daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Gebouwde omgeving > Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur

Architectuur, Stedenbouw en Infrastructuur Vormgeven van ruimte, steden en mobiliteit

Reply

Thread Tools
Old February 28th, 2005, 09:21 PM   #1
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 287

zelfgemaakte maquette van eindhovuh!!!

het zijn er nog niet veel, maar ik ben bezig alle foto's op het forum te zetten. de maquete is ook nog niet af, maar updates zullen vanzelf komen! het gebied omvat grofweg de binnenstadsring. er staan huidige geplande en eigen plannen in. 10 cm staat voor 150m. alles klopt in verhouding.

hier alvast een voorproefje:

overzicht van de maquette. links is het noorden en het station:

catherinakerk. onze eigen k'o'lner dom. op achtergrond paterskerk(met jezusbeeld erop) en daar tussenin de vestdijktoren.

heuvelgalerie, corsotoren(gepland 130m hoog bouwsel) en rechts weer de vestdijktoren(90m)

het regentekwartier. die linker toren is een eigen idee voor een ongeveer 120/140m hoog bouwwerk in dezelfde style

vanuit het zuidoosten:

station vanaf zuiden: (nog lang niet klaar met dat stuk)

beetje onscherp. station vanaf noorden. bij mijn plan is er een kennedy/stratumtunnel van 1400m onder het centrum door. dat halve klaverblad is een afslag voor de fellenoord. dit is dus de noordelijke ingang.

toren van 165m voor ophet huidige beursgebouw en erachter een nieuwe observatie mast van 260m hoog.

ook een beetje onscherp(ben nog een leek)

turm:

trio admirant regent en verzinsel:

vogelvlucht stationsgebied. driehoekige 150m hoge groene glazen toren op de noordoosthoek van de markt is qua locatie ook redelijk zichtbaar. de gender komt hopelijk weer terug in de stad!:

vestdijktoren vanuit het oosten. voor de paterskerk en achter het hooghuis en catherinakerk:

joriskerk, wilmaflat en nog een andere. de blauwe toren is ook een verzinsel. vanaf de hertogstraat komt de zuidelijke 'kennedy'tunnel -mond uit en zal in een tunnelbak langs de wilmaflat gaan en na de elzentlaan(thv joriskerk) omhoogkomen. tunnel is 2x2 banen en ongeveer 1400m lang> in mijn maquette:

Last edited by EuroMaster; March 1st, 2005 at 04:08 PM.
EuroMaster no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 28th, 2005, 10:31 PM   #2
Boschdijk
Digue-le-Bois

Boschdijk's Avatar

Likes (Received): 8

Gave maquette! Leuke ideen voor Eindhoven. Van mij mogen ze gebouwd worden. Ik vind alleen de toren bij het beursgebouw wel erg breed. Die mag van mij wel slanker. De maquette is mooi, zeker als je bedenkt dat je die gemaakt hebt met huis-tuin-en-keuken materialen (ja, ik ben een verwende TU'er )
Boschdijk no está en línea   Reply With Quote
Old February 28th, 2005, 10:31 PM   #3
CborG
Rick Bakker

CborG's Avatar

Likes (Received): 99

Mooi gedaan man!

Heb je dat van karton gemaakt?
Old February 28th, 2005, 10:41 PM   #4
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

jep. had nog een ingepakte kast van ikea staan en toen begon mijn inspiratie

meer foto's en plaatjes volgen later. die toren naat het beursgebouw is inderdaad breder dan ik verwacht had.
Old February 28th, 2005, 10:43 PM   #5
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

Woww mooi gedaan! Maar heb even een vraagje: kan/zal ik voor jou een andere Beursgebouwtoren maken? Ik zie de schaal er al bij staan dus ik kan al aan de slag. Vind t echt leuk om te doen en ik heb de materialen ervoor. PM me maar voor meer informatie!
Old February 28th, 2005, 10:56 PM   #6
Winus
heanig an

Winus's Avatar

Likes (Received): 0

Haha geweldig! Hoe lang ben je hier mee bezig geweest?

