daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Utrecht

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old May 9th, 2012, 01:08 PM   #1221
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Likes (Received): 8804

Enig idee wat ze tijdens die buitendienststelling allemaal gaan doen? Ik mag hopen dit perron (waar ik vaak gebruik van maak) nu eindelijk ook degelijke perronkappen krijgt. Volgens de renders is dit wel zo, maar ik heb er nooit wat concreets over gelezen.

Later vanmiddag maak ik trouwens weer een fotorondje. Met uitgeprinte regelementen in de rugzak.
Guere no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old May 9th, 2012, 03:05 PM   #1222
yurp
Registered User

Likes (Received): 776

Guere op oorlogspad, give em hell die dienstkloppers!
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old May 9th, 2012, 05:46 PM   #1223
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Vandaag, 2012-05-09:

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24
Old May 9th, 2012, 11:24 PM   #1224
Busfotodotnl
Registered User

Busfotodotnl's Avatar

Likes (Received): 510

Quote:
Originally Posted by Guere View Post
Ik mag hopen dit perron (waar ik vaak gebruik van maak) nu eindelijk ook degelijke perronkappen krijgt. Volgens de renders is dit wel zo, maar ik heb er nooit wat concreets over gelezen.
Nu wel, ja dus.
Busfotodotnl no está en línea   Reply With Quote
Old May 10th, 2012, 08:55 AM   #1225
onkl
Registered User

Likes (Received): 537

Quote:
Originally Posted by Guere View Post
Vandaag, 2012-05-09:
[veel foto's]
Dank je. Sinds ik er niet meer dagelijks doorheen loop, maar door jouw foto's up to date blijf, lijkt het een stuk sneller te gaan. Van dag tot dag verandert er niet zoveel, maar nu zie ik pas hoe snel het allemaal eigenlijk gaat.

Als terzijde: Kwam je nog mensen tegen die je "vuige terroristische gedrag" in de kiem wouden smoren?
onkl no está en línea   Reply With Quote
Old May 10th, 2012, 10:40 AM   #1226
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Gister gelukkig niet. Ineens lijken alle agentjes te zijn verdwenen van het station die de afgelopen weken daar zo vaak aan het posten waren op 'strategische punten'.
Old May 11th, 2012, 12:19 PM   #1227
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Likes (Received): 4736

Gisteren waren ze bezig met het plaatsen van een liftschacht bij Stationsplein West, zal eens kijken of ik er zo een foto van kan maken.
Apostle no está en línea   Reply With Quote
Old May 11th, 2012, 05:54 PM   #1228
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Old May 11th, 2012, 08:43 PM   #1229
azuil
Registered User

Likes (Received): 568

jaaa ik zie ons daar over 2 weken echt wel overheen lopen
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old May 11th, 2012, 08:46 PM   #1230
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Het gaat anders best snel hoor, alleen nog een trap plaatsen en klaar. Dat gaan ze wel halen.
Old May 13th, 2012, 06:03 PM   #1231
Bagpiper
Registered User

Bagpiper's Avatar

Likes (Received): 21

Ik meende vrijdag ook al een steun (metalen pilaar) gezien te hebben waar de trap op komt te liggen.
Mee eens met Apostle ... dat gaan ze wel halen.

Ze zijn ook al bezig met de verbinding van het nieuwe stuk met de oude stationstraverse (lijkt trouwens wel een ielige constructie).
Bagpiper no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 12:25 PM   #1232
bouwtechniek
Registered User

Likes (Received): 308

waarschijnlijk morgen (dinsdag 15-5) plaatsen van de roltrappen en woensdag installeren van de lift.
Vaste trap volgende week.
bouwtechniek no está en línea   Reply With Quote
Old May 14th, 2012, 12:41 PM   #1233
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Dat gaat lekker snel zeg! Tempo zit er goed in.
Old May 14th, 2012, 06:43 PM   #1234
azuil
Registered User

Likes (Received): 568

inside information, altijd fijn!
azuil no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 01:40 PM   #1235
NulDertig
Registered User

Likes (Received): 19

Nieuws over stationplein oost, het VO is vastgesteld:

Quote:
Stationsplein oost: een nieuw welkom in Utrecht

Stationsplein oost wordt de nieuwe schakel tussen Utrecht Centraal, Hoog Catharijne en de historische binnenstad van Utrecht. Het voorlopig ontwerp voor het plein is klaar en vastgesteld door het college. Voetgangers krijgen zowel op het plein als op de routes ernaartoe ruim baan.

