daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojaj˘h?

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old February 16th, 2015, 01:59 PM   #17821
1943
Registered User

Likes (Received): 231

Quote:
Originally Posted by glebtrab View Post
Je poneert een valse tegenstelling. Ik denk dat er niemand pleit om alles zomaar los te laten. Wel om ook bovengronds fietsgelegenheid te voorzien die voldoet aan de wens tot gemaksparkeren. Wat dat betreft is een rijtje fietsnietjes tussen die bomen een prima idee wmb. Daar heeft de rest van het plein of de gebruikers helemaal geen last van. En dan kan je nog steeds gewoon handhaven voor de idioot die zijn fiets pontificaal bij de glazen deuren zet en dus wel hinder veroorzaakt.
Daarom eindigde ik ook met "maar eens proberen". Maar ik voorspel dat het een bende zal worden en ik kan het ook niet helpen dat het me ergert dat zovelen hun rotzooi wegflikkeren op straat, etensbakjes, blikjes, flesjes soms nog gevuld met bier, enz. enz. Zie ik het dan zeg ik er wat van hoe groot, breed, gekleurd die gasten ook zijn. Heel af en toe wil ik een voorbeeld stellen en pak de rotzooi van anderen eigenhandig op en drop het in de daarvoor bestemde bakken. Ik wou dat dit voorbeeld werd gevolgd door bijvoorbeeld forumleden in plaats van te roepen dat zowat alles moet kunnen.

Skyscrapercitizen liked this post
1943 no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links

Old February 16th, 2015, 02:11 PM   #17822
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1826

Quote:
Originally Posted by glebtrab View Post
Je poneert een valse tegenstelling. Ik denk dat er niemand pleit om alles zomaar los te laten. Wel om ook bovengronds fietsgelegenheid te voorzien die voldoet aan de wens tot gemaksparkeren. Wat dat betreft is een rijtje fietsnietjes tussen die bomen een prima idee wmb. Daar heeft de rest van het plein of de gebruikers helemaal geen last van. En dan kan je nog steeds gewoon handhaven voor de idioot die zijn fiets pontificaal bij de glazen deuren zet en dus wel hinder veroorzaakt.
Hoewel ik het hier in principe helemaal mee eens ben is denk ik de reden waarom e.e.a. zo is georganiseerd dat "gemaksparkeren" ook door fietsers gedaan kan worden die dat met hun fiets al vroeg in de ochtend al doen en deze pas laat op de middag/vroeg in de avond weer weghalen. Waardoor er nauwelijks tot geen plekken voor de echte gemaksparkeerders overblijven, zeg maar voor mensen die hun fiets 15 minuten tot 2-3 uur o.i.d. willen plaatsen. Hoe je met een fiets daarop kan handhaven is uiteraard het "probleem" en dat heeft n.m.m. tot het huidige beleid geleid.

Of dat beleid goed is laat ik even in het midden, maar het stallen van fietsen laat zich zeker in Nederland lastig regelen. De praktijk is weerbarstig zoals Jan al stelt, en het "probleem" zal denk ik niet echt met "eenvoudige oplossingen" verdwijnen. Zelfs met een grote stalling direct onder het plein, en met veel lege ruimte op het plein en in de directe omgeving, hebben we het hier nog steeds over het "probleem" van het plaatsen/parkeren/stallen van fietsen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Eric Offereins liked this post
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2015, 09:02 PM   #17823
elkravo
Registered User

Likes (Received): 86

Quote:
Originally Posted by Carabo View Post
NSB aanmeldloket >>>>>
Jij hebt dan geen idee wat de NSB was.
elkravo no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2015, 09:08 PM   #17824
elkravo
Registered User

Likes (Received): 86

Quote:
Originally Posted by stapas View Post
Wat is precies het beleidsprobleem? Fietsen staan geparkeerd op een voor de rest totaal nutteloze strook beton, naast een stoep die belachelijk breed is, en eveneens een betonvlakte is. Als het dan toch gaat over ' zicht', begin dan met het aanpakken van de neiging elk stuk publieke ruimte te bedekken met stoeptegels, en kille megavlakten te maken. Wat Rotterdam zo ongezellig maakt is de neiging alles teveel te willen organiseren.

Oh ja, en laat deze keer de bomen svp 80 jaar staan ipv bij elke stoeptegelupdate ook de bomen te vervangen. Ergelijke gewoonte in Rotterdam.
Het probleem is dat mensen maar doen. Nu is het daar, en vind je het netjes. Volgende week worden ze aan de andere zijde van het fietpad tegen de ingang van de fietsenstalling geplaatst.
Over 3 weken staan er fietsen tegen de masten van de RET-hooogspanningsleidingen rondom de tramhaltes. En zo gaat het door. En voor iedereen ligt de grens op wat wel en niet kan anders.

Als je de huidige strook wilt gebruiken voor fietsen => plaats fietsnietjes.

Maar daarnaast dan toch, de LUIHEID om je fiets 10 meter verderop in een stalling te plaatsen.
elkravo no está en línea   Reply With Quote
Old February 16th, 2015, 11:04 PM   #17825
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 1969

Mee eens. Van mij mogen ze fietsnietjes neerzetten. Die dingen zullen altijd vol staan en dus niets opleveren voor mensen die even naar de Lebkov willen. Nuttig is het dus niet. Zie niet echt de meerwaarde er van in, en je zal nog steeds het probleem hebben dat je fietsen moet verwijderen. Sterker nog denk dat de situatie dan alleen maar minder duidelijk wordt. Waar mag het wel en waar niet?
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
en blijf op de hoogte van het laatste XL nieuws!
Skyscrapercitizen no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2015, 12:29 PM   #17826
Dutchal1942
Registered User

Dutchal1942's Avatar

Likes (Received): 962

Omdat ik toch in Rotterdam was.

Rotterdam : Centraal Station. by alamsterdam, on Flickr

Arriving by train in Rotterdam. by alamsterdam, on Flickr

Rotterdam Central Station. by alamsterdam, on Flickr

UnequalSine, Mojito, J.T.1991, ABoe, EPA001 and 9 others liked this post
Dutchal1942 no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2015, 02:51 PM   #17827
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1826

Fabuleuze platen.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 no está en línea   Reply With Quote
Old February 21st, 2015, 09:42 PM   #17828
Dutchal1942
Registered User

Dutchal1942's Avatar

Likes (Received): 962

Bedankt

Vanuit 020
Dutchal1942 no está en línea   Reply With Quote
Old February 22nd, 2015, 04:58 PM   #17829
openhaard
Highrise Runner

openhaard's Avatar

Likes (Received): 13

Dit is toch wel echt een gaaf station, zeker met dit soort gave platen
- en daarmee het bewijs dat het niet perse duur hoeft!
Old February 22nd, 2015, 06:35 PM   #17830
martijnsch
Registered User

Likes (Received): 0

Mooie foto's. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of iemand ook zulke mooie foto's kan maken van de hal, de tunnel en de perrons, en als het even kan ook de ingang aan de andere kant?
martijnsch no está en línea   Reply With Quote
Old February 22nd, 2015, 07:58 PM   #17831
MrAronymous
Registered User

Likes (Received): 666

Want die zijn er nog niet denk je? Zijn gewoon te zoeken op internet hoor.
MrAronymous no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
benthem crouwel

Thread Tools

Posting Rules