daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Amsterdam

Amsterdam » Café Berlage

Closed Thread

Thread Tools
Old February 10th, 2004, 07:51 PM   #1
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Likes (Received): 3

Amsterdam: Amsterdam Arch / Amsterdam Symphony

Hij komt iig hier:

Het werd deze

maar atm deze:

Amsterdam Symphony - AmsterdamOp de meest gewilde locatie van de Amsterdamse Zuidas komt het multifunctionele gebouw Amsterdam Symphony. Dit prestigieuze gebouw, met ruimte voor een vijfsterren hotel, kantoren, appartementen, een museum of art gallery, winkels, restaurants en vele andere voorzieningen, is in alle opzichten het paradepaardje van de Zuidas.
Amsterdam Symphony is uniek qua ligging, architectuur (Pi de Bruijn), bereikbaarheid, multifunctionaliteit en kwalitatieve invulling.

Project Amsterdam Symphony - Amsterdam
Locatie Amsterdam [NL]
Opleverdatum Medio 2007
Status Ontwikkeling
BVO 70.000 [m²]
VVO 59.000 [m²]
Ruimte beschikbaar Ja
Parkeerplaatsen 500

Het is niet verwonderlijk dat de gemeente Amsterdam zich met zoveel enthousiasme achter Amsterdam Symphony heeft geschaard.

oud:
Ik heb deze week het goede nieuws vernomen:
De Amsterdam Arch gaat gebouwt worden en het eerste originele ontwerp gaat het worden. Dus niet 2 losse torens. De projectontwikkelaar heeft dit verteld op een project week bij de afdeling bouwkunde van de hogenschool van Amsterdam. Nu maar hopen dat er snel een bouwput komt

edit:
Als het aan de media ligt heeft die projectontwikkelaar uit zn nek lopen te lullen

Last edited by Sijmen; March 7th, 2004 at 03:52 PM.
Cymen no está en línea  

Sponsored Links

Old February 10th, 2004, 08:06 PM   #2
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 1143

Dat zou erg goed nieuws zijn. Hopelijk gaat het inderdaad om het eerst ontwerp, de latere versies van de Arch vond ik minder.

bron: CIIID
Michiel no está en línea  
Old February 10th, 2004, 09:25 PM   #3
Rabotnik
Registered User

Likes (Received): 0

Dat is i.d heel goed nieuws ik word hier tenminste heel blij van!! . De Arch moet toch wel een van de blikvangers worden op de Zuid-As. Welke het niet moet hebben van zijn hoogte maar wel door Architectonische hoogstandjes. En de Arch is naar mijn mening een zeer geslaagd ontwerp. Die 2 losse torens vond ik niet veel eerlijk gezegd! Prima nieuws!!!
Rabotnik no está en línea  
Old February 10th, 2004, 09:42 PM   #4
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

De Amsterdam Arch is als ik het goed gevonden heb een project van Bouwfonds.

Op hun site kan ik de Arch nog niet vinden maar wel Gerswhinplaze of Amsterdam Symphony. Ik denk dat dit het 2e ontwerp was met 2 losse torens.

Cymen no está en línea  
Old February 10th, 2004, 09:53 PM   #5
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Voor de liefhebbers heb ik nog wat op de site van bouwfonds gezocht:

Ik weet niet of ze allemaal van het juiste ontwerp zijn maar ze kwamen hopelijk iig nog niet vaak gepost op de forums
Cymen no está en línea  
Old February 10th, 2004, 09:54 PM   #6
6fran
In Urbanity We Trust

@SIjmen.... die tweede foto in je eerste post is toch het ontwerp voor een gebouw in Peking?
Old February 10th, 2004, 10:04 PM   #7
Cymen
Just another user

Cymen's Avatar

Ja die kreeg ik er kado bij, had het niet in de gaten dat de source die ik gebruikte 2 fotos in 1 was. Boeit me ook niet echt om het te veranderen
Cymen no está en línea  
Old February 10th, 2004, 10:21 PM   #8
Rabotnik
Registered User

Die 2 losse torens waren niets ja als ze minimaal 130 meter de lucht in waren gegaan ja maar niet met die bekrompen 105 Meter. Dat is niets we zitten niet in Madurodam . Hoop dat ze gauw beginnen met de bouw!
Old February 11th, 2004, 02:23 PM   #9
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 67

Sijmen bedankt! Je hebt m'n dag weer goed gemaakt. Fantastisch nieuws dat de Arch naar z'n oorspronkelijke ontwerp gebouwd gaat worden.

Volgens mij gaan ze Maart '04 beginnen met het bouwrijp maken van de grond. Iemand die daar iets meer over weet?
Old February 11th, 2004, 10:52 PM   #10
Bibelo
Registered User

Bibelo's Avatar

Likes (Received): 24

wauw, gefeliciteerd Na de realisatie kan Amsterdam zich met recht 'wereldstad' noemen, nu ook met zijn eigen boog
Bibelo no está en línea  
Old February 11th, 2004, 11:56 PM   #11
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1221

Ik snap niet zo waarom iedereen zo blij is met die arch. Zo bijzonder is het ontwerp nou ook weer niet (er zijn wel meer torens met gat erin, alleen al die ene waar de naam van na-geaapt is: Grande Arch te Paris)

En los van het gat vind ik de gevel in de nu bekende impressies bijzonder lelijk! Nee, dan dat ontwerp van van Egeraat wat even verderop komt, daar word ik wel opgewonden van!
Old February 12th, 2004, 12:11 AM   #12
dennol
...

Likes (Received): 2

Het gebouw lijkt totaal niet op de Grande Arche in Parijs. En dat de naam nageaapt zou zijn is natuurlijk ook bullshit. Kan ik ook zeggen dat de naam Grande Arche nageaapt is van de Gateway Arch in St. Louis.

dennol no está en línea  
Old February 12th, 2004, 08:51 AM   #13
ldd
Your royal highness

ldd's Avatar

Likes (Received): 13

@Tim Als de Arch in Rotterdam zou komen te staan, zou je ook lopen te juichen. Het is gewoon een apart ontwerp, waarmee in Amsterdam eindelijk weer iets leuks gebouwd gaat worden. Laat ons ook eens blij zijn

Uiteraard ben ik ook benieuwd hoe hij eruit ziet als-ie af is!

@City Bij de BP pomp staat een overzichtsbord met planning. Volgens mij wordt daar inderdaad maart genoemd voor het bouwrijp maken.
Old February 12th, 2004, 10:31 AM   #14
CityLife
* H I G H *

CityLife's Avatar

Likes (Received): 67

Quote:
Originally posted by aedificium erectum

Ik snap niet zo waarom iedereen zo blij is met die arch. Zo bijzonder is het ontwerp nou ook weer niet...
En los van het gat vind ik de gevel in de nu bekende impressies bijzonder lelijk!...
Ik heb jou anders wel eens anders horen praten over het ontwerp voor de Arch. Ik kan me toch echt herinneren dat jij er ooit positief over was en schamperde "dat het nou juist het enige mooie project van de Zuidas was" toen bekend werd dat ze niet met het Arch ontwerp door wilden gaan. Vanwaar die plotselinge ommezwaai?
Ik ben met je eens dat die van Egeraat er ook mag zijn, maar dat doet niets af aan het ontwerp van de Arch.
Old February 12th, 2004, 11:06 AM   #15
Mojito
Registered User

Mojito's Avatar

Likes (Received): 538

Eerst zien dan geloven...

maar als het echt zo is, dan ben ik daar wel blij om! De Minervalaan, een belangrijke as uit Berlage's Plan Zuid wil men over het spoor en de snelweg doortrekken de Zuid-as in.
Logisch, als je op de kaart kijkt. Zo'n mooie noord-zuid as verdient een waardige afsluiting. Niet qua hoogte, wel qua vorm. De Arch zoals die ontworpen is vervult die rol beter dan het plan met de twee torens.

Ik ben niet gecharmeerd van die zeshoekige raampjes in de latere versie, maar het heldere en rustige totaalbeeld van die versie spreekt me wel meer aan dan het versnipperde en willekeurig lijkende beeld wat de eerste versie met de grote en kleine raampjes en de verticale lijnen op één van de poten geeft.
Mojito no está en línea  
Old February 12th, 2004, 11:50 AM   #16
Skyscrapercitizen
TIMBY

Quote:
Originally posted by ldd

@Tim Als de Arch in Rotterdam zou komen te staan, zou je ook lopen te juichen.
Wat een onzin zeg , Ik mag de gevel toch wel lelijk vinden in het jongste ontwerp.

Hier vind ik de gevel wel mooi maar die komt er niet in:

Nee, met deze gevel vind ik er niet veel aan, dan vind ik de meeste ontwerpen in Mahler 4 beter.
Old February 12th, 2004, 04:43 PM   #17
Rabotnik
Registered User

De kleur van de natuurstenengevel is denk ik hetzelfde als die bij het I.N.G house gelegen kantoorvilla,s. Ik heb daar nog gewerkt een jaartje het had veel ondehoud nodig en is zeer kostbaar. Gebouw waar het informatiecentrum over Zuid-Oost is gevestigd heeft diezelfde gevelbekleding. Al met al ben ik tevreden dat die er komt welliswaar niet zo spectaculair als het ontwerp uit Beijing Loop Tower van Rem Koolhaas. Maar de ontwerpen zijn hier nu eenmaal allemaal een stuk kleiner dan in echt grote steden. Het zijt zo!...........jammer genoeg!
Old February 12th, 2004, 07:49 PM   #18
Michiel
Registered User

Michiel's Avatar

Likes (Received): 1143

@Tim
Je bent inderdaad wel erg van mening veranderd. Dit zei je vorig jaar over de Arch:

Dit had de eerste echt bijzondere hoogbouw van Amsterdam moeten worden, erg jammer!
Michiel no está en línea  
Old February 12th, 2004, 10:23 PM   #19
Skyscrapercitizen
TIMBY

Tsja, ik verander wel eens van mening.

Maar ik vind nog steeds wel dat de Arch een mooier ontwerp is dan de meeste hoogbouw die Amsterdam nu heeft. Alleen de gevel staat me niet aan. De vorm is niets mis mee.

Gelukkig hoeft Amsterdam het niet van zijn hoogbouw te hebben!
Old February 12th, 2004, 10:47 PM   #20
Rabotnik
Registered User

Quote:
Originally posted by aedificium erectum

Gelukkig hoeft Amsterdam het niet van zijn hoogbouw te hebben!
Nee dat moet deze stad het zeker niet,als de rest hier ook niets was dan woonde ik al heel lang niet meer hier. Ik ben niet opgewassen tegen eenvoud en simpelheid! Een stad moet boeien mij telkens weer kunnen verassen qua schoonheid,Architectuur,cultuur etc. Dat doet Amsterdam nog steeds de liefde verdwijnt niet! Maar (hoog)bouw nee dat zal wel nooit wat worden hier. Amsterdam zal nooit vergeleken kunnen worden met Rotterdam op dat gebied...........helaas!!

Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules