daily menu » rate the banner | guess the city | one on one

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam > Ojajôh?

Ojajôh? Overige Rotterdamse onderwerpen

Global Announcement

SkyscraperCity needs your help to do some house cleaning! please click here for more info!

Reply

Thread Tools Display Modes
Old May 20th, 2013, 09:23 PM   #1101
Martijn t
Registered User

Martijn t's Avatar

Likes (Received): 0

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Het zou me niet verbazen als de bouw van De Rotterdam het aantal 'calls' de laatste 2 jaar gedrukt heeft. Is toch niet ideaal voor een cruise waar mensen grof geld voor betalen om dan aan te leggen naast een stoffige en rumoerige bouwput. Als dat zo is zou het aantal cruises volgend jaar weer flink toe kunnen nemen met een opgeleverde De Rotterdam. Maar dat is pure speculatie.

Volgend jaar in ieder geval ongeveer 20 x ms rotterdam
1 of 2 keer komt Norwegian Getaway
2 keer de oasis of the seas.
1 keer de royal princess.
Dacht dat ook de ms veendam langs zou komen voor een reis naar het verren oosten.
En dan nog een paar die nog niet bekent zijn.
Voor 2015 staat de AIDAmar ook op het programma voor 05-03-2015 en 06-03-2015
Martijn t está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old May 20th, 2013, 09:35 PM   #1102
Rotterdam Fascinates
Registered User

Rotterdam Fascinates's Avatar

Likes (Received): 14

ZB-ANTW-RTM

Buiten Antwerpen moet Zeebrugge als concurrent ook niet uitgevlakt worden. Zeebrugge-Brussel is per bus een korte afstand en zowel inkomend als uitgaand worden er t.o.v. Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam twee uur vaartijd bespaart. Men kan immers vlak aan de kust aanleggen.
Rotterdam Fascinates no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2013, 10:25 PM   #1103
Westpoort
Registered User

Likes (Received): 7

Quote:
Originally Posted by Rotterdam Fascinates View Post
Buiten Antwerpen moet Zeebrugge als concurrent ook niet uitgevlakt worden. Zeebrugge-Brussel is per bus een korte afstand en zowel inkomend als uitgaand worden er t.o.v. Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam twee uur vaartijd bespaart. Men kan immers vlak aan de kust aanleggen.
In IJmuiden aanleggen i.p.v. Amsterdam PTA scheelt zelfs twee x 3uur vaartijd per aanloop. Wat ik overigens in dit verband niet snap is dat Rotterdam Hoek van Holland niet ontwikkelt als cruisehaven nu dit zeer strategisch is gelegen t.o.v. Rotterdam. Delft en Den Haag zeker als straks de A4 Midden Delfland klaar is en net als Zeebrugge direct aan zee. Misschien is, gelijk aan Rotterdam -The Hague Airport , Rotterdam-The Hague Cruiseterminal een goede naam hiervoor als het er ooit van mocht komen.
Westpoort no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2013, 10:28 PM   #1104
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 248

Ik wist niet dat Zeebrugge zo populair was, 115 schepen in 2013 is toch wel indrukwekkend.
Michiel no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2013, 10:55 PM   #1105
Skyscrapercitizen
Like it Vertical

Skyscrapercitizen's Avatar

Is DE cruiseport voor België neem ik aan.
Old May 20th, 2013, 11:40 PM   #1106
railway stick
Bas

railway stick's Avatar

Volgens mij hebben Brugge en Gent een magische naam in Engeland en misschien ook wel in de USA. Dat zal wel de reden zijn voor die grote aantallen cruiseschepen daar in Zeebrugge. Let wel, het is ook een haven direkt aan zee en dat maakt het ook wel aantrekkelijk voor cruise-toeristen.
railway stick no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2013, 01:16 PM   #1107
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 1211

Ja, de bussen staan daar neem ik aan al klaar als men afmeert om iedereen zsm richting die steden te rijden.
Kan me niet voorstellen dat er ook maar 1 hond voor Zeebrugge geboekt heeft. idem voor IJmuiden natuurlijk.
Eric Offereins está en línea ahora   Reply With Quote

Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules