daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Fotoforum

Fotoforum Foto's van wolkenkrabbers, skylines en de gebouwde omgeving.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old August 7th, 2011, 02:46 PM   #1
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 819

Uit den ouden doosch: Westkust Verenigde Staten (2000)

In de zomer van 2000 heb ik een rondreis gemaakt door het Noordwesten van de VS per RV (zo'n gigantisch huis op wielen), mijn eerste verre reis. Helaas had ik op dat moment nog geen digitale camera (wie wel?) maar alleen een hele simpele 35mm. compactcamera, en was ik toen nog trots lid van de vereniging "Het Snelle Kiekje", dus de kwaliteit van de ingescande foto's is helaas niet al te best. Maar hopelijk mag dat de pret niet drukken.

1. Startpunt San Francisco

2. Marina District

3. Golden Gate Bridge

4. Alcatraz Island

5. Op Alcatraz Island

6. De eetzaal

7. De cel van één van de deelnemers van de enige - mogelijk - succesvolle vluchtpoging in 1962 (info)

8. Frisco skyline

9. Golden Gate vanaf Alcatraz, met tegenlicht

10. Union Square met de Bank of America Center (nu 555 California St.) - er scheen een observatiedeck in deze toren te zijn, maar wij werden in no-time weer het gebouw uitgejaagd

11. Transamerica Pyramid, het gebouw dat mijn interesse in hoogbouw het meest heeft aangewakkerd (foto is, zoals wel meer, helaas spiegelbeeldig - scanfoutje... )

12. Nogmaals de Transamerica Pyramid

13. Lombard Street, "de bochtigste straat op aarde"

14. Afdaling naar Alcatraz

15. San Francisco vanaf de Twin Peaks

16. Mijn allereerste panorama ever

17. Tussenstop in Reno, Nevada

18. Dit moet Reno by night voorstellen...

19. Virginia City, nabij Reno

20. Interstate 50, van Reno naar Salt Lake City, dwars door de Nevada Desert

21. De zon gaat onder in het Great Salt Lake

22. Next stop: Yellowstone National Park

23. Eén van de bewoners

24. Old Faithful, de hoogste geiser van het park (max. 55m)

25. Mammoth Hot Springs, Yellowstone National Park

26. De kaalslag is nog steeds het resultaat van de enorme bosbranden van 1988

27. Norris Geyser Basin, Yellowstone National Park

28. Lower Yellowstone Falls, bijna 100m. hoog

29. Lower Yellowstone Falls

30. Volgende halte: Seattle. Onder andere een bezoek aan de Boeing Fabriek in Everett, maar helaas geen foto's ('strictly forbidden')

31. Space Needle

32. Columbia Center, het hoogste gebouw van Seattle

33. Uitzicht vanaf het observation deck op de 73e verdieping: hier de Smith Tower

34. Blik landinwaarts

35. Blik over downtown, richting noorden

36. Uitsteker naar Victoria, Vancouver Island - mijn enige fotografische bewijs dat ik in Canada ben geweest

37. Verder richting zuiden, langs de Pacific Coastline via het Olympic National Park (helaas geen foto's van de gematigde regenwouden)

38. Kustlijn

39. Via Portland (geen foto's), naar Crater Lake National Park, Oregon

40. Via Sacramento (geen foto's) naar de laatste stop voor de terugvlucht: Livermore, nabij San Francisco

Edit: ik ben nog op zoek naar een betaalbare, redelijke negatieven-scanner - iemand tips?

Last edited by Judazzz; August 7th, 2011 at 06:46 PM.
Judazzz no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 7th, 2011, 04:28 PM   #2
Remski
Registered User

Remski's Avatar

Likes (Received): 335

Erg mooie foto's! Je hebt destijds zo te zien min of meer dezelfde reis gemaakt als ik 2 jaar geleden. De VS is mijn favoriete vakantieland: prettige wegen, mooie en veelzijdige natuur, interessante steden en niet zo duur als Europa. Ik ben er inmiddels 4 keer geweest en kan niet wachten om weer terug te gaan!

Favo foto's: #1, 9, 20, 25, 34 en 39. Qua composities vind ik je Cambodja-serie trouwens wel een stuk beter. Je kunt zien dat je in die 11 jaar tijd veel geleerd hebt vind ik. Bedankt voor het posten van de foto's!
Remski está en línea ahora   Reply With Quote
Old August 7th, 2011, 05:29 PM   #3
bjrndlw
Knulletje...

bjrndlw's Avatar

Supervet, die oude korrelige en in kleur enigszins falende snapshots. En zie ik daar op foto 7 nog het papier-maché hoofd van Clint Eastwood liggen?
bjrndlw no está en línea   Reply With Quote
Old August 8th, 2011, 04:08 PM   #4
Apollyon
Rotterdam mijn Wereldstad

Apollyon's Avatar

Likes (Received): 0

Hele mooie serie. VS is ook 1 van mijn favo bestemmingen en wil er nog zeker een keer terug, vooral voor de nationale natuurparken. Mammoth Hot Springs vond ik erg indrukwekkend om te zien, prachtig hoe dat gevormd is.
Apollyon no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2011, 02:05 PM   #5
revirnik
Registered User

revirnik's Avatar

Likes (Received): 8

Leuk, dank voor het delen!
Hoe was Seattle? Om één of andere onverklaarbare reden wil ik hier altijd nog eens heen. Maar misschien is de stad wel geen zak aan, geen idee.
revirnik no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2011, 02:33 PM   #6
Hoogfriesland
Registered User

Hoogfriesland's Avatar

Likes (Received): 635

Prachtige serie! Vooral de staat Washington BC lijkt me heel mooi.

Het jaar 2000, toen leek alles nog zo onschuldig, toen dachten we niet aan economische crisissen, aanslagen, bezuinigingen en sociale onlusten.

@revirnik: Seattle lijkt me ook een heerlijke stad om heen te gaan, ook omdat het in zo'n mooie omgeving ligt denk ik.
Hoogfriesland no está en línea   Reply With Quote
Old August 9th, 2011, 10:49 PM   #7
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 819

Dank allemaal!

Volgens mij staat Seattle structureel heel hoog in de lijstjes van meest prettige steden in Noord Amerika (samen met o.a. Vancouver en Portland, niet toevallig in dezelfde regio). Ik had helaas maar een middag om wat rond te kijken, maar ik vond de stad zeker prettig aandoen - stedelijk maar groen, levendig, prachtige setting. Zeker geen verkeerde plek om eens heen te gaan, maar of je je er ook een volle week zou kunnen vermaken - ik zou het eerlijk gezegd niet weten.

Op foto 7 is een hoofd te zien, inderdaad van papier-machee, want Clint had helaas bedankt voor een reprise
Judazzz no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules