search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Projectnieuws

Projectnieuws Stand van zaken van projecten in Nederland.

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old September 6th, 2017, 07:39 PM   #1381
RikC
Registered User

Likes (Received): 347

Haphaphap... daar gaat Prinsenhof B. En de onderlaag van de Oranjewachtstraat ligt er net in. Het asfalt is nog zo vers dat je het teer nog ruikt en je de warmte er nog van af voelt stralen: letterlijk nog lauw bij aanraken met de hand.

Ahnemmer liked this post
RikC no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old September 7th, 2017, 03:46 PM   #1382
.....
Registered User

Likes (Received): 1486

Quote:
Originally Posted by erik0071 View Post
Het Topshelf pand in Arnhem is vergeleken met Groningen en Nijmegen relatief een stuk kleiner...
Arnhem: 8.400m2 winkelruimte.
Groningen: 12.500m2 winkelruimte
Nijmegen: 14.300m2 winkelruimte
Volgens mij lopen de cijfers hier een beetje door elkaar in wat nou precies bedoeld wordt. De cijfers van Groningen en Nijmegen betreffen waarschijnlijk de totale oppervlakte van het pand, terwijl het aantal in Arnhem puur om de vierkante meters van de V&D en Topshelf gaat (dus exclusief La Place en overige winkels in het pand. Voor Groningen wordt een aantal van 7579 m2 genoemd, terwijl ik van Nijmegen de aantallen 9.600 m2 en 10.800 vind.
..... no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2017, 06:07 PM   #1383
erik0071
Registered User

Likes (Received): 1388

Quote:
Originally Posted by ..... View Post
Volgens mij lopen de cijfers hier een beetje door elkaar in wat nou precies bedoeld wordt. De cijfers van Groningen en Nijmegen betreffen waarschijnlijk de totale oppervlakte van het pand, terwijl het aantal in Arnhem puur om de vierkante meters van de V&D en Topshelf gaat (dus exclusief La Place en overige winkels in het pand. Voor Groningen wordt een aantal van 7579 m2 genoemd, terwijl ik van Nijmegen de aantallen 9.600 m2 en 10.800 vind.
Lees dit nieuwsbericht van de gelderlander en dan kom je erachter!
https://www.gelderlander.nl/nijmegen...lden~a4c0ac61/

Daarnaast is het V&D pand in Arnhem, in 2004 juist verkleind naar 8.400m2, de rest van het pand is afgestoten.
De kelder is nu fietsenstalling geworden en de overige aantal m2 zijn naar andere winkelketens gegaan.
Dat jij wil dat IEF CAPITAL alle andere ketens uit het resterende deel van het pand wil zetten.
Vindt ik een domme zet.

tamara1990 liked this post

Last edited by erik0071; September 7th, 2017 at 06:27 PM.
erik0071 no está en línea   Reply With Quote
Old September 7th, 2017, 06:27 PM   #1384
RikC
Registered User

Gemeente op zoek naar nieuwe invulling Korenbeurs: http://www.korenbeursarnhem.nl/
Old September 7th, 2017, 08:09 PM   #1385
RikC
Registered User

Nog wat meer gehap...

Old September 8th, 2017, 11:22 AM   #1386
.....
Registered User

Quote:
Lees dit nieuwsbericht van de gelderlander en dan kom je erachter!
https://www.gelderlander.nl/nijmegen...lden~a4c0ac61/
Een artikel waar een derde cijfer van vierkante meters in genoemd wordt. Dat bevestigt eerder de conclusie dat de cijfers nogal door elkaar lopen dat dat het deze ontkracht. Nota bene een en dezelfde bron (De Gelderlander) noemt in verschillende artikelen verschillende aantallen.

Ik zeg overigens nergens dat dit jouw schuld is. Waarschijnlijk is het gewoon luie/slechte journalistiek.

