search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Actueel > Nieuws

Nieuws Nieuwe plannen, projecten en studies en overige actuele berichten

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old July 25th, 2017, 09:05 PM   #1221
Liberty City
Enjoy your freedom!

Likes (Received): 240

Wellicht dat dit sentiment onder een deel van de bevolking leeft, maar om het nu zo stellig te beweren gaat mij wat ver.

Edit: voordat jullie mij een kwade gaan vinden, hier een foto die ik maakte gedurende mijn verblijf aldaar

NYC on Flickr
Liberty City no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old July 26th, 2017, 11:44 AM   #1222
Henk
Registered User

Henk's Avatar

Likes (Received): 1009

Een aantal nieuwe afbeeldingen van 125 Greenwich.

Quote:
Originally Posted by Hudson11 View Post
yet another rendering.

http://www.bizzipartners.com/125-greenwich

other renderings on Bizzi's website appear to depict a tower taller than 4 WTC.

Henk está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 26th, 2017, 12:36 PM   #1223
8166UY
Registered User

Likes (Received): 222

Een beetje jaren 70 futuristisch. Maar wel weer iets anders dan anders, dus vooruit, het mag. Overigens zou hij daardoor wel beter in een stad zoals Riyadh passen.
8166UY no está en línea   Reply With Quote
Old July 26th, 2017, 04:50 PM   #1224
Skyscrapercitizen
TIMBY

Skyscrapercitizen's Avatar

Likes (Received): 4936

Quote:
Originally Posted by Liberty City View Post
Ik snap niet waar je die wijsheid vandaan haalt. Ik ben er inmiddels geweest en heb van beide kanten van de Hudson kunnen proeven.

Jouw bewering heb ik niet kunnen proeven aldaar.
Kijk een gemiddelde serie die zich afspeelt in NYC en hoor hoe vaak Jersey wordt afgezeken. Maar uiteindelijk vertrekken veel New Yorkers er toch naartoe, net als naar Long Island. Kinderen en bizar hoge woningprijzen doen hun werk.
Old July 27th, 2017, 10:05 AM   #1225
The Polman
Registered User

Likes (Received): 570

Quote:
Originally Posted by 8166UY View Post
Ik denk toch wel dat er een kern van waarheid in zit hoor, want ik hoor en lees vaker afkeurende verhalen van New Yorkers over deze voorsteden zonder duidelijke argumentatie. Dat het begin vorige eeuw relatief arme buurten waren zal hier vast aan meegedragen hebben.

De waarheid als een koe. Ik heb nog even alle criminaliteitscijfers erop nagetrokken maar gezien mijn budget is het voor mij helemaal geen ramp om een hotelletje in Harlem of zelfs The Bronx te overwegen voor een overnachting van een aantal dagen. Er zijn genoeg wildweststeden waar downtown veel meer mensen worden doodgeschoten dan daar. Bovendien schijnt het in de door mij genoemde buurten juist te bruisen van het leven. Lekker koffie drinken in een hipsterbarretje . In die zin nog het meest vergelijkbaar met Amsterdam-Oost.

De reden dat ik aan de noordzijde wil zitten is overigens een praktische omdat ik dan iemand in Connecticut heb zitten die ik ken.

Verkeersdoden NL/traffic deaths NL/mati di jalan Belanda.

Why? Just get away from that smartphone and bring your children to school by bike!

Distric E: let's build the Eindhoven's game-changer!

The Polman está en línea ahora   Reply With Quote
Old July 28th, 2017, 11:32 PM   #1226
snot
Registered User

snot's Avatar

Likes (Received): 2275

Quote:
Originally Posted by 8166UY View Post
Ik denk toch wel dat er een kern van waarheid in zit hoor, want ik hoor en lees vaker afkeurende verhalen van New Yorkers over deze voorsteden zonder duidelijke argumentatie. Dat het begin vorige eeuw relatief arme buurten waren zal hier vast aan meegedragen hebben.
Dat de New Yorkse subway er niet rijdt en het in een andere staat zal er ook wel iets mee te maken hebben. New Jersey is conservatief.
snot no está en línea   Reply With Quote
Old August 11th, 2017, 11:21 AM   #1227
ill-b
Registered User

ill-b's Avatar

Likes (Received): 2077

https://www.6sqft.com/city-council-u...rezoning-plan/

Quote:
City Council unanimously approves Midtown East rezoning plan
Posted On Thu, August 10, 2017 By Devin Gannon

After five years, the City Council approved a rezoning for Manhattan’s Midtown East on Wednesday, by a 42-0 vote. The proposal will rezone roughly 78 blocks, running from East 39th Street to East 57th Street and from Third Avenue to Madison Avenue, clearing the way for 6.5 million square feet of office space in the area. A new updated zoning code is expected to incentivize new, dense development, allowing Midtown to compete with other booming business districts in the borough like Hudson Yards and the Financial District. As the New York Times reported, this change which lets developers build to a higher floor area ratio could result in new supertall towers.

...................

Conceptual image depicting all of the proposed sites of the East Midtown rezoning fully built out, via CityRealty

EPA001, Eric Offereins liked this post
ill-b no está en línea   Reply With Quote
Old August 11th, 2017, 10:39 PM   #1228
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 25040

Dat betekent ruimte voor nog heel wat projecten.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old August 13th, 2017, 10:32 AM   #1229
emmer
Registered User

emmer's Avatar

Likes (Received): 1284

Om de impact wat groter te laten lijken is het Empire State Building een kopje kleiner gemaakt.
emmer no está en línea   Reply With Quote
Old August 14th, 2017, 02:13 PM   #1230
The Polman
Registered User

Likes (Received): 570

Hopelijk worden de torens wel wat gedetailleerder dan de renders met alleen maar vage blokken glas

Mocht het een drama worden, ga ik dit jaar iig nog genieten van het uitzicht op de ESB

Verkeersdoden NL/traffic deaths NL/mati di jalan Belanda.

Why? Just get away from that smartphone and bring your children to school by bike!

Distric E: let's build the Eindhoven's game-changer!

The Polman está en línea ahora   Reply With Quote
Old Yesterday, 05:12 PM   #1231
EuroMaster
Illustrateur

EuroMaster's Avatar

Likes (Received): 3450

Ik lees zojuist dat die een kopje kleiner wordt gemaakt.
Old Today, 05:44 PM   #1232
supercees
My train goes everywhere!

supercees's Avatar

Likes (Received): 135

Quote:
Originally Posted by Skyscrapercitizen View Post
Jersey City kun je vergelijken met Barendrecht of Amstelveen. Voor 'echte' New Yorkers is het eigenlijk not done om er te gaan wonen. Er hangt een burgerlijk imago omheen.

Almere is meer Long Island.
Bedankt Tim, inderdaad een betere vergelijking. Maar inderdaad, tegenwoordig is er veel meer te doen en Hoboken is helemaal hip (en duur)

Reply

Thread Tools

Posting Rules