daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy (aug.2, 2013) | DMCA policy | flipboard magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Reply

Thread Tools
Old February 28th, 2014, 02:03 PM   #1241
Zo-S-o
Registered User

Zo-S-o's Avatar

Likes (Received): 18

Deze kwam geloof ik van een project van een aantal studenten in samenwerking met Arcadis, waarbij ook nog een paar andere uitbreidingsplannen voor de ArenA zijn uitgewerkt. Zoiets stond er in ieder geval ergens in die thread op Ajax Netwerk.
Zo-S-o no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old March 3rd, 2014, 04:05 PM   #1242
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Likes (Received): 947

Hoekenrodeplein

Het plein wordt al wat.

DickieS020, Tompert, Silly_Walks liked this post
the runner está en línea ahora   Reply With Quote
Old March 7th, 2014, 02:57 PM   #1243
hugenholz
Registered User

Likes (Received): 35

Laatste ontwikkeling wat betreft de Amsterdam ArenA:

- Er is inmiddels een Euro 2020-overleg geweest met de volgende partijen: KNVB, WVS, Schiphol NV, Gemeente Amsterdam, Amsterdam ArenA

- Schatting is dat er ca 50 miljoen euro nodig is om de ArenA "EURO 2020-proof" te krijgen dit is inclusief uitbreidingen, kwaliteit en duurzaamheid-investeringen. Overigens gaan deze plannen ook zonder EURO 2020 uitgevoerd worden.

Stappenplan:
- medio april/mei 2014 overhandiging bidbook aan de UEFA
- medio september 2014 toekenning speelsteden EURO 2020
- 2015 start werkzaamheden uitbreidingen/kwaliteitsimpuls ArenA tbv EURO 2020

Het is nog niet duidelijk welke capaciteit de ArenA tijdens EURO 2020 zal krijgen, verschillende scenario's worden genoemd:
- 57.000 (4000+)
- 60.000 (6000+)
- 63.000 (9000+)

Invulling hiervan zou afhankelijk zijn van de grootte van het beschikbare budget. 57.000 lijkt de meest realistische variant (zonder EURO 2020)

EPA001 liked this post
hugenholz no está en línea   Reply With Quote
Old March 7th, 2014, 03:12 PM   #1244
Vossie
Registered User

Likes (Received): 4

Nog een mogelijkheid dat er van de zomer al gewerkt gaat worden aan de uitbreidingen/kwaliteitsimpuls?
De lange zijde Oost zal hoe dan ook op de schop gaan bijv.
Vossie no está en línea   Reply With Quote
Old March 7th, 2014, 05:04 PM   #1245
Zo-S-o
Registered User

Zo-S-o's Avatar

Likes (Received): 18

Op een Ajax-forum meldde iemand die bij de laatste vergadering was dat de lange zijde Oost in ieder geval de eerstkomende stap zal zijn, en dat na jaren zeuren van de fans nu de stoeltjes toch echt binnenkort vervangen zullen worden door rode en witte exemplaren.
Zo-S-o no está en línea   Reply With Quote
Old March 12th, 2014, 01:43 AM   #1246
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

GreenNest-hotel

Op ongeveer 1 km ten zuiden van de ArenA dit bijzondere plan:

Een futuristisch groen hotel van zes verdiepingen in combinatie met tuinbouw, dat is het plan voor GreenNest, dat mogelijk langs de A9 tussen Ikea en Cisco wordt gebouwd.

Het plan voor GreenNest komt voort uit de plannen voor de Floriade 2022 die uiteindelijk aan Almere is toegewezen. Zuidoost mist binnen haar sterke entertainmentcluster nog een toeristische attractie van formaat. Deze groen attractie kan gezien worden als een permanente Floriade, een unieke kans om de hoogtechnologische Nederlandse tuinbouw onder de aandacht te brengen bij bezoekers aan Amsterdam en Nederland Het is de bedoeling dat GreenNest zich ontwikkelt tot een toeristenattractie die jaarlijks twee- tot driehonderduizend bezoekers per jaar trekt .Het plan voor GreenNest komt van InnovatieNetwerk, de denktank van het Ministerie van Economische Zaken. Beleving staat voorop in het concept.
Bron: www.zuidoost.nl

Het concept

Proef het groen en ervaar hoe bloemen en planten je leven veraangenamen. Dat kan in GreenNest, een gestapeld parkhotel met zes verdiepingen, met op elke verdieping van tien meter hoog een ander biotoop. Wil je van groen uit China genieten? Dat kan. Maar even goed breng je de nacht door in het bloemrijke Costa Rica.

Elk biotoop is op meerdere manieren te beleven. Met de zintuigen: zien, ruiken, horen, voelen. Maar ook interactief, door te doen, door kleuren of geuren te maken. Zo is het Azië-biotoop geïnspireerd op een bamboebos dat je kunt zien en aanraken, maar waar je ook mee aan de slag kunt door in de bamboewerkplaats een beker uit bamboe te zagen.

Bovenin elke verdieping hangen lodges, voor wie wil overnachten in een bijzondere, groene omgeving. Onder de hangende lodges is de verdieping geen tien meter maar zeven meter hoog. Op de bovenste verdieping bevindt zich het Scandinavische bos met Noorse hutjes.

InnovatieNetwerk heeft samen met de strategische partners SIGN (glastuinbouw) en STIRR (gastvrijheid) het concept en ontwerp voor GreenNest uitgewerkt. Het consortium gaat de komende maanden investeerders benaderen om de haalbaarheid te toetsen. Zo komt een mooie cross-over tussen twee topsectoren stapje voor stapje dichterbij.
Bron: www.innovatienetwerk.org
Old March 12th, 2014, 02:55 AM   #1247
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 323

rietendak eat your hart out!
Old March 17th, 2014, 03:48 PM   #1248
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Hotel Kavel 17

Mojito, P17, DickieS020 liked this post
Old March 22nd, 2014, 11:58 PM   #1249
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

100.000 bezoekers op 1 dag

Zondag 30 maart 2014 komen meer dan 100.000 bezoekers naar diverse evenementen in Zuidoost. Topdrukte voor Zuidoost dat zich steeds meer ontwikkelt tot dé evenementenlocatie van Nederland.

Niet alleen de stand up comedy show Fatu in het Bijlmer Parktheater, maar ook 2 voorstelling van Cirque du Soleil, 2 voorstellingen Holland Zingt Hazes in de Ziggo Dome, een optreden van de Backstreet Boys in de HMH en de topper Ajax –Twente in de Amsterdam ArenA

Het aantal evenementen dat in stadsdeel Zuidoost plaatsvindt, stijgt de laatste jaren explosief. Van 240 evenementen in 2011 naar ruim 400 in 2013, waarvan ruim de helft in de Amsterdam ArenA, HMH en Ziggo Dome. Deze stijging lijkt zich door te zetten voor 2014. Herrema: “We zijn hiermee de grootste evenementenlocatie van Nederland en de hotspot voor sport-, entertainment- en dansevenementen.”

In 2014 zullen in de Amsterdam ArenA, Ziggo Dome en Heineken Music Hall weer verschillende wereldsterren zijn te bewonderen. Zo staan bijvoorbeeld Beyoncé, de Toppers, James Blunt, De Dijk, Robbie Williams, Lady Gaga en Stromae op het programma. Maar ook de parken en pleinen van het stadsdeel zijn zeer in trek. Dit jaar vinden in het stadsdeel ook een groot aantal sportevenementen plaats waaronder een wielercriterium en verschillende hardloopwedstrijden, zoals de Urbanathlon, Gein- en AMC loop. Ook staan er veel muziek-en dance festivals gepland dit jaar, zoals het Gospel en Jazz festival en dance festivals als SkyCity, Open Air en Gaasper Pleasure. En natuurlijk start op 12 juli in het Bijlmerpark weer het onvolprezen Kwaku Summer Festival, dat dit jaar vijf weekeinden zal duren.
Bron: www.zuidoost.nl
Old March 24th, 2014, 05:17 PM   #1250
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Bouwhekken op de ArenA

In de dakgoot van de ArenA staan bouwhekken, waarschijnlijk voor de installatie van zonnepanelen? Het hotel van Kavel 17 daarvoor.

Hoekenrodeplein
Als het klaar is kunnen ze dit plein misschien omdopen tot het Nelson Mandelaplein?

DickieS020 liked this post
Old March 24th, 2014, 07:25 PM   #1251
Muiderpoort
Voorheen Sieske

Likes (Received): 14

Klopt, aan de Zuidkant - waar ze zijn begonnen - kun je beter zien dat ze inderdaad met zonnepanelen bezig zijn.
Muiderpoort no está en línea   Reply With Quote
Old March 26th, 2014, 08:38 PM   #1252
Denna89
Registered User

Denna89's Avatar

Likes (Received): 14

Foto vandaag gemaakt met mobiele telefoon, vandaar matige kwaliteit.

Ze zijn al een aantal weken bezig met de zonnepanelen, en het zal nog wel een tijdje duren, vrije grote oppervlakte.
Old March 27th, 2014, 06:18 PM   #1253
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Likes (Received): 357

Zonnepanelen op de Arena, 26-03-2014

Een foto afkomstig van het Nuon-profiel op Flickr:

Er staat nog een foto op, maar die krijg ik, met die nieuwe Flickr-layout met geen mogelijkheid op een normaal, leesbaar formaat hier...

Mojito está en línea ahora   Reply With Quote
Old March 27th, 2014, 08:23 PM   #1254
plankje55
Registered User

Likes (Received): 38

plankje55 no está en línea   Reply With Quote
Old March 27th, 2014, 08:37 PM   #1255
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Een leesbaar formaat, zei ik... 5.616 × 3.744 pixels vind ik persoonlijk niet zo leesbaar en forumvriendelijk (en aangezien ik mij zelf altijd erger als anderen zulke enorme lappen plaatsen zonder ze te resizen doe ik dat zelf liever niet) . Evengoed toch bedankt voor het plaatsen .
Old March 27th, 2014, 09:21 PM   #1256
plankje55
Registered User

Likes (Received): 38

Quote:
Originally Posted by Mojito View Post
Een leesbaar formaat, zei ik... 5.616 × 3.744 pixels vind ik persoonlijk niet zo leesbaar en forumvriendelijk (en aangezien ik mij zelf altijd erger als anderen zulke enorme lappen plaatsen zonder ze te resizen doe ik dat zelf liever niet) . Evengoed toch bedankt voor het plaatsen .
Hij is nu toch 800 x 534?
Maar Flickr geeft nu alleen nog maar de HTMLcode en niet meer de BBcode? Althans, daar lijkt het op.
plankje55 no está en línea   Reply With Quote
Old March 28th, 2014, 12:52 AM   #1257
Mojito
Peter

Mojito's Avatar

Hoe het komt en waar het aan ligt weet ik niet, maar in Firefox zie ik die foto nog steeds in zijn enorme formaat. Als ik echter in Chrome kijk is hij wel verschaald...
Mijn excuses plankje55, m'n vorige post was zéker niet als aanval bedoeld .

Het is gewoon ergernis en het zal wel aan Flickr liggen, want van hun nieuwe vormgeving en eigenaardigheden ben ik niet bepaald gecharmeerd, en ik niet alleen, als ik de Flickr topic in het café bekijk...

Op zijn Jiskefet's: Rrraaarrr!!!

EDIT: een keer refreshen en hij is in Firefox ook verkleind... dan ligt het dus ècht gewoon aan mij
Old March 28th, 2014, 12:59 AM   #1258
insulting-dutchman
"Yes! the people!"

insulting-dutchman's Avatar

Likes (Received): 323

zijn ze wel geleverd door de nieuwe shirtsponsor?
Old March 31st, 2014, 04:36 PM   #1259
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Holiday Inn Hotel

Old April 1st, 2014, 11:10 PM   #1260
the runner
Frans Woerden

the runner's Avatar

Hotel Kavel 17

Ze hebben nog wat extra kit nodig voor de zijgevel.

Mojito, DickieS020 liked this post

Reply

Tags
amsterdam arena, arena, arena boulevard

Thread Tools

Posting Rules