Quote:
Daarnaast is het V&D pand in Arnhem, in 2004 juist verkleind naar 8.400m2, de rest van het pand is afgestoten.
De kelder is nu fietsenstalling geworden en de overige aantal m2 zijn naar andere winkelketens gegaan.
Ik snap niet zo goed waarom dit relevant is. Maar om weer even te benadrukken dat er nogal wat verschillende cijfers circuleren: lees dit artikel eens over die verbouwing.

Quote:
Dat jij wil dat IEF CAPITAL alle andere ketens uit het resterende deel van het pand wil zetten.
Vindt ik een domme zet.
Waaruit maak jij op dat ik dat vind?
Old September 8th, 2017, 01:55 PM   #1387
erik0071
Registered User

Quote:
Een artikel waar een derde cijfer van vierkante meters in genoemd wordt. Dat bevestigt eerder de conclusie dat de cijfers nogal door elkaar lopen dat dat het deze ontkracht. Nota bene een en dezelfde bron (De Gelderlander) noemt in verschillende artikelen verschillende aantallen.

Ik zeg overigens nergens dat dit jouw schuld is. Waarschijnlijk is het gewoon luie/slechte journalistiek.

Ik snap niet zo goed waarom dit relevant is. Maar om weer even te benadrukken dat er nogal wat verschillende cijfers circuleren: lees dit artikel eens over die verbouwing.

Waaruit maak jij op dat ik dat vind?
Terwijl het aantal in Arnhem puur om de vierkante meters van de V&D en Topshelf gaat (dus exclusief La Place en overige winkels in het pand).

(Dat het aantal m2 per bericht verschilt, komt puur doordat het pand sinds april dit jaar is opgesplits in 4 aparte winkelruimtes.
Costes heeft 1.500m2
Newyorker heeft 1.550m2
Jumbo/ La Place heeft 1.550m2 excl dakteras van 580m2.
Het aantal m2 dat Topshelf gebruikte was 14.000m2.
Maar inwerkelijkheid gebruikte ze maar 9.600m2.
Doordat men de kelder niet gebruikte en dat deel was ook bij de roltrappen dicht getimmert.
Daardoor zijn er waarschijnlijk verschillende cijfers bekent.

....., tamara1990 liked this post
Old September 8th, 2017, 02:02 PM   #1388
.....
Registered User

Quote:
Terwijl het aantal in Arnhem puur om de vierkante meters van de V&D en Topshelf gaat (dus exclusief La Place en overige winkels in het pand).

Het aantal m2 dat Topshelf gebruikte was 14.000m2.
Maar inwerkelijkheid gebruikte ze maar 9.600m2.
Mijn punt was dan ook niet meer dan dat een vergelijking tussen het totale pand (inclusief andere winkels) in de ene stad, met enkel de V&D/Topshelf meters in andere, een scheef beeld schetst.
Old September 8th, 2017, 02:37 PM   #1389
erik0071
Registered User

Quote:
Mijn punt was dan ook niet meer dan dat een vergelijking tussen het totale pand (inclusief andere winkels) in de ene stad, met enkel de V&D/Topshelf meters in andere, een scheef beeld schetst.
Met die 12.206m2 winkeloppervlak. Met alles 14.000m2 waarvoor Topshelf huur betaalde (is inclusief kelder)heb ik het alleen over het deel van Topshelf hoor!
Ik zou zeggen, ga het bij IEF CAPITAL zelf navragen.

Link bvo m2: http://www.nijmegen.nl/vergunningpag...tNr=D161173581

Last edited by erik0071; September 8th, 2017 at 03:41 PM.
Old September 8th, 2017, 03:01 PM   #1390
RikC
Registered User

Heren, tijd om de vloeroppervlakken van voorm. V&D's te laten voor wat ze zijn?? Of kom er eerst samen via PB's uit en als er dan witte rook is dan weten we het...
Old September 8th, 2017, 03:25 PM   #1391
De speurder
Registered User

De speurder's Avatar

Likes (Received): 112

Quote:
Hudson's Bay
Bij Hudson's Bay zegt woordvoerder Marieke Heringa echter beslist dat Arnhem niet op de lijst staat. ,, Hudson's Bay Company heeft in New York bekend gemaakt dat er plek is voor 20 locaties in Nederland en daar is uiteindelijk een lijst van 17 namen van steden uit voortgekomen. Arnhem staat daar niet bij. Er wordt geen enkele vestiging in Gelderland genoemd.’’

In Arnhem gonst het al geruime tijd van speculaties over de komst van de Canadese warenhuisketen naar de stad. vroeg of laat. Arnhem zou genoemd zijn op een tweede lijst van steden die Hudson's Bay achter de hand heeft om de Nederlandse markt te veroveren. ,,Daar is geen sprake van’’, benadrukt Heringa.

Bron: de gelderlander en omroep gld.

Het Topshelf pand in Arnhem is vergeleken met Groningen en Nijmegen relatief een stuk kleiner...
Arnhem: 8.400m2 winkelruimte.
Groningen: 12.500m2 winkelruimte
Nijmegen: 14.300m2 winkelruimte
Dat is wel een duidelijk antwoord van Hudson's Bay omtrent Gelderland. Ik las op het internet wel een artikel van mei 2016 dat Elizen Vastgoed (eigenaar V&D-complex in Apeldoorn) wel met hun hebben gesproken maar er niet uit zijn gekomen. De onderhandelingen zijn toen door Hudson's Bay in de ijskast gezet.

Link: https://fd.nl/ondernemen/1151985/een...d-een-oppepper

Gezien de renovatieplannen van het V&D-complex in Apeldoorn waarin het pand opgesplitst gaat worden in 7 grote winkelpanden, lijkt het er niet op dat de onderhandelingen weer zijn opgepakt.

Steden als Nijmegen, Arnhem en Apeldoorn zouden er wat mij betreft goed aan doen om winkels als TK Maxx of Zara Home binnen te halen. Dit doen ze in Overijssel (Enschede en Zwolle) dan toch beter en beiden krijgen ook nog eens Hudson's Bay.
De speurder no está en línea   Reply With Quote
Old September 8th, 2017, 03:31 PM   #1392
erik0071
Registered User

Hoek Rodenburgstraat/Eusebiusplein verkocht!

Het complex op de hoek van de Rodenburgstraat en het Eusebiusplein in de zuidelijke binnenstad is verkocht. Het pand, dat eigendom was van de gemeente Arnhem, is aangekocht door de Amsterdamse ontwikkelaar De Houten Steen.

Het complex bestaat uit 28 appartementen met op de begane grond een sportschool. Daarnaast heeft het complex 1.500 vierkante meter bedrijfsruimte die niet meer wordt gebruikt.

De gemeente Arnhem wilde van het complex af om transformatie van deze bedrijfsruimte mogelijk te maken. De Houten Steen wil de bedrijfsruimte transformeren naar appartementen.

Bron: http://www.arnhem-direct.nl/berichte...lein-verkocht/

RikC, tamara1990 liked this post
Old September 9th, 2017, 04:06 PM   #1393
RikC
Registered User

Ik liep zojuist eens door de Topshelf in Arnhem, ook om te kijken of er nog leuke uitverkoop artikelen waren , en kreeg toch de indruk dat de uitspraak dat het pand zich voor weinig anders leent dan een warenhuis en restaurant niet klopt. de 2e etage heeft n.l. gewoon rondom ramen en bovenop op de 3e heb je natuurlijk dat fantastische terras. Kijk niet vreemd op als over een tijdje bekend wordt dat men de bovenste twee roltrappen verwijdert (heb je meteen meer licht) en dat er gewoon een woonfunctie komt. De liften en trappen zijn er al via de parkeer garage. En ook de eerste etage heeft een apparte ingang vanaf het Musisplein. Dus het pand is ook daar makkelijk op te delen evt. met verwijdering van alle roltrappen waardoor je weer meer licht krijgt. Het restaurant zou via de parkeergarageentree trouwens ook afzonderlijk toegankelijk zijn. Lijkt me ook wel een fraai idee een wat exclusiever restaurant enigsinds in de luwte van de drukte van de stad. Sowieso kan Arnhem wel wat meer upmarket horeca gebruiken want het is vooral veel middelmaat in deze stad. Volgens mij is er meer mogelijk dan er gedacht wordt.

Last edited by RikC; September 9th, 2017 at 04:24 PM.
Old September 12th, 2017, 02:04 PM   #1394
erik0071
Registered User

Portaal bouwt betaalbare appartementen in Schuytgraaf;

Gisteren tekenden woningcorporatie Portaal en de gemeente Arnhem een koopovereenkomst voor een kavel in veld 13 in Schuytgraaf. Kavel 13 ligt tussen de Rivers International School Arnhem en het spoor Arnhem-Nijmegen, tegenover winkelcentrum Schuytgraaf. De aangekochte locatie is bedoeld voor de bouw van een appartementengebouw bouwen in de sociale huur sector.

Portaal is van plan om 55 driekamer appartementen te realiseren. De plannen hiervoor worden nu verder uitgewerkt gericht op een start van de bouw in 2018 en oplevering in 2019.

Bron: https://www.portaal.nl/over-ons/actu...n-schuytgraaf/
Old September 13th, 2017, 05:24 PM   #1395
Billie84
Registered User

Likes (Received): 46

Arnhem: Projectenoverzicht

Binnenstad Arnhem nog steeds in de race voor beste binnenstad, tegenstanders is Breda; https://www.gelderlander.nl/arnhem-e...stad~ad7b55c5/

En de nieuwe zaal van Musis in de running voor een architectuurprijs; https://www.gelderlander.nl/arnhem-e...rijs~ae8942f6/
Billie84 no está en línea   Reply With Quote
Old September 15th, 2017, 01:08 PM   #1396
RikC
Registered User

Kijk, ik vroeg me al tijden af wanneer ze nou eens die gevel van het niuewe Mexicaanse restaurant naast Stan&Co weer gingen herstellen. Maar men blijkt iets heel anders van plan er komt zo te zien een vliesgevel voor over de volle hoogte... fraai!!

Nog wat plaatjes van binnen: https://www.facebook.com/popoarnhem/

PJee liked this post
Old September 16th, 2017, 12:20 AM   #1397
RikC
Registered User

Zo loop je nog eens ergens tegenaan: www.rudiusvastgoed.nl

Quote:

Willemsplein 22-24, Arnhem

Rudius Vastgoed B.V. heeft deze unieke locatie van bijna 2.000 m2 aangekocht. Deze locatie ligt aan het Centraal station Arnhem waar dagelijks meer dan 90.000 mensen aankomen en vertrekken. Op de begane grond is een vestiging van de SPAR en daarboven zijn 5 kantooretages.

Het pand zal aan de voorzijde grondig worden gemoderniseerd en aan de achterzijde zal het iets worden uitgebreid om de gebruiksmogelijkheden te optimaliseren.

Adres: Willemsplein 22-24, Arnhem

Aankoopdatum: Juni 2017
Zelfde partij die het vrml. SNS pand aan de Utrechtseweg heeft getransformeerd tot appartementen.

Gebouw is ergens zo rond 1985 een keer opgetopt met die wat vreemde en met het pand ernaast uit verhouding staande glaspartij bovenop. Hieronder een foto die ik ook vond via de site van het GA uit het voormalig gemeentearchief (volgnummer 11688).

PJee liked this post

Last edited by RikC; September 16th, 2017 at 01:10 AM.
Old Yesterday, 07:21 PM   #1398
RikC
Registered User

Ik denk dat we hier echt wel kunnen spreken over een complete transformatie van het pand, echt briljant bedacht. Ik vroeg me al af hoe de oude kneuterige te lage plint zich leende voor een restaurant... nu overduidelijk! Orginele gevel in de plint is nu ook verwijderd zodat het er allemaal veel ruimtelijker uit ziet (niet echt goed fotografeerbaar van dichtbij door het glas).

Ahnemmer, PJee liked this post

Reply

Thread Tools

Posting Rules