Het nieuwe verhoogde en overdekte stadsplein ligt straks tussen Utrecht Centraal en Nieuw Hoog Catharijne in, op de plek van het voormalige taxiplatform en de stationstraverse. Het plein wordt ruimer dan in vorige plannen; de geplande kiosken zijn van het plein verdwenen. Onder het plein is ruimte voor een fietsenstalling met 12.500 plekken.
Het voorlopig ontwerp geeft een totaalbeeld van de openbare ruimte naar en op het plein; vanaf het Vredenburg en de Mariaplaats komt er een natuurlijke overgang van binnenstad naar Utrecht Centraal. Met dit voorlopig ontwerp wordt steeds duidelijker hoe de complexe bouwpuzzel hier gelegd gaat worden.

In de straten naar het plein toe komt meer levendigheid. Met het verdwijnen van de vele fietsen op straat komt er ruimte voor brede en groene straten; met extra ingangen op straatniveau voor de kantoren in Hoog Catharijne, ruimte voor kleinschalige winkels en horeca op straat- en pleinniveau.
De bereikbaarheid van Utrecht Centraal en Hoog Catharijne voor hulpdiensten wordt geregeld met een speciale hellingbaan. De expeditie van Utrecht Centraal verloopt via de bestaande expeditiestraten van Hoog Catharijne en gaat dan onder het stationsplein door naar het station.

In het volle Stationsgebied hangt alles met elkaar samen. Zo maakt Stationsplein oost onderdeel uit van het bestemmingsplan voor de vernieuwing van Hoog Catharijne, dat rond de zomer ter visie gaat. Stationsplein oost kan pas gebouwd worden wanneer het noordelijk Busstation en de eindhalte van de tram verplaatst zijn. Naar verwachting is na de zomer van 2012 het definitief ontwerp klaar, hierna volgt de aanbesteding, de voorbereiding op straat en vervolgens de start van de bouw volgend jaar. Het veilig laten functioneren van Utrecht Centraal en een goede toegankelijke verbinding met de binnenstad voor de vele duizenden reizigers en passanten per dag staat tijdens de bouw centraal.

Het ontwerp is tot stand gekomen in nauw overleg met vele partijen, waaronder; NS, ProRail, Corio, de rijks- en spoorbouwmeester, wijkraden Binnenstad, West en Zuidwest en belangenbehartigers als Fietsersbond, Rover en Solgu.
Bron: http://www.cu2030.nl/stationsplein_o...kom_in_utrecht

Video:
NulDertig no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 01:47 PM   #1236
yurp
Registered User

Likes (Received): 776

Dat ziet er verdorie niet slecht uit zeg, door de winkels in de plint van HC wordt het stationsgebied ein-de-lijk bij de stad betrokken. Het is allemaal wat vol en gelaagd maar zeker 100x beter dan hoe het nu is.
yurp no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 01:52 PM   #1237
Guere
Registered User

Guere's Avatar

Dat ziet er inderdaad erg netjes uit! Ik hoop wel dat het eindresultaat de afwerking krijgt zoals je in de renders ziet. Dit geldt eigenlijk voor alle projecten: ik wil geen betontegels meer zien
Old May 15th, 2012, 01:53 PM   #1238
NulDertig
Registered User

Likes (Received): 19

Ik vond het er heel erg mooi uitzien, als dit het ook echt wordt ben ik iig dik tevreden Ook mooi hoe het Gildenkwartier (Mediamarkt) wordt weggewerkt achter glazen gevels op de begane grond.

Edit: nog wat pics:

NulDertig no está en línea   Reply With Quote
Old May 15th, 2012, 02:19 PM   #1239
Apostle
Annoying member

Apostle's Avatar

Het valt me hard mee moet ik zeggen, ben erg benieuwd hoe het in de praktijk gaat uitvallen.
Old May 15th, 2012, 02:36 PM   #1240
Nielsch
kijkt graag mee

Nielsch's Avatar

Likes (Received): 71

Eindelijk winkels in de plint van HC. Dat is goed nieuws. De rest ziet er ook verdomd goed uit.

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules