daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Belgische steden / Villes belges > Antwerpen

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old September 20th, 2009, 08:20 PM   #461
SittingDuck
Model Maker

SittingDuck's Avatar

Likes (Received): 0

Today I climbed the St.Jacob's Church and managed to grab some photos of Antwerp from 50 meters up. I could easily see the construction up north, but I couldn't quite make out the glass paneling:

SittingDuck no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old September 22nd, 2009, 09:01 PM   #462
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 19049

Cool! I didn't know public could climb the tower.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old September 22nd, 2009, 09:04 PM   #463
X38
Registered User

Likes (Received): 22

Dat was ivm het evenement "Antwerpen Autovrij" afgelopen weekend. De Boerentoren, Politietoren en St.-Jakobstoren waren te bezichtigen, welliswaar met een reservatie vooraf... Dat je in de Boerentoren maar héél soms binnenkan, en altijd met reservatie, vind ik diep triestig...
X38 no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2009, 10:32 AM   #464
poller1
Registered User

Likes (Received): 317

Quote:
Originally Posted by X38 View Post
Dat was ivm het evenement "Antwerpen Autovrij" afgelopen weekend. De Boerentoren, Politietoren en St.-Jakobstoren waren te bezichtigen, welliswaar met een reservatie vooraf... Dat je in de Boerentoren maar héél soms binnenkan, en altijd met reservatie, vind ik diep triestig...

inderdaad.
poller1 no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2009, 01:09 PM   #465
Benonie
Bike It!

Benonie's Avatar

Likes (Received): 19049

In om het even welke Europese stad die wij de afgelopen jaren bezochten, konden we altijd wel één of andere toren beklimmen. En dat meestal (bijna) dagelijks.
dat waren ofwel kerktorens, ofwel wolkenkrabbers, of televisietorens.
In België schaamt men zich blijkbaar voor torens of panorama's. Ik weet alleen van Brussel (Koekelberg en Atomium, allebei buiten het centrum) en het Belfort in Gent. Sinds kort ook de kathedraaltoren van Mechelen.
De rest is slechts zeer sporadisch te beklimmen. Triest inderdaad.
Benonie no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2009, 01:23 PM   #466
poller1
Registered User

Likes (Received): 317

Quote:
Originally Posted by Benonie View Post
In om het even welke Europese stad die wij de afgelopen jaren bezochten, konden we altijd wel één of andere toren beklimmen. En dat meestal (bijna) dagelijks.
dat waren ofwel kerktorens, ofwel wolkenkrabbers, of televisietorens.
In België schaamt men zich blijkbaar voor torens of panorama's. Ik weet alleen van Brussel (Koekelberg en Atomium, allebei buiten het centrum) en het Belfort in Gent. Sinds kort ook de kathedraaltoren van Mechelen.
De rest is slechts zeer sporadisch te beklimmen. Triest inderdaad.
Belfort van Brugge mss ook?

Ik weet dat er plannen waren voor de Chicagobuilding op Linkeroever, en voor het MAS...
poller1 no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2009, 01:40 PM   #467
EvanG
Registered User

Likes (Received): 132

Het is ook nogal aan de magere kant maar de kathedraal toren valt toch ook nog wekelijks te beklimmen in Antwerpen.
EvanG no está en línea   Reply With Quote
Old September 23rd, 2009, 05:51 PM   #468
X38
Registered User

Likes (Received): 22

Quote:
Originally Posted by EvanG View Post
Het is ook nogal aan de magere kant maar de kathedraal toren valt toch ook nog wekelijks te beklimmen in Antwerpen.
...weliswaar in een klein groepje, en mét reservatie (den ik), daar is de standaardtoerist die hier maar een dag of 3 zit dus vet mee.
X38 no está en línea   Reply With Quote
Old September 24th, 2009, 01:53 AM   #469
groentje
New Brusseleir

