search the site
 daily menu » rate the banner | guess the city | one on oneforums map | privacy policy | DMCA | news magazine | posting guidelines

Go Back   SkyscraperCity > European Forums > Holland Hoogbouw Forums > Overig > Urbanetics

Urbanetics Stedelijke discussies

Global Announcement

As a general reminder, please respect others and respect copyrights. Go here to familiarize yourself with our posting policy.

Reply

Thread Tools
Old May 7th, 2017, 06:33 PM   #7541
PJee
Registered User

PJee's Avatar

Likes (Received): 1714

Quote:
Originally Posted by Sol View Post
Een regio is niet een compacte stad waar je veel zaken kunt optimaliseren (zoals bijvoorbeeld openbaar vervoer en andere publieke voorzieningen). De gevolgen zijn o.a.: belabberd maar duur OV, middelmatige theaters, beperkt aanbod woonmilieus, middelmatig winkelaanbod.
Duur OV? Voor wie, de eindgebruiker, de gemeente, de uitbater? Want voor geen van die drie ken ik voorbeelden waar naar gebruik het in middelmatige steden duur is. Eerder andersom.

Waar staan de beste theaters in Nederland, en wat is je definitie daarvan? Akoestiek?

Het echte wonen in hoogbouw kennen we van alle stadjes in Nederland alleen in Rotterdam. Wat mis je in de rest van Nederland?

Winkelaanbod is middelmatig in heel Nederland, zeker als je het vergelijkt met de diversiteit van aanbod zo grofweg 15, 20 jaar geleden. Het is allemaal eenheidsworst, niet alleen in Nederland maar in heel West-Europa. Meet je winkelaanbod in absolute aantallen, aantal speciaalzaakjes, grote warenhuizen, exclusieve winkels in het hoge segment, onderscheidende horeca-shop formules?
PJee no está en línea   Reply With Quote

Sponsored Links
Old May 15th, 2017, 12:22 PM   #7542
PJee
Registered User

PJee's Avatar

Likes (Received): 1714

Je kan de stedelijke regio's er zo uitpikken. En Urk. En Staphorst. En in zuid-Limburg hebben ze niet echt veel zin.

Magistraler liked this post
PJee no está en línea   Reply With Quote
Old May 19th, 2017, 02:35 PM   #7543
Hoogvliet
Registered User

Hoogvliet's Avatar

Likes (Received): 89

Heb wel eens een vriendin gehad uit Oldebroek, een dorpje net onder Zwolle.
Dat meisje kwam uit een gezin van 7 kinderen, het werd uiteindelijk ook nooit serieus wat, omdat haar ouders mij nooit zouden accepteren als niet gelovige uit de regio R'Dam!

De speurder liked this post
Hoogvliet no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2017, 01:05 PM   #7544
Ribarca
Registered User

Ribarca's Avatar

Likes (Received): 2760

Vroeger was juist Limburg de plek van de grote katholieke families.

Hong Kong by Xavibarca, www.xavibarca.com
Ribarca no está en línea   Reply With Quote
Old May 20th, 2017, 02:25 PM   #7545
Hoogloper
Registered User

Hoogloper's Avatar

Likes (Received): 2929

Gaat gepaard met de vergrijzingsgolf in Limburg en die oudjes gaan niet opnieuw een gezin starten dus is de productie daar aangewezen op de achtergebleven jongeren. Velen zijn inmiddels vertrokken naar de grote steden en keren kennelijk niet meer terug naar het Zuid-Limburg, je zal er maar wonen. Ik had Maastricht in dit opzicht wel wat productiever verwacht.
Hoogloper no está en línea   Reply With Quote
Old May 21st, 2017, 02:56 PM   #7546
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 23066

Quote:
Originally Posted by Ribarca View Post
Vroeger was juist Limburg de plek van de grote katholieke families.
Vooral bij conservatieve protestanten komen grote gezinnen ook voor.