(ps, ik heb de topictitel even aagepast, de >>>>>>> geven een vreemde weergave op de hoofdpagina)
Old February 28th, 2005, 10:57 PM   #7
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

ow, geen kartonnen toren van een halve meter maken he

of is hij echt zo lelijk? vond het wel wat hebben een hoge ronde toren met een puntdak....

en voor de mensen die vinden dat de skyline gedwarfd wordt. die regent en KBC ed zijn geen gebouwen waar je in hoogte aan vast moet houden. de kans is vrij reeel dat er torens komen van 150m hoog. van aken deed a studie naar een 180 m hoog bouwwerk bij het stadion. ook bij het station was er een plan voor een 130m hoog gebouw op de plek van het KBC. ga eens een kijkje nemen op hun kantoor aan de stratumse dijk. ook boven zijn wat interessante dingen te zien. door de mvrdv waren eerst ook plannen voor 300m hoge torens, alleen lijkt dat me weer een maatje te hoog. ook op het beursgebouw was een 230 m hooggebouw gepland. later kwam er een plan voorbij voor een soortutrechtse ban van tunnels en afslagen met twee 200m hoge torens naast elkaar te westen vamn het regentekwartier! ik denk daarom(ondanks de studies niet echt serieus zijn) dat dergelijke plannen van mijn maquette geen tabnoe hoeven te zijn. met een nieuwe economische golf zal er misschien wel het een en andere weer mogelijk zijn!

Last edited by EuroMaster; March 1st, 2005 at 04:05 PM.
Old February 28th, 2005, 11:00 PM   #8
CborG
Rick Bakker

CborG's Avatar

Likes (Received): 99

Quote:
Originally Posted by eurim
...van aken deed al eerder studie naar een
een...Koe, fiets, hamburger??
Old February 28th, 2005, 11:49 PM   #9
Gosee
Gosee? Gosee!

Gosee's Avatar

Likes (Received): 0

Hallo h, daar ben je wel ff mee bezig geweest. Creatief mannetje (even er vanuit gaande dat je geen vrouw bent)
Gosee no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 12:07 AM   #10
Alargule
Rgstrd sr

Likes (Received): 468

Die kap over het station is erg mooi. Tijd om te bouwen.
Alargule no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 10:57 AM   #11
hooghoudt
Stadtaffe

hooghoudt's Avatar

Likes (Received): 1

RESPECT
hooghoudt no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 11:31 AM   #12
Hed Kandi
Jazzadelic chill

Hed Kandi's Avatar

toppie dit
Old March 1st, 2005, 03:43 PM   #13
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

bedankt voor jullie reacties. het inspireert mij weer verder te gaan met deze hobby!
hopelijk mag ik op gebied van infrastructuur en stedenbouw in nederland in de toekomst deel uitmaken!

ik ben er in de carnavalsvakantie mee begonnen. heb er toen wel wat dagen ingestoken ja! hoeveel uur het is weet ik echt niet. waarschijnlijk heel veel . het is wel een uitdaging! ik had tal van tekeningen, maar met een maquette kom je een stuk verder. mijn vader kent een ambtenaar/stedenbouwer in eindhoven. en misschien komt hij wel een keer een kijkje nemen. hopelijk neemt hij wat plannen mee. ene meneer Klaassen is het geloof ik. ik kan hem wel een keer meenemen naar het stadhuis en vragen wat zij ermee kunnen. wie toevallig in dommelen is mag ook eens komen kijken....!

ook gepost in ehvn projectenoverzicht, maar wil het ghier toch ook even kwijt:

in mijn maquette ontbreekt een toren tegenover het hooghuis op het parkeerterrein nog, maar die zal er snel bijkomen. zit te denken aan iets tussen de 90 en 150m. die observatiemast van 260m (platform op ongeveer 180/200m hoogte) moet er gewoon komen. we missen hier in brabant echt een punt waarvan we uitzicht hebben(door alleen al die irritante uitzichtbelemmerende bosjes). ook mist eindhoven en zuidoost-brabant een echt (in de skyline) bepalend bouwwerk. twee vliegen in een klap? evoluon is leuk, maar je ziet er geen reet van. vroeger zag je alleen dat zwaailicht op die toren ernaast. verder zal je geen gebouwen hoger dan 150m meer van me verwachten. eerst maar eens kijken (deels uit realiteitsbesef). er waren plannen van (enkele) torens van 180, 230 en zelfs tot 300m hoog(!) , maarja mvrdv is ook niet helemaal serieus te nemen. ik denk dat torens tot 170m wel realistisch zijn en een paal die daar boven uittorent. op die 'paal' moeten wel knipperlichten en een zwaailicht komen, zodat het een baken wordt in de nu nog slecht verlichte lichtstad. ik hoop dat men met dat thema ook verderwerken. gelukkig wel, zo las ik in de krant. wie denkt dat die nieuwe torens de rest dwarfen, heeft het in mijn ogen mis. eindhoven is pas echt begonnen met hoogbouw en moet dus de regent en KBC-toren niet als maatstaf nemen. de torens maken een oploping van de skyline mogelijken zullen hopelijk in de toekomst meer als landmark dienen. het zou mooi zijn dat het middelpunt van de skyline wordt bepaalt door de uitkijkmast en meteen het nieuwe symbool wordt. ik denk dat het een realistisch beeld is in het jaar 2020-2025. sneller mag ook

ik zoek trouwens een beter uploadprogramma.
- zo had ik picturetrail, die kan ik voor alle groottes gebruiken, maar alles verdwijnt weer aan het einde van de week. hoe kan ik ervoor zorgen dat ik die kan behouden zonder(veel) geld te hoeven betalen, of zelfs gratis
- ook probeerde ik imageshack.us , maar daar was altijd wel iets mee mis en waren de plaatjes te groot of iets. hoe werkt het wel goed en hoe moet ik het aantal KB's van mij plaatjes verkleinen naar 1024
- verder heb ik dse.nl (digitale stad eindhoven) waar ik plaatjes kan uploaden, maar op een een of andere manier weigert hij die plaatjes rechtstreeks naar het internet/forum te verplaatsen. wat moet ik dan doen?

dus ik zoek een makkelijk uploadprogramma waar plaatjes voor oneindig lange tijd op internet blijven en waarvoor ik zo min mogelijk geld hoef te betalen. help!

Last edited by EuroMaster; March 1st, 2005 at 03:51 PM.
Old March 1st, 2005, 04:18 PM   #14
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

hier nog wat nieuwe. helaas zijn er toch weer een paar wazig. ik zal de volgende keer beter kijken naar de resultaten. de hoeken voor het fotograferen waren erg moeilijk, evenals de goede belichting.

regent ziet er een beetje frommelig uit, het papier is een beetje gaan bobbelen met het verven.de regent is hier ongeveer 6cm groot

gebied smalle haven: met meer schaduwwerkingen is de hoogte van de gebouwen beter in te schatten. zal daar de volgende keer op letten

mysterieus plaatje van die zelfde paal:

overzicht 18-septemberplein(voor het station) met de tunneltjes vanaf het oosten(vanaf stationsplein naar fellenoord>ON), het zuidoosten (vanaf de vestdijk naar fellenoord >ZN) en bustunnel (van fellenoord naar vestdijk>NZ) mogelijk voeg ik er nog een tunneltje van de vestdijk naar het stionsplein toe. voor het verkeer dat het stion vanuit het zuiden snel wil bereiken. uitstappen bij de groene toren is ook een optie

hier nog een keer in 'vogelvlucht'

voorlopige skyline vanuit het zuidoosten. dat blauwe torentje links was van een vaag plan om het gebied langs de dommel te vernieuwen. er was een torentje, even hoog als dat bij het stadhuis, inbegrepen. wat er nu nog van over is , weet ik niet. heb hem er maar voor de lol in gezet. die toren rechts op de voorgrond is een plan voor een 70m hoog bouwwerk op de voormalige fabriek. het ontwerp heb ik zelf maar geimproviseerd .

