|
|
| daily menu » rate the banner | guess the city | one on one |
|
|
#161 |
|
✖✖✖
Likes (Received): 204
|
Het stadhuis van Weesp is inderdaad zeker geen slecht ontwerp en het zou me niets verbazen als de architect zich heeft later inspireren door het meesterwerk van Vennekool. Die architect is trouwens Jacob Otten Husly, die ook Felix Meritis in Amsterdam ontwierp. Zeker als je in gedachten houdt dat het Weesper stadhuis is gebouwd tussen 1772 en 1776, toen de Gouden Eeuw al lang voorbij was en de Amsterdamse aandelenbeurs net een krach achter de rug had (1773), kun je haast niet anders dan bewondering hebben voor het resultaat.
|
|
|
|
|
|
#162 |
|
Utrecht Uprising
Likes (Received): 0
|
Het Stadshuis van Nieuwegein
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#163 |
|
AstroNout
Likes (Received): 33
|
goed dat je deze hebt toegevoegd! Als het om nieuwe ontwerpen gaat, vind ik deze hoge ogen gooien. Zowel binnen- als buitenkant zijn erg mooi. Na oplevering van dit pand vorig jaar, kent Nieuwegein tenminste 1 gebouw dat de moeite waard is.
|
|
|
#164 |
|
The only way is up
Likes (Received): 652
|
Ik moet hoognodig weer eens hier komen kijken. Ik heb het oude centrum en stadhuis gebouwd zien worden.
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
Bas
|
Lang niet iedereen komt in Hardenberg, Overijssel. Of je moet met de kids even naar Slagharen. Jeemig, in de binnenstad van Hardenberg hebben ze toch een prachtig stadhuis neergezet, bijna niet te geloven als je de omvang van de gemeente in ogenschouw neemt.
![]() Bron foto: Panoramio, 2012. Foto is ondergebracht bij Photobucket. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
Registered User
Likes (Received): 40
|
Wat is de ingang laag. Je krijgt de neiging om gebukt naar binnen te gaan. En de dakrand is niet netjes uitgevoerd.
|
|
|
#167 |
|
Luctor et Emergo
Likes (Received): 199
|
Hmm daar zou ik een paar rondjes omheen moeten lopen voor ik echt weet wat ik ervan vind.
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
MP
Likes (Received): 81
|
Wat een gesloten bunker zeg. Zo op de foto vind ik het echt niet mooi. We hadden ooit een forumlid uit Hardenberg, die eigenlijk meer van Bremen hield, was dat een sokpop van Bas of heeft hij hier ook een mening over?
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Biting User
Likes (Received): 14
|
Aparte vorm, maar wat mij betreft hadden ze m' in plaats van geel de kleur van de panelen bij de ingang gegeven. Maar misschien moet ik zelf maar n's kijken. Misschien scheelt het als deze goed in de omgeving past...
Wel jammer dat de dakrand zo slordig is afgewerkt. |
|
|
|
|
|
#170 | |
|
Registered User
Likes (Received): 3
|
Quote:
Gelukkig dat smaken mogen verschillen. |
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Bas
|
Voor mij ook: Eerst zien, dan geloven.
Ik weet ook niet of ik dit gebouw nu zo mooi moet vinden. Het is gereed en nu is de neiging om daar heel even te kijken groter geworden, ik kom nog wel eens in de buurt van Hardenberg. Inwoners van deze voortvarende gemeente voeren zelf ook een heftige discussie over dit gemeentehuis, afwijkende architectuur maakt altijd de tongen los. In het naburige Coevorden hebben ze een veel mooier stadhuis neergezet, daar is zelfs een theater en een restaurant inpandig, een soort dorpshuis zoals het hoort.
|
|
|
|
|
|
#173 |
|
Sons of Liberty
Likes (Received): 899
|
Waarom in zwart/wit? In kleur zou het mooier zijn geweest.
|
|
|
#174 |
|
AstroNout
Likes (Received): 33
|
Voor het overbrengen van de lijnen is kleur imo niet mooier, dan leidt de (verscheidenheid aan) kleur teveel af. In werkelijkheid is het een paarsige bedoeling, ik zal eens terugzoeken in mn archief om te zien of ik nog een exemplaar in kleur heb, deze komt direct vanuit mn photostream.
|
|
|
#175 |
|
Like it Vertical
|
Even topic door zitten bladeren. Nederland heeft een prachtige verzameling stadhuizen! Zou je zo een dik boek over kunnen maken en dan is het een heerlijk boek om door te bladeren. Mijn top 3
1. Den Haag (Atrium is een waanzinnige plek!) 2. Middelburg (vooral de buienkant) 3. Rotterdam (vooral van binnen ook erg mooi) Tilburg is echt de meest verschrikkelijke. Bom erop en nog een keer proberen! En dan hebben ze ook al veruit de lelijkste 100+er en de meest verschrikkelijke voetbalclub! Gelukkig hebben ze Ireen Wust nog...
|
|
|
|
|
|
#176 |
|
Registered User
|
Die van Tilburg is echt lachwekkend. Het is haast alsof ze 'm voor de grap hebben neergezet.
|
|
|
#177 |
|
✖✖✖
Likes (Received): 204
|
Het stadhuis van Tilburg is oorspronkelijk gebouwd als Koninklijk Paleis voor koning Willem II, dus het is zeker niet voor de grap gebouwd
|
|
|
|
|
|
#178 |
|
NascorInArgillaWalacria
Likes (Received): 41
|
Het interieur van het nieuwe stadhuis van Nieuwegein is zeker mooi zo op de foto’s te zien. Van buiten is het een beetje een modernistische suikertaart. Ben ook bang dat het over pakweg 10-15 jaar erg gedateerd is omdat de materialen sleets worden en het moeilijk te onderhouden is.
Hardenberg is een statement maar wel in een slechte provinciale vorm. Arme inwoners, dat doet het imago van zo’n gemeente niet goed.
Er zijn forumleden die koning, keizer en admiraal zijn, maar die kunnen natuurlijk reageren met; "Je hebt de hele discussie gelezen, maar er geen snars van begrepen ... Dan weet ik eigenlijk oprecht niet meer hoe ik met jou moet communiceren" Last edited by Per; September 22nd, 2012 at 08:56 AM. |
|
|
|
![]() |
| Tags |
| mooiste, nederland, stadhuis |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|