daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Den Haag > Ooievaarsnest

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 27th, 2010, 05:37 PM   #1
Ramses
Registered User

Likes (Received): 8

The David Hasselhoff appreciation thread

Omdat David Hasselhoff zoveel schijnt te hebben betekend voor the Capital of Peace and Justice is een speciale waarderingstopic The Hoff hier wel op zijn plaats. Er zijn in de stad ook zoveel verwijzingen naar The Hoff en zijn series te vinden zoals Hofftoren, Hasseltsestraat, Devonterstraat en Michael Knightingalepark. Dus al je bedankjes mag je hier plaatsen. (opdat het KJ-plein wat gevrijwaard blijft van deze grote ster)

Wat muziek voor de liefhebbers

Knight Rider

Baywatch

En een kleine greep uit Hoff’s eigen werk voor de fijnproevers onder ons

Ramses no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old July 27th, 2010, 05:43 PM   #2
Fabian2412
Geregistreerd gebruiker

Likes (Received): 21

Ben het er eigelijk niet mee eens dat er een nieuw topic is opgestart.Ik zal dan ook protest aan tekenen en mogelijk naar het gerechtshoff van het vredespaleis stappen.
Old July 27th, 2010, 06:01 PM   #3
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Likes (Received): 1098

En dan nog wat oude bijdrages

Quote:
Originally Posted by ikops View Post
Ik geloof dat ooit eens door één van de forumleden werd voorgesteld om een groot standbeeld van David Hasselhoff op te trekken aangezien hij zo veel voor de wereldvrede heeft betekend.
Quote:
Originally Posted by Quintana View Post
De kunnen we De Hoftoren meteen hernoemen in The Hoff Tower.
Quote:
Oke, hij is hier al eerder gepost, maar omdat David Hasselhoff zoveel betekent voor onze stad nog een keer de clip.

ikops no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2010, 06:03 PM   #4
ikops
Moderator

ikops's Avatar

En nog wat.

Quote:
Als The Hoff in Berlijn geen erkenning krijgt voor zijn rol in het verdwijnen van het ijzeren gordijn en het einde van de koude oorlog, dan toch zeker wel in de hoofdstad van vrede en recht?

Mijn voorstel: geen M-gebouw maar wel een flinke renovatie voor Stichthage die de rol in gaat nemen van de muur. Het Koningin Julianaplein dopen we om in het David Hasselhoffplatz. Het wordt een mooi plein met een 'Looking for Freedom Walk', een lang lint van namen die iets betekend hebben voor de vrede (denk aan mensen als Gandhi en Mandela). Deze walk komt uit bij een beeld van de grootste van hen allemaal: David Hasselhoff. 's Avonds wordt het plein verlicht door middel van een lasershow uit de lichtjes die verwerkt zijn in de jas die David aan heeft. De Rijnstraat gaat ondergronds zodat het David Hasselhoffplatz zich tot aan de Hoftoren uitstrekt die - zoals eerder gemeld - nu The Hoff Tower heet.
Quote:
Ik schiet goddomme helemaal vol. Zoals jij het formuleert..... ik zou het niet kunnen, maar je schiet de pijl recht in de roos.
Quote:
Originally Posted by supercees View Post
Ik zou vroeger ooit nog eens voor de gein naar David in het Ahoy gaan, had al kaartjes met vrienden, maar ging niet door want er was maar minimaal belangstelling...
Quote:
Hij had naar Den Haag moeten komen.
Quote:
Originally Posted by Thelis View Post
Gooien we er een flinke recladding tegenaan, bij voorkeur in het wit (type eispaleis), kunnen er elke avond oude afleveringen/concerten (en andere heroische momenten van the Hoff) van Knight Rider en Baywatch op worden geprojecteerd.

Stichthage kan wel wat Turbo Boost gebruiken!

KJ-plein dan natuurlijk inrichten als drive-in-bios.
Old July 27th, 2010, 06:07 PM   #5
ikops
Moderator

ikops's Avatar

En nog meer.

Quote:
Originally Posted by Eric Offereins View Post
En het rode looplicht van KITT over de hele bovenste verdieping zeker.
Quote:
Originally Posted by Thelis View Post
Sh*t, ik denk ik mis nog wat, maar kon er niet meer op komen.

Daarmee maak je het natuurlijk volledig af.
Quote:
Originally Posted by Koen Acacia View Post
EDIT: En Stichthage moet van die KITT-lampjes krijgen natuurlijk, dat idee is écht briljant.
Quote:
Originally Posted by Trademarc View Post
Misschien zou het een idee zijn om te proberen om het hoofdkantoor van de FLAG (Foundation for Law and Gouvernment) naar Den Haag te halen en in dat gebouw te huisvesten. Sluit goed aan bij Den Haag's ambities als internationale rechtsstad én de liefde (of zelfs adoratie) die vele Hagenaars en -nezen voor David Hasselhoff voelen.
Old July 27th, 2010, 06:10 PM   #6
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Zoveel inspiratie.

Quote:
Wat mij betreft mag de NS meeverhuizen uit Stichthage en gebruiken we de vrijgekomen ruimte voor het Koninklijk Instituut Tegen Terrorisme (KITT). Krijgen we internationaal best de handen voor op elkaar tegenwoordig.
Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Vergeet Devon Miles niet.
Quote:

Je hebt helemaal gelijk. Dat is toch dé man achter het succes van David
Quote:
Opmerkelijk dat wij in twee dagen betere plannen verzinnen dan waar de gemeente en een gerenommeerd architectenbureau als OMA na jaren nadenken mee op de proppen kwamen. Zou de liefde voor The Hoff ons tot grote hoogte opstuwen of stelt dat stedenbouw gewoon niets voor?

Is het toeval dat DH zowel op Den Haag als David Hasselhoff kan slaan?
Quote:
Scherp hoor! Kan gewoon geen toeval zijn zou ik zeggen, hoe groot is nou de kans op die lettercombinatie? 26*26, dus een kans van 1 op 676!
Quote:
Verdomd als het niet waar is. De laatste paar dagen komen er werkelijk alleen maar pareltjes uit je mond. David Hasselhof kan iemand echt een beter mens maken.
Quote:
Originally Posted by marcobruls View Post
Het Binnenhoff zal iig nooit meer hetzelfde zijn.
Old July 27th, 2010, 06:12 PM   #7
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 716

Lol!!

Eindelijk begint deze man ook in de Hoffstad de waardering te krijgen die hem door de Berlijners zo lang onthouden is.
Old July 27th, 2010, 06:15 PM   #8
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat het PR-team van DH dit oppakt.
Old July 27th, 2010, 06:30 PM   #9
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Quote:
Misschien dat een eventueel David Hasselhoff-museum wat meer beklijft in het buitenland. Kunnen we meteen rechtzetten waar het mis is gegaan in Duitsland:

Hasselhoff claims he had hand in Berlin Wall falling

David Hasselhoff has complained to museum curators after finding his photo absent in a collection of memorabilia about the fall of the Berlin Wall.

The actor and producer, who says he is working on a film version of TV series Knight Rider, claims he is partly responsible for the fall of the concrete divide.

Speaking to German magazine TV Spielfilm, Hasselhoff said in 1989, the year the wall fell, he had helped reunite the country by singing his song 'Looking for Freedom' among millions of German fans at the Brandenburg Gate in Berlin.

He said he felt he had moved people on both sides of the wall, although he admitted hardly any of the East Germans could speak English. He said: "I find it a bit sad that there is no photo of me hanging on the walls in the Berlin Museum at Check-Point Charlie.

"After my appearance I hacked away at pieces of the wall that had the black, red and yellow colours of the German flag on it. I kept the big piece for myself and gave the smaller pieces to colleagues at Baywatch."

Hasselhoff said he doesn't mind that Americans make fun of his popularity in Germany and says he feels it is his second homeland.

He said: "Many Americans joke about my popularity in Germany. But they have no idea how beautiful Europe is and how rich it is in culture and fun and warmth and children. In Germany children have brought me thousands of flowers."

Bron: http://www.ananova.com/news/story/sm_860540.html
Quote:
De avond dat The Hoff het communisme eigenhandig de nek omdraaide

Helemaal terecht dat wij die toren naar deze grootheid hebben vernoemd
Quote:
Nu heb ik destijds (1989-1990) maandenlang aan de TV gekluisterd gezeten (ARD Tagesschau, BBC, NOS, etc.) omdat ik aanvoelde dat dit een historisch moment zou kunnen worden, en gelukkig werd het dat!

Maar nu blijkt dat alle moeite en de door mij hieraan gespendeerde tijd vergeefs is geweest. Dit omdat ik de echte reden van het vallen van de muur en het communisme, namelijk de enorme invloed en uitstraling van een optreden van David Hasselhoff in het toenmalige West- en Oost-Duitsland, compleet heb gemist! Hoe kon ik toch zo blind zijn en deze "grootheid" over het hoofd hebben gezien?
In elk geval ben je tot inzicht gekomen, EPA001. Je bent gered!

Quote:
Originally Posted by Momo1435 View Post
Simpel toch, de linkse media heeft altijd al iets tegen de arme man gehad, ze hebben hem totaal genegeerd door de jaren heen.

Of je had gewoon naar de ZDF moeten kijken, waar het optreden wel was uitgezonden.

Mooie jas trouwens!

Quote:
Die jas moet ik trouwens hebben.
Quote:
Misschien bij C&A even shoppen?
Old July 27th, 2010, 06:32 PM   #10
Ramses
Registered User

Toets bij google in: david hasselhoff den haag dan zie je hoe hoog dit topic inmiddels staat. Nu is het een kwestie van afwachten.

Jammer dat Frits Hoffnagel geen wethouder citymarketing meer is, want hij zou er wel raad mee weten.
Old July 27th, 2010, 06:35 PM   #11
ikops
Moderator

ikops's Avatar

En nog een kleine bijdrage.

Quote:
Nee, die Hoff vind ik wel een goede. Bekt ook lekker: "The Hague: International city of Peace, Justice and David Hasselhoff".
Als we daarmee niet culturele hoofdstad 2018 worden dan weet ik het écht niet meer.
Quote:
En wat te denken van Scheveningen - Duitsers - Hasselhoff?
Old July 27th, 2010, 06:43 PM   #12
Fabian2412
Geregistreerd gebruiker

Quote:
Misschien bij C&A even shoppen?
Die zat vroeger toch in het inmiddels gesloopte markthoff pand?
Old July 27th, 2010, 07:11 PM   #13
Fabian2412
Geregistreerd gebruiker

Quote:

Mijn voorstel: geen M-gebouw maar wel een flinke renovatie voor Stichthage die de rol in gaat nemen van de muur. Het Koningin Julianaplein dopen we om in het David Hasselhoffplatz. Het wordt een mooi plein met een 'Looking for Freedom Walk', een lang lint van namen die iets betekend hebben voor de vrede (denk aan mensen als Gandhi en Mandela). Deze walk komt uit bij een beeld van de grootste van hen allemaal: David Hasselhoff. 's Avonds wordt het plein verlicht door middel van een lasershow uit de lichtjes die verwerkt zijn in de jas die David aan heeft. De Rijnstraat gaat ondergronds zodat het David Hasselhoffplatz zich tot aan de Hoftoren uitstrekt die - zoals eerder gemeld - nu The Hoff Tower heet.
Onze Duitse vriend Hans Kollhoff weet wel raad met jou voorgestelde plan.

Ehh..heeft hij trouwens ook niet de nieuwe ministeries ontworpen?
Old July 27th, 2010, 07:20 PM   #14
Quintana
Registered Abuser

Quintana's Avatar

Likes (Received): 442

De rode toren is een verwijziing naar The Hoff's zwembroek in Baywatch, de witte symboliseert de vrede die hij over Europa bracht.
Quintana no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2010, 07:28 PM   #15
Ramses
Registered User

Quote:
Originally Posted by Fabian2412 View Post
Ben het er eigelijk niet mee eens dat er een nieuw topic is opgestart.Ik zal dan ook protest aan tekenen en mogelijk naar het gerechtshoff van het vredespaleis stappen.
Je hofft het topic ook niet te openen...
Old July 27th, 2010, 07:35 PM   #16
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1413

Quote:
In elk geval ben je tot inzicht gekomen, EPA001. Je bent gered!
Gelukkig. Mijn verloren hoop is weer aan elkaar geKITT.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old July 27th, 2010, 08:34 PM   #17
Koen Acacia
Registered User

Koen Acacia's Avatar

Likes (Received): 716

Quote:
Originally Posted by Ramses View Post
Je hofft het topic ook niet te openen...
Inderdaad een beetje een hoffterige opmerking van hem.
Old July 27th, 2010, 09:35 PM   #18
Thelis
Registered User

Thelis's Avatar

Likes (Received): 35

Hij mag wel eens wat hoffelijker zijn.
Old July 27th, 2010, 09:46 PM   #19
ikops
Moderator

ikops's Avatar

Jullie zijn ook allemaal hoffnungslos.
Old July 27th, 2010, 09:58 PM   #20
supercees
My train goes everywhere!

supercees's Avatar

Likes (Received): 13

Yes, eindelijk! Ik denk dat ik hier trouwens wel de enige trotse bezitter ben van 2 CD's van The Hoff, net als de meeste van mijn vrienden trouwens, 2 jaar lang gaf iedereen elkaar een CD van David als geintje voor de verjaardag... Daar heb ik mij nog een keer goed uit moeten lullen toen ik 's avonds met een meisje thuiskwam en het eerste wat ze zag was die CD met David in zijn blote bast...

Hulde aan David!!!

Reply

Tags
the hague

Thread Tools

Posting Rules