daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Reply

Thread Tools
Old October 14th, 2009, 04:19 PM   #1
Patrick Highrise
visit the world

Patrick Highrise's Avatar

Likes (Received): 586

CPT 2009: Chicago (part1)

Tja na eerst de T(oronto) en toen de P(hiladelphia) dan nu toch eindelijk de start van C(hicago) Dit is deel 1 (van denk 3 delen)..
Van de 2 weken dat ik weg was voor deze uitgebreide citytrip heb ik in totaal een kleine 8 dagen in Chicago rondgelopen.

Na een vlucht met BA via Heathrow op dezelfde zondag nog geland op O'hare. Na een redelijk lange wachtrij (wel een stuk korter en sneller als die in Toronto) en de vingerafdrukken, foto en wat vraagjes konden we weer door om de bagage op te pikken. Die lag al mooi op de band dus hop in 1 keer door richting de metro. Even een klein stukje met de ATS en nog wat lopen en dan de metro (Blue line) in.
Tja die reed niet helemaal door tot in de Loop want ook hier in Chicago werkt men wel eens aan het spoor. Goed met de shuttlebus kwamen toch redelijk rap aan bij het station Clark/State.
Gelukkig hoefde ik niet al te ver meer tot mijn eerste verblijfplaats in the Windy City. En het mooie zonnige, droge weer begon al gelijk op dag1

1.

De hoek omkomend vanaf het station richting de rivier had ik een prachtig uitzicht.

2.

Na binnenkomst was het een gevalletje koffer in de hoek en camera pakken. Wat een uitzichten zo vanaf de 42e!! Jan woont erg mooi hier!

3.

View down vanaf het balkon

4.

Classic Car view

Daarna toch maar de stad in zoals gezegd was het prima weer dus dan maar eens richting John Hancock gaan lopen om vanaf daar de stad te aanschouwen en op zonsondergang te wachten.

5.

Wrigley en Chicago Tribune Tower, kan bijna niet klassiekker qua mooie oude torens naast elkaar. Wat een details, wat een niveau van bouwen in die tijd.

6.

TTC vraagt echter ook om aandacht en die is toch best wel hoog!

7.

Riverfront view op het pleintje voor Wrigley.

8.

Zoals gezegd Trump blijft altijd om aandacht vragen

9.

Mag Mile aka N Michigan Avenue

10.

Oude grandeur qua entree bij Chicago Tribune Tower.

11.

Mag Mile @ Watertower Chicago

12.

John Hancock met Watertower Place en het oude pompstation voor de watertoren.

13.

Mag Mile was soms redelijk druk qua verkeer, al met al vond ik het eigenlijk behoorlijk meevallen in het centrum zelf van Chicago (had het drukker verwacht zoals bv als in NYC)

14.

JHT from up close and personal

15.

Om de toren in te gaan moet je eerst een niveautje omlaag, hier met Park (Hyatt) Tower aan de Mag Mile.

Eenmaal boven heb je toch echt geweldig uitzicht over Chicago. Dat werd dus even een tijdje lekker rondlopen, genieten van de uitzichten, foto's maken en ook nog wat drinken op de 94e verdieping.

16.

Shadows in the Lake

17.

view richting Lake Point Tower, Lakeshore Place en Onterie Center (witte toren)

18.

Zoomer richting een stukje kust aan Lake Michigan met rechts oa nog een deel van Aqua.

19.

Wat een uitzicht!

20.

Ingezoomed richting 2 Prudential Plaza, met oa One Museum Park in de achtergrond (a 221m)

21.

From the inside JHT

22.

Een der voordelen van de stad Chicago zijn de stranden aan het meer, hier oa Oak Street Beach aan N Lake Shore Drive.

23.

De zon gaat onder, luchten kleuren mooi. Hier Sears mooi in beeld!

24.

Hoger, hoger, hoogst @ sunset skies.

25.

Chicago is groot(endeels) laagbouw! en loopt soms voor je gevoel eindeloos door richting de horizon.

26.

900 North Michagan at night.

Terug richting het appartement, want we hadden er al een lange dag opzitten met de vroege vlucht vanuit schiphol...

27.

Mooi verlicht en trots aan de rivier.

28.

Morningviews from Marina City (1)

29.

Morningviews from Marina City (2)

30.

Opvallend vond ik ook dat er diverse straten goed aangekleed waren qua bankjes, groen en bloemen EN ook bijgehouden werden (straten waren m.i. schoon te noemen)

31.

Tja had ik maar een superdelux toestel met dito lens gehad. Maar hoe dan ook dit beeld moest ik natuurlijk vastleggen met mijn TZ5je... taxi met tekst en Aqua.

32.

ook al mogen die balkons aan de kleine kant zijn het blijft een mooie, speelse en ook hoge toren. (250m)

33.

Goed bezig daar in Chicago met die woontorens met VOLDOENDE balkons!
hier een torentje in de ontwikkeling Lakeshore East (waar Aqua dus oa ook onder valt)

34.

Een skyline op zich daar aan de zuidkant van Grant Park bij Central Station met oa One Museum Park.

35.

zicht van upper Randolph Drive op oa Sears, The Heritage (rechts) en een van de nieuwste torens in Chicago (links); The Legacy @ Millenium Park (250m is best populair qua hoogte)

36.

op de BP Bridge in Millenium Park

37.

Grant Park vormt samen met oa Millenium Park een grote groene long tussen de stad en het meer, maar dat houdt dus niet in dat er geen asfalt in ligt...

38.

Gelukkig zorgt the Legacy ervoor dat die de aandacht trekt. Het is niet alleen mooi en hoog in Chicago, maar lelijk kennen ze ook hoor, zoals imo de oudebouw en de optopping met appartementen van MidContinental Plaza (links van the Legacy)

39.

Firestairs...

40.

In Millenium Park waar Cloud Gate zeker opvalt!

41.

Voor het bling bling is het wel nodig dat er goed gepoetst wordt!

42.

straatbeeld op State Street

43.

Her en der in de loop komen we prachtige oude 1st generation "skyscrapers" tegen zoals hier Chicago Building uit 1904/5.

44.

Flamingo meets Sears.

45.

De Monadnockbuilding laat natuurlijk prachtig naast elkaar zien wat de verschillen zijn tussen de oude stenen manier van bouwen en het gebruik van een staalskelet met slanke gevels en veel ramen. (het verschil zit hem dus in het onderste deel van de gebouwen (de plint))

46.

Chicago's Fire Escape stairs....die dingen blijven ook altijd mooi om te zien bij de oude gebouwen.

47.

We gaan natuurlijk door met de oude pracht en praal die je in de Loop kan vinden; hier Fisher Building, 1906 naar ontwerp van Burnham.

48.

Zo loop je naast pracht en praal en zo wordt het stel op sprong gewoon wat ruwer qua stad...

49.

Pleintje langs de loop bij de gevangenis kijkend naar oa Monadnock, Fisher en CNA Plaza

50.

51.

Kijkend langs South LaSalle Street richting Chicago Board of Trade building en 190 SouthLaSalle.

52.

Cab @ Boeing HQ.

53.

De rivier overgestoken via de Lake street brug komen er veel mooie gebouwen in het zicht.

54.

Glas wat de klok slaat aan de rivier met vlnr 191North Wacker, 155 NW en een eindje verder naar rechts de UBS Tower

55.

Je kan zo ongeveer op/over het spoor lopen langs de rivier..tja dan moet er wel iets van een trein op de foto staan nietwaar

56.

300 NorthLaSalle street, Marina City en Trump aan de rivier.

57.

Brug aan Kinzie street om weer richting het appartement te lopen...

58.

de oude kinzie street railroad bridge met oa Sears.

59.

leuke midrise die Silver Tower

60.

Lunchtime @ Envy

Zo en nu door met delen 2 en 3...
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)

Last edited by Patrick Highrise; October 14th, 2009 at 06:53 PM. Reason: extra info monadnock
Patrick Highrise no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old October 14th, 2009, 04:51 PM   #2
Dezz
Dirk

Dezz's Avatar

Likes (Received): 209

Mooie foto's! Ik snap wel dat Jan het daar prima uithoudt!
Ik ben benieuwd naar deel 2 en 3

Nog een vraagje: welke van de drie bezochte steden vond je nu het leukste/indrukwekkendste? Niet alleen qua hoogbouw, maar gewoon als stad zijnde.

ROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITYROTTERDAMWORLDPORTWORLDCITY
Dezz no está en línea   Reply With Quote
Old October 14th, 2009, 04:55 PM   #3
Patrick Highrise
visit the world

een lastige vraag hoor, ze hebben alle 3 heel veel pluspunten, maar als ik mijn hart laat spreken kom ik toch uit op Philadelphia! (shock! )
2014: Boedapest (mei) / Istanbul (september) / Nepal - 17dg trek Everest Base Camp en Gokyo meren (november)
Old October 14th, 2009, 06:23 PM   #4
hoogbouw010
Member

Favo's: #3, 10, 19, 28. Moest wel zelf even opzoeken wat er voor bijzonders te zien was aan het Monadnock Building.
Old October 14th, 2009, 06:25 PM   #5
Ni3lS
Mod

Ni3lS's Avatar

Likes (Received): 1375

Leuke foto's hoor. Dus je verbleef in Jan's appartement? Ik ben ook in de Hancock tower geweest. Maar dan naar de 96e verdieping, hoef je niet te betalen voor het uitzicht LOL. Mijn foto's zijn wel aardig mislukt, had men DSLR niet bij me en het was 's avonds dus veel noise/grain. Leuk ook dat er bijna geen hond te bekennen was toen je die foto van de bean maakte. Elke keer dat ik langs kwam stonden er honderden toeristen met hun camera..

Please like my Facebook PAGE and check out my latest work :)
FLICKR: [2013] > London, Rotterdam, Pula, Krka, Dalmatia, Austria, Salzburg, Alps, Berlin, Dresden, Trier, Vienna, Bratislava, Munich, Ljubljana, Slovenia
[2014] > Vienna, Amsterdam, Rotterdam, Antwerp, Maastricht, Paris, Corrèze, Limoges, Paris(2)
Ni3lS no está en línea   Reply With Quote
Old October 14th, 2009, 08:21 PM   #6
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1227

Prachtige foto's weer Patrick, net als bij Toronto en Philadelphia. Wat een geweldige stad is dit toch. De foto's halen de herinneringen die ik aan de stad heb weer naar boven . Die sfeer en die mooie gebouwen heb je geweldig mooi vastgelegd. Ik ga direct naar deel II en III kijken.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old October 15th, 2009, 07:10 PM   #7
Marcellus Bastardus
wie?

Marcellus Bastardus's Avatar

Likes (Received): 19

Fijne serie hoor. Wat zijn die classic scrapers toch prachtig..
Aqua is ook erg bijzonder!
Marcellus Bastardus no está en línea   Reply With Quote
Old October 16th, 2009, 02:33 PM   #8
Errik
Registered User

Errik's Avatar

Likes (Received): 0

Opnieuw vraag ik: where the hell is everybody?
Errik no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2009, 12:18 AM   #9
Patrick Highrise
visit the world

ja dat viel me sowieso wel op dat het in veel straat gewoon erg rustig was zowel qua autoverkeer als ook voetgangers...naar verhouding waarschijnlijk nog het meest fietsers gezien.
in de weekenden was het wel drukker op straat en in de parken.
Old October 17th, 2009, 11:24 AM   #10
im_from_zw038
BANNED

Likes (Received): 11

Waanzinnig mooie plaatjes een werkelijk waar adembenemende stad!
im_from_zw038 no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2009, 05:14 PM   #11
erwin
fastshooter

erwin's Avatar

Mooie serie, Patrick!
Heb je nog meer foto's van Boeing HQ?

the citystreets are empty now
the lights don't shine no more
erwin no está en línea   Reply With Quote
Old October 17th, 2009, 08:02 PM   #12
Jan
High there, what's up!

Jan's Avatar

Likes (Received): 3990

Mooie reeks weer Pat!
Jan no está en línea   Reply With Quote
Old October 18th, 2009, 10:52 PM   #13
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 7097

Quote:
Originally Posted by im_from_zw038 View Post
Waanzinnig mooie plaatjes een werkelijk waar adembenemende stad!
Helemaal mee eens. Mooi vastgelegd.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old October 27th, 2009, 01:55 AM   #14
Dray
Registered User

Prachtige serie Patrick. Met een TZ5 gemaakt zeg je? Geeft maar weer eens aan wat een toptoestelletjes dat zijn.
Old February 2nd, 2010, 10:22 PM   #15
mikepan
Registered User

the best city in the world!
mikepan no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
chicago, millenium park, sears

Thread Tools

Posting Rules