search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old May 8th, 2017, 12:22 AM   #2141
gedoogbeleid
Krijg nou de tering

gedoogbeleid's Avatar

Likes (Received): 974

Ik heb om heel eerlijk te zijn nog niet op mijn nieuwe stoeltje gezeten, want ik sta altijd 90 minuten lang, maar ze zijn dus smaller? vreemd.

Sponsored Links
Old May 8th, 2017, 04:38 PM   #2142
Red85
AARRGGHH

Red85's Avatar

Likes (Received): 176

Quote:
Originally Posted by mokumbouw View Post
Tikfoutje, volgens mij 54.278 incl rolstoelplaatsen en begeleiders
Ook niet

Post #2012 van AmsterdamArenA in dit topic.
Link: http://www.skyscrapercity.com/showth...48960&page=101

Vanwege de fout op de site heeft hij de originele capaciteit genomen en alle opgegeven uitbreidingen van de verbouwingen er bij opgeteld.

Hij kwam uit op 53.904 + (2x144)= 54.192
Red85 no está en línea   Reply With Quote
Old May 8th, 2017, 04:41 PM   #2143
Red85
AARRGGHH

Red85's Avatar

Quote:
Vandaag voor het eerst op de nieuwe rode stoeltjes gezeten op Noord B, eerste ring. Dat was geen succes, ze zitten minder lekker was de algemene opinie. Maar dat kan een kwestie van wennen zijn. Wat opmerkelijker is, dat de stoeltjes iets smaller zijn. Ik zit rechts van het doel in vak 112 op de knik in de tribune. Sinds bijna 21 jaar zit ik naast mijn buurman en wat schets onze verbazing: er is tussen ons een stoeltje tussen geplaatst! Dat zal voor niet zo veel plekken in het stadion gelden, maar voor ons is dat niet prettig. Vreemd dat door niemand eerder is opgemerkt, er zullen meer mensen zijn die daar last van hebben of nog zullen krijgen. Ik dacht dat de oude stoeltjes 54 cm breed waren, destijds was dat een opzienbarende luxe. Stel dat de nieuwe stoeltjes 1 cm smaller zijn scheelt dat op de lange zijde 2 stoeltjes per rij, en op de korte zijde 1 stoeltje (en dan net dat ene stoeltje naast me). Wel mooi voor de capaciteit overigens: 60 rijen x 6 stoeltjes = 360 extra plaatsen. @ Hugenholz, heb jij hier meer informatie over?

Straks dus nog een klein beetje meer mensen er in gepropt. Lijken de Airliners wel.
Old May 11th, 2017, 08:41 AM   #2144
mokumbouw
Registered User

Likes (Received): 79

https://www.ajaxshowtime.com/article...ing-uitgesteld

Ik heb nooit geweten dat 40% van de kosten van de verbouwing van de Arena uit de naamsponsering zou moeten komen. Jammer, Amsterdam ArenA was wat mij betreft een ijzersterke merknaam voor Amsterdam. Nu de zaken zo liggen vind ik de naamsverandering naar Johan Cruijff Arena minder erg. Van uitbreiding van de Arena zal het wel nooit meer komen. Dat voornemen was overigens twee jaar geleden al geschrapt.
mokumbouw no está en línea   Reply With Quote
Old May 11th, 2017, 08:42 AM   #2145
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 4385

Ook De Telegraaf bericht over een doorbraak rond de financiële aspecten rondom de naamswijziging en de dus deels uitgestelde verbouwing:

http://www.telegraaf.nl/telesport/28...f_ArenA__.html

Qua mogelijke uitbreiding van de ArenA weet je het nooit. Maar door de constructie die het gebouw heeft is een verdere uitbreiding van de tribunecapaciteit altijd een hele dure operatie die eigenlijk niet rendabel te krijgen zal zijn.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Last edited by EPA001; May 11th, 2017 at 08:50 AM.
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old May 11th, 2017, 12:45 PM   #2146
hugenholz
Registered User

Likes (Received): 401

Quote:
https://www.ajaxshowtime.com/article...ing-uitgesteld

Ik heb nooit geweten dat 40% van de kosten van de verbouwing van de Arena uit de naamsponsering zou moeten komen. Jammer, Amsterdam ArenA was wat mij betreft een ijzersterke merknaam voor Amsterdam. Nu de zaken zo liggen vind ik de naamsverandering naar Johan Cruijff Arena minder erg. Van uitbreiding van de Arena zal het wel nooit meer komen. Dat voornemen was overigens twee jaar geleden al geschrapt.
Ik ook niet (en het is ook niet waar). De waarheid is dat de gemeente en Ajax niet wilde opdraaien voor deze extra kosten. De ArenA moest snel schakelen na herziening van de oorspronkelijke bouwplannen. In een kort tijdsbestek (Euro 2020) moest de resterende 40 procent gefinancierd zien te worden dit is blijkbaar faliekant mislukt.

mokumbouw liked this post
hugenholz no está en línea   Reply With Quote
Old May 12th, 2017, 03:33 PM   #2147
AmsterdamArenA
Registered User

AmsterdamArenA's Avatar

Likes (Received): 267

Quote:
Originally Posted by Red85 View Post
Ook niet

Post #2012 van AmsterdamArenA in dit topic.
Link: http://www.skyscrapercity.com/showth...48960&page=101

Vanwege de fout op de site heeft hij de originele capaciteit genomen en alle opgegeven uitbreidingen van de verbouwingen er bij opgeteld.

Hij kwam uit op 53.904 + (2x144)= 54.192
Dat is inderdaad gebaseerd op de gegevens uit eerdere berichtgeving.

De Arena heeft de capaciteit op de site niet gëupdatet na de voltooing van de nieuwe tribune op Noord in de zomer van 2014. Er ontbreken dus 156 stoelen in de totale berekening die zij hanteren op de site.

Een andere lezing is van een tourgids van de Arena: in oktober 2015 was de totale capaciteit 53.631. Daar komen dan nog de 402 bij van de uitbreiding op Zuid: 54.033.

Hierboven las ik dat er wellicht meer stoeltjes bijkomen vanwege het smallere formaat. Dat moet toch ook goed zijn voor enkele honderden extra stoeltjes. Mooi meegenomen aangezien het buffervak naast het uitvak behoorlijk is.

Last edited by AmsterdamArenA; May 12th, 2017 at 03:48 PM.
AmsterdamArenA no está en línea   Reply With Quote
Old May 12th, 2017, 04:08 PM   #2148
mokumbouw
Registered User

Likes (Received): 79

De totale extra capaciteit op Zuid is volgens mijn informatie 498: 402 stoelen op de voortribune en 96 boven in het vak.
mokumbouw no está en línea   Reply With Quote
Old May 12th, 2017, 04:54 PM   #2149
AmsterdamArenA
Registered User

AmsterdamArenA's Avatar

Likes (Received): 267

Quote:
De totale extra capaciteit op Zuid is volgens mijn informatie 498: 402 stoelen op de voortribune en 96 boven in het vak.
Die 96 zijn grotendeels ter compensatie van de stoeltjes die in het midden zijn verdwenen ten behoeve van de safe-standingconstructie.

Feit is dat de Arena altijd al vaag heeft gedaan over de capaciteit. Kan me voorstellen dat ze de capaciteit zouden willen drukken om zo een hogere bezettingsgraad te behalen. Maar goed, dan gaat het om een paae honderd plaatsen max.

gedoogbeleid liked this post

Last edited by AmsterdamArenA; May 12th, 2017 at 05:01 PM.
AmsterdamArenA no está en línea   Reply With Quote
Old May 12th, 2017, 09:08 PM   #2150
gedoogbeleid
Krijg nou de tering

gedoogbeleid's Avatar

Likes (Received): 974

Weet jij misschien ook wanneer de rest van de vakken 126,27 en 28 ook safe standing gaan krijgen, want volgens mij was dat de bedoeling van Ajax.?
Old May 13th, 2017, 02:25 PM   #2151
Muiderpoort
Voorheen Sieske

Likes (Received): 111

Dat hele safe standing is een wassen neus. Het zijn dezelfde stoeltjes die elders in het stadion staan - dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld in het Philips stadion waar wel echt andere stoelen zijn en er meer ruimte is om te staan.

Het enige dat iets weg heeft van safe standing zijn de extra hekjes. Echter, het blijkt dat veel jongens met één voet op de hekjes staan en wellicht vinden ze dit gevaarlijker dan geen hekjes. Ik heb het idee dat ze daarom wachten of niet verder gaan met het plaatsen van meer hekjes.
Muiderpoort no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2017, 09:35 PM   #2152
Red85
AARRGGHH

Red85's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muiderpoort View Post
Dat hele safe standing is een wassen neus. Het zijn dezelfde stoeltjes die elders in het stadion staan - dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld in het Philips stadion waar wel echt andere stoelen zijn en er meer ruimte is om te staan.

Het enige dat iets weg heeft van safe standing zijn de extra hekjes. Echter, het blijkt dat veel jongens met één voet op de hekjes staan en wellicht vinden ze dit gevaarlijker dan geen hekjes. Ik heb het idee dat ze daarom wachten of niet verder gaan met het plaatsen van meer hekjes.
Wat hadden we eigenlijk ook verwacht met markering? Onder de Ajacieden is hij een pertinente leugenaar met weinig visie richting de Ajacieden.
Old May 15th, 2017, 02:53 PM   #2153
hugenholz
Registered User

Quote:
Originally Posted by Red85 View Post
Wat hadden we eigenlijk ook verwacht met markering? Onder de Ajacieden is hij een pertinente leugenaar met weinig visie richting de Ajacieden.
Ik begreep dat er een stroming op gang is gekomen die Markerink en consorten ook zat zijn. Bij de naamswijziging Amsterdam ArenA in Johan Cruijff ArenA schijnt hij bewust de boel getraineert te hebben. Het is aan wethouder van der Burg en burgemeester Van der Laan te danken dat het alsnog is gelukt. Er wordt nu gekeken of men verder moet gaan met de huidige ArenA -directie als er medio november het eea wordt beslist mbt de Johan Cruijff ArenA en Ajax.
Old May 15th, 2017, 05:07 PM   #2154
hugenholz
Registered User

Quote:
Originally Posted by Muiderpoort View Post
Met of zonder sponsornaam erbij?
Er is nooit echt sprake geweest van een stadion-sponsor. De ArenA heeft het wel geprobeerd om er 1 te vinden maar echt concreet is het nooit geweest. Het symboliseert het onvermogen van de ArenA-directie (die de verbouwingen op de omloop niet kunnen financieren maar deze wel met veel bombarie hadden aangekondigd)

Ik begreep dat Ajax bij een overname wel een sponsor erbij gaat betrekken maar de ArenA-directie zou de overname weer willen tegenhouden.
Old May 19th, 2017, 02:49 PM   #2155
Luiten1333
Registered User

Likes (Received): 23

Quote:
Originally Posted by Mojito View Post
Hoewel Cruijff en Ajax een beter stadion verdienen is het goed nieuws dat het nu eindelijk lijkt rond te komen. Persoonlijk had ik Johan Cruijff Stadion mooier gevonden. Maar de naam en het begrip 'Arena' zijn na 21 jaar inmiddels zo normaal en ingeburgerd dat het ook wel logisch is dat dit niet gebeurt. Goed ook dat voor de Nederlandse spelling is gekozen en niet voor 'Cruyff'.
Vreemd!!

Quote:
Originally Posted by Mojito View Post
* De bouw van het Amsterdamse Centraal Station in het Open Havenfront aan het IJ in de jaren '80 van de 19e eeuw. Hierdoor raakte Amsterdam afgesloten van het water waar het zijn bestaan aan te danken had; Ik weet echter niet of het door de gemeente gewenste alternatief, een station op de plaats van het huidige Sarphatipark, zoveel beter was geweest want in dat geval zou de stad door een enorme sporenbundel doormidden zijn gedeeld...

* De sluiting en afbraak van het uitgestrekte net van interlokale tramlijnen op vrije banen van NZH en HTM tussen Waterland, Amsterdam, Haarlem/Zandvoort, Leiden, Voorschoten, Katwijk, Noordwijk, Leidschendam, Wassenaar, Den Haag en Scheveningen tussen 1949 en 1961; Dit net zou anno nu tot een modern light-rail netwerk van Ruhrgebied-afmetingen kunnen zijn uitgegroeid en perfect van pas zijn gekomen in het bereikbaar houden van de Randstad...

