, 2014, 08:28 PM   #4367
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

CDA heeft wel een zetel meer, maar minder stemmen (procentueel) de extra zetel komt doordat ze de restzetel hebben gekregen de euforie bij het CDA is dus meer vanwege de extra zetel dan het grotere vertrouwen van de kiezers. Verder denk ik dat vernieuwend volgens de SP wat anders betekent dan vernieuwend volgens D66. De SP is geen liberale partij. Het wordt wel interessanter met de SP in de oppositie en een coalitie met een kleine meerderheid lijkt me.
Old April 11th, 2014, 03:11 PM   #4368
njoy
hoog boven Groningen!

Likes (Received): 39

Opnieuw voordelig met de trein van Groningen naar Duitsland

Van 14 april tot en met 11 mei kunt u met het Niedersachsenticket weer voordelig vanaf elk station op het traject Groningen-Leer naar de Duitse regio Nedersaksen reizen. Het ticket kost 22 euro en biedt ook de mogelijkheid om onbeperkt te reizen met het openbaar vervoer in steden als Leer, Oldenburg, Bremen of Hannover. De actie met het Niedersachsenticket liep eerder in december 2013 en wordt nu wegens succes herhaald. Het Niedersachsenticket is in Nederland alleen online te boeken via www.wiederline.com. (Bron en meer: http://www.provinciegroningen.nl/act...aar-duitsland/)
njoy no está en línea   Reply With Quote
Old April 16th, 2014, 12:55 PM   #4369
D1N0
Groningse Brabo

D1N0's Avatar

De gemeente heeft eindelijk het onooglijke streamapplicatietje voor raads en commissievergaderingen aangepast. Nu nog een betere camera en geluidskwaliteit.

http://groningen.raadsinformatie.nl/...aad_09-04-2014
Old April 17th, 2014, 02:59 PM   #4370
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 147

Alweer brand ien Stad, zie CiBoGa.

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2014, 12:43 AM   #4371
njoy
hoog boven Groningen!

Met religie heb ik evenveel als met honden, Marokkaanse volksdansjes, Roda JC, of het belastingstelsel in Tanzania. Toch ben ik blij dat Groningen het decor was voor The Passion. De stad is mooi in beeld gebracht en werd een aantal keren op een passende manier in het verhaal betrokken. Net als bij de intocht van dat andere sprookjesfiguur (juist, die uit Spanje) denk ik dat ook het binnenhalen van dit evenement heel goed is voor het imago van en het zelfvertrouwen in onze stad. Groningen kán het, en blijkt opnieuw een prima stad voor het organiseren van een groot (media)evenement.

mennomulder liked this post
Old April 18th, 2014, 09:59 AM   #4372
Porcellus
Stadjer

Likes (Received): 15

Sluit me daar bij aan. Al zou ik wat genuanceerder over de sprookjesfiguren willen doen, maar de stad was zeker goed als decor gebruikt. Vooral de verlichting en de Korenbeurs op de achtergrond, fenomenaal gedaan. Ook de "tuin van Gethsemané" in de Ossenmarktgarage, fantastisch! En heel origineel gedaan.

mennomulder liked this post
Porcellus está en línea ahora   Reply With Quote
Old April 18th, 2014, 11:26 AM   #4373
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 12

Kijkcijferkanon...3,2 miljoen kijkers.

Als alleen al 1% besluit om eens een weekend Groningen te doen is het de investering zeker waard geweest. Zeikerds als de tabakswinkelier aan het A-Kerkhof blijf je altijd houden. Niet in staat om in te zien welke spin-off zo'n evenement oplevert.
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old April 18th, 2014, 05:04 PM   #4374
Cpt.Iglo
D’r is mor ain Stad!

Cpt.Iglo's Avatar

Likes (Received): 19

Quote:
Originally Posted by njoy View Post
Net als bij de intocht van dat andere sprookjesfiguur (juist, die uit Spanje) denk ik dat ook het binnenhalen van dit evenement heel goed is voor het imago van en het zelfvertrouwen in onze stad.
Je kunt het echt niet laten om toch nog even een subtiele sneer uit te delen hé.. Sowieso klopt het niet wat je zegt, want of je nu in hem gelooft of niet, we weten dat Jezus wel degelijk bestaan heeft. Net als Sinterklaas overigens.
Old April 19th, 2014, 12:48 AM   #4375
Utopian
Custos Septentrionum

Utopian's Avatar

Likes (Received): 147

(Met het gevaar in het café een religiedebat te doen ontstaan):

Het is helemaal niet zeker dat Jezus heeft bestaan. Sommige mensen, die er veel verder voor hebben doorgeleerd als ik, denken dat er wonderverhalen zijn ontstaan rond vele (echt ontzettend vele) messias-kandidaten die er in die tijd rondliepen in Jeruzalem en contreien, die daarna zijn gesublimeerd op één persoon.

Zelf geloof ik dat niet, hoor. Er zal wel degelijk een licht gefrustreerde en geëxalteerde jongeman hebben rondgelopen die Jeshua heette, en geloofde dat hij exorcist was. Rond wie later dus mystificaties zijn ontstaan. Maar goed.

Gisteren bestond ie even wel, op de Vismarkt, en hij zong Hollandse gouwe ouwes. Waar we heel even in de regen wat van hebben gehoord.

Maar nu regent het niet, dus op naar de kroeg!
Genoeg religie voor deze week, hij is begraven en staat morgenvroeg na anderhalve dag (hoezo drie dagen??) weer op, om later naar de hemel te zweven en ooit weer eens terug te komen omdat de eerste keer op aarde geen succes was.

- Ludwig Mies van der Rohe
Utopian no está en línea   Reply With Quote
Old April 19th, 2014, 02:17 AM   #4376
njoy
hoog boven Groningen!

Quote:
Originally Posted by Cpt.Iglo View Post
Je kunt het echt niet laten om toch nog even een subtiele sneer uit te delen hé.. Sowieso klopt het niet wat je zegt, want of je nu in hem gelooft of niet, we weten dat Jezus wel degelijk bestaan heeft. Net als Sinterklaas overigens.
Haha sorry, ik kon het niet laten :p
Old April 19th, 2014, 02:37 PM   #4377
Erik
Voorbijganger

Likes (Received): 204

Quote:
Originally Posted by Utopian View Post
Gisteren bestond ie even wel, op de Vismarkt, en hij zong Hollandse gouwe ouwes.
De 3 Jezus!
Vast staat, dat domheid geen gebrek is aan intelligentie maar een moreel tekort. Er zijn mensen met een buitengewoon snel verstand, die dom zijn en mensen met een traag verstand die allesbehalve dom zijn. - Dietrich Bonhoeffer

Utopian liked this post
Erik no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2014, 07:29 AM   #4378
maral
Registered User

maral's Avatar

Heb niks met het verhaal en dus ook niets met het geloof. Wel goede productie. Dulles kan niet acteren en was voor mij althans soms onverstaanbaar. Ook anderen waren niet echt acteurs waardoor het voor mij toch meer kitsch werd dan echt een indringend iets oid. Maar goed, dat lijkt bewuste keuze te zijn. Licht entertainment. Op moment dat je er voor kiest van Gelder te laten zingen dan is het je niet te doen om kwaliteit op dat vlak te brengen.
Wel goede city promotion. Mooi beelden en zeker op twitter kwamen prachtige foto's voorbij.
En ik moet sommige van onze criticasters hier toch wel gelijk geven. We zijn wel heel erg verliefd op ons eigen stadje en dat lijkt haast wel blinde liefde. De meeste Groningers waren vooral hun geloof in eigen stad aan het belijden tijdens de uitzending. Dat we slecht tegen kritiek op onze stad kunnen verbaast mij na alle ophef rondom Passion minder in elk geval.

Last edited by maral; April 20th, 2014 at 09:05 AM. Reason: storende typo's
Old April 20th, 2014, 01:02 PM   #4379
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Ha, ik hoef maar even tegen jullie Martinitoren aan te blazen of het hele Groninger hanenkoor zingt mij toe. Maar laat de stad Groningen vooral haar eigen ding(en) doen, ik heb zelden iemand gehoord die zei dat Groningen geen leuke of ongezellige stad zou zijn. Een positief imago dus en dat is weer uitgedragen door The Passion, ook al werd deze in meerdere plaatsen op één of andere manier uitgevoerd (Woudsend, Meppen/D).
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old April 20th, 2014, 02:06 PM   #4380
maral
Registered User

maral's Avatar

De reactie waarvan je wist dat ie zou komen, soms is het leven voorspelbaar
Dat jij die reactie krijgt heeft denk meer te maken met hoe en welk doel je het brengt, dan datgene wat je zegt..als je de kussens wilt opschudden lukt dat wel of datgene wat je nu zegt nu hout snijdt of niet.
Maar buiten dat, er waren meerdere naast jouw hier die dat wel eens aankaarten. En aangezien ik hier ook al jaren rondloop ondertussen ben ik daar wat op gaan letten op sindsdien of er 'wat in zit'. En ja, dan zijn wij verdomd content met ons stadje en stralen dat ook uit en laten geen moment onbenut om dat te delen. Dus ging het op twitter niet over The Passion veelal, maar over de mooie beelden van de stad die dat opleverden.
Maar tis geen vals iets, bedoel dat de Groninger ook echt tevreden is met de plek waar hij/zij woont blijkt ook telkens uit de diverse enquêtes waar we steevast boven in eindigen als het om tevreden zijn met gaat. Dus het is wel oprechte liefde in tegenstelling tot sommige kritiek die 'misbruikt' wordt om een discussie op te blazen als blijkbaar de gewone argumenten niet hard genoeg landen of te weinig gehoor vinden in de ogen van de poster. Maar dat het lastig discussiëren is met mensen die zelf ergens zoveel van houden dat het soms wel blinde liefde lijkt is zo, vandaar misschien dat men dan ook weleens de kussens denkt te moeten opschudden en om zich heen gaat slaan omdat men het gevoel heeft anders niet gehoord te worden en niets zo frustrerend als niet gehoord worden of erkenning te vinden in je mening, toch?

Quote:
Een positief imago dus en dat is weer uitgedragen door The Passion, ook al werd deze in meerdere plaatsen op één of andere manier uitgevoerd (Woudsend, Meppen/D)
Heb van die plaatsen inderdaad fantastische beelden gezien op de Nederlandse tv. Met goede city promotion bedoelde ik niet zozeer het evenement, maar de beelden van de stad en de vibe in de stad.
Net zoals het glazen huis dat was, of de start van de Giro. Zoals het glazen huis dat ook was voor Leeuwarden. Daar zijn veel mensen ook positiever over gaan denken en dat lag niet aan beelden van in het huis en de DJ's, dus sec aan het evenement zelf, maar juist aan de beelden van de stad en de vibe die ontstond, hoe het volk zich gedroeg en reageerde.
Volgend jaar kan het weer een ander evenement zijn die daarvoor zorgt, dat is slechts een instrument. De uiteindelijke noten op de zang zijn andere.

Reply

Thread Tools

Posting Rules