Ribarca liked this post
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old May 22nd, 2017, 10:33 PM   #7547
De speurder
Registered User

De speurder's Avatar

Likes (Received): 102

Quote:
Originally Posted by Hoogvliet View Post
Heb wel eens een vriendin gehad uit Oldebroek, een dorpje net onder Zwolle.
Dat meisje kwam uit een gezin van 7 kinderen, het werd uiteindelijk ook nooit serieus wat, omdat haar ouders mij nooit zouden accepteren als niet gelovige uit de regio R'Dam!
Ik snap jou wel. Mijn vriendin komt uit Oldebroek. Christelijke ouders en maar 2 kinderen. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik op het logeerbed zou moeten slapen. Gelukkig was dit niet zo. Zondag tv aan en bord op schoot. Ik woon als zondaar samen met mijn vriendin in die gemeente. Van mijn schoonfamilie ervaar ik geen problemen als ongelovige. Mijn vriendin gaat niet naar de kerk. Om ons heen zien we het wel meer dan elders in het land. Heel beklemmend lijkt me dat.
De speurder no está en línea   Reply With Quote
Old May 23rd, 2017, 10:48 AM   #7548
Plaas
MP

Plaas's Avatar

Likes (Received): 2202

Het moet ook maar in je huis passen. Een standaardhuisje met één grote slaapkamer en twee kleine, daar krijg je geen 7 kinderen in. Voor het voortbestaan van het Fries is het mooi dat Friesland zo goedkoop is, daar komen kennelijk veel bern van.
Old May 23rd, 2017, 12:47 PM   #7549
Eric Offereins
The only way is up

Eric Offereins's Avatar

Likes (Received): 23066

Quote:
Originally Posted by De speurder View Post
Ik snap jou wel. Mijn vriendin komt uit Oldebroek. Christelijke ouders en maar 2 kinderen. Iedereen in mijn omgeving dacht dat ik op het logeerbed zou moeten slapen. Gelukkig was dit niet zo. Zondag tv aan en bord op schoot. Ik woon als zondaar samen met mijn vriendin in die gemeente. Van mijn schoonfamilie ervaar ik geen problemen als ongelovige. Mijn vriendin gaat niet naar de kerk. Om ons heen zien we het wel meer dan elders in het land. Heel beklemmend lijkt me dat.
Als je van elkaar accepteert dat niet iedereen dezelfde keuzes maakt scheelt dat al heel wat.
Eric Offereins no está en línea   Reply With Quote
Old May 24th, 2017, 01:35 PM   #7550
The Polman
Registered User

Likes (Received): 394

Quote:
Originally Posted by De speurder View Post

Geloof is in die zin ook nooit bij iedereen hetzelfde. Mijn stiefmoeder is moslim bijvoorbeeld, maar naar goed Indonesisch gebruik was bij haar de campagne dua anak cukup (twee kinderen is genoeg) ook doorgedrongen, sterker nog, het werd er maar satu. Een stiefbroertje dus. Hanteren wel wat dingetjes uit die richting, maar ze is zelf niet zo gelovig als haar familie, die op hun beurt ook niet zo gelovig zijn als het steeds verder radicaliserende smaldeel van de Javaanse bevolking (die overigens ook niet veel meer dan 2/3 kinderen krijgen), maar wel vanuit de moskee de hoofddoek kregen opgelegd in tegenstelling tot mijn stiefmoeder. En mijn vader zelf is nog minder gelovig maar aan één ding valt niet te dingen: hij had sowieso al nooit iets met varkensvlees.

Over grote gezinnen gesproken: zelfs in Saoedi-Arabie, waar vanwege de traditioneel sterke bevolkingsgroei veel steden worden bijgebouwd, duurt het ook steeds langer om die steden vol te krijgen, omdat de bevolkingsgroei zelfs daar, waar anticonceptie een groot taboe is, langzaam maar zeker daalt.

629 teveel. 629 too many. 629 terlalu banyak.
2015>2016=+8 in NL!!
Leg die telefoon weg! Get away from that phone! Jangan gunakan hp di jalan!
The Polman no está en línea   Reply With Quote

Reply

Tags
randstad

Thread Tools

Posting Rules