Likes (Received): 3

In Brussel vergeet je de Triomfboog in het Jubelpark. Gratis, bovendien, want bereikbaar vanuit het eveneens gratis Legermuseum.
groentje no está en línea   Reply With Quote
Old September 24th, 2009, 12:15 PM   #470
Bazar
Brussels sprout

Likes (Received): 2796

En de premiumtoren zou in principe ook een panorama bevatten... Daarnaast ook nog een prachtig zicht vanop het dak van het Muziekinstrumentenmuseum en sinds kort vanuit de taverne van Square (op zich geen toren natuurlijk, maar wel een panorama )
Bazar no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 04:14 PM   #471
Sinjoor
Registered User

Sinjoor's Avatar

Likes (Received): 0

Artikel uit de gva van vandaag ivm de Campus Spoor Noord. Zo te zien zal het dus nog even duren voor we hier beweging zien.

Hogeschool heeft te weinig geld voor nieuwe campus

14:01 De nieuwe campus die de hogeschool Artesis wil bouwen op Spoor Noord, zal in een eerste fase in een mini-versie gerealiseerd worden. De hogeschool heeft onvoldoende middelen.

Artesis, de vroegere Hogeschool Antwerpen, loopt al jaren rond met bouwplannen. Op de hoek van de Italiëlei met de Ellermanstraat, waar vroeger het station Dokken & Stapelplaatsen stond, wil de hogeschool een campus voor 3.500 studenten neerpoten. Ook de centrale administratie van de instelling zou naar de nieuwe locatie moeten verhuizen.

Toen de plannen vorm kregen, werd gehoopt dat de nieuwe campus in 2008 klaar zou zijn. Maar vandaag, bijna 2010, is er nog geen spade in de grond gegaan. “De campus komt er wel degelijk”, zegt algemeen directeur Jacques Peeters. “Maar het project zal niet onmiddellijk helemaal gerealiseerd worden. Er is nog veel onduidelijkheid over de toekomst van de Noorderlaanbrug, en ook voor de fietsbrug over de Leien moeten nog knopen worden doorgehakt.”

De hogeschool heeft ook onvoldoende financiële middelen om de campus volledig te realiseren. Peeters: “Daarom zullen we in eerste instantie de toren voor de professionele bachelors bouwen. Die zal plaats bieden aan de opleidingen die nu in de Kasteelstraat, de Verschansingstraat en de Bouwmeestersstraat zitten. Het departement Gezondheidszorg en de centrale administratie zullen voorlopig nog niet verhuizen.”

Artesis kan nog geen datum voor de realisatie van de eerste fase naar voor schuiven.
Sinjoor no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 04:59 PM   #472
taboe
taboe

Likes (Received): 380

Quote:
Originally Posted by Sinjoor View Post
Peeters: “Daarom zullen we in eerste instantie de toren voor de professionele bachelors bouwen.”
Ben eens benieuwd...
taboe no está en línea   Reply With Quote
Old September 25th, 2009, 08:20 PM   #473
the_mirage
Registered User

the_mirage's Avatar

Likes (Received): 58

Quote:
“Daarom zullen we in eerste instantie de toren voor de professionele bachelors bouwen. Die zal plaats bieden aan de opleidingen die nu in de Kasteelstraat, de Verschansingstraat en de Bouwmeestersstraat zitten. Het departement Gezondheidszorg en de centrale administratie zullen voorlopig nog niet verhuizen.”

Artesis kan nog geen datum voor de realisatie van de eerste fase naar voor schuiven.
Ja, da's weer typisch eh. En de mannen van de Paardenmarkt kunnen weer fluiten he? Het zijn maar de ingenieurs. Die zijn toch ni broodnodig op de arbeidsmarkt. Laat hen maar in hun krot blijven zitten. Degene die het het hardst nodig hebben krijgen het laatst. Maar op de unief zitten de snobkes wel in salonzetels met airco onder hun gat...
Old September 25th, 2009, 09:37 PM   #474
EvanG
Registered User

De elite van het land moet nu eenmaal een beetje gesoigneerd worden hé.

