daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old January 31st, 2013, 11:49 PM   #2141
Seß
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Spamkip View Post
Nieuwe indeling van de hal, via CU2030:

http://f.cl.ly/items/2D2I1h420a0u2k1H3a1q/utrecht-cs-nwe-route.png
(klik voor groter)
Weer twee AH to Go's? ze blijven slepen met die winkels... en 2x Rituals. Welke van de winkels (rechts) zijn definitief en welke zijn tijdelijk?

Edit: Wat een lichtbak die nieuwe hal. Niet te missen als ik naar buiten kijk!
Seß no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old January 31st, 2013, 11:59 PM   #2142
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 8805

Ik vind het ook vreemd dat ze die 2e AH ToGo's hebben ingetekend. De retail moest juist weg uit die tijdelijke bebouwing omdat achter het scherm aan fase a wordt gewerkt, en ik neem aan dat ze die tijdelijke bebouwing moeten slopen om o.a. de vloer te leggen. Sowieso gaat alles ten zuiden van dat huidige bouwterrein na afronding van fase 1 - zomer dit jaar - op de schop. Dus waar die AH ToGo dan uiteindelijk terecht komt: we zullen het wel zien.
Guere no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 02:43 AM   #2143
Jeremo
Registered User

Ah, nieuwe renders duiken nu ineens op (das toevallig) die toch wel duidelijk aangeven dat het dak af is zoals het nu is. (wie weet gaan ze het nog wit verven.)

Carlo[NL], VictorJ, azuil liked this post

Last edited by Jeremo; February 1st, 2013 at 03:06 AM.
Jeremo no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 08:13 AM   #2144
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 4738

Quote:
Originally Posted by Seß View Post
Weer twee AH to Go's? ze blijven slepen met die winkels... en 2x Rituals. Welke van de winkels (rechts) zijn definitief en welke zijn tijdelijk?
Alles onder de looproute is tijdelijk.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 09:01 AM   #2145
dommeltje
Registered User

dommeltje's Avatar

Likes (Received): 468

Mooie renders, ziet er fantastisch uit.
dommeltje no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 09:23 AM   #2146
Rogier de Groot
Registered User

Likes (Received): 109

Ik denk dat men niets aan het dak gaat veranderen en de huidige grijze kleur, de definitieve kleur is. De afwerking is inderdaad zeer eenvoudig. Ik ben benieuwd wanneer men met het middelste gedeelte van de hal gaat beginnen. In de huidige situatie vervangt men het gedeelte uit 1973 en wordt de bestaande hal richting het westen uitgebreid. Deze werkzaamheden zijn volgens mij medio 2014 afgerond (begin 2014 bij de Jaarbeurs en medio 2014 bij perron 1 - 4). I

n het middelste hoeft volgens mij ook veel minder te gebeuren. Alleen de inrichting en de kap worden volgens mij hier vervangen en misschien wordt de betonconstructie gedeeltelijk verbreed.
Rogier de Groot no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 10:03 AM   #2147
3737
Registered User

3737's Avatar

Likes (Received): 995

Quote:
Originally Posted by Jeremo View Post
Ah, nieuwe renders duiken nu ineens op (das toevallig) die toch wel duidelijk aangeven dat het dak af is zoals het nu is. (wie weet gaan ze het nog wit verven.)
Mooie renders !
Ach ik vergelijk renders nooit met de werkelijkheid.
De ontwerper probeert het altijd mooier te maken om het beter te verkopen aan de mensen.
Het is altijd zomer, de zon schijnt ook altijd en alles is lichter en schoner dan normaal en iedereen is altijd happy.
Maar alsnog wordt het een mooier station dan daat bij elkaar geraapte zooitje wat er nu staat.
Ga denk ik ook binnenkort weer eens langs om te kijken naar het nieuwe gedeelte.

Carlo[NL] liked this post
3737 no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 10:20 AM   #2148
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Mooie nieuwe renders! En inderdaad, ze geven de zwaluwstaartplaaten (heyy ) nu goed weer.