* De bouw van Amstelveen-Noord en Buitenveldert, en later de Bijlmermeer, in de jaren '60; terwijl allang duidelijk was dat die wijken onder de aanvliegroute van baan 09-27 (de 'Buitenveldertbaan', ook wel 'Bulderbaan' genoemd) zouden komen te liggen;

* De bouw van Amsterdam Nieuw-Sloten, De Aker, uitbreidingswijken van Hoofddorp, en wijken als Velserbroek en bij Assendelft terwijl duidelijk was dat die in de nieuwe geluidscontouren van Schiphol (mede dankzij de vijfde baan) zouden komen te liggen;

* Groene Hart Tunnel (HSL)

* De Betuwelijn - Een goederenspoorlijn van Rotterdam naar Duitsland zal zeker bestaansrecht hebben, maar de manier waarop hier de kosten uit de pan zijn gerezen (tunneltje hier, ingraving daar, diepe bak zus, aquaduct zo...) is echt ongelooflijk; En natuurlijk de kritiekloze manier waarop de nut- en noodzaakdiscussie onder de tafel werd geveegd; het ding kwam van hoog tot laag op de politieke agenda en is er niet meer vanaf verdwenen.

* Het S-bocht tracé van de metrobuis door de Amsterdamse Nieuwmarktbuurt; een tracé onder de parallelle Geldersekade had een hoop weerstand en onrust gescheeld, en daarmee het twee decennia durende metrotrauma, waar de halfslachtige sneltramplannen van eind jaren '80 weer een gevolg van zijn;

* De keuze van Amsterdam voor een diepliggende en geboorde Noord-Zuidlijn; Deze had op de traditionele manier(caissons in combinatie met de wanden-dak methode) gebouwd moeten worden, met als gevolg weliswaar meer overlast maar wel aanzienlijk mindere kosten, die weer in bovengrondse vertakkingen gestoken hadden kunnen worden; Ook de brandveiligheid zou beter gegarandeerd zijn bij een minder diepe tunnel;

* Lelystad: dat de keuze om hier een overloopgemeente voor Amsterdam van te maken op zijn zachtst gezegd ongelukkig was bewijst de jarenlange leegstand van vele woningen en het succes van het dichterbij Amsterdam gelegen Almere wel;

* De Amsterdam Arena: bij het ontwerp en de bouw van deze betonklomp is aan alles gedacht behalve aan de eerste en enige bestaansreden van dit complex, namelijk de voetbalsport en de AFC Ajax. De club had er beter aan gedaan uit de plannen te stappen en zelf iets nieuws neer te zetten in De Meer. Moge God of wat voor macht dan ook verhoeden dat de naam van één van de twee grootste iconen en legendes, namelijk Rinus Michels of Johan Cruijff ooit aan dit gedrocht verbonden wordt;

* Nog geen blunder, maar wel in wording: de A4 door Midden-Delfland met 2 x 2 rijstroken; (Als die gebouwd gaat worden volgens de laatste plannen)

* Randstadrail in de tweesysteems-vorm waarin het nu gerealiseerd gaat worden;

Meer kan ik even niet verzinnen. En ja, achteraf oordelen ís ook wel erg makkelijk, natuurlijk maar goed, daar is dit ook een forum voor...
Luiten1333 no está en línea   Reply With Quote
Old May 19th, 2017, 03:01 PM   #2156
Mojito
kejje nagaan!

Mojito's Avatar

Likes (Received): 2807

1. Je hoeft niet altijd een hele post te quoten, alleen de delen die er toe doen. Dat is jou en je alter ego's al eens vaker verteld.

2. Die post die je aanhaalt komt uit 2005. Dat is 12 jaar geleden. En ja, een mens wil wel eens van mening veranderen. De Arena is nog steeds niet ideaal, maar zo slecht als in 1996 of 2000 is het allang niet meer. Een groeiend gevoel van: "het wordt misschien nog wel wat" kun je ook in mijn posts door de jaren heen terugvinden. Natuurlijk kun je altijd hopen dat er op afzienbare termijn een nieuw stadion in Amsterdam mogelijk is, maar heel realistisch is dat niet. Dan moeten we er maar het beste van maken en dat gebeurt gelukkig nu ook.

Reply

Tags
amsterdam arena, arena, arena boulevard

Thread Tools

Posting Rules