ik zal ze volgende keer op de 'bloemetjesstand' zetten. misschien dat ze dan scherper zijn, emmasingel:

idem, maar dan vanaf de zuidkant:

regent-admirant- niszjgrub

et voila, mislukte foto nro zoveel: wilde hem toch posten. moet van mijn fouten leren. volgende keer zullen ze hopelijk een stuk beter van kwaliteit zijn....

hier nog de paal. al een keer eerder voorbij gekomen. maar werkte niet in alle gevallen.

owja, en C-borg zal me vast nog wel kennen van het plattegronden tekenen
dat ding van 1,5mx1,5m:

Last edited by EuroMaster; March 1st, 2005 at 05:22 PM.
Old March 1st, 2005, 05:52 PM   #15
Alargule
Rgstrd sr

Likes (Received): 468

Mooie toren! Ook de artists impression vind ik professioneel ogen. Kun je daar misschien een ingescand exemplaar van tonen?
En welke stad is dat trouwens, in het onderste plaatje? Of is dat gewoon fantasie?
Alargule no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 07:16 PM   #16
Bibelo
Registered User

Bibelo's Avatar

Likes (Received): 24

mooi gedaan, hoewel ik nog meer onder de indruk ben van je tekeningen! Die plattegrond is net echt.
Bibelo no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 08:01 PM   #17
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

ik heb ze al eens eerder ingescand, maar had allerlei problemen met de afmetingen enzo. ik ben er nog niet zo handig in........
ik heb ze nu gepost door middel van picturetrail, maar na een week lazert hij ze weer van internet af, weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dat niet gebeurd?

@bibelo, ja, die foto's zijn niet echt duidelijk, maar ik zal de volgende keer beter opletten op welke stand hij staat.

Last edited by EuroMaster; March 1st, 2005 at 08:21 PM.
Old March 1st, 2005, 09:14 PM   #18
lffıs
|/|/|\/|

lffıs's Avatar

maaruhhh eurim.... kan ik nu dan aan de slag met torens bouwen ikke vinne da leukk ze zijn toch niet zo groot dat t makkelijk per post opgestuurd kan worden (denk ik ) dan zal er een bouwpakketje aankomen dat je in mekaar kan zetten! en ik heb materialen zat en de bekleding maak ik denk ik met Adobe Illustrator etc... dus dat komt wel goed!

en?
Old March 1st, 2005, 09:19 PM   #19
sky-eye
Zitterd veur ummer

Likes (Received): 104

Mooi gedaan!, petje af. Toevallig ben ik zelf ook met een maquette bezig en was erg nieuwsgierig toen ik dit topic zag staan. Ziet er erg goed uit. Was het niet erg lastig om met papier/ karton te werken, wat me opvalt is dat je veel varieert in vorm en goed details uitwerkt, dat is mij toch minder goed gelukt. Mijn maquette is nl van hout.
sky-eye no está en línea   Reply With Quote
Old March 1st, 2005, 09:53 PM   #20
hooghoudt
Stadtaffe

hooghoudt's Avatar

@lichtstad:
creatief hoor, dat maquette-knutselen!

maaruh, waar blijft de avatar-update?

kleinbeetje offtopic, en ook een beetje andere schaal, maar hier mijn euroborgmaquette (ookal had ik die al een keer ergens anders gepost )

hooghoudt no está en línea   Reply With Quote

Reply

Thread Tools

Posting Rules