daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 4th, 2013, 10:35 PM   #2261
quagga
Registered User

Likes (Received): 10

Inderdaad, mooie foto''s Guere die je ons voorschotelt, ik zat de foto's te bekijken en ja wellicht als typische nederlander viel me de vloer ook op. Maar ja, hoeveelste station is dit al na de eerste?
quagga no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old February 4th, 2013, 10:36 PM   #2262
Sol
Registered User

Likes (Received): 2778

Zo zien we maar: alles is relatief. Zo is lelijk eendje Rotterdam Centraal een pareltje vergeleken met dit station.
Old February 4th, 2013, 10:58 PM   #2263
the_utrechter
Registered User

Likes (Received): 1

Quote:
Originally Posted by Sol View Post

Zo zien we maar: alles is relatief. Zo is lelijk eendje Rotterdam Centraal een pareltje vergeleken met dit station.
!

nou dat vind ik dus echt niet! vind het echt super mooi en ruim en heel licht. vind de vloer heel mooi maar overal zijn bouwvakkers nog bezig met
de winkels die nog komen en nog niet af zijn die maken de vloer een beetje vies en overal in de hoeken zijn stukken die nog afgewerkt worden en waar vandaag aan gewerkt werd. vond vooral het uitzicht naar buiten op die grote rabobank torens geweldig! en die kluisjes die er tegen aan staan die staan daar tijdelijk als die verplaats worden krijg je nog meer uitzicht naar buiten toen en veel meer licht. overigens word er nog steeds gewerkt op het dak dus heb het gevoel dat er nog veel meer licht aan zit te komen.

dit is pas 1/6e deel! stel je eens voor als het af is wat een ruimte waardoor het veel mooier in te richten is en minder druk wat ik nu al vind meevallen.rt
de dak had mooier gekund maar stoort me absoluut niet en ook de reizigers niet je loopt echt niet naar het dak te staren dat is meer voor de insiders om daar druk om te maken.
vind dat dit duidelijk het mooiste station van nederland word.
the_utrechter no está en línea   Reply With Quote
Old February 4th, 2013, 11:17 PM   #2264
temlin
Registered User

temlin's Avatar

Likes (Received): 247

Quote:
Originally Posted by the_utrechter View Post
!

Mwah, vind Arnhem Centraal iets spectaculairder. (van de nieuwe stations)
temlin no está en línea   Reply With Quote
Old February 4th, 2013, 11:48 PM   #2265
Carlo[NL]
Registered User

Carlo[NL]'s Avatar

Likes (Received): 515

Prorail heeft een filmpje op YouTube gezet met wat reacties:
Carlo[NL] no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 12:52 AM   #2266
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5011

Goh, wat een verrassing, dat prorail alleen laaiend positieve reacties uitzendt, hoe zou dat nou toch komen???...

Uiteraard is het lichter en ruimtelijker dan het oude station en vinden mensen het al gauw prettiger ogen, maar uiteraard gaat men bij zo'n feestje geen kritische bouwvolgers interviewen.

Quote:
Originally Posted by the_utrechter View Post
Kan je echt niet over je eigen chauvinisme heenstappen?
Old February 5th, 2013, 01:09 AM   #2267
CitoyenNéerlandais
Registered User

CitoyenNéerlandais's Avatar

Likes (Received): 482

Het dak kan zeker beter. Maar echt storend vind ik het niet.
Het doet me denken aan een echte luchthaventerminal.

Zoals bij Eindhoven Airport het geval is:

En iedereen bedankt voor de updates!
Heel fijn om zo op de hoogte te worden gehouden in het zuiden .
CitoyenNéerlandais no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 01:15 AM   #2268
Spamkip
Registered User

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Goh, wat een verrassing, dat prorail alleen laaiend positieve reacties uitzendt, hoe zou dat nou toch komen???...
Misschien omdat er buiten een select groepje bouwvolgers heel veel mensen zijn die het wel gewoon mooi vinden? Als je een hele groep mensen daar gaat staan interviewen is de kans niet zo groot dat je net iemand treft die het niks vind, want de dagelijkse gebruiker zal het niet boeien of het dak mooi strak wit is of golfplaten aan de onderkant

Quote:
Originally Posted by CitoyenNéerlandais View Post
Het doet me denken aan een echte luchthaventerminal.
Die vergelijking hoor je veel op het station ja
Spamkip no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 01:48 AM   #2269
temlin
Registered User

temlin's Avatar

Likes (Received): 247

Quote:
Originally Posted by Spamkip View Post
Die vergelijking hoor je veel op het station ja
Dat had ik aan het begin al, lijkt heel veel op Heatrow terminal 5:

temlin no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 05:03 AM   #2270
Jeremo
Registered User

Verdomd, net Heatrow terminal 5, maar dan met golfplaten en stoeptegels!
Jeremo no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 05:21 AM   #2271
nannoe
Killswitch is missing

Likes (Received): 347

Dat prachtige glas glas hè. Ik weet nog in 2007 dat ik bij de Mercedesdealer naast Amsterdam Sloterdijk stond en een leuke lentestorm kwam langs waarbij de complete pui van glas in één zucht wind de dagwaarde van alle showmodellen met 90% verminderde. Is hier iemand die kan uitleggen hoe dat hier niet gaat gebeuren?
nannoe no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 09:14 AM   #2272
onkl
Registered User

Likes (Received): 537

Quote:
Originally Posted by nannoe View Post
Dat prachtige glas glas hè. Ik weet nog in 2007 dat ik bij de Mercedesdealer naast Amsterdam Sloterdijk stond en een leuke lentestorm kwam langs waarbij de complete pui van glas in één zucht wind de dagwaarde van alle showmodellen met 90% verminderde. Is hier iemand die kan uitleggen hoe dat hier niet gaat gebeuren?
Daarvoor hebben ze hier een vrij eenvoudige oplossing gevonden: Er staan hier geen auto's achter het glas geparkeerd, dus die zullen ook niet beschadigd worden.

Maar mocht iemand een zinniger antwoord hebben: 't wel een interessante vraag, zeker omdat het gebouw niet alleen in gecompleteerde toestand veilig moet zijn, maar ook nu, terwijl er nog maar één wand is, die bij zware windstoten dus van twee kanten te lijden heeft.
onkl no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 09:33 AM   #2273
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 2264

Quote:
Originally Posted by jb_nl View Post
Wat van die metalen witte plafonplaten erin en moet je zien hoe de hal ervan opknapt! Komen die prachtige golvende lichten binnenin ook gelijk een stuk sterker tot uitdrukking dan nu tegen een achtergrond van golfplaten i.p.v. golvend door een strak net afgewerkt wit plafond.
Mee eens. Heb je een foto/plaatje van de door jou bedoelde witte metalen plafondplaten? Wil het graag visualiseren..!
ill-b está en línea ahora   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 10:48 AM   #2274
030utrecht
Registered User

Likes (Received): 0

Laat iedereen gewoon zijn mening hebben.. lees er over heen als het je niet bevalt.

Ben er gister door heen gelopen, ziet er stukken beter uit dan op de foto's.
030utrecht no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 11:47 AM   #2275
quagga
Registered User

Likes (Received): 10

van de 5 stations die verbouwd worden, vind ik Arnhem het speculairst, apart ontwerp en schitterende perrons, alleen aan de afbouw lijkt geen einde te komen. Amsterdam wordt het ingrijpendst verbouwd, maar ik vind het niet mooi. Rotterdam valt me zwaar tegen, gezien de pretenties, het idee was leuk, de uitvoering kon beter. Den Haag, ik weet niet waar ze mee bezig zijn, vast weer de hal indelen. En dan Utrecht, het ontwerp is schitterend, wat anderen ook zeggen het lijkt op een terminal. Alleen de uitvoering qua materiaal komt goedkoop over, maar wie weet over een paar jaar..
quagga no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 12:54 PM   #2276
VictorJ
Registered User

VictorJ's Avatar

Likes (Received): 3227

Deze foto van Guere laat zien hoe het zou kunnen zijn. Doordat je door het licht het plafond niet ziet, kan je je goed voorstellen dat het mooi afgewerkt is met egale witte platen. Dan heb je echt een mooi station.
Wat crisis en bezuinigingen betreft, ik stel voor om de plafonds op de kantoorverdiepingen van het nieuwe stadskantoor niet af te werken en daarvoor de stationshal wel. Die kantoorverdiepingen worden niet door duizenden mensen per dag bekeken en zijn niet het visitekaartje van de stad. Gewoon de goede keuzes maken.

Quote:
Originally Posted by Guere View Post
VictorJ no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 01:03 PM   #2277
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 8821

Zag net op Twitter deze vraag aan CU2030 voorbij komen van iemand hier op SSC:

Guere no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 01:20 PM   #2278
Druppel
Registered User

Likes (Received): 15

Mooi! Functioneel plafon zonder veel poespas! Tis geen museum maar een OV. Terminal.
Druppel no está en línea   Reply With Quote
Old February 5th, 2013, 01:25 PM   #2279
jb_nl
Registered User

jb_nl's Avatar

Likes (Received): 5011

Snap niet hoe je dat goed nieuws kan vinden... Is een beetje alsof je juichend de nieuwe badkamer binnenkomt en ze zijn de wandtegels vergeten... Bijzonder als je zo zou reageren na een verbouwing.

Wat een armoedige argumentatie om de afwerking totaal achterwege te laten. Zullen we jou dan ook maar in een golfplaten krot onderbrengen? Het is tenslotte maar je huis, geen museum.

Quote:
Originally Posted by ill-b View Post
Mee eens. Heb je een foto/plaatje van de door jou bedoelde witte metalen plafondplaten? Wil het graag visualiseren..!
Zie de eerdere renders, daarop komen die golvende lichtstroken ook veel beter tot hun recht.

Quagga: weleens in Rdam geweest? Het wordt steeds mooier, met de tunnel etc. Sinds kort ook het hout aan de buitenkant zichtbaar.
Old February 5th, 2013, 01:31 PM   #2280
NulDertig
Registered User

Likes (Received): 19

@Guere: dat waren mijn tweets, wilde ze al quoten Ik vroeg hierna ook nog of het te maken heeft met bezuinigen, maar dit wordt ontkend:
Quote:
@CU2030: Dit heeft altijd zo in het Definitief Ontwerp gezeten naar mijn weten.
De tweets staan hier: https://twitter.com/CU2030/status/298748391754694656

Mijn mening blijft dat het best meevalt: met name als de lichtgaten straks volledig open zijn en de hal helemaal af is, is alles een stuk lichter.
NulDertig no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules