daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Rotterdam

Rotterdam » Ojajôh?

Reply

Thread Tools
Old Today, 01:16 PM   #5141
EPA001
Registered User

EPA001's Avatar

Likes (Received): 1138

Quote:
Originally Posted by Adriaen Paets View Post
Ik denk dat je ook even moet meenemen dat MultiCorporation (moederbedrijf MultiVastgoed) de laatste jaren zwaar verlieslatend was en inmiddels eigendom is van Blackstone. Dus ik denk dat het probleem niet zozeer het herkennen van kansen was, als wel het ter beschikking hebben van voldoende geld, c.q. het afwenden van een faillisement.

Overigens heeft MultiCorporation Forum Rotterdam gewoon nog op de website onder de noemer in development met als start construction 2014/2015. Zie linkje: http://multi.eu/portfolio/forum-rott...m-netherlands/

Blackstone heeft als nieuwe eigenaar van MultiCorporation meer dan genoeg geld om dit project daadwerkelijk te ontwikkelen, als zij het economisch haalbaar achten. Maar goed, wellicht was het Blackstone meer te doen om de bestaande portefeuille. Maar zelfs dan zullen ze een goede ontwikkeling denk ik niet laten lopen.
Ik help het je hopen maar ik ben er nog niet zo zeker van of we het Forum zoals voorgesteld ooit gerealiseerd gaan zien.
"Atheism is more than just the knowledge that Gods do not exist, and that religion is either a mistake or a fraud. Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
EPA001 está en línea ahora   Reply With Quote

Sponsored Links

Old Today, 01:42 PM   #5142
Adriaen Paets
Registered User

Likes (Received): 377

Quote:
Originally Posted by EPA001 View Post
Ik help het je hopen maar ik ben er nog niet zo zeker van of we het Forum zoals voorgesteld ooit gerealiseerd gaan zien.
Daar ben ik ook allerminst zeker van. Blackstone is natuurlijk geen achterlijke partij. Die hebben na de overname van MultiCorporation op alle projecten en alle commitments een uitgebreide due diligence gedaan. Als er een haalbare business case voor Forum Rotterdam is dan gaat het er komen, zo simpel is het met een partij met diepe zakken zoals Blackstone.

Echter, het zijn geen amateurs of idealisten. Is de business case niet haalbaar dan komt Forum Rotterdam er niet in de vorm zoals wij die kennen. Dan wordt het plan haalbaar gemaakt (c.q. uitgekleerd), er komt een nieuw plan (van begin af aan opnieuw) of het hele perceel wordt aan een andere partij verkocht. Blackstone zal hier geen geld op toeleggen.

VictorJ liked this post
Adriaen Paets no está en línea   Reply With Quote
Old Today, 02:58 PM   #5143
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 471

Quote:
Ik denk dat je ook even moet meenemen dat MultiCorporation (moederbedrijf MultiVastgoed) de laatste jaren zwaar verlieslatend was en inmiddels eigendom is van Blackstone. Dus ik denk dat het probleem niet zozeer het herkennen van kansen was, als wel het ter beschikking hebben van voldoende geld, c.q. het afwenden van een faillisement.

Overigens heeft MultiCorporation Forum Rotterdam gewoon nog op de website onder de noemer in development met als start construction 2014/2015. Zie linkje: http://multi.eu/portfolio/forum-rott...m-netherlands/

Blackstone heeft als nieuwe eigenaar van MultiCorporation meer dan genoeg geld om dit project daadwerkelijk te ontwikkelen, als zij het economisch haalbaar achten. Maar goed, wellicht was het Blackstone meer te doen om de bestaande portefeuille. Maar zelfs dan zullen ze een goede ontwikkeling denk ik niet laten lopen.
Het is inderdaad een oud verhaal dat ik begin dit jaar uit de doeken heb gedaan.
Blackstone is vooraleerst een beleggingsbedrijf. Als een belegging tegenvalt kunnen ze het ook weer afstoten.

Actueel is eigenlijk op dit moment wat er gebeurt met de ABN-AMRO-toren nu daar stukken glas uit de gevel vallen. Er zou een bespreking van Multi met de gemeente komen over dit probleem.
Quote:
Eric Baljon is eigenaar van een grote glashandel in de regio Rijnmond. Hij heeft wel een idee hoe het incident heeft kunnen ontstaan. “Ik verwacht dat dit soort panelen loslaten als gevolg van een gebrek aan onderhoud. Het glas zelf slijt niet, maar de constructie wel.”

Hoe groot is de kans op herhaling? “In percentages is dat niet uit te drukken”, zegt Baljon. “Maar als er geen onderhoud plaats vindt, bestaat er altijd een kans dat het nog een keer gebeurt.”

Volgende week maandag gaat Multi Vastgoed met de gemeente aan tafel om het onderzoek te evalueren.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/04-08-...nde-glasplaten
Dat zou op 11 augustus zijn.

Wat mij betreft z.s.m. afbreken en tijdelijk inrichten met iets aantrekkelijks.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old Today, 03:17 PM   #5144
Uplander
Wat een uitzicht!

Uplander's Avatar

Likes (Received): 471

Quote:
Daar ben ik ook allerminst zeker van. Blackstone is natuurlijk geen achterlijke partij. Die hebben na de overname van MultiCorporation op alle projecten en alle commitments een uitgebreide due diligence gedaan. Als er een haalbare business case voor Forum Rotterdam is dan gaat het er komen, zo simpel is het met een partij met diepe zakken zoals Blackstone.

Echter, het zijn geen amateurs of idealisten. Is de business case niet haalbaar dan komt Forum Rotterdam er niet in de vorm zoals wij die kennen. Dan wordt het plan haalbaar gemaakt (c.q. uitgekleerd), er komt een nieuw plan (van begin af aan opnieuw) of het hele perceel wordt aan een andere partij verkocht. Blackstone zal hier geen geld op toeleggen.
Blackstone zelf is blijkens een recent interview in het Fd hard bezig al die plus- en minpunten in de onderneming in kaart te brengen en pas dan zal hij naar buiten treden met de concrete plannen. Dan zal ook echt duidelijk worden wat er met een aantal Nederlandse projecten van Multi, zoals de Koopgoot in Rotterdam en De Plu in Heerlen gebeurt. Speculeren daarover heeft vooralsnog weinig zin. En Blackstone zal, zonder enige twijfel, ook CKV betalen als juridisch zeker is dat zij daartoe verplicht is. Daar had Krawinkel echter geen beslaglegging voor nodig gehad. Dat het hier dus om een geënsceneerde publiciteitsstunt van Krawinkel gaat, lijkt me zeker. En een aantal Nederlandse media hebben zich daar weer onprofessioneel voor laten lenen.
Bron: Follow the Money.

Het laatste slaat op de beslaglegging op Multi Vastgoed door een Duitser.
The fall of one regime does not bring in a utopia. Rather, it opens the way for hard work and long efforts to build more just social, economic, and political relationships and the eradication of other forms of injustices and oppression. It is my hope that this brief examination of how a dictatorship can be disintegrated may be found useful wherever people live under domination and desire to be free.

Gene Sharp
From Dictatorship to Democracy

A Conceptual Framework for Liberation 1993
Uplander no está en línea   Reply With Quote
Old Today, 03:28 PM   #5145
Adriaen Paets
Registered User

Likes (Received): 377

Quote:
Originally Posted by Uplander View Post
Blackstone zelf is blijkens een recent interview in het Fd hard bezig al die plus- en minpunten in de onderneming in kaart te brengen en pas dan zal hij naar buiten treden met de concrete plannen. Dan zal ook echt duidelijk worden wat er met een aantal Nederlandse projecten van Multi, zoals de Koopgoot in Rotterdam en De Plu in Heerlen gebeurt. Speculeren daarover heeft vooralsnog weinig zin. En Blackstone zal, zonder enige twijfel, ook CKV betalen als juridisch zeker is dat zij daartoe verplicht is. Daar had Krawinkel echter geen beslaglegging voor nodig gehad. Dat het hier dus om een geënsceneerde publiciteitsstunt van Krawinkel gaat, lijkt me zeker. En een aantal Nederlandse media hebben zich daar weer onprofessioneel voor laten lenen.
Bron: Follow the Money.

Het laatste slaat op de beslaglegging op Multi Vastgoed door een Duitser.
Dit ben ik 100% met je eens. Veel van dit soort zaken hebben niets om het lijf. Het is meer een onderhandelingsstrategie dan iets anders.

Daarbij is het bedrag wat wordt geclaimd peanuts voor een partij als Blackstone. Het zal geen enkele invloed hebben op hun beslissingen in Nederland. Zij kijken simpelweg naar rentabiliteit: is er een voldoende luceratieve businesscase voor de bezittingen en projecten van MultiCorporation. Indien ja: dan gaat een project door of wordt het object aangehouden. Indien nee: dan worden de exit scenario's bekeken.
Adriaen Paets no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
oma

Thread Tools

Posting Rules