Maar maak u geen zorgen, toen ik begin dit decenium begon aan de unief waren er nog genoeg absoluut schandalige aula's. Ze zijn daar ook maar vrij recent begonnen met een grootschalige vernieuwing. Ik heb de grote nieuwe blok van mijn faculteit maar enkel voor mijn thesisverdediging kunnen gebruiken.
Old September 25th, 2009, 09:51 PM   #475
the_mirage
Registered User

the_mirage's Avatar

Likes (Received): 58

Quote:
Originally Posted by EvanG View Post
Maar maak u geen zorgen, toen ik begin dit decenium begon aan de unief waren er nog genoeg absoluut schandalige aula's.
Schandalige aula's, dan moet ge maar eens bij ons komen zien. Ik denk dat ge dan pas gaat weten wat schandalig is. :p
Old September 25th, 2009, 10:21 PM   #476
EvanG
Registered User

Quote:
Originally Posted by the_mirage View Post
Schandalige aula's, dan moet ge maar eens bij ons komen zien. Ik denk dat ge dan pas gaat weten wat schandalig is. :p
Ik heb les gevolgd met een 2 meter brede betonnen pilaar recht voor mijn neus en een microfoon die telkens na een half uur onbruikbaar was door gezoem, gekraak en gefluit.

Mooie dagen
Old September 25th, 2009, 10:51 PM   #477
groentje
New Brusseleir

Likes (Received): 3

En de aula op de campus Pol&Soc van de KULeuven, die gelukkig is gesneuveld voor de nieuwe aula's, was ook een pareltje: vals plafond dat naar beneden was gekomen omdat het dak lekte. Veel zitplaatsen waren trouwens om dezelfde reden onbruikbaar.
groentje no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2009, 03:26 PM   #478
defected
Registered User

Likes (Received): 12

Quote:
Originally Posted by the_mirage View Post
Ja, da's weer typisch eh. En de mannen van de Paardenmarkt kunnen weer fluiten he? Het zijn maar de ingenieurs. Die zijn toch ni broodnodig op de arbeidsmarkt. Laat hen maar in hun krot blijven zitten. Degene die het het hardst nodig hebben krijgen het laatst. Maar op de unief zitten de snobkes wel in salonzetels met airco onder hun gat...
Voor zover ik begrepen heb staat het project voor het nieuwe gebouw voor de faculteit IW sowieso los van dit project. Hiervoor zullen UA, KDG en Artesis samen een gebouw financieren dat waarschijnlijk ook aan spoor noord komt.
En kan er gehoopt worden dat er mss iets meer dan een low-budget gebouw komt te staan.
defected no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2009, 04:01 PM   #479
B&T
Registered User

Likes (Received): 26

Toen de plannen vorm kregen, werd gehoopt dat de nieuwe campus in 2008 klaar zou zijn. Maar vandaag, bijna 2010, is er nog geen spade in de grond gegaan. “De campus komt er wel degelijk”, zegt algemeen directeur Jacques Peeters. “Maar het project zal niet onmiddellijk helemaal gerealiseerd worden. Er is nog veel onduidelijkheid over de toekomst van de Noorderlaanbrug, en ook voor de fietsbrug over de Leien moeten nog knopen worden doorgehakt.”

Weet iemand wat dit betekent voor de fietsersbrug over de leien? Ik heb ooit gelezen dat dit ten vroegste in 2010 gerealiseerd kon worden, maar dit lijkt me wel zeer optimistisch. Wanneer kunnen we deze lang verwachte brug over rijden?
B&T no está en línea   Reply With Quote
Old September 26th, 2009, 10:49 PM   #480
Ivan
Registered User

Ivan's Avatar

Likes (Received): 538

Dat die brug er komt is niet meer zo zeker. Onlangs nog gehoord dat ze er misschien zelfs niet meer komt. Alles hangt nu af van de mogelijke afbraak van het Hardenvoordviaduct. Van deze beslissing hangt nu ook een groot deel van de Leien, de Londenstraat en de hogeschool af.

Reply

Thread Tools

Posting Rules