|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#21 |
|
Leegbydegrunitte
Likes (Received): 12
|
^ Kan vaak aan de aannemer liggen, die bijvoorbeeld dan net een ander kozijn toepast.
|
|
|
#22 |
|
Registered User
Likes (Received): 2
|
Waarschijnlijk is dat het geval.
Hier nog een paar: Vreemd erkerbalkon aan de Kranenburgweg ![]() Plotseling puntdakje aan de Bunschotensestraat ![]() Lijsterbesplein
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Registered User
|
Quote:
Last edited by emmer; July 20th, 2012 at 05:16 PM. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
"I need ya buddy!"
Likes (Received): 4
|
1 of andere achterlijke site van de Telegraaf waarvan de voltallige "redactie" boomknuffelaar van onderin de 20 is,meest voormalig GroenLinks stemmers nu SP en over een jaar of 10 met hart en ziel VVD uiteraard.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Registered User
|
Er is een behoorlijk handige paragraaf in de welstandsnota.
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/...a-bouwlaag.htm daar wordt in stappen de initiatiefnemer verleid om een passende opbouw te zoeken. voor rustenburg-Oostbroek hebben we een beleidsnota gemaakt die is vastgesteld als welstandbeleid voor dat stadsdeel. de welstandscommissie wijkt daar nu rustig van af. met name studioschaeffer maakt er een zootje van. chaos en burenruzies als gevolg. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Registered User
Likes (Received): 33
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Registered User
Likes (Received): 23
|
Quote:
Het is afwachten of de mooie render echt zo uit gaat pakken: ![]() Bron: Castellum Projectontwikkeling. Nu is er nog niets van de dakopbouw te zien:
|
|
|
|
#28 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Registered User
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 198
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Registered User
Likes (Received): 209
|
Dank voor dit interessante topic. Enkele opbouwen zien er niet uit, maar over het algemeen vind ik de meeste opbouwen toch zeer goed aansluiten bij de rest van de gebouwen. Vaak dezelfde gevel, baksteen etc. Zeker niet hinderlijk in die gevallen, valt amper op.
|
|
|
#33 |
|
Registered User
|
interessant is dat er helder welstandsbeleid bestaat voor dakopbouwen waaraan een zeer groot aantal om evidente redenen niet voldoet. hoe zit het met het welstandstoezicht in deze stad?
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Registered User
|
Dat vraag ik mij ook af. Er zitten echt een paar hele fijne voorbeelden bij en dit moet ook zeker kunnen, maar vooral sommige "moderne" vind ik echt slecht bij de bebouwing passen.
Wel heel erg interessant vind ik het feit dat Den Haag zo geruisloos een extra laag erbij krijgt. Dit is sinds ik klein was een soort droom van mij geweest. De wat hogere bebouwing past bij een “grote” stad en het geeft een wat speelser karakter aan de soms wat saaie monotone Haagse wijken. Mits goed uitgevoerd natuurlijk. Op deze website staan nog veel meer voorbeelden: http://www.dakopbouwendenhaag.nl/ Hier is ook te zien dat er naar de mogelijkheid van een tweelaagse dakopbouw gekeken wordt, maar dit is nog niet helemaal rond. Ook is er te lezen dat men het oude Interpolgebouw aan de raamweg wil ombouwen tot ouderwoningen met dakopbouw. Plaatje: http://www.dakopbouwendenhaag.nl/wp-...Europol-05.jpg |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Maarten van der Meer
Likes (Received): 8
|
Een dakopbouw in aanbouw op een zeer opvallende locatie, hoek De Eerensplein/Carel Reinierszkade. Zonde van het best wel aardige appartementencomplex.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|