daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Groningen

Reply

Thread Tools
Old August 18th, 2014, 07:56 PM   #4621
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 734

Het gaat voor mij vooral om de eerste, oppervlakkige indruk die je krijgt, en die is gewoon rommelig. Niet overal, maar ik heb wel een beetje het idee dat wanneer er nieuwbouw of renovatie wordt gepleegd, er even aandacht voor is, in het kader van een nette oplevering, maar dat het daarna redelijk aan het lot overgelaten wordt. Ik hoef echt geen Singapore-achtige toestanden waar bij wijze van spreken elke week langs elke grasspriet de meetlat wordt gelegd, maar een beetje aandacht voor de openbare ruimte mag wat mij betreft wel: vieze voegen, onkruid, stickers, mos en alg, het is wel het eerste dat mij althans opvalt in negatieve zin (meer dan een paar versleten Perzische tapijten van de kringloop die dubbelen als gordijnen).
Maar goed, het was één van de bezuinigingsposten van de afgelopen jaren, en alhoewel de bevolking inmidddels wel heeft duidelijk gemaakt niet zelf met die verantwoordelijkheid om te gaan oeven we van de gemeente ook niet veel te verwachten, vrees ik.

Om één voorbeeld te noemen (welke echter op veel meer plekken van toepassing is): mijn ouders wonen aan de Verlengde Grachtstraat, wat tot een paar jaar terug een keurig verzorgd straatje was met veel charme. Tegenwoordig staan het onkruid meters hoog (dit jaar inderdaad extreem vanwege het weer, maar de jaren ervoor was het ook een puinhoop), niet alleen om de bomen, maar ook tegen de gevels (in sommige gevallen kun je de gevels van de schipperswoningen nauwelijks nog zien omdat die rommel woekert tot aan de dakgoot). Gevolg is dat je er op sommige plekken nauwelijks zonder machete doorheen komt, dat mensen ook steeds minder aandacht besteden aan hun eigen perkje voor de deur, en uiteindelijk een straat die echt niet meer om aan te gluren is.
Judazzz no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old August 18th, 2014, 08:15 PM   #4622
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Likes (Received): 82

Binnenkort maar eens op expeditie door de verlengde Grachtstraat dan. Eindelijk een excuus om met een Machete over straat te lopen.

Judazzz liked this post
D1N0 no está en línea   Reply With Quote
Old August 18th, 2014, 08:46 PM   #4623
Judazzz
Derp?

Judazzz's Avatar

Likes (Received): 734

Wel eerst even bij de GGD informeren naar eventueel aangeraden vaccinaties, hè
Judazzz no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 05:13 PM   #4624
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 18

De zwarte Doos is verfraaid met de letters ZOZ. Raambekleding is al dan niet naar beneden gelaten dusdanig dat van afstand deze letters te zien zijn. Iemand een idee wat hier achter zit?
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 05:25 PM   #4625
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

Dan moet je even naar de andere kant gaan kijken denk ik

Hoogholtje liked this post
Old Yesterday, 08:42 PM   #4626
Hoogholtje
Registered User

Hoogholtje's Avatar

Likes (Received): 18

Kan er niets anders dan 100 van maken...
Hoogholtje no está en línea   Reply With Quote
Old Yesterday, 08:50 PM   #4627
D1N0
-----------------------

D1N0's Avatar

100 appartementen? De zwarte hond heeft er een stagiair op gezet. https://www.hanze.nl/NL/Schools/acad...arte-Doos.aspx

Reply

Thread Tools

Posting Rules