search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Euroscrapers > Local discussions > .be-forum > Urbi & Infra > Mobil & Infra > Metro - Tram - Bus

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old September 13th, 2017, 06:14 PM   #3041
Wapper
Moderator

Wapper's Avatar

Likes (Received): 6446

Een heraanleg van de Turnhoutsebaan was voor de volgende legislatuur, maar dat zal de grote stap voorwaarts moeten zijn.
Wapper no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old September 13th, 2017, 11:49 PM   #3042
KrisL
Registered User

KrisL's Avatar

Likes (Received): 536

Ik denk dat alle partijen dat wel in hun programma gaan zetten..
KrisL no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 01:18 AM   #3043
mato
Registered User

mato's Avatar

Likes (Received): 190

Quote:
Originally Posted by KrisL View Post
Ik denk dat alle partijen dat wel in hun programma gaan zetten..
Ik ben benieuwd naar het programma van de partij van de burgemeester die Borgerhout niet gunstig gezind is. Het is niet mijn partij.
mato no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 01:28 AM   #3044
KrisL
Registered User

KrisL's Avatar

Likes (Received): 536

ik denk dat iedere partij -met uitzondering van het VB misschien- wel het beste voor heeft met Borgerhout. Iedereen vanuit zijn eigen ideologische invalshoek.

Neemt niet weg dat ik ervan uitga dat er een consensus is -over alle partijen heen- over het in de metro brengen van alle trams door het openen van alle stations en een bovengrondse heraanleg met fietspaden.

poller1, Polri liked this post
KrisL no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 10:41 AM   #3045
Polri
Registered User

Polri's Avatar

Likes (Received): 1923

Overigens: als je de reacties op social media leest bij het bericht dat tram 10 vanaf zaterdag opnieuw via Deurne-Noord rijdt, valt het op dat er veel mensen uit Deurne-Zuid misnoegd zijn dat ze hun handige verbinding met het shopping center en Deurne-Noord weer kwijt zijn.

"Voor mij is dit geen goed nieuws... �� wanneer komt er definitief een tram die langs de Ruggeveldlaan van Zuid naar Noord rijdt en vice versa?"

"dat is voor mij ook de vraag , handig nu om naar Wijnegem shopping te rijden , tenslotte liggen de sporen er !"

"Ja, een noordzuidverbinding! Ik ga dit zo hard missen!"

"Petitie starten voor Noord Zuid verbinding."

"Ik ben dolblij dat tram 10 eindelijk terug is. Wij hebben die heel hard gemist. Maar ik ben ook groot voorstander van een noord-zuidverbinding met de tram. Wij wonen nu 15 jaar in Deurne Noord en ik erger me al sinds het begin aan de slechte verbinding met Deurne Zuid, Berchem, etc."

"ik geraak 3x sneller in Antwerpen dan in Deurne-Noord! �� wel blij voor jou dat je terug tram 10 kan nemen! ��"

...

willyy liked this post

Last edited by Polri; September 14th, 2017 at 10:48 AM.
Polri no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 10:58 AM   #3046
FrederikD
Registered User

Likes (Received): 126

Men zou de 9 misschien kunnen verlengen via de Ruggeveldlaan? Alleen zit de keerlus in Wijnegem al vrij vol dacht ik. Keren in de stelplaats van Deurne gaat eventueel ook nog.
Maar goed, ik denk dat deze verbinding er wel gaat komen op de een of andere manier wanneer alles omgegooid wordt in 2019.
FrederikD no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 11:24 AM   #3047
apestaart
Registered User

apestaart's Avatar

Likes (Received): 52

Quote:
Originally Posted by FrederikD View Post
Men zou de 9 misschien kunnen verlengen via de Ruggeveldlaan? Alleen zit de keerlus in Wijnegem al vrij vol dacht ik. Keren in de stelplaats van Deurne gaat eventueel ook nog.
Maar goed, ik denk dat deze verbinding er wel gaat komen op de een of andere manier wanneer alles omgegooid wordt in 2019.
Of die lijn 9 verder de Ruggeveldlaan laten rijden en hem laten keren aan Wim Saerensplein mits die keerlus wordt aangepast zodat die keerlus kan gebruikt worden in beide richtingen nu is dat momenteel enkel mogelijk vanuit richting Sportpaleis.

willyy liked this post
apestaart no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 11:46 AM   #3048
Neil Johnson
ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Neil Johnson's Avatar

Likes (Received): 59

Quote:
Originally Posted by mato View Post
De gemiddelde pendelaar uit de rand heeft geen interesse in die verzameling bel- en nachtwinkels onderweg. Aan de leegte van het station Zegel is duidelijk te merken dat het de moeite ook niet loont andere premetrostations te openen die de tramrit onder Borgerhout door duidelijk vertragen.
Ik heb de afgelopen 2 weken bijna dagelijks afwisselend tram 8 en tram 10 gebruikt tijdens de ochtend- en avondspits en station Zegel werd toch behoorlijk druk gebruikt hoor. Leek mij niet kalmer dan pakweg Elisabeth of Handel.

Polri liked this post
Neil Johnson no está en línea   Reply With Quote
Old September 14th, 2017, 06:00 PM   #3049
focus1965
Registered User

Likes (Received): 2523

Quote:
Originally Posted by Polri View Post
Overigens: als je de reacties op social media leest bij het bericht dat tram 10 vanaf zaterdag opnieuw via Deurne-Noord rijdt, valt het op dat er veel mensen uit Deurne-Zuid misnoegd zijn dat ze hun handige verbinding met het shopping center en Deurne-Noord weer kwijt zijn.
Het zijn 2 verschillende zaken. Verbindingen tussen Deurne Noord en Deurne Zuid: die bestaan al en veel verfijnder dan met tram 10: bussen 19 en 33 doen dit ook.
Een totaal ander verhaal is de verbinding met het shoppingcenter van Wijnegem: deze rechtstreekse verbinding valt weg, maar het is overdreven om te stellen dat men 3x langer onderweg is dan naar Antwerpen Centrum, ongeacht de eindbestemming het ander deel van Deurne of het shoppingcenter is.
Mocht ik in Deurne Zuid wonen: ik zou niets, maar dan ook niets verloren hebben in het shoppingcenter van Wijnegem. Zowat elke winkel daar is wel in het centrum van Antwerpen te vinden en daar is het toch wel veel gezelliger dan in dat shoppingcenter... Ik beken: ik kom af en toe ook daar in Wijnegem, maar kom uit St. Antonius en dat bespaart me gewoon tijd: dit ligt halverwege tussen mijn huis en Antwerpen. Maar als ik tijd genoeg heb (= geen dringende boodschap), dan geef ik de voorkeur aan Antwerpen stad, met de tram, die ik geregeld aan het shoppingcenter neem...
Deurne Zuid heeft wel degelijk o.v. verbindingen met Deurne Noord en daar kan men desgevallend op de tram en bus richting shoppingcenter overstappen. Dat duurt ook geen uren...
Het eindpunt Wijnegem is met moeite bruikbaar voor 2 lijnen: een 3e kan er niet bij en de trams van een derde lijn laten keren in de stelplaats van Deurne lost niets op: de wandelafstand naar het WSC is onaangenaam en te ingewikkeld, zodat er toch nog overgestapt zal moeten worden. En zoals ik al eerder schreef: daar op de Ruggeveldlaan, op het diensttraject, woont geen mens en de enige bestaansreden - de ijspiste - is definitief gesloten.
Laat ons de middelen beter gebruiken. Ook ik wil een rechtstreekse bus naar elke bestemming die ik af en toe kan gebruiken. Natuurlijk is dit niet realistisch...

focus1965
Old September 17th, 2017, 10:37 AM   #3050
apestaart
Registered User

apestaart's Avatar

En rijdt tramlijn 10 nu eindelijk in- en uit de Foorplein helling? Want ik zou morgen graag dat eens ter plaatse bekijken.
Old September 17th, 2017, 11:15 AM   #3051
focus1965
Registered User

Ja in de gva met filmpje.
focus1965 no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2017, 11:21 AM   #3052
willyy
Registered User

willyy's Avatar

Likes (Received): 422

Quote:
Originally Posted by apestaart View Post
En rijdt tramlijn 10 nu eindelijk in- en uit de Foorplein helling? Want ik zou morgen graag dat eens ter plaatse bekijken.
Ja. Sinds gisteren.

In de media gisteren alle focus op supersnel van deurne naar centrum, geen woord over onbediend Borgerhout. De mensen die er nu al gebruik van kunnen maken zullen binnenkort dus weer kunnen gaan klagen dat het door het linkse, gekleurde, werkloze, islamitische, ... Borgerhout is dat hun rit naar het stad weer trager is.

http://www.gva.be/cnt/dmf20170916_03...oor-reuzenpijp

"Het project, van idee tot realisatie, is bovendien op zeer korte tijd uitgevoerd” Het idee en begin uitvoering is uit de jaren stillekes he, Koen.
willyy no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2017, 12:26 PM   #3053
BlackEagle17
Registered User

Likes (Received): 642

Veertig jaar (begin bouw in 1977, ingebruikname in 2017) is toch een normale termijn?

En al een Vlaamse bevoegdheid sinds 1990.

Wat we zelf doen, doen we béter!

Wapper, Benonie, focus1965, wbrm, Polri and 2 others liked this post
BlackEagle17 no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2017, 12:36 PM   #3054
Quimb
Registered User

Likes (Received): 43

Quote:
Originally Posted by willyy View Post

"Het project, van idee tot realisatie, is bovendien op zeer korte tijd uitgevoerd” Het idee en begin uitvoering is uit de jaren stillekes he, Koen.
Achterbakse propaganda. Het idee is er van de jaren 70, de tunnel van de jaren 80 , de effectieve plannen om ze in dit decennium te openen nog van voor de verkiezingen in 2012. Onterechte pluimen op de hoed van het NVA bestuur.
Quimb no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2017, 01:20 PM   #3055
mato
Registered User

mato's Avatar

Quote:
In de media gisteren alle focus op supersnel van deurne naar centrum, geen woord over onbediend Borgerhout. De mensen die er nu al gebruik van kunnen maken zullen binnenkort dus weer kunnen gaan klagen dat het door het linkse, gekleurde, werkloze, islamitische, ... Borgerhout is dat hun rit naar het stad weer trager is.
Zolang dat ze die premetrostations Drink en Carnot maar gesloten houden kunnen de pendelaars uit Deurne veilig en snel onder het Borgerhout met al zijn bel- en nachtwinkels door.
Old September 17th, 2017, 02:08 PM   #3056
Wapper
Moderator

Wapper's Avatar

Dit is toch weer een stap vooruit. Ik ben alvast heel tevreden.
Jammer genoeg heeft men er in de jaren '70 niet aan gedacht om de tunnel verder dan Deurne-Dorp door te trekken. Als het smalste stuk van de Turnhoutsebaan nog vermeden zou kunnen worden, zouden we pas echt van een vlotte verbinding kunnen spreken.

Neil Johnson, CuoreGR liked this post
Old September 17th, 2017, 02:34 PM   #3057
mato
Registered User

mato's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wapper View Post
Jammer genoeg heeft men er in de jaren '70 niet aan gedacht om de tunnel verder dan Deurne-Dorp door te trekken. Als het smalste stuk van de Turnhoutsebaan nog vermeden zou kunnen worden, zouden we pas echt van een vlotte verbinding kunnen spreken.
De trams van de buurtspoorweg reden destijds ten zuiden van Deurne-Dorp (van voor het Cogelsplein tot aan de Lundenstraat) onder andere langs het Kattenzand (aan het districtshuis) tussen de huizen van Deurne-Dorp en het Rivierenhof. Hiervan zijn nog heel wat sporen terug te vinden.
Old September 17th, 2017, 02:42 PM   #3058
Wapper
Moderator

Wapper's Avatar

Over welke periode spreken we dan?
Old September 17th, 2017, 05:45 PM   #3059
focus1965
Registered User

Quote:
Ja. Sinds gisteren.

't Is nu ook weer niet dat ze daar in Borgerhout geen verbindingen hebben met het centrum, of Deurne en Wijnegem (bus 410).
Ik heb er ooit gewoond (omgeving Laar): 20' stappen tot het Astridplein, een klein half uurtje tot de Meir, om maar te zwijgen hoe snel men er met de fiets was en is.
Borgerhout had ooit een stoet aan openbaar vervoer, buiten alle proportie, want om de halve minuut een tram/bus (wat daar ooit het geval was) maakte de mensen alleen maar lui. Ik ken geen enkele andere vergelijkbare plek waar het bon ton is om de bus of tram te nemen voor 1 halte. Op de Turnhoutsebaan is het vanzelfsprekend en dan heb ik het niet over hulpbehoevenden, maar over gewone mensen die perfect die 500 meter zouden kunnen lopen - zeker als ze nog een kinderwagen mee hebben...
Verder is de rit tussen Borgerhout en Antwerpen natuurlijk niet trager, integendeel. Het enige dat je kan stellen, is dat buiten de spits de ritten aan de Rooseveltplaats eindigen en de rechtstreekse verbindingen naar de zuiderleien en het centrum (omgeving Melkmarkt) verdwenen zijn. Aan de Roosevelt kan men als vanouds op een resem tramlijnen overstappen en zoals ik al eerder schreef: uit Borgerhout is men echt snel met de fiets overal in de stad. Ik ben nooit enthousiast geweest over dat station Zegel en nog minder over het feit dat de andere stations niet geopend zijn, maar de Turnhoutsebaan wordt bovengronds nog steeds goed bediend, al zijn het nu wel autobussen.

focus1965

Wapper, poller1, Dewel, Dolfie liked this post
focus1965 no está en línea   Reply With Quote
Old September 17th, 2017, 06:57 PM   #3060
apestaart
Registered User

apestaart's Avatar

Quote:
Originally Posted by focus1965 View Post
't Is nu ook weer niet dat ze daar in Borgerhout geen verbindingen hebben met het centrum, of Deurne en Wijnegem (bus 410).
Ik heb er ooit gewoond (omgeving Laar): 20' stappen tot het Astridplein, een klein half uurtje tot de Meir, om maar te zwijgen hoe snel men er met de fiets was en is.
Borgerhout had ooit een stoet aan openbaar vervoer, buiten alle proportie, want om de halve minuut een tram/bus (wat daar ooit het geval was) maakte de mensen alleen maar lui. Ik ken geen enkele andere vergelijkbare plek waar het bon ton is om de bus of tram te nemen voor 1 halte. Op de Turnhoutsebaan is het vanzelfsprekend en dan heb ik het niet over hulpbehoevenden, maar over gewone mensen die perfect die 500 meter zouden kunnen lopen - zeker als ze nog een kinderwagen mee hebben...
Verder is de rit tussen Borgerhout en Antwerpen natuurlijk niet trager, integendeel. Het enige dat je kan stellen, is dat buiten de spits de ritten aan de Rooseveltplaats eindigen en de rechtstreekse verbindingen naar de zuiderleien en het centrum (omgeving Melkmarkt) verdwenen zijn. Aan de Roosevelt kan men als vanouds op een resem tramlijnen overstappen en zoals ik al eerder schreef: uit Borgerhout is men echt snel met de fiets overal in de stad. Ik ben nooit enthousiast geweest over dat station Zegel en nog minder over het feit dat de andere stations niet geopend zijn, maar de Turnhoutsebaan wordt bovengronds nog steeds goed bediend, al zijn het nu wel autobussen.

focus1965
Tijdens de piekuren rijdt er nog altijd tussen Stenenbrug en Melkmarkt een tram en vanaf Nieuwjaar zal er op lijn 24 terug volop trams rijden.

Reply

Thread Tools

Posting Rules