daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojaj˘h?

Ojaj˘h? Overige Rotterdamse onderwerpen

Reply

Thread Tools
Old March 28th, 2014, 02:17 PM   #1821
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 796

Quote:
Originally Posted by Bouwmaardoor View Post
Voor het gros van de Nederlanders is het 'het Nationale Nederlanden gebouw' dus ja die letters horen er qua beeldvorming gewoon bij. Net als de HBU letters verderop of OOMS op het Noordereiland.
Tja, maar naamsveranderingen en wijzigingen van logo's komen en gaan. Zie ook het logo van NN dat nog niet zo lang geleden is aangepast. Ook de Willemswerf had vroeger het originele logo van Nedlloyd op de gevel, daar het gebouw het hoofdkantoor van Nedlloyd huisvestte. Maar ook dat is verleden tijd.

Wat ik wel positief vind is dat de gebouwen niet echt van naam veranderen, het blijft nog steeds de Delftse Poort en de Willemswerf. Terwijl bijvoorbeeld in de VS grote gebouwen en (nog veel meer) stadions om de haverklap van naam veranderen.

Voor mij zal bijvoorbeeld Sears Tower altijd Sears Tower blijven, maar officieel heet de toren nu toch echt voor tenminste 10 jaar de Willis Tower. En de stadions in de VS, maar ook in Duitsland, wisselen zo vaak van sponsornaam dat daar geen pijl meer op te trekken is.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 28th, 2014, 03:41 PM   #1822
rliessum
Registered User

rliessum's Avatar

Likes (Received): 50

NN krijgt weer een nieuw logo... dus dat probleem is alvast opgelost :-)
rliessum no está en línea   Reply With Quote
Old March 29th, 2014, 10:22 AM   #1823
Skiwiii
Registered User

Likes (Received): 72

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Wat ik wel positief vind is dat de gebouwen niet echt van naam veranderen, het blijft nog steeds de Delftse Poort en de Willemswerf. Terwijl bijvoorbeeld in de VS grote gebouwen en (nog veel meer) stadions om de haverklap van naam veranderen.
Voor jou zijn het misschien de "Delftse Poort" en de "Willemswerf", maar voor minstens 90% van Nederland zijn het "De Nationale Nederlanden" en "Het Nedlloyd gebouw". Buiten de wereld van ge´nteresseerden in hoogbouw heb ik nog nooit iemand "de Delftse Poort" horen zeggen. In de volksmond is de Maastoren ook al gewoon "de Deloitte toren".

Ik heb er zelf ook niet zo'n probleem mee. Ook niet met veranderingen van naam. Zo heb ik zelden iemand "Millenniumtoren" horen zeggen, maar voorheen wel "het Westin" en dat is ook in de volksmond vrij geruisloos overgegaan in "het Manhattan hotel" of "The Manhattan".

Bapak E. liked this post
Skiwiii no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules