|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#4061 |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 544
|
De gevel van 100 hoog doet me meer denken aan de zijkant van een van die Lijnbaanflats dan aan een vinexwijk.
|
|
|
|
|
|
#4062 |
|
t.a.f.k.a. AJB
Likes (Received): 195
|
Klopt. Maar we zijn het er dan ook over eens dat de Lijnbaan-flats, hoe goed een aantal architectonisch ook zijn, niet urbaan zijn toch, of heb ik die discussie verkeerd geïnterpreteerd? O ja, en hier betreft het alleen de kopwoningen... en niet de hele gevel.
|
|
|
|
|
|
#4063 | |
|
High there, what's up!
Likes (Received): 544
|
Ik ben het er mee eens dat verticaal ontwerpen een teken is van stedelijkheid en dat die onderkant horizontaal overkomt, maar gebouwen die tegen en/of op elkaar staan zijn dat ook. 100hoog is een echte cityscraper, oftewel een gebouw dat niet het extreme zoekt in hoogte, architectuur of de markt, maar verder wel op een goede manier skyline maakt, de woningmarkt bedient en als het onderin goed komt, hopelijk ook nog wat stad maakt. 100hoog is gewoon prima.
|
|
|
|
#4064 |
|
Like it Vertical
|
Nee Jan het is 'vinex-architectuur' en dat kan nooit goed zijn.
![]() Ik denk dat je het goed verwoord. En nee 100HOOG zal niet in de internationale architectuurbladen komen. Maar dat is ook helemaal niet nodig. Niet elk project hoeft om aandacht te schreeuwen zoals Red Apple wel doet (wat ik ook een prima toren vind trouwens ondanks de nog slecht functionerende plint). |
|
|
|
|
|
#4065 |
|
Registered User
Likes (Received): 1
|
Ik zag zojuist dat er al een klein stukje op de top van de toren is uitgepakt, hopelijk zal de rest gauw volgen!
|
|
|
|
|
|
#4066 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Daar is nog niets van te zien op de webcam helaas.
|
|
|
|
|
|
#4067 |
|
The only way is up
Likes (Received): 652
|
Uitgepakte deel zit dacht ik ook aan de andere (west)kant.
|
|
|
|
|
|
#4068 |
|
Wijnhaven, Rotterdam
Likes (Received): 13
|
Dag van de bouw - 1 juni 12:00 tot 16:00
Op zaterdag 1 juni is de Dag van de Bouw. BAM Wonignbouw zet ook de deuren van 100Hoog voor bezoekers open. U bent van harte welkom om de bouwplaats te bezoeken tussen 12 en 16 uur. Dit wijkt iets af van de reguliere openingstijden, omdat er nog hard wordt doorgewerkt op zaterdag. Medewerkers van BAM zullen rondleidingen geven in dit prachtige pand aan de Wijnhaven.
Kopers kunnen tussen 13 en 15 uur hun eigen woning bezoeken. Zij kunnen zich melden in de modelwoning op de 5e verdieping. Graag begroeten wij u op zaterdag 1 juni.
|
|
|
#4070 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 257
|
Ook het 'webcam-deel' wordt nu stukje bij beetje uitgepakt en zichtbaar.
|
|
|
#4071 |
|
Multimedialist
Likes (Received): 25
|
|
|
|
|
|
|
#4072 |
|
Martin
Likes (Received): 10
|
heerlijke plaat
|
|
|
|
|
|
#4073 | |
|
Registered User
Likes (Received): 21
|
Uitpakken is begonnen! (niet de beste foto, veel tegenlicht en met smartphone)
|
|
|
|
#4074 |
|
Registered User
Likes (Received): 0
|
Is het hout dat gebruikt is op de balkons en de bovenste etage van de havenappartementen echt hout of composiet? Ik vind de kleur erg mooi en zou het zonde vinden als het na een tijdje grauw wordt zoals dat bij echt hout het geval is.
|
|
|
#4075 |
|
Jürgen Leschinger
Likes (Received): 257
|
FSC-hardhout volgens de afwerkstaat.
|
|
|
#4076 |
|
Registered User
Likes (Received): 19
|
Bedankt voor de foto's! Het lijkt me aannemelijk dat de steiger er nu in sneltreinvaart vanaf gaat, niet
?Ik vind de kleur van het hout ook mooi, alleen op sommige plaatsen wat overmatig aanwezig. Ik had bijvoorbeeld voor de brede "dakrand" bij de bovenste etage van de havenappartementen gekozen voor een ander materiaal of boeibord: ![]() bron Last edited by Maarten_Mulder; Yesterday at 09:41 PM. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| einde van een tijdperk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|