daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old May 22nd, 2015, 08:20 PM   #1661
Crusher
Amersfoort

Crusher's Avatar

Likes (Received): 26

Even een link naar klein project maar zeer effectief - Weefvlak A4 Prins Clausplein
http://www.youtube.com/watch?v=GQPwb1n89eA

Oude / nieuwe situatie
http://www.rijkswaterstaat.nl/wegen/...ein/index.aspx

EuroMaster liked this post
Crusher no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 25th, 2015, 11:10 PM   #1662
egramsb
Registered User

egramsb's Avatar

Likes (Received): 281

Slim gedaan. Ik dacht dat er een extra viaduct nodig zou zijn om dat weefvak uit elkaar te trekken. Niet dus.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
| foto threads:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|
|
|
|
|
|
egramsb no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 12:02 AM   #1663
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 2181

Deze post van ChrisZwolle uit het internationale gedeelte hoort denk ik ook hier thuis:

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
Rijkswaterstaat released the first road report of 2015. It covers 1/1 to 30/4.

* kilometers driven increased marginally at +0.1%
* traffic congestion increased 12.1%
* traffic congestion increase is mostly due to a shift in time (smaller but more intense rush hour) and snow
* traffic congestion increase is one third due to more accidents and incidents
* congestion growth was mainly in the first three months, there was little growth in April.
* no new capacity opened
* roadworks resulted in a 4.3% share of all congestion on motorways
* winter 2014/15 resulted in an average salt consumption (104,000 tons)
* 63 people were killed on the motorways in 2014, 5 more than in 2013.

Worst congestion spots:

1) A20 eastbound at Terbregseplein (Rotterdam)
2) A16 northbound at Terbregseplein (Rotterdam)
3) A1 eastbound at Bunschoten (Amersfoort)
4) A28 westbound at Rijnsweerd (Utrecht)
5) A13 southbound at Kleinpolderplein (Rotterdam)
6) A20 westbound at Rotterdam-Centrum
7) A1 westbound at Diemen (Amsterdam)
8) A20 eastbound at Nieuwerkerk (Rotterdam)
9) A27 southbound at Noordeloos
10) A4 northbound at Zoeterwoude-Dorp (Leiden)

Rotterdam dominates the top 10, especially the A20 motorway which is the worst congested motorway in the Netherlands with 3 top 10 locations.

A27 at Noordeloos is the only true rural motorway congestion spot, it is relatively far from major cities by Dutch standards.

A4 at Zoeterwoude was recently widened and jumped to #10 worst congested spot. This is due to poor design decisions (local-express with 1+2 lanes northbound). There was much less congestion during construction when it temporarily had 3 lanes northbound.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 09:11 AM   #1664
ChrisZwolle
Road user

ChrisZwolle's Avatar

Likes (Received): 7007

De gepubliceerde versies van de publieksrapportage waren helaas alleen ingescande slechte kwaliteit PDFs.

Hier twee afbeeldingen waarin te zien is dat de verkeersintensiteiten in de Randstad sterk stijgen.

• highway photography @
and
ChrisZwolle no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 10:32 AM   #1665
Bastiaan85
Registered User

Likes (Received): 5

Quote:
Originally Posted by egramsb View Post
Slim gedaan. Ik dacht dat er een extra viaduct nodig zou zijn om dat weefvak uit elkaar te trekken. Niet dus.
Eigenlijk een foutje geweest van RWS om die stromen verkeerd in te schatten. De twee belangrijkste stromen (A4 naar Utrecht en A13 naar Den Haag) kruisen mekaar, in tegenstelling tot het weefvak aan de noordzijde. Dhr. Sijsling, niet RWS, kwam met deze oplossing die na 20 jaar eindelijk is toegepast. Meer info http://www.cobouw.nl/nieuws/algemeen...-jaar-een-feit
Bastiaan85 no está en línea   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 10:44 AM   #1666
Gereke
Registered User

Likes (Received): 120

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Deze post van ChrisZwolle uit het internationale gedeelte hoort denk ik ook hier thuis:
De A4 met stip binnen op #10. Wat een faal zeg!
Gereke está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 11:00 AM   #1667
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 2181

Tja, dat krijg je als je de "milieuterroristen" koppelt aan slappe knieën op beleidsmatig gebied qua benodigde infrastructuur. Sinds dat project heeft men de werkwijze bij het ministerie radicaal gewijzigd en worden tracébesluiten tegenwoordig hamerstukken.

Neemt niet weg dat er een hoop geld is uitgegeven bij Leiden maar de doorstroming is verslechterd! Met een slechter milieu en economische schade tot gevolg. Met de toenemende groei van het verkeer (vooral in de Randstad) moeten zeer snel die twee ontbrekende rijstroken (waar overal wel de ruimte voor is gereserveerd) alsnog worden aangelegd. Maar het papierwerk zal wel weer 5 x zo lang gaan duren als het werkelijke asfalteren van de gereserveerde ruimte..... En wanneer dit gaat gebeuren is dus ook nog totaal niet duidelijk.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 11:33 AM   #1668
Gereke
Registered User

Likes (Received): 120

Mag toch aannemen dat het gekoppeld wordt aan de verbreding van de A4 tussen Den Haag en Leiden. Anders ontstaat er een fuik die zijn weerga niet kent. Maar hopelijk eerder natuurlijk.
Gereke está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 03:21 PM   #1669
MoshiAmsterdam
Registered User

Likes (Received): 6

De aansluiting van de paralelbaan wordt verbeterd bij de aanleg RijnlandRoute, deze sluit daarna iig met 2 stroken aan op de hoofdbaan.
MoshiAmsterdam está en línea ahora   Reply With Quote
Old June 17th, 2015, 03:29 PM   #1670
LFXDN
Registered User

Likes (Received): 15

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...tuur~a4078377/
LFXDN no está en línea   Reply With Quote
Old June 22nd, 2015, 11:52 PM   #1671
Red85
AARRGGHH

Red85's Avatar

Likes (Received): 86

Quote:
Originally Posted by ChrisZwolle View Post
De gepubliceerde versies van de publieksrapportage waren helaas alleen ingescande slechte kwaliteit PDFs.

Hier twee afbeeldingen waarin te zien is dat de verkeersintensiteiten in de Randstad sterk stijgen.

Grappig. Voor het stukje a7, a8, a10 en a4 heb ik wel een verklaring. 2de Coentunnel en iedereen uit Purmerend die op Schiphol werkt, is de trein uitgestapt.
Kutlijn, altijd te laat, altijd proppen en altijd vies. Pure getuige van het falen van de ns ten noorden van AMS.

zaanii liked this post
Red85 no está en línea   Reply With Quote
Old June 22nd, 2015, 11:59 PM   #1672
keokiracer
Roadgeek from NL

keokiracer's Avatar

Likes (Received): 1511

Quote:
Originally Posted by Red85 View Post
Grappig. Voor het stukje a7, a8, a10 en a4 heb ik wel een verklaring. 2de Coentunnel en iedereen uit Purmerend die op Schiphol werkt, is de trein uitgestapt.
Tuurlijk joh.
Lees even door zou ik zeggen: http://www.wegenwiki.nl/Modal_shift#...tie_OV_en_auto

|
keokiracer no está en línea   Reply With Quote
Old June 24th, 2015, 10:07 AM   #1673
glenn.vansteeg
Registered User

Likes (Received): 0

Geachte leden van het forum,

Mijn naam is Glenn van Steeg, masterstudent CME op de Technische Universiteit Eindhoven. Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeeronderzoek, dit onderzoek maakt deel uit van mijn afstudeerscriptie naar het verbeteren van het proces van eisenspecificatie in projecten met geïntegreerde contractvormen. Het doel van deze studie is het begrijpen van gebruikersvoorkeuren met betrekking tot verschillende delen van dit proces.

Het gebruik van geintegreerde contractvormen in de civiele sector verloopt nog steeds erg moeizaam, daarom probeer ik met behulp van deze enquête te onderzoeken hoe dit verbetert kan worden. Uiteindelijk zullen de voorkeuren van professionals werkzaam binnen verschillende sectoren met elkaar worden vergeleken en zullen aanbevelingen worden gedaan naar alle betrokken partijen.

Bent u op enig moment betrokken geweest bij een infrastructureel project als lid van de aannemingsorganisatie of als belanghebbende dan nodig ik u uit om deel te nemen aan mijn onderzoek. Het bestaat uit twee delen en zal niet langer dan 10 minuten duren om in te vullen.
De link is: vragen9.ddss.nl/q/OnderzoekFunctioneelSpecificeren
(Kopieer bovenstaande link in uw browser)

Mocht u nog meer mensen kennen die betrokken zijn geweest bij een infrastructureel project met een geïntegreerde contractvorm (D&C, DBM en DBFM) dan wil ik u vragen anderen ook op de hoogte te brengen van mijn enquête. Hoe meer respons, des te beter mijn resultaten en aanbevelingen zullen worden, schroom dus niet om de enquête door te sturen naar collega's of andere betrokkenen.

Door deelname aan dit onderzoek helpt u mij met mijn afstudeerscriptie, daar wil ik u alvast voor bedanken!
Met vriendelijke groet,

Glenn van Steeg
glenn.vansteeg no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules