daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools
Old March 27th, 2008, 10:09 PM   #1
Racingfreak
Skyscraperfan

Racingfreak's Avatar

Likes (Received): 7

Nimby's !

Kijk hier een discussie over hoogbouw in Rotterdam, op de klaagmuur

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2171..._hoogbouw.html
4.De Rotterdam..........149M U/C
Racingfreak no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 27th, 2008, 10:46 PM   #2
Just
Registered User

Just's Avatar

Likes (Received): 0

Dit is echt zo vervelend, vooral de terminologie; "extreme hoogbouw". Vooral het geplande complex aan de Schiekade, dat wel eens tweehonderd meter hoog zou kunnen worden, is de omwonenden een doorn in het oog.

Slaat helemaal nergens op, waar is het tegengeluid in het stuk?
Just no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2008, 11:02 PM   #3
Dennis
Rotterdam

Dennis's Avatar

Likes (Received): 2

Hier nog zo een mongool

"Al die hoogbouwfanaten gaan aan het feit voorbij dat ik de nadelen van deze plannen ondervind. Deze plannen waren niet bekend toen ik mijn appartement in het centrum kocht. De bewoners alsmede de bewoners van de Provenierswijk hebben allemaal het recht hier tegen te zijn. Het is allemaal prestige van de stad, als die zo doorgaan ben ik hier weg en raakt Rotterdam nog meer hogeropgeleiden kwijt."

Nou dan zout je toch lekker op, Rotterdam heeft jou duidelijk niet nodig, wat een idiote reakties zeg daar in het AD :S stelletje boeren, keihard neerhalen die handel.
Old March 27th, 2008, 11:03 PM   #4
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 143

Laten we dan aub niet meer teveel 240 hier op het forum roepen, dan slaan ze namelijk helemaal achterover. Want ze lezen natuurlijk met ons mee.
Liberty City no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2008, 11:08 PM   #5
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 6756

Quote:
Hier nog zo een mongool

Ik vind deze reactie weinig intelligenter.

Het verhaal laat wel zien wat gebrekkige informatie en vooroordelen lastig te bestrijden zijn.
Natuurlijk weet iedereen hier dat de schaduwwerking in de provenierswijk verwaarloosbaar is = feit!!
maar 1 persoon hoeft maar iets anders te schreeuwen en de meute holt achter die mening aan.
Het voorzieningenniveau, de komst van veel bedrijven en hoogwaardig OV is straks een magneet voor nieuwe bewoners.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2008, 11:11 PM   #6
[Kees]
Kees

[Kees]'s Avatar

Likes (Received): 21

Quote:
Originally Posted by Dennis View Post
Hier nog zo een mongool

"Al die hoogbouwfanaten gaan aan het feit voorbij dat ik de nadelen van deze plannen ondervind.
Niet alleen een mongool, maar ook een egoist. Belang van de stad gaat voor, groei dus
Old March 27th, 2008, 11:12 PM   #7
Just
Registered User

Just's Avatar

En die mevrouw schreeuwt al vanaf het begin, waarschijnlijk een beroepsschreeuwer.
Just no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2008, 11:30 PM   #8
wolkenbestormer
Registered User

wolkenbestormer's Avatar

Likes (Received): 164

Ik had van de pers verwacht, en nog steeds!, dat ze goede journalistiek maken. Dus hoor en wederhoor. Evenwichtigheid. Feiten van meningen scheiden. Het AD lijkt steeds meer een doorgeefluik bij de lokale chinees waar persberichten van anderen zomaar worden geplaatst en in de berichtgeving een negatieve tendens laat zien, zeker ten aanzien van rotterdams hoogbouwbeleid. Mag van journalisten toch wel verwachten dat ze inzien dat er een plan/idee/feiten en cijfers beschikbaar zijn voor iets wat honderden miljoenen euro's kost? Dan zullen er vast voorstanders zijn, mensen met een visie, die geloven dat ze winst kunnen maken met zo'n grote investering. Maar nee hoor, niet nadenken gewoon opschrijven en neerzetten.... zeer triest.
wolkenbestormer no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2008, 11:40 PM   #9
TC03
Registered User

TC03's Avatar

Likes (Received): 7

Nog grappiger vind ik het dat iemand in Rotterdam centrum gaat wonen en dan boos is vanwege bouwprojecten. Dat is hetzelfde als na 2001 in NYC gaan wonen en dan protesteren tegen de nieuwe WTC plannen.
TC03 no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2008, 11:51 AM   #10
Rotterdam A
Registered User

Likes (Received): 60

Dat soort hoogopgeleiden ben ik graag kwijt. Niet alle hoogopgeleiden zijn goed. Je hebt van die domme "drones" die totaal geen hersenen hebben en alleen maar kunnen opdrammen wat ze in een boekje hebben geleerd. Het toepassen of werkelijk iets nuttigs doen, kunnen ze niet.

anti-hoogbouw = anti-Rotterdam
Rotterdam A no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2008, 12:23 PM   #11
Kireb
Kireb

Likes (Received): 6

Quote:
Originally Posted by Rotterdam A View Post
Dat soort hoogopgeleiden ben ik graag kwijt. Niet alle hoogopgeleiden zijn goed. Je hebt van die domme "drones" die totaal geen hersenen hebben en alleen maar kunnen opdrammen wat ze in een boekje hebben geleerd. Het toepassen of werkelijk iets nuttigs doen, kunnen ze niet.

anti-hoogbouw = anti-Rotterdam
Sjongejonge, wat kom jij imbeciel over zeg.
Uit je reactie maak ik op dat je of 14 bent of een aantal jaren in ontwikkeling achterloop. Ik merk namelijk geen verschil in het schreeuwen van deze Nimby en jouw reactie.

Waarom koop je geen Marklin treinset, een bouw je Rotterdam na in je kamertje. Je kan dan hele hoge gebouwen plaatsen!
Kireb no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2008, 05:58 PM   #12
Niyyu
Registered User

rustig aan mensen... niet haten
Niyyu no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2008, 06:17 PM   #13
wolkenbestormer
Registered User

wolkenbestormer's Avatar

Likes (Received): 164

Ik ben niet zo van de George Walker Bush uitspraken, your with us or against us. Denk niet dat je moet verlagen naar het niveau van bepaalde nimbygroepen (je weet vast wel welke ik specifiek bedoel) . Met dat soort uitspraken schrik je neutrale mensen af terwijl ik denk dat er zoveel positieve dingen te zeggen zijn over de ontwikkelingen in Rotterdam. Doe dat liever, en nimbys kunnen soms wel een punt hebben (in het algemeen gesproken) maar laat ze het aub wel reeel houden, inhoudelijk en met feiten je standpunt verdedigen ipv dogma's als ' ik kan straks niet meer ademen met al die hoge gebouwen', 'erecties van het grootkapitaal' te gebruiken.

Daar kan ik niks mee en het irriteert me een beetje. Vrees dan ook dat het debat over het RCD uitmondt op scheldpartijen zonder het gebruik van feiten. Maarja je bent weer eens een avondje van de straat en vanuit sociologisch oogpunt wellicht ook wel interessant om te aanschouwen.
wolkenbestormer no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2008, 11:12 AM   #14
airbreaker
They do it in the air

airbreaker's Avatar

Likes (Received): 8

..

Last edited by airbreaker; November 25th, 2012 at 08:41 PM.
airbreaker no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2008, 11:48 AM   #15
airbreaker
They do it in the air

airbreaker's Avatar

Likes (Received): 8

..

Last edited by airbreaker; November 25th, 2012 at 08:41 PM.
airbreaker no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2008, 02:19 PM   #16
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 660

edit
Sol no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2008, 02:20 PM   #17
Sol
Registered User

Sol's Avatar

Likes (Received): 660

Het gaat erom of je om de juiste feiten tegen een bouwplan bent.
De hele Provenierswijk gaat erop vooruit, dus is er geen reden tot klagen.
Waarom er dan wel geklaagd wordt, is waarschijnlijk angst. Angst voor verandering. Iets wat je vooral bij oudere mensen ziet, maar ook steeds meer bij jongeren. En wat zeker ook een product is van onze maatschappij met zijn vele vangnetten en beleid van pappen en nathouden.
Sol no está en línea   Reply With Quote
Old April 1st, 2008, 12:23 PM   #18
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Zit een kern van logica in.
Stel je voor dat ze bij mij het bedrijventerrein 'Stadionweg' op gaan doeken en willen volplempen met midrise, hoger dan mijn flat.
Dán sta ik ook te janken als een Nimby, want dán bennik ineens m'n hele uitzicht op de Euromast, Wilhelminapier en Maastoren kwijt. Die kans is trouwens nog niet eens zo heel erg klein. Want willen ze deze kant van de 3e Stadsbrug een beetje toonbaar maken, dan zou ik ook als eerste dat bedrijventerrein laten verhuizen.
Maar laat ik vooralsnog maar hopen dat, mocht dat gebeuren, de boel niet dusdanig hoog wordt.
Old April 1st, 2008, 01:31 PM   #19
Oh?!
der Niederländer

Likes (Received): 5

dacht laatst ergens gelezen te hebben dat ze idd een woonbuurt van dit gebied willen maken, aansluitend op De Veranda. Ik vraag me af of het dan wederom appartementen worden (gezien de huidige afzetproblemen in De Veranda) of dat ze er een laagbouwbuurtje van maken met grondgebonden woningen.
Oh?! no está en línea   Reply With Quote
Old April 1st, 2008, 02:33 PM   #20
Ace
Captain

Ace's Avatar

Likes (Received): 23

Gek, tussen onze 2 posts in, zattik daar nou net ook aan te denken.
Ten behoeve van mijn uitzicht, geniet laagbouw mijn voorkeur natuurlijk. Appartementen, van max. 5 hoog, vind ik ook nog wel best. Maar zoals jij al zei, gaan die op De Veranda nou ook niet bepaald als warme broodjes over de toonbank.
Rijtjeshuizen, wordt al snel zo'n VINEX-idee. Maar een villawijkje ala Kralingen, zou daar naar mijn mening ook niet misstaan. Dat levert kwantitatief weliswaar niet zoveel inwoners op. Maar dat is in dit gebied niet persé noodzakelijk. Met De Veranda om de hoek en al zijn faciliteiten, is er per slot van rekening genoeg levendigheid.

Reply

Thread Tools

Posting Rules