En ja, op renders is het altijd net iets mooier dan in werkelijkheid. Ook op deze renders is het plafond dus te wit van kleur, dat is in realiteit meer richting metallic.

Carlo[NL] liked this post
Old February 1st, 2013, 11:47 AM   #2149
Spamkip
Registered User

Quote:
Originally Posted by Guere View Post
Ik vind het ook vreemd dat ze die 2e AH ToGo's hebben ingetekend. De retail moest juist weg uit die tijdelijke bebouwing omdat achter het scherm aan fase a wordt gewerkt, en ik neem aan dat ze die tijdelijke bebouwing moeten slopen om o.a. de vloer te leggen. Sowieso gaat alles ten zuiden van dat huidige bouwterrein na afronding van fase 1 - zomer dit jaar - op de schop. Dus waar die AH ToGo dan uiteindelijk terecht komt: we zullen het wel zien.
Ik heb het aan CU2030 gevraagd op Twitter, ze gingen het uitzoeken.
Spamkip no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 12:53 PM   #2150
Marin
Jürgen Leschinger

Marin's Avatar

Likes (Received): 5607

Bron

Quote:
Eerste deel nieuwe stationshal Utrecht klaar

1-2-2013 - 09:48

Het eerste deel van de nieuwe hal voor het centraal station in Utrecht is klaar. Spoorbeheerder ProRail en de NS wachten spitsreizigers zondag- en maandagmorgen op met een attentie om de opening te vieren.

De opening van het eerste gedeelte van de nieuwe stationshal betekent dat de aloude Jaarbeurstraverse, die de oude hal via een overdekte winkelstraat verbond met het Jaarbeursplein, niet langer wordt gebruikt.

Deze traverse wordt afgebroken om plaats te maken voor de bouw van het volgende nieuwe deel van de hal. In 2016 moet het hele karwei klaar zijn.

Op dit moment lopen ongeveer 230.000 reizigers per dag door de hal van het centraal station in Utrecht, aldus ProRail. De spoorbeheerder en de NS verwachten dat dat aantal in 2016 zal zijn gegroeid tot zo'n 360.000 dagelijkse gebruikers. Om die reden is in 2011 gestart met de omvangrijke uitbreiding en nieuwbouw.

Het nieuwe deel van het Utrechtse station wordt de komende maanden aangekleed met voorzieningen. Onder andere is daar het gezamenlijke reisinformatieloket van bus en trein te vinden. Begin april opent de NS dertig nieuwe toiletten. De zogeheten OV-terminal is ontworpen door Benthem Crouwel Architekten.

Ook andere drukbezochte stations, zoals Arnhem, Rotterdam Centraal en Breda worden vernieuwd en vergroot.

bron: ANP

Foto: ProRail
Old February 1st, 2013, 01:22 PM   #2151
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5011

Quote:
Originally Posted by Rogier de Groot View Post
De afwerking is inderdaad zeer eenvoudig.
Wat een eufemisme om te zeggen dat die afwerking compleet ontbreekt Ongelofelijk dat de nieuwste renders inderdaad bevestigen dat er geen plafond inkomt . Als je dan een nieuw station bouwt doe het dan in 1x goed! Doet me een beetje denken aan de kille hal van Schiphol met eveneens golfplaat, maar die is jaren terug gebouwd. Je zou toch zeggen dat we inmiddels vooruitgang doorgemaakt hebben...
Old February 1st, 2013, 01:27 PM   #2152
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Ik wil iedereen vooral aanraden om vanaf zondag een bezoekje te brengen en eigen oordeel te vellen. Ik weet dat het gemakkelijk is om vanaf renders en foto's dit te doen - ik betrap mijzelf hier soms ook op, zeker wanneer het projecten in andere steden betreft. Maar toch kan het effect in het echt anders zijn. Wellicht past dit plafond bij het sowieso iets killere/ruwe uiterlijk van de hal.

Overigens best wel een mijlpaal. Tot nu toe was de OV-Terminal vooral van 'ons': de updaters, de kijkers, de omwonenden, de geïnteresseerden. Nu wordt het eerste stukje ook echt van de reizigers. Iedereen zal een mening hebben. Ben benieuwd...

Gelukkig komt er meteen weer een ander bouwterrein bij, zodat er toch weer een stukje voor ons is
Old February 1st, 2013, 01:57 PM   #2153
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 28145

Ik denk dat je het idd ook zelf moet zien om te oordelen, maar ik word er op voorhand ook niet enthausiast van.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 02:00 PM   #2154
MissyC
Registered User

MissyC's Avatar

wow... Ik wist niet dat 't straks zoiets zo mooi wordt! Dit gaat echt indruk maken en ik kan me voorstellen dat als je op dat open dek loopt of staat en omhoog naar Stadskantoor kijkt, met aan de linkerkant of ergens in de buurt het gebouw van RaboBank dat 't echt mooi en sleek uitziet.

Vraag: Wat gaan zij in dat terrein ernaast bouwen? op de Aerial foto zie ik een stuk grond waar ze ook mee begonnen zijn.
Old February 1st, 2013, 02:10 PM   #2155
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Tijdelijk busstation. Die luchtfoto is alweer vrij outdated, inmiddels staat er al een traverse om voetgangers over een busbaan te leiden. In maart/april verhuizen bijna alle bussen naar dit tijdelijke station. In de uiteindelijke situatie zullen de bussen op dezelfde plek, maar onder de terminal halteren.
Old February 1st, 2013, 03:13 PM   #2156
Ghendd
Registered User

Likes (Received): 42

[Bron: twitterbericht @IJnte]

Op deze foto ziet het plafond er toch behoorlijk grijs uit...
Maar ook ik wacht mijn oordeel af tot ik er een keer zelf gelopen heb.

Last edited by Ghendd; February 1st, 2013 at 03:48 PM.
Ghendd no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 04:28 PM   #2157
Theo Paijmans
Registered User

Theo Paijmans's Avatar

Likes (Received): 1698

Zou het dak aan de binnenkant nog wat lichter kunnen worden als straks het hout van de vloer weg is? De vloer is glanzend licht terwijl dat hout al het licht absorbeert.

Dat dak vind ik persoonlijk ook niet het mooiste maar eerlijk gezegd heb ik nooit naar het dak van Schiphol gekeken!

Als inwoner van Utrecht, lombok ben ik wel razend nieuwsgierig naar a.s. zondag en meer nog naar het eindresultaat! Jammer dat dat nog 3 jaar moet duren!

Nog een vraag over het licht: is dat ledlicht en brand het dag en nacht? Wel leuk dat het aan de golvende balken vastzit!

P.s. Hulde voor alle mooie foto's van de verschillende fotografen!

Last edited by Theo Paijmans; February 1st, 2013 at 04:36 PM.
Theo Paijmans no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 04:51 PM   #2158
Jeremo
Registered User

de vloer heeft dezelfde grijze kleur als het dak en glanst ook niet.
Jeremo no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 05:25 PM   #2159
VictorJ
Registered User

VictorJ's Avatar

Likes (Received): 3198

De vloer is inderdaad geen hout, maar nog niet schoongemaakt natuursteen.
VictorJ no está en línea   Reply With Quote
Old February 1st, 2013, 06:16 PM   #2160
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

Ik ben het met JB eens, dit plafond is echt te smakeloos voor woorden. In de impressies is het natuurlijk lekker licht en fris, maar in werkelijkheid heb je het idee door een distributiecentrum te lopen. Zo fris als in de impressies zal het nooit worden.

Overigens laat ik nu niet gelijk de hoop varen voor het hele project, maar dit is toch een behoorlijke domper wat mij betreft.

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules